Gå til innhold

Mummikopper


hofan1

Anbefalte innlegg

ok, brøt sammen og og kjøpte Snusmumrikkoppen som er på vei ut av sortimentet på salg igår, selv om jeg har shoppestopp. Den har jeg ønsket meg lenge, og liker den som er på vei ut bedre enn den som er på vei inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, vil du kjøpe koppesamlingen min for 15.000 kanskje? :)

Det er samlinger i Finland som har gått for over 15.000 Euro... Så har du rett koppene har du en liten gullgruve...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy å høre hvilke du hadde. :)

De fleste mine har bare en farge i tillegg til sort og hvit, slik jeg tror alle koppene var første årene. De første par koppene kjøpte jeg i Helsinki, før jeg hadde sett dem i Norge.

De er omtrent like pene, men kanskje ørlite preget av bruk gjennom 15-20 år. Aner ikke hva de ulike koppene heter (om noe).

Og trenger ikke pengene, så kommer neppe til å selge :P

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mine har bare en farge i tillegg til sort og hvit, slik jeg tror alle koppene var første årene. De første par koppene kjøpte jeg i Helsinki, før jeg hadde sett dem i Norge.

De er omtrent like pene, men kanskje ørlite preget av bruk gjennom 15-20 år. Aner ikke hva de ulike koppene heter (om noe).

Og trenger ikke pengene, så kommer neppe til å selge :P

Kult, ønsker selv at jeg var tidligere ute med å samle, ikke for å tjene masse penger nå, men artig å ha noe andre ikke har.

Her er forresten en oversikt over alle koppene som Arabia har produsert og når de var i produksjon:

http://www.kjokkenutstyr.net/mummikopp-oversikt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, ønsker selv at jeg var tidligere ute med å samle, ikke for å tjene masse penger nå, men artig å ha noe andre ikke har.

Her er forresten en oversikt over alle koppene som Arabia har produsert og når de var i produksjon:

http://www.kjokkenutstyr.net/mummikopp-oversikt/

Morsomt, takk for oversikten. Jeg har i hvertfall nr. 2, 4, 6 og 7 på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, ønsker selv at jeg var tidligere ute med å samle, ikke for å tjene masse penger nå, men artig å ha noe andre ikke har.

Her er forresten en oversikt over alle koppene som Arabia har produsert og når de var i produksjon:

http://www.kjokkenutstyr.net/mummikopp-oversikt/

Jeg la ut denne oversikten for noen få innlegg siden

Anonymous poster hash: 015c5...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg la ut denne oversikten for noen få innlegg siden

Anonymous poster hash: 015c5...2ed

Stemmer det, det er en veldig grei oversikt så hvorfor ikke dele den igjen, er dessverre slik at ikke alle blar seg gjennom hele tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den nyeste koppen er så fin. Ønsker den til morsdag, og får jeg den ikke da blir den min på mandag :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig de aller første er finest, de med bare en farge. Jeg kjøpte en av de aller første til bestevenninna mi, tidlig på 90- tallet tror jeg. Håper hun har den ennå ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piapeanøtt

Bare si i fra hvis jeg skal verve deg ;)

Vil du verve meg også? Ta gjerne kontakt i innboks :)

Har også forelsket meg fullstendig i Hold vannet rent-koppen.. :rodmer: Foreløpig ikke funnet noen som sender til Norge :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

auda, nå har jeg vært innom ebay og kikket, og selv om samlingen min er mikroskopisk, så har jeg en kopp som ligger ute for drøyt 2000 kroner, og det samme gjør den jeg ga venninnen min til jul i 1991 :sjokkert: Skulle nesten ønske jeg ikke visste det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hinkelpinkel

Vil du verve meg også? Ta gjerne kontakt i innboks :)

Har også forelsket meg fullstendig i Hold vannet rent-koppen.. :rodmer: Foreløpig ikke funnet noen som sender til Norge :glare:

http://www.muminboden.sesender til Norge, ganske dyr porto, men er kanskje verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger også alltid mummikopp hos blodbanken. Har fem nå. Sist gang var det tomt :( Heldigvis er jeg ganske ofte der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hinkelpinkel

Men de har den ikke på lager, kun i 6-pakning :(

Var det der de tar 400 kr i porto?

http://www.muminboden.se/arabia/muminmuggar/arabia-mumin-muminmugg-hsr-specialutgava-saljs-endast-i-sverige.html#addedtocart

Er ikke den enkel? Ja i underkant av 400 kroner, kopp+ frakt kommer på 571 kroner :(

Edit: Men ser ut som du kan bestille to kopper for samme frakt, da kan du jo spleise på frakten med noen?

Endret av Hinkelpinkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piapeanøtt

http://www.muminboden.se/arabia/muminmuggar/arabia-mumin-muminmugg-hsr-specialutgava-saljs-endast-i-sverige.html#addedtocart

Er ikke den enkel? Ja i underkant av 400 kroner, kopp+ frakt kommer på 571 kroner :(

Edit: Men ser ut som du kan bestille to kopper for samme frakt, da kan du jo spleise på frakten med noen?

Jo, denne er nok enkel, men det står "ej i lager". Kommer hvertfall opp det hos meg, og betyr nok at den er utsolgt :(

Og det var litt av en pris for frakt, ja..

Spørs om det ikke må bli en tur til Sverige i løpet av 2015 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Jo, denne er nok enkel, men det står "ej i lager". Kommer hvertfall opp det hos meg, og betyr nok at den er utsolgt :(

Og det var litt av en pris for frakt, ja..

Spørs om det ikke må bli en tur til Sverige i løpet av 2015 ;)

Kommer opp hos meg også, men jeg tolker det som om at de ikke har fått den på lager ennå. At den kun ligger ute til forhåndsbestilling. Etter hva jeg har forstått så kommer den ikke før i uke 8. Det står det samme på den nye My og Snusmumrikkoppen.

Men om jeg hadde kunnet hadde jeg reist til Sverige og kjøpt den. Nå bor jeg i Bergen, så er ikke "bare en kjapp tur over grensen" for min del :P Har fått høre at det skal komme to svenske kopper i år. En nå i februar og en i høst. Det kommer til å merkes på lommeboken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...