Gå til innhold

"Angel" vs "Buffy" - kan noen forklare s


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok, nå må jeg bare hive ut et grelt tekste-eksempel med det samme.. :o

Angel snakker med Gunn, Gunn sikter med en "stake"-skyter mot en madrass. Angel sier "You're low. Just my opinion." Dette oversettes til "Du er ussel." Gunn sikter litt høyere -og treffer.

Jeg mener.. HERREGUUD!! :hoho:

Syns synd på eventuelle seere som ikke skjønner engelsk. De skal få lov å bli forvirra, ja.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville likt Angel mye bedre uten Cordelia. Hun er så barnslig og babyaktig i snakkingen. Usj! Men må følge med ja :P

Noen som vet om Cordelia noen gang kommer til å slutte i Angel?

Cordelia likte jeg heller ikke i starten, men utover i sesongene blir også hun voksen og jeg likte henne veldig godt til slutt.

I siste epissoden som er ute var hun med, men jeg tror det er bare en gjesteopptreden. Hun som spiller henne er nok veldig opptatt med sin lille guttebaby... (Gud jeg *er* virkelig addicted to "buffyverse") :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cordelia utvikler seg veldig utover i sesongene, og blir mer og mer "likandes" (selv har jeg digget henne siden første sesong av Buffy da.. :lol: ).

Spike får man se MYE fremover fra s5, og serien får en helt ny vri.

I USA startet de faktisk opp igjen med Angel i går. Tøff episode! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Jeg synes også at Buffy-serien er best, men jeg følger selvfølgelig med på Angel også. Det er de to tingene på TV jeg bare MÅ se, alt annet er ikke så viktig! :D

Enig! For tiden er jeg desverre uten TV. Katastrofe!

Og ikke bare det; TV-en var så frekk at den tok kvelden MIDT I en Buffy-episode! :evil: Møkka TV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker disse seriene veldig godt. "Angel" synes jeg faktisk er overraskende bra. :D

Det var noen som nevnte dårlig teksting. Det har jeg også merket. For en stund siden pratet de om Giles, men det ble tekstet Childs! Ja, ja... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt. ;)

Før Angel fikk sjel og hele pakka het han Angelus. Så da gjenstår spørsmålet: Hvem pokker er Angelis? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That's my point... Han heter jo ANGELUS... Jeg trodde oversettere satt med manus foran seg eller i hvert fall hadde LITT bakgrunnsinformasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oversettelsen av Angel tyder i hvert fall på null bakgrunnsinformasjon..

Min mor er også blitt hektet på Angel, men har aldri sett Buffy, så når jeg ser serien hos henne må jeg til stadighet dementere: "Det som sto der er feil, for egentlig..." :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det er mye feil i tekstingen - men siden jeg vet litt om bransjen kan jeg jo si at det er slettes ikke alltid teksterne har manus, og noen ganger sitter de med videokassetter der lyden er mye dårligere enn det vi hører. I tillegg kan de jo ikke kreve at den/de som tekster Angel også må pløye gjennom 7 sesonger av Buffy først for å kjenne personene og handlingene (er ikke den samme personen som tekster alt). Også skal det gå fort da - de får betalt per minutt ferdig program... Det er nok det som er skylden i mange tilfeller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det unnskulder ikke tabber som "you're low" og lignende "oversette ordrett uten å se sammenhengen"-tabber. ;)

Det er jeg helt enig i! Det er lov å bruke huet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...