AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #41 Skrevet 28. januar 2012 Jeg har jo egentlig ikke lov til å svare her siden jeg kun har en bachelorgrad og ingen master. 1
CaspertheGh0st Skrevet 28. januar 2012 #42 Skrevet 28. januar 2012 (endret) Endret 28. februar 2012 av regia
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #43 Skrevet 30. januar 2012 Badman 1000, må jo virkelig være nicket for en som er høyt utdannet og ønsker å bli tatt seriøst.... Jeg har en treårig utdannelse som utøvende kunstner, to år med filosofi og religion, og nå etter å ha freelancet som kunsnter, samt jobbet innen administrasjon og HR i ca ti år, tar jeg en mer praktisk rettet utdannelse innen økonomi og markedsføring.
Daybreak Skrevet 30. januar 2012 #44 Skrevet 30. januar 2012 Er under utdanning,etter det trådstartar meinar så er eg på eit lavare nivå sidan eg tek ei bachelorgrad :gjeiper: Skal verte sosinom er planen,men er framleis ung,så kan godt vere eg tek meir utdanning etterkvart:)
merrakall Skrevet 30. januar 2012 #45 Skrevet 30. januar 2012 Begyner tilig jeg, var veldig usikker hva jeg skulle utdanne meg til. Havna på Hotel og Næring, fant ut at dette ikke var noe for meg, men fullførte året. Begynte derreter på Mekanisk fag, og syntes det var greit og gikk videre på Skipsteknisk drift. Gikk ut som Motormanns lærling på en PSV i Nordsjøen og tok Motormanns fagbrev etter 2 år. Etter dette var jeg igjen usikker på hva jeg skulle gjøre, "alle" sa jo at jeg måtte gå vidre på Teknisk fagskole for og bli maskin offiser, og jada, jeg fulgte saueflokken, selv om jeg egentli ikke ønsket dette. Sjanglet meg halvhjertlig igjeom året, med fullførte ikke, altfor tungt matte ( og jeg som sleit med matte fra tidligere av ) Så sto jeg der igjen da, følte at jeg var litt "tilbake på start" Begynte da i en fiske bedrift, jobbet der til April 2011. I April 2011 begynte jeg på en Service båt som utfører vedlikehold og arbeid på oppdrets utstyr og den slags rundtom på nordmøre og sør trøndelag. Der er jeg enda, jobber turnus og har fastlønn, har det helt greit og kommer til og jobber der en stund. Men i bunn og grunn kan jeg like gjerne finne på og begyne på en annen utdanning.... Vel vel, ble en mini biograf av dette
Fysikeren Skrevet 31. januar 2012 #46 Skrevet 31. januar 2012 Lurer litt pga at det virker som om det kun er veldig unge mennesker uten utdannelse eller som kun har yrkesskole her. Dette skriver jeg pga at ordlyden i veldig mange av trådene på forumet. Er det noen som har høyere utdannelse, mener ikke 3 årig høyskole, men jus, medisin, sivilingeniør etc.. Virker på meg som om utdanningsnivået her er meget lavt. Selv er jeg snart ferdig med turnus.. Dette var da et utrolig godt og velformulert innlegg. Er det noen som har høyere utdannelse, mener ikke 3 årig høyskole, men jus, medisin, sivilingeniør etc.. Det du skriver her gir jo absolutt ingen mening. Du mener ikke "3 årig høyskole, men jus, medisin, silvilingeniør etc.." De ekslemplene du kommer med er jo ikke grader av et bestemt omfang engang, men bare diverse fagfelter. Du kan for eksempel ta en årsstudium i juss.
My Skrevet 31. januar 2012 #47 Skrevet 31. januar 2012 Jeg er siv.ing men ikke spesielt god i rettskriving av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #48 Skrevet 31. januar 2012 Jeg foreleser. Gjett hvor høy utdannelse jeg har da ;-).
Gjest BamseB Skrevet 31. januar 2012 #49 Skrevet 31. januar 2012 (endret) Hva skal man si... Har to fagbrev hengende på veggen og en perm med ca 120 kurs- og kompetansebevis hovedsaklig innen elektro, skogbruk og jernbane. Ergo er jeg "lavere utdannet", men for all del, kan dere klare dere uten min kompetanse så vær så god Har hverken master, bachelor eller annen høyere utdannelse, men mellom oss så er jeg forholdsvis stolt over det jeg har fått til i mitt korte yrkesliv Endret 31. januar 2012 av BamseB
Gjest SemperFi Skrevet 31. januar 2012 #50 Skrevet 31. januar 2012 Er på begynnelsen av en ing utdanning, skal ta siv ing.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #51 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har en mastergrad. Men det som er mest interessant i denne tråden er at TS, som skriker høyest etter dannelse, er den som viser minst dannelse av alle.
Sophie-Ann Skrevet 1. februar 2012 #52 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Ingen utdannelse, jobber i et privat selskap innen for offshore. Og stortrives med det. Har kommet hit etter anbefalinger og fordi jeg jobber hardt. Endret 1. februar 2012 av Sophie-Ann
Satyr Skrevet 1. februar 2012 #53 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Lurer litt pga at det virker som om det kun er veldig unge mennesker uten utdannelse eller som kun har yrkesskole her. Dette skriver jeg pga at ordlyden i veldig mange av trådene på forumet. Er det noen som har høyere utdannelse, mener ikke 3 årig høyskole, men jus, medisin, sivilingeniør etc.. Virker på meg som om utdanningsnivået her er meget lavt. Selv er jeg snart ferdig med turnus.. Jeg har doktorgrad og er professor på et universitet. I tillegg jobber jeg som forsker på et sykehus. S Endret 1. februar 2012 av Satyr
Henkelpenkel Skrevet 1. februar 2012 #54 Skrevet 1. februar 2012 Lurer litt pga at det virker som om det kun er veldig unge mennesker uten utdannelse eller som kun har yrkesskole her. Dette skriver jeg pga at ordlyden i veldig mange av trådene på forumet. Er det noen som har høyere utdannelse, mener ikke 3 årig høyskole, men jus, medisin, sivilingeniør etc.. Virker på meg som om utdanningsnivået her er meget lavt. Selv er jeg snart ferdig med turnus.. TS:
Satyr Skrevet 1. februar 2012 #55 Skrevet 1. februar 2012 Da er det tydelig at du ikke har en master i neurologi eller psykologi. (da dette går på både det physiologiske og det psykologiske) Master i baking gjelder ikke. Utrolig at du ikke har utviklet deg mentalt på fem år. Skummelt. Siden du tar den tonen: Det heter nevrologi, ikke neurologi. Nevrologi tar man ingen mastergrad i, for det er en medisinsk spesialisering etter fullført profesjonsstudium i medisin. Det heter heller ikke "physiologiske", men fysiologiske. S 1
Caramela Skrevet 1. februar 2012 #58 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har studert i 7 år etter vgs. Det betyr ikke at jeg gidder å skrive akademisk på et forum.
flaggstikk Skrevet 5. februar 2012 #59 Skrevet 5. februar 2012 Ah, den evinnelige debatten om akademias fortrinn i alle deler av samfunnet, nå også på internettforum. Selv er jeg journalist og har tre års høyere utdannelse. I min jobb er jeg ukentlig i kontakt med fagpersoner i svært mange ulike sektorer. Og tro meg: At noen har master- eller doktorgrad er IKKE ensbetydende med at de er flinke, reflekterte, intelligente og oppegående. Jeg traff en gang en jente som hadde master i økonomifag. Hun trodde Holmestrand hadde 150.000 innbyggere. En annen kar var jurist i norsk forvaltning, og hadde tatt en ojektivt sett idiotisk beslutning som kostet samfunnet flere titalls millioner kroner. På spørsmål om det ikke hadde vært lurt å ikke gjøre det som objektivt sett var idiotisk, var svaret at det ikke var hans oppgave å ta den slags vurderinger. Bottom line: Idioter finnes overalt i samfunnet, uavhengig om de har høy eller lav utdannelse.
Cinderella_ Skrevet 6. februar 2012 #60 Skrevet 6. februar 2012 Lurer litt pga at det virker som om det kun er veldig unge mennesker uten utdannelse eller som kun har yrkesskole her. Dette skriver jeg pga at ordlyden i veldig mange av trådene på forumet. Er det noen som har høyere utdannelse, mener ikke 3 årig høyskole, men jus, medisin, sivilingeniør etc.. Virker på meg som om utdanningsnivået her er meget lavt. Selv er jeg snart ferdig med turnus.. Master, snart utdannet jurist. Gikk ut av et tre år langt forhold før jul.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå