Gå til innhold

"Angel" vs "Buffy" - kan noen forklare s


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

I går så jeg litt på "Angel", har faktisk ikke sett på serien før. Men jeg har forstått at Angel i "Angel" er den samme Angel som i serien om Buffy. Og i går så var Buffy der også, i Angel-serien! :forvirra:

Kan noen forklare meg sammenhengen mellom de to seriene??? Skjønner meg ikke helt på sånne serie-blandinger.... Hjelp..? :forvirra:

På forhånd takk fra Huldra the Buffy-fan (men som ikke er helt inni alt...)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angel er Angel som var med i Buffy-serien. Rollefiguren ble etterhvert kjempepopulær og fikk da sin egen serie, som på en måte går parallellt med Buffy. Derfor kan Buffy komme på besøk til Angel, f. eks.

Er stor Buffy-fan selv, men Angel har aldri fenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy the Vampire Slayer var serien som begynte først, men etter at sesong 3 av Buffy var ferdig, fikk rollefiguren ANGEL egen serie.

Angel - sesong 1 kom samtidig som Buffy - sesong 4, og i USA kunne heldige Buffy- og Angel-entusiaster se begge seriene i sammenheng. Når Angel og Buffy møtes, skjer det bare i en av seriene, og du må ha sett begge for å vite hva som skjer under møtene (noe som var veldig frustrerende da Buffy - sesong 4 gikk på TVNorge. Rollefigurene er akkurat de samme, seriene har samme produsenter, men det er litt forskjell på de to seriene.

Jeg tror Angel skal appellere til et mer voksent publikum, mens Buffy er mer en ungdomsserie med mer humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Men er det noe sammenheng mellom handlingen i de to seriene? Noe som man får vite i den ene serien som er greit å vite for å forstå noe i den andre..? Eller er det bare de samme personene og det er det?

Tror uansett at jeg holder meg til Buffy sin egen serie! Det lille jeg så av ngel-serien virket ikke spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Angel skal appellere til et mer voksent publikum, mens Buffy er mer en ungdomsserie med mer humor.

Jeg tror faktisk det er omvendt, Angel appellerer mer til ungdom som vil være voksen, mens Buffy har masse fans blant litt eldre som ser humoren i det hele.

Pusher 30 selv, og *elsker* Buffy. Angel har ikke samme subtile, til tider svært intelligente humoren.

De fleste jeg vet om som liker Buffy er fra 25 og oppover, mens lillesøstrene mine og deres venner i tenåra ser mest på Angel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er selvfølgelig fullt mulig å følge med bare én av seriene, selv om man får litt tilleggsinformasjon hvis man følger med på begge. Mange av rollefigurene som dukker opp i Angel, har vi sett i Buffy, men det går ikke så mye andre veien!

Emosjonelt - forholdet mellom Buffy og Angel får man vite mye mer om hvis man følger med på begge seriene.

Jeg synes også at Buffy-serien er best, men jeg følger selvfølgelig med på Angel også. Det er de to tingene på TV jeg bare MÅ se, alt annet er ikke så viktig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser heller Buffy en Angel ihvertfall.

Så gårsdagens Angel, første gang jeg så den serien, og hadde jeg ikke sett Buffy før, så ville jeg jo ikke skjønt særlig av dette med Faith/Buffy/Angel.

Angel ble for kjedelig for meg, selv om jeg straks er 30. Buffy derimot er jo morsomt!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takker for svar i alle fall!

Tror ikke jeg kommer til å følge med på Angel - Buffy er uansett "min" serie! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Da Angel begynte var det litt irriterende å ikke kjenne hele bakgrunnshistorien, siden jeg ikke hadde sett Buffy jevnlig før ca halvveis i sesong fire. Nå har jeg lastet ned og sett alle sesongene, og er fullt oppdatert. :lol: Jeg er like hekta på begge seriene, jeg. Det eneste som frustrerer meg er tekstinga på Angel, som er sykt ute på viddene i blant. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tekstingen på Angel har jeg ikke lagt særlig merke til, jeg...

Når jeg ser på de to yndlingsseriene mine (Buffy og Angel), er jeg for opptatt til å følge med på teksten....

Men hva er det som ikke høres teit ut på norsk, da???? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusher 30 selv, og *elsker* Buffy. Angel har ikke samme subtile, til tider svært intelligente humoren.

*nikke*

Samme her.

Det er liksom mere swong over Buffy. Jeg liker Angel også, men jeg synes Angel mangler en del av det Buffy har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*nikke*

Samme her.

Det er liksom mere swong over Buffy. Jeg liker Angel også, men jeg synes Angel mangler en del av det Buffy har.

Her er det omvendt, jeg liker nemlig Angel bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker begge seriene på hver sin måte jeg (er 27) og har sett 6 sesonger Buffy og 3 sesonger Angel på DVD.

Jeg tror ikke jeg ville fått så mye ut av Angel uten å ha sett Buffy - det er ganske mange personer og historier som dukker opp i Angel fra Buffy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville likt Angel mye bedre uten Cordelia. Hun er så barnslig og babyaktig i snakkingen. Usj! Men må følge med ja :P

Noen som vet om Cordelia noen gang kommer til å slutte i Angel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Har sett en musikkvideo der det kan se ut som at Cordelias dager er talte, men man vet jo aldri.

Har forresten fått sansen for henne, jeg. Hun har i det minste utviklet seg i en positiv retning siden de første sesongene av Buffy.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cordelia er med ut sesong 4. Skal visst ha en gjesteopptreden for en endelig avslutning i midten av sesong 5.

Men det er bare sendt 8 episoder av sesong 5 i USA foreløpig. De starter vel opp igjen nå snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adessón

Har aldri sett Angel, men liker Buffy. Det vil si, jeg liker SPIKE og jeg ser på det utelukkende p.g.a. hans rollefigur. Men han er vel aldri i Angel? Har ikke noen grunn til å se på da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...