Gå til innhold

Mest irriterende dialekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rogaland.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oslo dialekta

Det finnes ingen "Oslo dialekten". Det er nemlig flere dialekter i Oslo-regionen. Du er bare bitter fordi vi ikke snakker nynorsk. ;)

Anonymous poster hash: c28f5...b3b

Skrevet (endret)

Det finnes ingen "Oslo dialekten". Det er nemlig flere dialekter i Oslo-regionen. Du er bare bitter fordi vi ikke snakker nynorsk. ;)

Ikkje det, rart at det finst ei side om oslo dialekta på wikipedia då og nei ikkje bitter fordi dykk ikkje tallar nynorsk, tallar sjølvsag ikkje nynorsk eg heller.

http://no.wikipedia.org/wiki/Oslodialekt

Endret av Herr Oluf
  • Liker 1
Skrevet

Du har tydeligvis gått glipp av at nynorsk er et skriftspråk. Ingen snakker nynorsk, eller bokmål for den saks skyld.. ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rogaland.

Rogaland er et fylke. Ingen nevner "Vest-Agder dialekt" av en eller annen grunn?

Anonymous poster hash: 1d4c7...a85

• Liker 1
Skrevet

Rogaland er et fylke. Ingen nevner "Vest-Agder dialekt" av en eller annen grunn? Anonymous poster hash: 1d4c7...a85

Stemmer :) Skulle kanskje ha vært med presis. Stavanger-dialekt, mente jeg.

• Liker 1
Skrevet

Når jeg ikke skjønner hva folk sier, så er dialekten irriterende.

AnonymBruker
Skrevet

Stævængerrrrrrr, Sændnes og Jæææærrrrrrren-dialegdene errrrrr helt grrrrrrusefulle! Eg hadarrr slige bløde konsonanderrrrr og skarrrrring på den forrrrrbasgede rrrrrrr-en! Søren klybe deg i stumpen altså!

Anonymous poster hash: 59875...65e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trøndere og Sunnmøringer.

Anonymous poster hash: 42bf9...486
Skrevet

Du har tydeligvis gått glipp av at nynorsk er et skriftspråk. Ingen snakker nynorsk, eller bokmål for den saks skyld.. ;)

Jo faktisk, Siri-Lill Mannes eller hva hun nå heter, brunt hår, nyhetsoppleser i tv2-nyhetene, snakker faktisk nynorsk. Det var et valg hun tok for å unngå at folk ikke forstod henne hvis hun snakket sin opprinnelige dialekt på tv. Hun er fra Åkra (Åkrehamn) på Karmøy, og åkradialekten kan være så bred at andre karmøybuer kan ha trøbbel med å forstå den innimellom. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Her har man altså et sted hvor man er ment å skulle diskutere språk, og så blir det dominert av innlegg som handler om irritasjon, sinne, og hat. Dere ødelegger underforumet fullstendig!

Alle dere som føler dere truffet av det jeg skrev ovenfor, har kommet til helt feil sted: Dette er et sted hvor man kan diskutere språket i all dets mangfold og variasjon, og f.eks. hvordan det endrer seg over tid, så derfor blir det veldig forstyrrende og irrelevant med alle disse som uttrykker hat overfor f.eks. språkendringer.

Anonymous poster hash: f3253...a23
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haugesundsdialekten er grusom!

Anonymous poster hash: d1112...ba0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rogaland er et fylke. Ingen nevner "Vest-Agder dialekt" av en eller annen grunn?

Anonymous poster hash: 1d4c7...a85

Nå var det ikke jeg som skrev Rogalandsdialekten, men for mitt vedkommende er samtlige dialekter fra Rogaland forferdelig irriterende. Det finnes andre irriterende dialekter også, som Kristiansund og Molde, men det er ikke noe annet fylke som er så gjennomsyret av jævlige dialekter som Rogaland.

Anonymous poster hash: 0b5a3...1cc

• Liker 3
Skrevet

Har ikke peiling på dialekter så jeg hadde brukt navnet om jeg visste hva den dialekten het..

Sånn pedo-dialekt synes jeg er stygt. ''Jau, nu tsjem eg å stapparRr(skurre-r) ein shvær hambuRrRgar i monnen på deg.. :spise:

AnonymBruker
Skrevet

Er selv fra Karmøy, men liker virkelig ikke haugesundsdialekten! Høres helt feil ut når de bruker penere ord.. nei, huff.

Anonymous poster hash: f1531...28e
Skrevet (endret)

Er selv fra Karmøy, men liker virkelig ikke haugesundsdialekten! Høres helt feil ut når de bruker penere ord.. nei, huff.

Anonymous poster hash: f1531...28e

Haha, ja særlig når de snakker "pent". Vi hadde en lærerinne på skolen som snakket sånn "pen" haugesunder, det høres så innmari pretensiøst ut. oO

Feks når de sier jeg i stedet for eg og igrunnen høres ut som en hardbarka vestlending som forsøker å snakke som en fin Oslo-frue.

Endret av Minya
Skrevet

Østfolddialekta.

Så må jeg si at breiflabb-bergensk enten er helt syyyykt sjarmerende, eller helt syyyyykt provoserende plagsom.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke haugesundsdialekten men synes det er så deilig å høre på den. Jeg blir så søvnig at jeg svever i himmelen om noen snakker sånn dialekt, f.eks lærer. :veslejenta:

Skrevet

Tromsø, forstår ikke hva de sier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...