Gå til innhold

Superkjekke menn

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Så du var ikke lykkelig før du traff Henne?

Det er mulig jeg har den store forelskelsen tilgode, men jeg har lært meg å ikke basere min egen selvfølelse og lykke her i verden på noen andre enn meg selv. Alt annet er en bonus. Folk dør, venner forsvinner, solen går ned, etc, men jeg består. Men så var jeg også buddhist(mislykket tydeligvis) i et tidligere liv. :)

Det er nok sant det du sier når man vet at svært mange menn gjør seg veldig sårbare i forhold til hva andre mener om seg og da særlig kvinner. Selvfølelsen og lykken deres avhenger av andre personer og om de gir de anerkjennelse i retur. Menn som er i en slik sårbar situasjon vil ofte fremstå som desperate og gjerne lite attraktive om det viser seg at HUN har makt over hans selvfølelse og at livet hans avhenger av hennes dom. Så ja, jeg er enig i at det du sier ofte er tilfellet ettersom mange kvinner ikke vil ha en slik mann, men det er definitivt ikke en absolutt sannhet ettersom ikke alle menn er slik og kvinner også er forskjellige.

:)

Her var det mye tull. Det er nok mye som tyder på at du ikke har opplevd en heftig forelskelse. Forelskelsen er en liten revolusjon i livets verdier, i hva man legger vekt på. Derfor er det meningsløst å sammenlikne med situasjonen før man forelsket seg. Det handler heller ikke om at man prøver å få bekreftelse på sitt eget verd i en annen, det handler om at man knytter så sterke følelser til dette bestemte mennesket at det å få vedkommende er avgjørende for at du kan være lykkelig.

Det har absolutt ingenting med dårlig selvfølelse å gjøre, det passer sånn sett godt at vi nettopp diskuterer dette i en tråd om attraktive og populære menn; attraktive menn som er på knærne etter en bestemt jente glemmer ikke at de har sjans på mange andre, det er ikke sånn at man blir blind for omgivelsene og ikke lenger er klar over at man er en populær mann. Det er bare det at dette ikke betyr noe for din lykke. Det betyr kanskje noe for din selvfølelse, men det er altså ikke selvfølelsen som er problemet for den som er ulykkelig forelsket.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Superkjekke men har ingen behov for Kvinneguiden.

Her finner du nok bare halvfeite utslitte karer med en broket fortid :sjenert:

Skrevet

Som kvinne må jeg bare si at det -J- skriver, er ting jeg kan kjenne meg igjen i i langt større grad enn det tullet Cuckold lirer av seg.

Kvinner vil ikke ha menn som er forelsket i dem?? :klo: Det har jeg aldri verken sett, følt eller hørt om før.

Gjensidig kjærlighet er nok noe de aller fleste drømmer om å oppleve, kvinner som menn.

Du snakker om å være på knærne forelsket. Du får det til å høres ut som man nærmest tilintetgjør seg selv fordi man er forelsket?

Problemet med selvutslettende, avhengige, "identietsløse", desperate mennesker er at det kan blir problematisk å elske dem rett og slett fordi det liksom ikke ER noe der. Ingen egne tanker, meninger eller følelser... Alt handler kun om den man tilber. Da reduserer man seg selv til et objekt, og finner man noen på den måten, er sjansen stor for at man havner i klørne på en pyskopat. (Jeg unngår å trekke inn kjønn her, for dette vet jeg gjelder for både kvinner og menn)

I SLIKE tilfeller, ja da er det naturlig å vise forakt og rygge unna.

Merk at det er fullt mulig å være stupforelska uten at man gir avkall på sine egne prinsipper, personlighet, preferanser og identitet.

Men det er nok her vi er uenige, virker det som...

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Når ble billedlig flotte menn den typen damene faller som fluer for?

Nei, egentlig ikke. Kan få en sånn "wow, du var flott"-tanke til å begynne med, men det stopper vanligvis der.

• Liker 1
Skrevet

Som kvinne må jeg bare si at det -J- skriver, er ting jeg kan kjenne meg igjen i i langt større grad enn det tullet Cuckold lirer av seg.

Kvinner vil ikke ha menn som er forelsket i dem?? :klo: Det har jeg aldri verken sett, følt eller hørt om før.

Gjensidig kjærlighet er nok noe de aller fleste drømmer om å oppleve, kvinner som menn.

Du snakker om å være på knærne forelsket. Du får det til å høres ut som man nærmest tilintetgjør seg selv fordi man er forelsket?

Problemet med selvutslettende, avhengige, "identietsløse", desperate mennesker er at det kan blir problematisk å elske dem rett og slett fordi det liksom ikke ER noe der. Ingen egne tanker, meninger eller følelser... Alt handler kun om den man tilber. Da reduserer man seg selv til et objekt, og finner man noen på den måten, er sjansen stor for at man havner i klørne på en pyskopat. (Jeg unngår å trekke inn kjønn her, for dette vet jeg gjelder for både kvinner og menn)

I SLIKE tilfeller, ja da er det naturlig å vise forakt og rygge unna.

Merk at det er fullt mulig å være stupforelska uten at man gir avkall på sine egne prinsipper, personlighet, preferanser og identitet.

Men det er nok her vi er uenige, virker det som...

Kvinner vil definitivt ikke ha menn som er mer forelsket enn de selv er.

• Liker 2
Skrevet

Feil.

Hilsen kvinne. :)

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Vil vi ikke det?

Det var nytt for meg.

• Liker 3
Skrevet

Feil.

Jeg vet riktig svar! :smoke:

Dere vil være forelsket selv.

Skrevet

Feil.

Og mange kvinner har et meget lite reflektert forhold til eget tenningsmønster. Dere har i bunn og grunn bare erfaring med det kjærelighetsmessige følelseslivet til en kvinne- dere selv. De blant oss menn som har en del erfaring med mange forskjellige kvinner, og i tillegg deler erfaringer med andre i samme situasjon, kan bekrefte at det kvinner sier/hevder ofte har veldig lite med det de gjør eller virkelig føler.

Skrevet

Vil vi ikke det?

Det var nytt for meg.

Har du vært i en situasjon der en mann var hodestups forelsket i deg og du var litt betatt men langt unna hans følelsesmessige engasjement?

I så fall, hva skjedde?

Gjest "gjest"
Skrevet

Og mange kvinner har et meget lite reflektert forhold til eget tenningsmønster. Dere har i bunn og grunn bare erfaring med det kjærelighetsmessige følelseslivet til en kvinne- dere selv. De blant oss menn som har en del erfaring med mange forskjellige kvinner, og i tillegg deler erfaringer med andre i samme situasjon, kan bekrefte at det kvinner sier/hevder ofte har veldig lite med det de gjør eller virkelig føler.

Jeg synes det er så artig at du vet hva kvinner mener, tenker og føler bedre enn oss, kvinner.

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Har du vært i en situasjon der en mann var hodestups forelsket i deg og du var litt betatt men langt unna hans følelsesmessige engasjement?

I så fall, hva skjedde?

Nei, jeg har ikke det. Men jeg regner med at du har det siden du kan uttrykke deg så skråsikkert. Selv om noen kvinner som du har vært forelsket i ikke ville ha deg så betyr ikke det at det gjelder for kvinner generelt.

Hvis jeg opplever at partneren har mer følelser for meg enn jeg har for han på akkurat det tidpunktet så betyr ikke det at jeg automatisk backer ut. Men jeg må jo nødvendigvis ta et valg; satse på jeg vil på et senere tidspunkt gjengjelde følelsene eller gå med en gang. Eventuelt bestemme seg for om de følelsene man har nå er godt nok for et videre forhold.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg har ikke det. Men jeg regner med at du har det siden du kan uttrykke deg så skråsikkert. Selv om noen kvinner som du har vært forelsket i ikke ville ha deg så betyr ikke det at det gjelder for kvinner

Jeg har aldri opplevd det- jeg bruker lang tid på å utvikle følelser. Og nettopp det at jentene har vært langt mer forelsket enn jeg har vært har gjort dem intenst interesserte. De fleste kvinner liker en selvstendig og sterk mann som ikke slipper alt han har i hendene fordi hun har en flis i neglen. Det er ikke dermed sagt at det er galt å støtte sin partner, det er det selvsagt ikke. Men det er og blir turn-off for mange damer når en mann er hodestups i dem mens de selv er betatt men fortsatt usikre. Slike menn er ingen utfordring.

Skrevet

Hva vil du betegne som en superkjekk mann da?

Skal jeg nevne fire random menn som jeg syns er kjekke ytterst, altså som jeg ikke vet noe om, og dermed ikke kjenner personligheten til, så må det være:

http://fanboyz.net/wp-content/uploads/2011/02/viggo-mortensen.jpg

http://images.wikia.com/dcmovies/images/a/a1/Val_Kilmer.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Mads_Mikkelsen.jpg

http://fandomlove.com/wp-content/gallery/sean-bean/sean_bean_1.jpg

Er det noen som henger på KG som ser sånn ut? Neppe.

Kan jeg forklare HVA jeg syns er attraktivt med de ulike? Ikke egentlig, noe er det. Ligner de på hverandre? Nei...

Ingen av dem er kjekke? :fnise:

Så der ser man hvor forskjellig smak man kan ha

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg har aldri opplevd det- jeg bruker lang tid på å utvikle følelser. Og nettopp det at jentene har vært langt mer forelsket enn jeg har vært har gjort dem intenst interesserte. De fleste kvinner liker en selvstendig og sterk mann som ikke slipper alt han har i hendene fordi hun har en flis i neglen. Det er ikke dermed sagt at det er galt å støtte sin partner, det er det selvsagt ikke. Men det er og blir turn-off for mange damer når en mann er hodestups i dem mens de selv er betatt men fortsatt usikre. Slike menn er ingen utfordring.

Men hvorfor er det så mange tråder her inne skrevet av frustrerte kvinner som klager over at mannen aldri sier at han elsker de, at han aldri viser at han elsker de? Og ikke minst de utallige trådene ala hva mener han? Hva tenker han? Hvorfor sa han det? Hvorfor gjør han ikke sånn?

Jeg syns tvert om dette viser at kvinner ikke nødvendigvis søker en utfordring, men at de heller vil ha menn som ikke er redd for å vise hva de føler.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat nå ler jeg av deg! :fnise:

Problemet med din type induktive generalisering (og generalisering forøvrig) er at det ikke er en nøyaktig beskrivelse av virkeligheten, selv om den inneholder elementer av sannhet.

Jeg har ikke sagt at jeg er uenig i alt du skriver, for i mange situasjoner vil det være nettop slik du beskriver, men jeg er sterkt uenig når du presenterer dine teser som absolutte sannheter og tydeligvis bommer ganske kraftig i så måte.

Skrevet

Skal vel ikke påstå at jeg er superkjekk, men over middels må vel gå. Uansett så har jeg noen kompiser som er det. Jeg vet ikke helt hvilke situasjoner du mener at de burde bli forelsket, men ikke blir det. Men har erfart at de ikke trenger å åpne kjeften før de nærmest har noen på truten på byen, da kan man heller ikke forvente at det faller for en. Tror problemet er at jenter ofte glemmer at de må holde litt tilbake også for disse superkjekke karene, mens det ikke er måte på hvor de skal holde tilbake når det kommer noen på deres eget nivå.

Skrevet

Her var det mye tull. Det er nok mye som tyder på at du ikke har opplevd en heftig forelskelse. Forelskelsen er en liten revolusjon i livets verdier, i hva man legger vekt på. Derfor er det meningsløst å sammenlikne med situasjonen før man forelsket seg. Det handler heller ikke om at man prøver å få bekreftelse på sitt eget verd i en annen, det handler om at man knytter så sterke følelser til dette bestemte mennesket at det å få vedkommende er avgjørende for at du kan være lykkelig.

Det har absolutt ingenting med dårlig selvfølelse å gjøre, det passer sånn sett godt at vi nettopp diskuterer dette i en tråd om attraktive og populære menn; attraktive menn som er på knærne etter en bestemt jente glemmer ikke at de har sjans på mange andre, det er ikke sånn at man blir blind for omgivelsene og ikke lenger er klar over at man er en populær mann. Det er bare det at dette ikke betyr noe for din lykke. Det betyr kanskje noe for din selvfølelse, men det er altså ikke selvfølelsen som er problemet for den som er ulykkelig forelsket.

Akkurat nå ler jeg av deg! :fnise:

Problemet med din type induktive generalisering (og generalisering forøvrig) er at det ikke er en nøyaktig beskrivelse av virkeligheten, selv om den inneholder elementer av sannhet.

Jeg har ikke sagt at jeg er uenig i alt du skriver, for i mange situasjoner vil det være nettop slik du beskriver, men jeg er sterkt uenig når du presenterer dine teser som absolutte sannheter og tydeligvis bommer ganske kraftig i så måte.

Jeg skjønner ikke helt hva det er du mener her, for mitt inntrykk er at du faktisk er enig i at mannen vil stille svært svakt hvis han er så forelsket at hans lykke avhenger av denne bestemte jenta. Din løsning er så vidt jeg forstår bare at man som mann aldri må la jenta bety så mye for seg. Det jeg påpeker er jo bare at det er dette som er selve kjennetegnet på den sterkeste form for forelskelse. Og det at man som forelsket mann lar en kvinne bety så mye for seg handler ikke om lav selvfølelse.

Nå finnes det selvsagt også menn med lav selvfølelse, og de vil ha dette problemet i tillegg, men det er altså ikke slik at lav selvfølelse er en del av den problematikken jeg peker på her. Som mann kan du ha den beste selvfølelse og likevel vil hun du er på knærne forelsket i bety mye for din lykke og sinnsro. Det er nettopp dette som kjennetegner den heftigste forelskelsen. Ja, dette kan vel nesten ses som en slags ufullstendig definsjon på heftig forelskelse og er i så måte neppe en uholdbar generalisering.

Gjest Passing by
Skrevet

Ingen av dem er kjekke? :fnise:

Så der ser man hvor forskjellig smak man kan ha

Mens jeg og KateW ikke bør gå på sjekkern sammen, for da hadde vi nok kastet oss over samme mann.

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...