Gå til innhold

Superkjekke menn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har klart å fake dette et par ganger jeg har vært stormforelsket. Har fått henne til sengs, men dog ikke noe mer seriøst! :snurt:

En ting har jeg hvertfall lært; Aldri snakk om følelser for tidlig, det er drepen! Er bare dama bittelitt mindre ivrig enn du er, ender du med å ødelegge alt! Livet er hardt dere :lur:

Og på bakgrunn av dette føler du at dine og Cuckolds påstander kan verifiseres? Imponerende vitenskap. :)

Husk hva Cuckold nevnte tidligere: kvinner har en sjette sans når det gjelder slikt og gjennomskuer fake oppførsel før eller senere.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er, som jeg har sagt et par ganger før, nærmest definisjonen på en heftig forelskelse. Selvsagt vil det bare gjelde menn som har sterke pasjoner, så sterke at en kvinne kan gjøre forskjell på om du er lykkelig eller ulykkelig. Menn som ikke har evnen til å forelske seg så sterkt vil selvsagt heller ikke oppleve de problemer vi her snakker om.

Enten må du være mer presis i dine formuleringer eller så må jeg lære meg å lese bedre, for inntrykket du har gitt tidligere er at ingen mann kan bli stormforelsket i en kvinne uten at det slår negativt ut for ham. Unntaket er om hun er enda mer forelsket?

Jeg mener fortsatt at ingen kvinne eller mann, kan utgjøre forskjellen på om jeg er lykkelig eller ikke her i verden. Frem til jeg var i begynnelsen av tyveårene stemte nok dette også for min del og jeg hadde min andel ulykkelige forelskelser, men jeg er en annen mann i dag enn jeg var da.

Det eneste vi trolig kan være enige om er at om en mann havner i en slik posisjon at hans lykke avhenger av kvinnen han er så dypt forelsket i, så vil det sannsynligvis slå ut negativt for ham, selv om det finnes mange kvinner som også liker dette og inngår forhold med slike menn. Kvinner er nemlig ikke kvinner og menn er ikke menn.

Verden er ikke malt i svart og hvitt.

:)

Det er nesten ingen regel som er absolutt når det gjelder mennesker, men man kan få et litt skjevt verdensbilde om man ikke er villig til å forholde seg til det man ser, om man blir så forstyrret av muligheten for unntak at man blåser opp usikkerheten og avviket i den grad at man ikke ser det store mønsteret.

Du har så vidt jeg kan se forstått meg rett: En mann kan være heftig forelsket og likevel ha sjans så lenge jenta han er forelsket i er minst like forelsket i ham. Det som er døden for et potensielt forhold er at han er på knærne etter henne og hun ennå ikke har utviklet en tilsvarende forelskelse overfor ham.

Du må gjerne mene at ingen kvinne skal kunne bety forskjellen på om du er lykkelig eller ulykkelig, men slik jeg ser det er dette nærmest definisjonen på en heftig forelskelse: Hvis du er omtrent like lykkelig om du ikke får henne, kan du ikke være så veldig forelsket. I den grad du lykkes i å styre dine egne følelser slik at du kan leve etter denne leveregelen, kan det tyde på at du aldri (siden ungdommen) har følt det jeg beskriver som en heftig forelskelse. I så måte er det ikke så rart at du unngår problemene som følger med dette.

• Liker 1
Skrevet

Når kjærligheten skal bli så ekstremt teknisk, med innslag av spill og en illusjon om at man er en annen enn det man egentlig er, så tror jeg heller at jeg holder meg unna. Da blir det rett og slett for dumt. Man kan lage alle disse psykologiske spillereglene man bare vil. Jeg tror at det er den som tør å være seg selv som sitter vinnende igjen til slutt.

Det jeg beskriver er hverken komplisert, teknisk eller oppfording til å spille spill. Tvert imot, som Genesis også er inne på har det ikke så mye for seg å prøve å skjule det hvis du allerede er for forelsket. Vi mennesker leser hverandre ganske godt og oppfatter utallige ordløse små signaler vi knapt nok er oss bevisst, derfor vil kvinner som regel oppdage dette uansett. Og er hun ikke allerede like forelsket i deg er løpet kjørt. Jeg oppfordrer altså ikke til noe spill, men jeg tror som sagt det kan være sunt at kvinner er seg bevisst disse forholdene.

Løsningen for oss menn er bare å godta at det er kvinnens privilegium å være den som er så svak for en annen som man er når man lider av den aller heftigste form for forelskelse. Men jeg tror vi får bedre forståelse mellom kjønnene om kvinnene i det minste er seg bevisst dette, slik at de forstår at de på et vis kan takke seg selv for at mannen aldri er fullt så hodestups forelsket som de gjerne vil at han skal være. For om han hadde vært det hadde hun valgt ham bort allerede i de innledende faser. Hun har valgt ham, hennes forelskelse har vokst nettopp fordi han ikke har gitt henne dette endelige beviset på at han elsker henne for mye (slik Proust formulerer det i "Un amour de Swann").

Skrevet

Ettersom det visstnok er opplest og vedtatt at kvinner trekker seg om mannen viser mye interesse, gir jo dette signaler om at man faktisk er nødt til å dempe seg på generelt grunnlag. Det er selvsagt vanskelig å diskutere kjønn uten å generalisere, men det er også viktig å huske at det er store individuelle forskjeller på folk, også når det gjelder tenningsmønster. Derfor mener jeg det blir feil å belære kvinnen om hvordan hun er, spesielt ettersom denne tråden viser at det finnes flere som ikke kjenner seg igjen i det man forkynner. Det er mye jeg kan nikke anerkjennende til i det dere sier, men det er ikke så svart/hvitt i det virkelige liv. Det er greit å bevisstgjøre forskjellen i tiltrekning, men det gjør man ikke ved å belære kvinnen med ved å si at jeg kjenner deg bedre enn du gjør selv.

Dersom jeg som mann skal legge lokk på forelskelsen og gi inntrykk av å være en annen enn det jeg egentlig er, synes jeg det allerede er for komplisert. Hvorfor skal jeg orke å være sammen med en kvinne som ikke tar meg for den jeg er?

• Liker 1
Skrevet

Du verden så mye dere KG-menn vet om kvinner da. :opplyser: Blir rent imponert jeg. Dere har jo til og med gjennomskuet vår sjette sans, som vi i mange år har forsøkt å holde skjult for hekseforfølgere såvel som vitenskapsmenn...

Og ikke bare det, men dere vet til og med bedre enn oss selv hva vi tenker og føler! Dere korrigerer våre naive, skrullete oppfatninger om hva vi tror vi tror, med deres dype innsikt i hva vi egentlig tror.

Wow... :)

Tipper dere KG-menn har noen rimelig heftige, intense, evigvarende kjærlighetsforhold også, siden dere vet så mye om kvinner. Den eneste grunnen til at dere er her på KG overhodet er vel bare for å opplyse oss kvinner om hvordan kvinner er, sånn at vi også kan ta del i herlighetene som finnes der ute i det virkelige liv?

:skratte:

• Liker 1
Skrevet

Ettersom det visstnok er opplest og vedtatt at kvinner trekker seg om mannen viser mye interesse, gir jo dette signaler om at man faktisk er nødt til å dempe seg på generelt grunnlag. Det er selvsagt vanskelig å diskutere kjønn uten å generalisere, men det er også viktig å huske at det er store individuelle forskjeller på folk, også når det gjelder tenningsmønster. Derfor mener jeg det blir feil å belære kvinnen om hvordan hun er, spesielt ettersom denne tråden viser at det finnes flere som ikke kjenner seg igjen i det man forkynner. Det er mye jeg kan nikke anerkjennende til i det dere sier, men det er ikke så svart/hvitt i det virkelige liv. Det er greit å bevisstgjøre forskjellen i tiltrekning, men det gjør man ikke ved å belære kvinnen med ved å si at jeg kjenner deg bedre enn du gjør selv.

Dersom jeg som mann skal legge lokk på forelskelsen og gi inntrykk av å være en annen enn det jeg egentlig er, synes jeg det allerede er for komplisert. Hvorfor skal jeg orke å være sammen med en kvinne som ikke tar meg for den jeg er?

Nei, at det er opplest og vedtatt at kvinner trekker seg om mannen viser mye interesser er ukjent for meg, det i hvert fall ikke det jeg skriver. Tvert imot har jeg igjen og igjen påpekt at det ikke er oppførselen og interessen i seg selv som er problemet, men dette at hun eventuelt betyr for mye for din lykke. Og at hun forstår dette. Så lenge du ikke er for forelsket kan du gjerne vise interesse, det er jo faktisk ofte veldig bra å vise interesse. Det avgjørende er bare at du viser interesse med utgangspunkt i en situasjon der hennes respons ikke betyr all verden for deg.

Er du for forelsket tror jeg som sagt ikke det har så mye for seg å prøve å skjule det, dette er slike ting en jente oppdager av alle de små ikke-verbale tegn vi leser hos hverandre uten engang å være det bevisst. Så er du først for forelsket i en jente som ikke allerede er enda mer forelsket i deg er løpet med all sannsynlighet kjørt.

• Liker 1
Skrevet

Du verden så mye dere KG-menn vet om kvinner da. :opplyser: Blir rent imponert jeg. Dere har jo til og med gjennomskuet vår sjette sans, som vi i mange år har forsøkt å holde skjult for hekseforfølgere såvel som vitenskapsmenn...

Og ikke bare det, men dere vet til og med bedre enn oss selv hva vi tenker og føler! Dere korrigerer våre naive, skrullete oppfatninger om hva vi tror vi tror, med deres dype innsikt i hva vi egentlig tror.

Wow... :)

Tipper dere KG-menn har noen rimelig heftige, intense, evigvarende kjærlighetsforhold også, siden dere vet så mye om kvinner. Den eneste grunnen til at dere er her på KG overhodet er vel bare for å opplyse oss kvinner om hvordan kvinner er, sånn at vi også kan ta del i herlighetene som finnes der ute i det virkelige liv?

:skratte:

Ingen vil vel synes det er rart om en hauk har en viss innsikt i duers flygemønstere, men at menneskehannen med sin avanserte hjerne har noen som helst innsikt i kvinnens tilnærming til menn er selvsagt helt usannsynlig. ;)

• Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ingen vil vel synes det er rart om en hauk har en viss innsikt i duers flygemønstere, men at menneskehannen med sin avanserte hjerne har noen som helst innsikt i kvinnens tilnærming til menn er selvsagt helt usannsynlig. ;)

Jeg sier det igjen, det har noe med hvordan dere presenterer denne "innsikten". For mange av dere virker det ikke som det er noe som helst rom for diskusjon, for "sånn er dere". Til og med når flere kvinner her inne avkrefter mange av teoriene, så får vi bare tibake at "menn vet bedre enn kvinner hvordan kvinner tenker". For vi har jo så liten selvinnsikt, må vite.

Lurer på hvordan dere har reagert hvis vi kvinner presenterte alt det vi har opplevd med menn som sannheter som gjelder alle menn.

• Liker 1
Skrevet

Er det noen av dere som lusker her inne? Og da maner jeg ikke de som har god selvtillit og derfor føler seg attraktiv, men de som virkelig er billedlig flotte, den typen som damene faller som fluer for?

Kan den typen mannfolk egentlig bli betatt? Jeg mener, de kan jo sikkert det, men skal det mer til, enn for en mer "average joe"?

..og nyter dere det? Altså at damene ligger langflate etter dere?

Selvfølgelig nyter gutter at jenter liker en, uansett. Om en stygg jente sier hun liker meg blir jeg glad, selv om jeg ikke liker henne tilbake eller vil være sammen med henne. Slik er det nok for jenter også vi jeg tro. De jentene jeg har vært forelsket i, og som er langt over meg på skalaen, avviser mer men jeg føler de er takknemlige for at en gutt viser interesse.

Jeg tviler på at det er noen Ccollin Farrell lookalike her inne. Det er nemelig en grun til at folk henger på forum og det er fordi de ikke får nok annerkjennelse i livet. Det er ikke bare knyttet til utseende, men ofte. De kjekke guttene får mange venner og kjærester og har ikke behov for å snakke med fremmede på internett.

Jeg har faktisk følelsen av at noen av mine venner som er 10 aldri har vært ordentlig forelsket før. De har liksom aldri vært på hodet etter en jente, og de har ofte "Brukt" jenter. De hopper fra forhold til forhold. Nå i voksen alder tror jeg jentene lærer sin plass på rangstigen og velger menn som ikke er eyecandy, men som er greie.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Selvfølgelig nyter gutter at jenter liker en, uansett. Om en stygg jente sier hun liker meg blir jeg glad, selv om jeg ikke liker henne tilbake eller vil være sammen med henne. Slik er det nok for jenter også vi jeg tro. De jentene jeg har vært forelsket i, og som er langt over meg på skalaen, avviser mer men jeg føler de er takknemlige for at en gutt viser interesse.

Jeg tviler på at det er noen Ccollin Farrell lookalike her inne. Det er nemelig en grun til at folk henger på forum og det er fordi de ikke får nok annerkjennelse i livet. Det er ikke bare knyttet til utseende, men ofte. De kjekke guttene får mange venner og kjærester og har ikke behov for å snakke med fremmede på internett.

Jeg har faktisk følelsen av at noen av mine venner som er 10 aldri har vært ordentlig forelsket før. De har liksom aldri vært på hodet etter en jente, og de har ofte "Brukt" jenter. De hopper fra forhold til forhold. Nå i voksen alder tror jeg jentene lærer sin plass på rangstigen og velger menn som ikke er eyecandy, men som er greie.

:klo:

Skrevet

Jeg sier det igjen, det har noe med hvordan dere presenterer denne "innsikten". For mange av dere virker det ikke som det er noe som helst rom for diskusjon, for "sånn er dere". Til og med når flere kvinner her inne avkrefter mange av teoriene, så får vi bare tibake at "menn vet bedre enn kvinner hvordan kvinner tenker". For vi har jo så liten selvinnsikt, må vite.

Lurer på hvordan dere har reagert hvis vi kvinner presenterte alt det vi har opplevd med menn som sannheter som gjelder alle menn.

Er du dum? Cockold har mange gode teorier som har en signifikant sannhet i seg. På byen er det de kjekkeste guttene som snakker og har ONS med pene jenter. Jeg har faktisk aldri sett en middels mann klare å holde kontakten med en eyecandy-jente. Sannheten kommer fra fulle folk og barn helt klart. Slik er ikke alltid, men ofte i det virkelige liv uten alkohol også.

Skrevet

Jeg betviler at de til enhver til nyter det. Sett deg selv inn i situasjonen. Jeg har mange ganger opplevd at gutter jeg har 0 interesse for har vært hodestups forelsket i meg, om de tar mye kontakt osv, blir det tilslutt slitsomt, og faktisk irriterende!

Men selvfølgelig, om folk oppfører seg, og bare er hyggelige, vel viten om en liten forelskelse er det jo bare hyggelig.

Jeg tror (og vet fra bildetråder) også absolutt at kjekke menn og vakre kvinner henger på forum. Det har ikke noe med at man har nok eller ikke nok i livet sitt. Jeg er stort sett ute på farten, men jeg synes også det er deilig å slappe av hjemme og loke rundt på nettet, hvorfor ikke da være på et forum? Nå sier ikke jeg at jeg er verdens vakreste, men skal jeg gå utifra uttalelser fra det motsatte kjønn er jeg hvertfall godt over gjennomsnittet.

Har forsåvidt samme inntrykk som deg, hva tredje avslitt angår. Tror superkjekke menn har vanskeligere å falle skikkelig for ei jente, fordi de alltid har så mange å velge mellom uansett. Alltid noe nytt og spennende rundt svingen, når den forrige dama er "utprøvd".

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Er du dum? Cockold har mange gode teorier som har en signifikant sannhet i seg. På byen er det de kjekkeste guttene som snakker og har ONS med pene jenter. Jeg har faktisk aldri sett en middels mann klare å holde kontakten med en eyecandy-jente. Sannheten kommer fra fulle folk og barn helt klart. Slik er ikke alltid, men ofte i det virkelige liv uten alkohol også.

Da har du ikke sett mye.

Og nei, jeg er ikke dum, men takk som spør.

Skrevet

Nei, at det er opplest og vedtatt at kvinner trekker seg om mannen viser mye interesser er ukjent for meg, det i hvert fall ikke det jeg skriver. Tvert imot har jeg igjen og igjen påpekt at det ikke er oppførselen og interessen i seg selv som er problemet, men dette at hun eventuelt betyr for mye for din lykke. Og at hun forstår dette. Så lenge du ikke er for forelsket kan du gjerne vise interesse, det er jo faktisk ofte veldig bra å vise interesse. Det avgjørende er bare at du viser interesse med utgangspunkt i en situasjon der hennes respons ikke betyr all verden for deg.

Er du for forelsket tror jeg som sagt ikke det har så mye for seg å prøve å skjule det, dette er slike ting en jente oppdager av alle de små ikke-verbale tegn vi leser hos hverandre uten engang å være det bevisst. Så er du først for forelsket i en jente som ikke allerede er enda mer forelsket i deg er løpet med all sannsynlighet kjørt.

Hvordan i all verden skal en kvinne bare forstå hvor mye hun betyr for min lykke, om jeg ikke viser noe? Det er klart det går på oppførsel og interesse for at hun skal plukke opp disse signalene. Så lenge jeg ikke er for forelsket, så pleier jeg da heller ikke å agere på det. For da betyr det ikke at jeg er interessert nok. Dersom hennes respons ikke betyr all verden for meg, vil hun selvsagt ikke være noen jeg er ute etter heller.

• Liker 1
Skrevet

Og at duene selv forstår hvorfor og hva de selv gjør, er vel tilsvarende "sannsynlig" da tenker jeg... :filer:

Forskjellen på eksempelet ditt og virkeligheten er forøvrig at kvinner og menn er av samme art. Men basert på dine såkalte erfaringer med kvinner forstår jeg at det ikke er slik du tilnærmer deg dem.

Og det er vel derfor du har en rekke personlige suksesshistorier å vise til med tanke på kjærlighet, tenker jeg.... :lete:

• Liker 1
Skrevet

I virkeligheten er det vel mer reellt å sammenligne kvinner med hauker og menn med duer. Kvinnene velger, vet du. ;)

• Liker 1
Skrevet

I virkeligheten er det vel mer reellt å sammenligne kvinner med hauker og menn med duer. Kvinnene velger, vet du. ;)

Jeg tror du har misforstått bildets relevans, du trekker her paralleller som ikke har noe med saken å gjøre. :) Det eneste som er relevant med bildet er dette at det ikke er det minste unaturlig at menneskehannen har innsikt i menneskehunnens måte å te seg på.

Skrevet

Jeg tror du har misforstått bildets relevans, du trekker her paralleller som ikke har noe med saken å gjøre. :) Det eneste som er relevant med bildet er dette at det ikke er det minste unaturlig at menneskehannen har innsikt i menneskehunnens måte å te seg på.

Større innsikt i menneskehunnen enn hva menneskehunnen selv har, har han dog åpenbart ikke. Noe forvirrede gubber som deg er strålende eksempler på. Tunglærte er dere visst også. :)

Skrevet

Hvordan i all verden skal en kvinne bare forstå hvor mye hun betyr for min lykke, om jeg ikke viser noe? Det er klart det går på oppførsel og interesse for at hun skal plukke opp disse signalene. Så lenge jeg ikke er for forelsket, så pleier jeg da heller ikke å agere på det. For da betyr det ikke at jeg er interessert nok. Dersom hennes respons ikke betyr all verden for meg, vil hun selvsagt ikke være noen jeg er ute etter heller.

Det du påstår her er jo at du enten er så forelsket at denne bestemte jentas respons betyr mye for deg, eller at hun ikke er aktuell som kjæreste overhodet. Slik er det jo ikke nødvendigvis for menn flest. Det går fint an å være relativt interessert, åpen for at noe kan utvikle seg, og til og med ha evnen til å utvikle en gryende forelskelse basert på denne åpenheten. Det er faktisk slik jeg som mann som regel har det i begynnelsen av et forhold.

For i motsetning til kvinner har menn ikke den samme aversjon mot mennesker som avslører at de er mer forelsket i deg enn du er i dem. Så hvis jenta i utgangspunktet er mer forelsket enn meg kan det faktisk godt hende jeg gir henne en sjans, det er ikke sånn at jeg i slike tilfeller ikke har evnen til å utvikle en forelskelse. Hadde menn vært som kvinner på dette området ville vi fått vesentlig færre pardannelser, for det skal mye til at begge parter er nøyaktig like forelsket fra første stund.

At du ikke skjønner hva jeg snakker om når jeg peker på alle de små ikke-verbale signaler vi mennesker gir og plukker opp nærmest uten å være det bevisst, sier meg bare at du trenger å lære litt mer om menneskelig psykologi. Menneskets kroppsspråk, mimikk, blikk, tonefall i enkelte setninger, en liten nøling her og der, det er utallige små signaler som bidrar til å fortelle den andre ting vi ikke forteller i ord eller klare åpenlyse strategier.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...