Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?


Anbefalte innlegg

En venninne spilte "ånden i glasset" som tenåring, det skjedde ikke så mye bortsett fra at glasset beveget seg litt. Men da de skulle avslutte, eksploderte glasset, og glassbitene ble liggende og vibrere av seg selv i 10 minutter etterpå.

En annen venninne satt i stuen og hørte på musikk på stereoanlegget, plutselig skrudde volumet seg opp av seg selv, fort og plutselig, så høyt at hun trodde høyttalerne skulle sprenges. Tror det endte med at hun måtte røske ut kontakten for å få det til å stoppe.

Anonym poster: 79bbaa1d1fceeb8b3c1338803e72a67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en irriterende mann som tramper rundt i gangen mellom stua og soverommet. Hører at det er en mann på grunn av de ekstremt "tunge" skrittene. Han åpner alltid døra, men kommer aldri inn. Og det skjer BARE når jeg er aleine, hvilket gjør det meget frustrerende fordi jeg ikke kan bevise det. Denne døra han åpner er godt smurt og lager aldri en lyd - bortsett i fra når mannen kommer, da knirker den som om det skulle ha vært døra til et gjenglemt mausoleum. Kan selvfølgelig være gjennomtrekk, for all del. Men det bortforklarer ikke de tunge skrittene som pleier å dukke opp først.

Den samme mannen er også fæl til å åpne andre dører i leiligheten. Jeg stenger døra og presser håndtaket opp, bare for å være sikker.. Kommer så tilbake litt etterpå og vips, der er døra oppe. Makan.

Jeg føler meg også veldig.. "utrygg" når jeg er her for meg selv. Det er alltid en kant av stua jeg IKKE ser til med mindre tv'en står på.

Anonym poster: 9c4ad5c76d05f5b62dc3346d0c96c513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kattematen på kjøkkenbenken hjemme. Om ikke den står der, spiser hunden den opp. (har to kjøkkenbenker, en for oppbevaring, og en for matlaging. Dette er selvfølgelig ikke den vi lager mat på!) Jeg satt nedforbi der kattematen står, og klappet på hunden. Så hører jeg at katten er oppe å spiser tørrfor. Altså skikkelige knaselyder. Reiser meg opp, men der er da ingen katt! Gikk ut i stua, og der lå hun i dyp søvn.

Rett etterpå hørte jeg at det var noen som gikk i etasjen over meg. Men jeg var jo alene hjemme.

Har med mange tilfeller "mistet" ting som: kameralader, lommebok, viktige brev. smykke osv. Har vært borte i flere dager, så plutselig når jeg kommer opp på rommet mitt så ligger det midt på gulvet, eller fint plassert på hodeputen min. Er til å bli gal av, men om noe er borte nå, blir jeg sint å irritert, og spør om jeg kan få det tilbake. Da er det som regel tilbake neste dag eller dagen etter der igjen. Tenkt mange ganger at det er jeg som roter det bort, men dette har skjedd altfor mange ganger til at det er tilfeldig. Så satser på det er en tøysete sjel som driver med dette. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dansedilla

Jeg tror i utgangspunktet ikke på overnaturlige fenomener, men det er noen ting jeg ikke kan forklare. Allikevel skremmer det meg ikke.

Jeg jobber på et gammelt hotell, og vi bruker å sette på TVen når vi rengjør rommene. Da hendte det at de slo seg av helt plutselig - og da gikk ryktene om hvorfor TVen hadde skrudd seg av. De er byttet ut nå, så det skjer ikke lengre.

På samme plassen har jeg sett et skilt i taket som har rørt seg. Det henger høyt, men vugget fram og tilbake som om noen hadde dyttet på det.

Det er kjent blant gjestene at det spøker på hotellet, og det var ei som kom bort til meg en gang og sa hun ikke hadde turt å sove :( En mann måtte overnatte i resepsjonen siste natta av oppholdet, fordi en skikkelse hadde skremt han i speilet midt på natta.

Her hjemme våknet vi til en mer iskald stue enn normalt i vinter. Et vindu i hjørnet på stua hadde stått på gløtt. Ingen av oss hadde åpnet det i løpet av natta eller kvelden før. Litt mystisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Snow

Jeg holder muligheten åpent for at det kan være noe overnaturlig her i verden. Men jeg har aldri opplved noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på mer. Var på soverommet mitt, og skulle se på noe i en kommode, på siden av meg han det en bokhylle, i den hadde jeg en "VM edition cola" flaske stående. Denne ble plutselig "blåst" ut fra hylla og landet 1 meter ut på gulvet. Jeg var ikke borti bokhyllen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mamma og jeg har bodd i flere gamle hus, og i tre av dem har vi opplevd ting.

I hus nummer én, som var fra 1800-tallet, opplevde aldri jeg noe, men mamma. Vi hadde en hund på denne tiden, som hadde en vane med å sukke tungt. Ved flere anledninger hørte mamma dette sukket, tenkte det var hunden, før hun kom på at: shit - hunden er jo ikke hjemme. Mamma har en evne til å "føle" hus, og her var det ikkenoe farlig. Det var bare de tilfeldige sukkene, som dukket opp i utide når hunden var ute på tur. Jeg er litt mer nervøs av natur, så hun fortalte aldri noe til meg før vi flyttet ut.

Og her kommer hus nr. 2 inn. Som sagt, mamma kan føle hus, men dette huset var så spesielt at til og meg jeg kunne føle det. Selv om det var det mest idylliske stedet vi hadde bodd - stor hage, én nabo, og til og med et gammelt fjøs, var det helt forferdelig å bo der. Stemningen i huset føltes ut som et stort, ugjennomtrengelig trykk som summet av energi. Og når det er såpass merkbart, på denne måten, er det ikke noen god energi. Det begynte med at vi flyttet inn og jeg fikk heftige mareritt de første ukene. Jeg drømte om en ukjent, gammel mann som kom brasende inn på rommet mitt, lo og gliste og var ute etter å ta meg. Jeg våknet opp skrikende og mamma kom flyende opp trappa. Jeg begynte å sove inne hos henne, og hun hørte meg prate om ham mens jeg sov.

Vi hadde begge problemer med å være alene hjemme, uten hverandre. Energien var bare så fæl. Jeg kunne høre sakte skritt oppover i trappene, uten at noen gikk i andre etasje og jeg var alene hjemme. Mamma drakk seg full annahver helg jeg dro til pappa og hun måtte være alene, for hun hatet følelsen som lå i huset. Og tro meg, mamma er en sterk dame og er vanligvis ikke redd for slike ting.

Til slutt ble det så ille at hun ringte huseier og spurte rett ut om det var noe galt i huset. Han hadde bodd der før oss, og innrømmet at han hadde følt at det var noe ekkelt der selv - ved en anledning hadde han faktisk stått opp om natten, slått på alle lys og gjennomsøkt huset, til og med kjelleren, fordi han ikke ble kvitt uroen om at det var noe som ikke stemte i huset.

Da vi flyttet var det en stor lettelse mentalt sett - maretittene mine om mannen forsvant tvert.

Det tredje huset var det også noe i - men ikke noe ondt, langt ifra. Bare en slags merkelig tilstedeværelse av og til. Vi hadde til og me gjester på besøk som hørte ting, og det var alltid det samme: klinken til dørhåndtaket i soveromsdøra mi. Det var den mest gjenkjennbare lyden fordi den knirket sånn, også det "skuffet" når døra mi blir skjøvet opp. Jeg ble fortalt at dette skjedde da jeg ikke var hjemme, men hørte det én gang selv da jeg satt oppe i stua og så på TV. Jeg gikk ned og joda - der stod døra mi på gløtt, og det hadde den ikke gjort tidligere.

En gang jeg var alene hjemme opplevde jeg også at noen nappet i hetta på genseren min. Jeg var på vei til kjøkkenet men stoppet opp litt for å få med meg det som skjedde på TV og det var da jeg kjente det plutselige, ganske kraftige nappet.

Det var som sagt noe i det huset... men det skremte oss aldri. Jeg fikk heller en følelse av at det var en litt mer god, noe nysgjerrig energi. Noe som lot oss være i fred, men også lot oss vite at vi ikke var helt alene. Men igjen, etter hus nr.2 og den forferdelige energien der, er det ikke mye som skremmer meg mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd masse. Blant annet en mann som la seg oppå meg mens jeg sov. En vase som eksploderte da jeg i ett sekund snudde meg til andre benken for å hente krydder på kjøkkenet. Ting på hylla i stua som bare falt ned av seg selv, uten at det var andre der. Et smell i panelovnen hver gang jeg la meg for kvelden, det seg være klokka ni eller ett på natta. Ting som falt oppå meg mens jeg lå og sov. En jente som kom til senga mi og skreik da hun så meg, og en mor som kom etter. Viste seg senere at det var barnehjem der tidligere, og at det var bestyrerinnen av barnehjemmet og et barnehjemsbarn som viste seg for meg. Skapdører på kjøkkenet som har åpnet og lukket seg med et smell, lyden av skritt mot stua og så stillhet. Kan fortelle en hel kveld om alt dette, det er så mye å ta av. Hender som har tatt mine og holdt meg f eks. Personer som har stilt seg ved sengekanten på natta. Ting som har begynt å røre på seg av seg selv, TV og lamper som har slått seg av og på av seg selv. Ånder som har vist seg for meg, og hatt samtaler med. Ja. Kan si at jeg har opplevd litt overnaturlig.

Anonym poster: c064310181b4b673617fd42c3f9e621a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ofte folk som går rundt i etasjen over leiligheten min, enda jeg vet det ikke bor noen der. Knirking og dører som åpner seg av seg selv, er jo også en klassiker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg var på Lier Mentalsykehus om natta da en dør gikk opp og gardinene begynte å blafre og skyggelegge rommet. Det var vinden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Lier Mentalsykehus om natta da en dør gikk opp og gardinene begynte å blafre og skyggelegge rommet. Det var vinden :)

Var det overnaturlig da?

Anonym poster: ff0a8ba430cb0fcddae2035e683fc109

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morteno

Var det overnaturlig da?

Anonym poster: ff0a8ba430cb0fcddae2035e683fc109

"Overnaturlig" eksisterer ikke. Det å tenke at det faktisk finnes slike ting er et perfekt eksempel på hvor lite menneskehjernen har utviklet seg og hvor primitive noen fremdeles er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi tidligere bodde forsvant ofte ting for så å dukke opp på samme sted på kjøkkenbenken hver gang. Vi merket fort at noe ikke stemte i huset. Ingen turte gå ned i kjelleren, verken vi eller besøk vi hadde. Vi hørte skritt, skriking fra kjelleren, dunk og skrapelyder. Oppe hadde vi tre soverom og en bod (les:på loftet) Der hørte vi lyder som en ball som spretter bare tyngre og et "splash" senere. Vi satt opp musefeller, men ingenting var der. Telefonen min vekket meg ofte av at den blinket på nettene og da jeg så på den var det opptak fra døren og inn i sengen min av en skikkelse som stoppet ved sengen- noe som er umulig om telefonen ikke har beveget seg fra sengen, til andre siden av rommet for så tilbake.

på soverommet var det også en liten plass jeg ikke kunne gå. Det ble iskaldt og noe presset meg bort. Jeg kom rett og slett ikke frem.

Da vi flyttet fikk vi vite at det tidligere hadde vært en gammel hengeplass der.

Anonym poster: cc449609e6bbf95e24c8c0cc91771ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

"Overnaturlig" eksisterer ikke. Det å tenke at det faktisk finnes slike ting er et perfekt eksempel på hvor lite menneskehjernen har utviklet seg og hvor primitive noen fremdeles er.

Var akkurat det jeg mente. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er ikke sånne ting overnaturlig, men egentlig helt naturlig, selv om jeg ikke er noe klarsynt, men et helt vanlig menneske.

Jeg har fått beskjeder, gjennom ord (setninger) og bilder, både fra en nær slektning som døde, fra englene og mine hjelpere. Jeg har følt min slektning fysisk på kroppen. Jeg har sett kommunikasjon mellom den andre siden og mine kjæledyr. Jeg har også sett "skyggen" av min slektning nå siste tiden, plutselig stå i rommet. Jeg har fått beskjed (fra andre siden) at dette vil utvikle seg, og det har allerede utviklet seg ganske mye siden jeg fikk beskjeden. Jeg vil altså en dag kunne se og snakke med min slektning som om h*n var her i fysisk tilstand. :)

Alle kan få kontakt med de på andre siden, egentlig, men det er ikke lett å være nybegynner og stole på at de beskjedene man får virkelig er fra andre siden, og ikke bare konstruert i våre egne tanker. Du kan spørre om noe, og så må du bare stole på at de første tankene/ ordene som dukker opp i hodet ditt er svaret. Jeg fikk bilder de første gangene, og skjønte ikke hva de betydde. Heldigvis var min klarsynte venninne her. Da hun "oversatte" bildene (fikk forklaring) fra de på andre siden, var det slike aha-opplevelser for meg. Et eksempel på et bilde jeg fikk fra min avdøde slektning var en hest. Jeg forsto ikke hva det skulle bety. Da sa min venninne "h*n sier du må begynne å ri igjen...." Jeg har nesten ikke sett en hest på 20 år, så det hadde ikke falt meg inn at det var det den hesten skulle bety!

jeg er veldig interessert i å få kontakt med den andre siden eller hva man skal si. Hvordan begynner man? beskjeder? hvordan vet man hva som er beskjeder?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt mye bra her! Jeg kan bidra med min historie. I huset jeg er oppvokst i skjer det mye. Det er mammas barndomshjem og farem hennes går igjen der. Det har han alltid gjort. Vi hører han og ser han stadig vekk. Jeg synes det er litt skremmende, enda jeg vet det er han og alt det der.

Det som er litt morsomt er at hver gang jeg gjorde noe dumt under oppveksten, typ stjal alkohol eller skulket skolen ble det så mye støy i huset. Følte nesten at jeg fikk kjeft!

Husker en gang jeg var i barskapet til pappa, som ligger nede i kjelleren. Så stod jeg å helte over i andre flasker. Så lukker døren seg, lyset skrur seg av og noen løper opp trappen. haha jeg ble kjemperedd!

en annen gang når jeg skulket skolen og lå å sov på sofaen midt på dagen, hørte jeg noen som kom hjem. Jeg tenkte bare faen nå kommer mamma hjem:P så hører jeg skritt som går fra utgangsdøren og inn i stuen. da skjønte jeg at det ikke var mamma eller pappa. Jeg ble så redd at jeg ikke turte å snu meg. så går skrittene helt bort til meg. Og jeg hører at han setter seg på huk ved siden av sofaen jeg ligger i. Og jeg fikk en skikkelig følelse av skuffelse. Det var dritrart! Jeg skulket skolen veldig ofte og det var ikke noe anger på det gitt.

Nå er jeg voksen og bor et annet sted. Men det værste jeg opplevde var faktisk for noen uker siden. Jeg var i huset til mamma og pappa en helg alene for å passe hundene. Jeg sitter å ser på tv når jeg plutselig begynner å høre masse stemmer. Hørtes ut som det satt et selskap ute i hagen og pratet. Jeg var sikker på at det kom utenifra. Så jeg gikk ut på verandaen. Da forstod jeg at stemmene kom innen i fra. Jeg gikk inn igjen og stod å hørte. Så blir det plutselig GLOVARM rundt meg. Det er det værste, det var som å være i en badstue. det var sånn at jeg begynte å svette som bare det. Og da ble jeg så sinnsykt redd at jeg tok med hundene og dro hjem. Hva betydde den intense varmen!?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi flyttet for noen måneder siden inn i et over hundre år gammelt hus, og allerede på visningen overhørte jeg noen mumle om all "aktiviteten", spesielt i 2. etasje. Har også hatt besøk av et par venner som er "sensitive" som påstår at de merker at det er noe her. Forrige eier sa også noe om at det er noe her, etter at vi hadde overtatt.

Jeg kunne sikkert greid å innbille meg selv at det er overnaturlig når dørvrideren på baderomsdøra rører på seg, tilsynelatende helt av seg selv, men jeg er et fornuftig menneske, og vil gjerne ha logiske forklaringer på ting, så etter å ha sjekket ut litt, fant jeg ut at det skjer når vi går nærme døra, fordi tregulvet rett utenfor gir etter. En gang gikk dørvrideren opp og ned helt vilt, og jeg ble ikke stående handlinglammet av skrekk, men gikk inn og sjekket, og det var pus som satt på vaskemaskinen innenfor og slo på den. Noen hadde vært inne der og ikke merket at hun fulgte etter, og stengt døra etter seg. Hun ville ut! Hun har også lært seg å hoppe opp på kommoden i gangen og åpne ytterdøra. Ja, det er hun som gjør det, helt sikkert. Vi har sett det flere ganger. :)

Gardinene i stua rører på seg, men det er jo bare fordi det trekker sånn fra vinduene. Knirker rundt dem gjør det også, særlig når det blåser skikkelig, som resten av huset. Gamle trehus beveger seg jo.

Det hender ting forsvinner, for så å dukke opp igjen. Jeg regner emd at det er fordi jeg selv har husket feil i forhold til hvor jeg har lagt dem, eller at andre har lånt ting og lagt dem tilbake på et annet sted enn der de fant dem. Og da snakker jeg om de andre levende menneskene jeg bor sammen med. ;)

Kokesjokoladen jeg gjemte på et "lurt" sted innerst i en skuff forsvant for ei ukes tid siden, og ingen i huset har tatt den, gitt, hverken den andre voksne eller de tre barna. Jeg kunne jo fint innbilt meg at det hadde vært et kokesjokolade-elskende spøkelse på ferde, men jeg heller nok mest til at en av mine samboere juger så det renner. :jepp:

Bikkja kan plutselig sette i skarpe bjeff, når hun i utgangspunktet har ligget og slappet av under sofaen eller i sover kurven sin midt på natta. Mange ville sikkert mene det var et gjenferd hun plutselig fikk øye på, men jeg vet bedre: hun er et utrolig irriterende dyr, som skal vokte absolutt hele tiden, og oppfatter den minste lyd, vind, rasling fra trær og busker, knaking i vegger, som truende, og synes hun har plikt til å varsle.

Vi tobeinte som bor her sover veldig godt i dette huset, og opplever aldri ting vi stusser ved, eller som skremmer oss.

Jeg tror man kan greie å innbille seg det meste, og at årsaken som oftest er at man er oversensitiv som person, nervøs, jager opp sin egen redsel, har psykiske problemer, søvnproblemer, nettopp har våknet, og så fortumlet at man ikke helt greier å skille på drømme og virkelighet osv.

Jeg skal være den første til å melde ifra her om det skjer noe fullstendig uforklarlig i huset vårt, men jeg tviler veldig sterkt på at det blir aktuelt, gitt! :)

Anonym poster: cbe1f24bb0c5ead7436c0b2f193550d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd masse. Blant annet en mann som la seg oppå meg mens jeg sov. En vase som eksploderte da jeg i ett sekund snudde meg til andre benken for å hente krydder på kjøkkenet. Ting på hylla i stua som bare falt ned av seg selv, uten at det var andre der. Et smell i panelovnen hver gang jeg la meg for kvelden, det seg være klokka ni eller ett på natta. Ting som falt oppå meg mens jeg lå og sov. En jente som kom til senga mi og skreik da hun så meg, og en mor som kom etter. Viste seg senere at det var barnehjem der tidligere, og at det var bestyrerinnen av barnehjemmet og et barnehjemsbarn som viste seg for meg. Skapdører på kjøkkenet som har åpnet og lukket seg med et smell, lyden av skritt mot stua og så stillhet. Kan fortelle en hel kveld om alt dette, det er så mye å ta av. Hender som har tatt mine og holdt meg f eks. Personer som har stilt seg ved sengekanten på natta. Ting som har begynt å røre på seg av seg selv, TV og lamper som har slått seg av og på av seg selv. Ånder som har vist seg for meg, og hatt samtaler med. Ja. Kan si at jeg har opplevd litt overnaturlig.

Anonym poster: c064310181b4b673617fd42c3f9e621a

De tilfellene du forteller om som skjer om natten (på soverommet) høres veldig ut som et naturlig fenomen som kalles søvnparalyse, også kalt hypnagoia.

Dette er en tilstand med midlertitig lammelse av kroppen rett etter at man er i ferd med å våkne eller er i ferd med å falle i søvn. Man kan ofte oppleve hallusinasjoner, som å se og høre noen i rommet, eller misstolke objekter som om de er noe annet. Mange forteller om små barn som skriker eller aliens som kommer over deg. Dette er en fryktelig ubehagelig tilstand og kan lett misstolkes som om det er noe overnaturlig.

Forskning viser at de fleste vil oppleve søvnparalyse en eller to ganger i livet. Noen er plaget med dette ofte, men for de som vet hva det er skal det være mulig å skjønne når dette skjer og observere opplevelsen på en "rasjonell" måte.

Om man opplever overnaturlige ting eller ikke har med hvor mye man analyserer alle tilfeldigheter, alle fysologiske og psykologiske fenomener, og hvor "tiltrukket" og interessert man er i det såkalte overnaturlige. Heldigvis er det ting vi mennesker fremdeles ikke kan forklare, men vi responderer veldig ullikt på hendelser og opplevelser. Noen ønsker å tro ting ikke er tilfeldig og leter etter mystiske forklaringer, mens andre avfeier det meste med logisk tenkning, vitenskap, fysikk og psykologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

i den gamle leiligheten min skjedde det noen greier. hver gang kjæresten min var på besøk så ble sokkene hans borte. sov alltid i stua (hadde dobbel sovesofa der,og bare 2 enkelt senger på rommet mitt). vi kledde av oss på badet,eller stua. og vi pleide egentlig aldri være på soverommet. men sokkene havnet alltid der inne. innerst under den ene senga.bare hans sokker. også slo tven seg på alltid på full styrke midt på natten. jeg kjeftet på typen en del ganger pga det. men stakkars han lå å sov han og.og fjernkontrollen lå oppå tven. jeg pleide å drømme om en liten gutt. i gamle klær... tror det var han. lille erik het han....sønnen til gamle erik som drev faenskap kansje? :fnise:

og i den leiligheten jeg bor i nå går det alltid noen i stua når jeg dusjer. men jeg bbor helt alene. og har sjekket flere ganger.. er ingen der... også får jeg hodepine,blir kvalm og flere gang besvimer jeg når jeg er på museum..... (spesielt hus museum. gamle hus som er blitt huseum)

Anonym poster: 1addad867f985d4a0907426f10083bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger har jeg merket også at jeg drømmer noe og forteller mine venner om det, så har det skjedd et par ganger at de sier de drømte akkurat det samme og samme natt. Og så forteller de videre på drømmen.

Det har jeg opplevd men vi sov i samme seng den natta. det var helt sinnsykt!

jeg fortalte noe av drømmen,så fortalte han videre. så fortsatte jeg,der jeg slapp fortalte han. sykt spesielt!synkron drømming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...