Gå til innhold

Hva slags utdannelse/jobb

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer litt pga at det virker som om det kun er veldig unge mennesker uten utdannelse eller som kun har yrkesskole her. Dette skriver jeg pga at ordlyden i veldig mange av trådene på forumet.

Er det noen som har høyere utdannelse, mener ikke 3 årig høyskole, men jus, medisin, sivilingeniør etc..

Virker på meg som om utdanningsnivået her er meget lavt.

Selv er jeg snart ferdig med turnus..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er midtveis i en mastergrad ved et universitet.

Forøvrig: All utdanning tatt ved høyskole eller universitet anses som "høyere utdannelse", uavhengig av fagfeltet eller graden. 3 årig høyskole er med andre ord høyere utdannelse, det også. :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg er midtveis i en mastergrad ved et universitet.

Forøvrig: All utdanning tatt ved høyskole eller universitet anses som "høyere utdannelse", uavhengig av fagfeltet eller graden. 3 årig høyskole er med andre ord høyere utdannelse, det også. :)

Ok, master og høyere.

Gjest strykebrett
Skrevet

Har master frs universitet i et teknologisk fag.

Skrevet

Lurer litt pga at det virker som om det kun er veldig unge mennesker uten utdannelse eller som kun har yrkesskole her. Dette skriver jeg pga at ordlyden i veldig mange av trådene på forumet.

Er det noen som har høyere utdannelse, mener ikke 3 årig høyskole, men jus, medisin, sivilingeniør etc..

Selv er jeg i gang med en 5-årig utdannelse. Forventer du akademisk skrivemåte på innleggene her, eller hva er det som plager deg? Du kunne med fordel sett gjennom den andre setningen i posten din en gang til. "Dette skriver jeg på grunn av at ordlyden i veldig mange av trådene på forumet" Et godt eksempel på merkelig og feil setningsoppbygging. Du som var opptatt av ordlyd og sånn mener jeg...

• Liker 9
Skrevet

Er Master of Technology (sivilingeniør) om et år. Det er en femårig grad. Høyt nok for deg?

Skrevet

utdannet siv.ing.

Skrevet

"Er det noen som har høyere utdannelse, mener ikke 3 årig høyskole, men jus, medisin, sivilingeniør etc.."

flott skrivestil på deg og, ja.

• Liker 5
Skrevet

Selv er jeg i gang med en 5-årig utdannelse. Forventer du akademisk skrivemåte på innleggene her, eller hva er det som plager deg? Du kunne med fordel sett gjennom den andre setningen i posten din en gang til. "Dette skriver jeg på grunn av at ordlyden i veldig mange av trådene på forumet" Et godt eksempel på merkelig og feil setningsoppbygging. Du som var opptatt av ordlyd og sånn mener jeg...

Skriver dette på en androidtelefon så det går litt "fort i svingene". Da blir det så som så med rettskrivningen. Alltid enklere å skrive på tastatur.

Tydelig mange som følte seg "truffet" på en eller annen måte her..

Grunnen til at jeg tar opp dette er at "like barn leker best".

Skrevet

Skriver dette på en androidtelefon så det går litt "fort i svingene". Da blir det så som så med rettskrivningen. Alltid enklere å skrive på tastatur.

Mener du at du vil forlate dette forumet dersom du finner at flertallet av de som svarer i denne tråden befinner seg på et utdannelsesnivå som etter din definisjon ikke kvalifiserer som "høy"? :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Det er vel sikkert mange andre her som skriver på telefonene sine også, ikke bare du. Selv skriver jeg på iPad, og forkorter ofte litt siden det tar så tid å skrive. Har høyere utdanning, og synes det virker som veldig mange andre også har det her inne.

Skrevet (endret)

Jaha ja, så like barn leker best...godt du har teorien din på det tørre i hvertfall.

Er glad jeg har min fastlege for å si det sånn;)

Endret av StellinaX
  • Liker 1
Skrevet

Er over halvveis i jusstudiet.

BTW, vil du ha nummeret mitt også? :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Jeg henger på KG fordi jeg synes det er mange reflekterte mennesker her jeg kan ha mye å lære fra. :)

At jeg er doktorgradsstudent i medisin endrer ikke det faktum, og burde ikke være vesentlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har høy utdanning.

Noen har høy utdanning andre har høy utdannelse. Hvert til sitt bruk...:)

Skrevet

Det er godt gjort å bestemme utdanningsnivå ut fra diverse innlegg på et forum. Som høyere utdannet pedagog er jeg oppriktig interessert i hvordan du får til det, TS.

Min mening om saken er at KG er et fora der mange velger å uttrykke seg uformelt,ganske uavhengig av utdanningsnivå. :) Språkbruk er jo litt mer sammensatt enn din enkle analyse da, men jeg kan selvsagt ta feil. Som høyere utdannet vet jeg jo at verden ikke er svart-hvit, og at ingen har eierskap til en problemstilling. :) Dette vet også mange uten høyere utdannelse, synd det har gått deg hus forbi.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har grunnskoleutdanning. :tommelopp:

Skrevet

Er over halvveis i jusstudiet.

BTW, vil du ha nummeret mitt også? :gjeiper:

:romeo:

Skrevet

Det er godt gjort å bestemme utdanningsnivå ut fra diverse innlegg på et forum. Som høyere utdannet pedagog er jeg oppriktig interessert i hvordan du får til det, TS.

Min mening om saken er at KG er et fora der mange velger å uttrykke seg uformelt,ganske uavhengig av utdanningsnivå. :) Språkbruk er jo litt mer sammensatt enn din enkle analyse da, men jeg kan selvsagt ta feil. Som høyere utdannet vet jeg jo at verden ikke er svart-hvit, og at ingen har eierskap til en problemstilling. :) Dette vet også mange uten høyere utdannelse, synd det har gått deg hus forbi.

Virker som det er ganske mange her som lyver på seg en "høyere"utdannelse her.

Når det er sagt, trådstarter har et poeng. Det er jævlig mye føleri i "single-trådene" her.

De av oss som faktisk har mange mange års utdannelse (har master fra UiO (den gangen det het hovedfag) og medisinutdannelse)har forhåpentligvis tillegnet seg en mer analytisk tilnærming til "følelseslivet" og dets problemstillinger enn det vises her.

Må gi trådstarter litt "goodwill" da ideen om at "like barn etc" fremdeles gjelder i sosiale settinger og profesjonelle relasjoner og ikke minst i relasjonen mellom mann og kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...