Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Forholdet ditt har vært dødt eller dårlig lenge; egentlig ferdig og over i en lengre tid.

Hva skal (skulle) til før du våger å ta valget og bryte ut?

Hva er de største bekymringene dine?

Hvilke faktorer hindrer eller hindret deg?

Endret av Steinar40
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Forholdet ditt har vært dødt eller dårlig lenge; egentlig ferdig og over i en lengre tid.

Jaja, på'n igjen. Hvor mange runder har vi hatt hittil? Same shit, new wrapping.

• Liker 11
Gjest navnelapp
Skrevet

At ei venninne vart alvorleg sjuk, og eg såg varmen og omtanken som hennar mann viste henne. Eg tenkte at om det var eg som hadde blitt så sjuk så hadde han for det første ikkje klart å vere der for meg, og for det andre, om han mot formodning hadde vore det, så hadde eg ikkje klart å ta imot den omsorga.

Økonomien, og det faktum at eg visste at i det øyeblikket eg sa det vliie han byrje å pakke. Han ville ikkje ha argumentert, analysert eller "sloss" for oss. Difor måtte eg vite at eg var heilt klar.

Skrevet

Strengt tatt var det typen som brøt, men det kunne nok like gjerne vært meg. Var nære på at jeg rakk det. Årsaker? Forholdet besto 99% av ham, ham og hans behov. Skal jeg være i et forhold så vil jeg gjerne være med i det jeg også og ikke bare være tredjereserven.

Det som fikk meg til å nøle var ensomhet. Så lenge man ikke er avhengig av vedkommende, og det ikke er snakk om direkte mishandling så er det greit å føle at man har noen. (Men så lenge følelsen egentlig er en illusjon så nytter det ikke i det lange løp og det var jeg i ferd med å innse.)

Skrevet

.

Jeg rakk å lese hva du skrev før du slettet det igjen.

Og jeg kunne ikke se noe galt i det du skrev :)

Ettersom 2 av 3 parforhold avsluttes av kvinnen i parforholdet; så vil jeg tro at erfaringene som forhåpentligvis kommer frem her vil være av stor interesse for mange kvinner.

Samtidig er det interessant for meg som mann å se hvordan kvinner føler, tenker og agerer. Ikke sikkert det bare er meg heller.

Skrevet

At elskerinna hans kontaktet meg på FB og at han ikke viste noe anger på det han hadde gjort - bare at han ble tatt.

Skrevet

Etter utallige år hvor jeg førte meg kontrollert og som en hushjelp, og hvor sexlivet bestod av at jeg stilte opp for å få fred fikk jeg nok

Skrevet

Har selv nettopp vært i denne situasjonen. Dødt forhold i godt over et år. Angrer på at jeg ikke gjorde det slutt tidligere...

Jeg tror det var en kombinasjon av flere faktorer som gjorde at jeg endelig klarte å ta steget og bryte ut. En blanding av at jeg ble mer og mer dritt lei, vi kranglet mer og mer, og det plaget meg mer og mer at jeg kastet bort livet mitt på et dødtforhold. I tillegg merket jeg at jeg mot min vilje hadde begynt å få litt følelser for en annen (kun over nettet, og jeg har fremdeles ikke truffet ham). Tror underbevisstheten min anså meg selv som singel, og da ble det vanskelig å holde styr på følelsene mine. Følelsene for han jeg var sammen med hadde sluknet for lenge siden.

Mine største bekymringer var både de rent praktiske og økonomiske (er fattig student så bare det å finne seg en billig hybel er vanskelig nok) og uro for å såre ham. Jeg visste at han kom til å ta det tungt, og gruet meg til å såre han så fryktelig, så jeg var feig og utsatte og utsatte...

Skrevet

Hans gjennomgående evne til aldri å gjøre det han sier han skal. Og da han lover å ta datter med til London, og ikke gjennomfører det, skjønner jeg at han aldri kommer til noe annet enn en som lover.

Skrevet

Kan du ikke få deg en dame før du planlegger bruddet?

• Liker 6
Skrevet

Har selv nettopp vært i denne situasjonen. Dødt forhold i godt over et år. Angrer på at jeg ikke gjorde det slutt tidligere...

Jeg tror det var en kombinasjon av flere faktorer som gjorde at jeg endelig klarte å ta steget og bryte ut. En blanding av at jeg ble mer og mer dritt lei, vi kranglet mer og mer, og det plaget meg mer og mer at jeg kastet bort livet mitt på et dødtforhold. I tillegg merket jeg at jeg mot min vilje hadde begynt å få litt følelser for en annen (kun over nettet, og jeg har fremdeles ikke truffet ham). Tror underbevisstheten min anså meg selv som singel, og da ble det vanskelig å holde styr på følelsene mine. Følelsene for han jeg var sammen med hadde sluknet for lenge siden.

Mine største bekymringer var både de rent praktiske og økonomiske (er fattig student så bare det å finne seg en billig hybel er vanskelig nok) og uro for å såre ham. Jeg visste at han kom til å ta det tungt, og gruet meg til å såre han så fryktelig, så jeg var feig og utsatte og utsatte...

Interessant. Men jeg lurer på en ting; hva mener du egentlig med et "dødt forhold"? Altså hva betyr det i praksis?

Skrevet

Interessant. Men jeg lurer på en ting; hva mener du egentlig med et "dødt forhold"? Altså hva betyr det i praksis?

Tenk deg om - hva tror du et dødt forhold betyr :ler:

• Liker 2
Skrevet

Det som skulle til for meg var mange måneder med tenking og undring på om jeg kunne få det bedre om jeg skilte lag fra han, utrolige gode venner som så at jeg ikke hadde det så bra i det forholdet jeg var i og støttet meg ut. Og et ønske om å komme meg videre i livet..

De største bekymringene mine var om jeg kom til å være alene resten av livet om jeg gikk (veldig overdramatisk, ser jeg nå)

Det som hindret meg var mot, selvtillit og latskap som jeg ser på det som i dag.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo du sjøl som bruker den betegnelsen i OT!?!?!?

• Liker 1
Skrevet

:fnise:

Skrevet

Jeg var i et veldig dårlig forhold i flere år. Det var psykisk mishandling, manipulasjon og kjefting hver eneste dag. Jeg var fullstendig nedbrutt, da jeg plutselig fikk sjansen til et spennende jobboppdrag. Jeg begynte der, kom meg ut, og innså at det fantes mennesker i denne verden som syntes jeg hadde noe å bidra med, at jeg var morsom og at jeg faktisk hadde masse energi og overskudd. På vei hjem fra jobb en dag innså jeg at dersom jeg måtte fortsette i forholdet, ville jeg ikke leve lenger.

De største bekymringene (og hindringene) mine var økonomi. Jeg visste at jeg ville sitte igjen med mye gjeld, og var veldig bekymret for om jeg faktisk ville klare meg. I tillegg var jeg så tynnslitt og utbrent at jeg ikke klarte å ha full stilling med en gang.

Skrevet

Tenk deg om - hva tror du et dødt forhold betyr :ler:

Folkens; poenget for meg er ikke hva jeg mener med et dødt forhold!

Men hva andre folk legger i et dødt forhold - skjønner?

Skrevet

Det som skulle til for meg var mange måneder med tenking og undring på om jeg kunne få det bedre om jeg skilte lag fra han, utrolige gode venner som så at jeg ikke hadde det så bra i det forholdet jeg var i og støttet meg ut. Og et ønske om å komme meg videre i livet..

De største bekymringene mine var om jeg kom til å være alene resten av livet om jeg gikk (veldig overdramatisk, ser jeg nå)

Det som hindret meg var mot, selvtillit og latskap som jeg ser på det som i dag.

Hva betyr da latskap i denne sammenhengen, lurer jeg på?

Gjest Purple Haze
Skrevet

Folkens; poenget for meg er ikke hva jeg mener med et dødt forhold!

Men hva andre folk legger i et dødt forhold - skjønner?

I mine øyne er et dødt forhold et forhold hvor de gode følelsene er borte. Man lever side om side, men deler ikke noe av det vesentlige i et forhold, verken følelsesmessig eller praktisk. Man klarer ikke lenger kommunisere, har ikke lyst til å være nær den andre eller finne på ting sammen. Når likegyldigheten tar overhånd er det dødt.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor oppretter du alle disse trådene, Steinar? De er gjennomsyret av kvinnehat og forakt. Negativiteten renner av deg. Kom deg ut i verden, vekk fra KG. Lev et liv i virkeligheten!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...