Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?


Anbefalte innlegg

Det kan nok stemme. Jeg ser uansett ikke helt hvordan en energi kan fysisk ta på ting? Eller tenke? Åh, blir gal av å tenke på sånne ting. For jeg finner ikke svar på noe som helst. Men det er bare det at, om det virkelig hadde fantes, burde det ikke vært bevis for det?

Man trenger ikke å fysisk ta på ting for å få dem til å bevege seg. Enkelt forestilt: du blåser på et løv som ligger på bakken. Det flytter på seg, selv om du ikke var borti det. Omtrent samme prinsipp. :-)

Og jeg er en av de irriterende menneskene som tenker "hvis det ikke er bevis for at det ikke finnes, så kan man ikke si at det ikke finnes" :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sent på natten og jeg kjeder meg. Så hvorfor ikke hive inn noen historier! Må gjerne komme med innspill til naturlige forklaringer. Mottas med TAKK!

Da min mor ble sammen med min far, så hadde hun en datter på 2 år. Dette var før min tid! For ett par år siden fortalte min mor meg om forskjellige opplevelser hun hadde hatt. Blant annet at min storesøster alltid pleide å si at hun lekte med ei jente på loftet når de var på besøk hos farmor. En dag ville hun ikke opp der og leke lenger, for denne jenta hadde vært slem mot henne forrige gang hun var der. Min søster kan ikke huske noe om dette da jeg spurte henne. Men for ikke så lenge siden da jeg var på besøk hos farmor kom jeg til å tenke på dette igjen, så jeg spurte henne om dette. Hun kunne heller ikke huske det med min søster, men hun kunne fortelle at min onkel ofte pleide å si at han så ei jente på loftet. Gammeldagse som de er så tenkte de ikke noe over dette, men hun syntes jo kanskje det var litt rart at når de flyttet ut så fant de en liten gravstein som tilhørte en ung jente godt gjemt i kjelleren. Det var ett veldig gammelt hus med en slik kjeller som ingen egentlig bruker med kun en luke ned til den i gulvet. Og jeg mener å huske at det for mange, mange år siden var en gravplass på det stedet.

Mamma kunne også fortelle meg om en gang hun var ung. Hun hadde drømt at hun kom syklende på ett fortau, før hun måtte passere en gjeng mennesker som kom i motsatt retning. Når hun kom opp ved siden av dem veltet hun og datt i veien, og akkurat da kom en bil i full fart over bakketoppen og kjørte på henne. Så var det en dag hun skulle ut å sykle, og det kom en gjeng mennesker gående mot henne. Hun kom til å tenke på drømmen så hun gikk av sykkelen og passerte gående i stedefor. Når hun var på siden av dem kom det en bil i full fart over bakketoppen hvor hun møtte dem. Ikke godt å si om det ville skjedd noe.. Hun sier at hun har fått flere slike drømmer og fornemmelser som har endret utfall mange ganger.

Har enkelte opplevelser selv, men som jeg tenker mer at det er meg og mitt hode som lager. Da jeg flyttet inn til pappa i ny leilighet ble jeg ganske fort deprimert. Mye på grunn av lite søvn og dårlig søvn. Har utallige venninner som har sagt at de ikke likte å overnatte der, og at de sov utrolig dårlig. Har våknet ett par ganger av at noen har satt seg ned i enden av sengen. Husker første gang, jeg bråvåknet og var sikker på at det var min far som skulle fortelle meg at min veldig gamle oldemor var død. Selfølgelig var det ingen der. Har også ett slags kott på rommet mitt. Har aldri likt det, og har heller aldri sett inn uten at det har vært andre til stede. Uansett, det er veldig lite og med en håndtak som må dras hardt ned og omtrent rives opp. Det er mus inne i dette kottet, så ingen er der inne med mindre det er for å legge ut en felle. En helg reiste vi på hyttetur, og da vi kom hjem så var plutselig denne døren vidåpen. Jeg spurte om noen hadde vært der før vi reiste eller i mens vi var borte, men det var det ikke. Så flyttet jeg ut, og rommet ble stående urørt med mindre jeg var hjemme på besøk. Den ene gangen jeg kom hjem fikk jeg en lang preken av min far om at jeg aldri måtte la den døren stå åpen for det var mus der inne, så neste gang måtte jeg huske å lukke den. Jeg ble bare stående og gape, for jeg hadde ikke vært der.

Mange ganger har jeg bare følt at noen har vært til stede, slik at jeg ikke har klart å sove. Har høflig spurt ut i luften om ikke de kunne være å snille å dra sin vei, for jeg vil gjerne sove. Noen ganger sovnet jeg ganske fort, andre ganger virket det ikke. Av og til måtte sove nede dersom jeg skulle passe på mine søsken når pappa jobbet natt. Mange ganger var jeg så sikker på at jeg hørte aktivitet fra loftet ved rommet mitt at jeg måtte få min lillebror (som da var åtte.....) til å sove med meg. Pingle sa du? Min bror har forøvrig fått dette rommet nå, men han tørr ikke sove der. Ikke jeg heller lenger når jeg er på besøk, da skal i å fall alt lys i loftestue og rom være på, og døren skal være vidåpen!

Når vi snakker om min lillebror. Da min far enda var sammen med min stemor og vi bodde i ett annet hus, var det en gang jeg var barnevakt. Min lillebror (kan ikke ha vært eldre enn 4) var oppe på loftet og lekte. Jeg satt nede i stuen og så på tv da jeg plutselig hørte ett dunk, ett skrik og lillebror som vettskremt kom løpende ned trappen og sa at det var noen på loftet. Det satt en støkk i meg, spesielt når det kommer fra en fireåring. Fikk ikke så mye ut av han, han var helt fra seg stakkars.. Min stemor fortalte en natt da han var rundt tre år gammel at han hadde skreket så voldtsomt, så hun gikk opp for å se til han. Han stod oppe i sengen og pekte en plass på gulvet og sa at det var en ulv der. Om det var en drøm eller ei vet jeg ikke, men hun tok han med seg ned og fikk roet han ned i en halvtime. Da hun forsøkte å legge han igjen ble han like panisk med en gang de kom inn på rommet, for ulven var der visst enda. Ble noen netter i stemor og pappa sin seng før han turte å sove på sitt eget rom igjen gitt.

Husker også en gang jeg og en venninne (som IKKE tror på det overnaturlige) var på besøk hos min mor. Vi var barnevakter for mine småsøsken mens mamma var på fest. Vi lå vell stort sett og skravlet hele natta, frem til vi hørte noen romstere rundt nede på kjøkkenet, før de gikk ut i gangen og ca halveis i trappen før vi ikke hørte noe mer. Ringte selfølgelig min mor for jeg syntes det var rart om de bare skulle stå der midt i trappen, men de var enda på fest. Vi ble selfølgelig livredde da det gikk opp for oss at vi faktisk bor laaaangt ute på landet, ikke har noen naboer, døren var låst og alle soverom var oppe så om noen hadde gått ned ville vi hørt dem passere vårt rom. Venninnen min gjorde ett tappert forsøk på og bortforklare dette, men hun ble litt tvilende, haha! Kom også på da at venninnen til min storesøster fortalte flere år tidligere at hun hadde hørt noen som gikk rundt nede før de kom halveis opp trappen og alt ble stille.

I samme huset fikk vi etterhvert en hund. Har aldri hørt den bjeffe eller knurre uansett hvor mange barn som har halt og dratt i den. Så var det en kveld alle hadde lagt seg og jeg satt nede i stuen. Ut av det blå stod plutselig hunden og knurret og små-bjeffet mot den ene veggen i gangen. Det var ingenting der, og uansett hvor mye jeg prøvde å lokke hunden til meg så stod den bare der. Det likte jeg ikke helt nei..

Husker også en gang jeg skulle være barnevakt for min nevø. Min søster var på jobb, og jeg fikk en time fri da trillepiken kom og hentet ham. Husker at hun skulle komme klokken 1, så la jeg meg til å halvsove på sofaen. Plutselig hørte jeg ett høyt dunk ute i gangen, som om noe tungt datt i gulvet. Tenkte ikke noe over det, så bare på klokken for å se hvor lenge det var til nevøen min kom hjem. Den var da ca halv to. Så la jeg meg ned igjen, og plutselig kom det enda ett dunk. Denne gangen gikk jeg for å se etter, men kunne ikke se noe. Den var da kvart på 2, så jeg bestemte meg for at jeg bare kunne gi opp søvnen. Senere da min søster kom hjem fra jobb, sa jeg til henne halvt på spøk at jeg trodde det spøkte hos henne. Hun så helt sjokkert ut før hun fortalte meg at på jobb den dagen hadde hun pratet med ei venninne som gikk på noe kurs og greier for slike overnaturlige ting. De hadde hvertfall kommet frem til at det var en 99 år gammel mann i familien vår som gikk igjen der. De hadde prøvd å få denne personen til å dra, sånn ca på det tidspunktet jeg fortalte om dunkene.

Hun kunne forøvrig også fortelle at det er en person som går igjen i min nevø, eller er blitt født på ny gjennom han. Det hadde vi allerede mistanke om, men var gøy å få det "bekreftet".

Nei, nå skal jeg stoppe, er langt nok :-P Er livredd det overnaturlige, og kunne virkelig ønske jeg ikke trodde på det.

Anonym poster: 34dfdf3e85b8c4ce1d8dae1d2985a9f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var i tenårene opplevde jeg vardøger et par ganger. Den ene gangen hørte jeg mamma gikk opp trappen noen minutter før hun faktisk gjorde det. Den andre gangen hørte jeg en bil komme kjørende ned innkjørselen. Jeg visste med en gang at det var svogeren min. Han parkerte, gikk ut og smalt igjen bildøren. Da jeg gikk ut for å si hei, var det ingen det. Det gikk vel ca 10 min før han kom på ordentlig.

Vet at både mamma og min søster har opplevd en del vardøger. Når jeg var liten kunne mamma ofte si: "Nå kommer pappa hjem snart. Jeg hørte at han hang fra seg jakken/tok av seg skoene/gikk i døren"

På gården til foreldrene mine er det et gammelt hus som de bruker til oppbevaring. De gangene jeg har blitt bedt om å gå dit for å hente noe, er det som om alle sansene min skriker "ikke gå inn dit". Låser som regel kjapt opp døren, løper inn, og løper ut igjen. Blir helt kald av å gå inn dit og gåsehuden popper frem med en gang. Ingen andre merker noe der, så de skjønner ikke helt hvorfor jeg hater å gå inn i det huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som HAR opplevd gjenferd på nært hold, kan dere være så snille å gi tips til hvordan man kan unngå å være redd for å potensielt se gjenferd?

Jeg er 30 år, har heldigvis aldri sett gjenferd selv, men har alltid siden jeg var liten vært redd for å potensielt plutselig se det... Tør ikke å se skrekkfilmer, bor alene men er veldig pinglete, er ofte redd hvis jeg hører skumle lyder...

Har opplevd noen "uforklarlige ting" selv, men kun på det psykiske plan.

Opplevde som tenåring å drømme at en perifer voksenperson sa en helt konkret setning til meg. Dagen etter sa denne voksenpersonen nøyaktig ordrett den setningen til meg helt "out of the blue". (Om et tema som var helt urealistisk og urelevant for vedkommende å ta opp).

Drømte også om bombing i Regjeringsblokken ca 3 år før det skjedde, og at bomben gikk av rett innenfor døren der Breivik parkerte bombebilen. Kanskje tilfeldig, men litt freaky. :(

Anonym poster: a095baea8623161c5adca7939dd46bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som HAR opplevd gjenferd på nært hold, kan dere være så snille å gi tips til hvordan man kan unngå å være redd for å potensielt se gjenferd?

Anonym poster: a095baea8623161c5adca7939dd46bb6

Tenk at det er en helt naturlig ting. Du kommer mest sannsynlig ikke til å se noe dersom du på en måte "stenger av" for det. Husk at gjenferd kan ikke gjøre deg noe, og at poltergeist (de som "flytter" på ting) ofte henter energier fra andre personer. Hvis jeg ikke husker feil, så mener jeg å ha lest at når poltergeist opptrer så er det som oftest et barn i huset, da et barn med sterke energier.

Jeg ble vettskremt første gang, men etter det har jeg bare hatt en episode der jeg holdt på å pisse på meg av skrekk. Man blir etterhvert vant til det. Og så kommer det jo litt an på om du bare ser noe, eller om du merker det på kroppen i tillegg.

Synes ikke du skal være redd for det, så lenge du ikke ønsker å se noe, så kommer du forhåpentligvis ikke til å se noe, og den dagen du ønsker å se det så er du klar for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Har lest igjennom hele tråden her, og det er svært interessant lesning! Ser at den er "gammel", men bumper den jeg..

For noen år siden da min lillesøster var 4-5 år gammel ble vi ofte forundret.

Til 4 års dagen skulle hun få en rød to-hjuls sykkel i bursdagsgave. De hadde valgt den ut noen dager i forveien. Dagen før bursdagen sier hun helt plutselig: Ja, husk at jeg må ha *mimer-støttehjul* til den røde sykkelen min. Mamma blir kjempesinna på stefaren min og spør han hvorfor han har fortalt henne om sykkelen. Det hadde han da ikke! Var svaret. De hadde heller ikke vært og kjøpt den enda. Verken jeg eller broren min visste noe om sykkelen.

Moren min snakket med stefaren min på telefon, hvor han nevner at det er tivoli i byen og lurer på om de skal dra dit med ungene senere. Mamma sier at det ikke blir tid den dagen, og om de kanskje kan dra en annen dag i stedet. Så hører vi lillesøsteren min rope: Jeg viiil på tivoli :D! Jeg satt sammen med moren min og oppfattet ikke at det var snakk om noe tivoli :)

En gang da mormor og morfar var på besøk (De bor på ett lite tettsted ca. to timer unna) spurte mormor, lillesøsteren min: Ja, når skal du komme på besøk til oss neste gang da? Hvorpå hun svarer: Neste fredag! Noen dager senere dør en slektning på morsiden, bosatt på samme tettsted. Begravelsen ble da satt til neste fredag. Vi bodde da, naturlig nok hos mormor.

Det må vel nevnes at hun er 8 år i dag og har vokst dette helt fra seg, hva det nå enn var :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ih, jeg blir jo nesten litt skremt av denne tråden! :) Jeg er litt pinglete av meg, var mørkredd ganske lenge da jeg var lita og liker generelt ikke å være hjemme helt alene. Men jeg er jo i utgangspunktet ganske skeptisk, selv om jeg fascineres litt av sånne historier.

Når samboeren min er på nattevakt sover jeg som regel ganske dårlig. Det er så stusselig å sove alene i et svært soverom med en stor seng! "Heldigvis" er det ganske lytt i blokka vår, og dermed er det litt beroligende når jeg hører at det suser i rørene og slamrer i noen dører når de som bor under oss går og legger seg 30-60 min etter at jeg vanligvis legger meg.

Det pleier også å smelle ganske kraftig i vinduene våre. Type kraftig PANG. Herregud, som jeg skvatt første gangen jeg hørte det! Hvis jeg ikke visste at det skyldes temperaturforskjeller tror jeg ikke at jeg hadde blitt boende særlig lenge her :lol:

Men jeg har jo hatt et par ekle opplevelser, selv om jeg egentlig tror det kan forklares ganske naturlig:

  • Jeg hadde hybel i et gammelt hus, tror det er mellom seksti og åtti år gammelt. Mye knirking i gammelt treverk og slikt, og pysa meg syntes aldri det var festlig å bo der alene mens roomiene mine var hjemme på sommerferie (jeg kommer fra samme by som jeg studerer i). Jeg har opplevd flere ganger at den digitale radioen min plutselig har begynt å søke etter en ny radiokanal og dermed skifta! Ganske creepy! Jeg pleide å finne den gamle kanalen igjen og si høyt "jeg vil høre på dette, og det er jeg som bestemmer!" Radioen har aldri skifta kanal her jeg bor nå, men det kan jo like gjerne være fordi jeg hører mindre på den...
  • Tror dette var natt til andre nyttårsdag i år, kanskje nyttårsnatta også. Vi var hos svigers, som bor i et hus de har bygd selv for 10-15 år siden, men med treverk fra et annet hus. Ganske rustikt og med mye knirking, knaking og skjeve, vanskelige dører til tross for at huset er ganske nytt! De har to hunder som er ganske rolige og trivelige. Midt på natta våkner jeg av bjeffing, og svigerfar som kommer ut fra soverommet i etasjen under oss. Det som var sært, var at utgangsdøra stod åpen selv om svigermor alltid sjekker at den er låst før de legger seg! Det var heller ingen ute på tunet eller noen inne som hadde åpnet den! Om morgenen fant vi ut at hundene hadde bæsja noe helt forferdelig inne i hundeburet, så det kan ha vært derfor de bjeffa. De hadde fått noen middagsrester som kanskje gjorde dem dårlige i magen, men det forklarer ikke hvorfor ytterdøra stod på vidt gap!

Endret av Surriball
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd merkelige ting som jeg ikke klarer å finne en naturlig forklaring på.

Jeg hadde en venninne på overnattingsbesøk hjemme hos meg da jeg var tenåring. VI lå å skravla løst og fast, hun på madrassen på gulvet, og jeg satt oppreist i senga. Plutselig ser jeg i vinduet en skygge som glir forbi i gardinene, som var trekt for vinduet. Det var konturene av ett hode sett fra siden. Husker det svært godt, så det klart og tydelig med nese, munn og hår. Selv om det ikke varte lenge.

Fikk en voldsom reaksjon, begynte og gråte og jeg skalv noe helt fryktelig. Hun så det hun også, men hun hadde sett det i taket der man kunne se "skyggen" av vinduet. Jeg hadde soverom i andre etasje og hadde en liten veranda som jeg delte med broren min, siden han hadde soverom ved siden av. Tenkte det kunne det kunne være han, siden personen måtte ha gått ute på verandaen, men han sov, og det gjorde resten av huset også. Endte opp med at vi gikk ned, og det tok lang tid før vi turte og gå opp igjen :)

Jeg og samme venninnen satt på rommet mitt midt på dagen en sommer. Hadde verandadøren oppe pga varmen. Plutselig hørte jeg en merkelig lyd. Verandaen min var rett over ytterdøren og de har en katteluke i plast der. Derfor høres det godt når kattene går inn og ut. Lyden jeg hørte hørtes ut som katteluken som gikk bananas :P Den måtte ha gått kjempefort frem og tilbake, og i det jeg går ut på verandaen for å sjekke slutter det brått. Det kan ha vært unger som tullet, men jeg så ingen.

Ellers jobber jeg mye natt på ett sykehjem, og her har jeg opplevd en del småting. Skygger, merkelige lyder, skritt og en gang så jeg en fot fra ankelen og ned i det jeg rundet ett hjørne. Resten av kroppen så jeg ikke noe til :)

Kommer kanskje på mer siden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så mange ekle historier her, dog megaspennende! Vil høre mer :popcorn:

Anonym poster: ba5d6baab7c9f893fc63505119f80979

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ så mye skummelt og spennende historier å lese!!

Jeg har ikke opplevd noe overnaturlig, men en venninnen min ble låst inne på rommet sitt mens hun sov en gang!! Da hun sto opp om morgenen var døren låst liksom. Virker jo litt rart at hun har gått i søvne og hentet en nøkkel, for så å låse seg inne. Nøkkelen sto ikke i låsen en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som HAR opplevd gjenferd på nært hold, kan dere være så snille å gi tips til hvordan man kan unngå å være redd for å potensielt se gjenferd?

Jeg er 30 år, har heldigvis aldri sett gjenferd selv, men har alltid siden jeg var liten vært redd for å potensielt plutselig se det... Tør ikke å se skrekkfilmer, bor alene men er veldig pinglete, er ofte redd hvis jeg hører skumle lyder...

Har opplevd noen "uforklarlige ting" selv, men kun på det psykiske plan.

Opplevde som tenåring å drømme at en perifer voksenperson sa en helt konkret setning til meg. Dagen etter sa denne voksenpersonen nøyaktig ordrett den setningen til meg helt "out of the blue". (Om et tema som var helt urealistisk og urelevant for vedkommende å ta opp).

Drømte også om bombing i Regjeringsblokken ca 3 år før det skjedde, og at bomben gikk av rett innenfor døren der Breivik parkerte bombebilen. Kanskje tilfeldig, men litt freaky. :(

Anonym poster: a095baea8623161c5adca7939dd46bb6

Jeg og drømte om bombingen. Det var på rette stedet, men litt mer mot VG bygget og Tinghuset hvis du skjønner. Drømte dette ca et halvt år før det skjedde. Husker i drømmen at jeg sto ved VG huset og så oppover mot Deichmanske Bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ så mye skummelt og spennende historier å lese!!

Jeg har ikke opplevd noe overnaturlig, men en venninnen min ble låst inne på rommet sitt mens hun sov en gang!! Da hun sto opp om morgenen var døren låst liksom. Virker jo litt rart at hun har gått i søvne og hentet en nøkkel, for så å låse seg inne. Nøkkelen sto ikke i låsen en gang.

Virker det ikke enda rarere at døra ble låst av et spøkelse?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og drømte om bombingen. Det var på rette stedet, men litt mer mot VG bygget og Tinghuset hvis du skjønner. Drømte dette ca et halvt år før det skjedde. Husker i drømmen at jeg sto ved VG huset og så oppover mot Deichmanske Bibliotek.

Jeg var i Vest-Afrika med mannen dagen det skjedde, og sov grisedårlig den natta. Mannen skulle ut i bushen til familie, jeg ba han ha telefonen på og sa at noen kom til å ringe oss med dårlige nyheter fra Norge.

Joda..noen venner av han satt på en cafè rett ved youngstorget da det skjedde, og ringte oss med èn gang.

Jeg synes selv det er merkelig, men jeg blir ikke overrasket heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i Vest-Afrika med mannen dagen det skjedde, og sov grisedårlig den natta. Mannen skulle ut i bushen til familie, jeg ba han ha telefonen på og sa at noen kom til å ringe oss med dårlige nyheter fra Norge.

Joda..noen venner av han satt på en cafè rett ved youngstorget da det skjedde, og ringte oss med èn gang.

Jeg synes selv det er merkelig, men jeg blir ikke overrasket heller..

:sjokkert: :sjokkert:

Har du andre historier også?

Anonym poster: ba5d6baab7c9f893fc63505119f80979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overhode ikke overtroisk, og jeg pleier alltid å le når jeg hører om mennesker som sier at de "ser" overnaturlige ting. Allikevel er det 3 opplevelser jeg har hatt, som jeg er usikker på om jeg drømte, eller om jeg så syner...

Følgende opplevelse husker jeg som om det skulle vært i går, den har brent seg inn i hjernen min.

Da jeg var fem år, bodde jeg i et rekkehus sammen med min mor, far og bror. Rekkehuset var vel ikke mer enn 10 år gammelt. Familien min er veldig kristen, med unntak av meg. Jeg våknet brått om natten, men jeg et ikke hvorfor jeg gjorde det. Jeg sov alltid med døren oppe, mye fordi mamma var hønemor og alltid skulle kunne nå oss i tilfelle brann. Jeg husker at jeg satt meg opp i sengen, det jeg ser, er en stor sort skikkelse, som går bak døren min. Denne skjedde på sommeren min, så det var relativt lyst inne på rommet mitt. Det hele varte ikke mer enn ca 10 sekunder, men noe sier meg at jeg våknet på grunn av den skikkelsen? Men jeg kan ikke skjønne hvorfor. Den lagde ingen lyd, og det var ikke noe ansikt på den, det var bare en stor skikkelse som beveget seg vekk fra meg og bak døren... Det her syns jeg faktisk er litt skummelt, men samtidig lurer jeg på om jeg var våken, men fortsatt drømte? Jeg syns nesten at jeg er litt teit her nå som skriver dette, for jeg tror jo ikke på sånt som det her!

Den andre episoden skjedde også i dette rekkehuset, (natten etter den første hendelsen). Jeg husker at jeg ville sove på rommet til mamma og pappa, grunnet denne hendelsen jeg opplevde på rommet mitt. Mor og far sa selvfølgelig ja til det. Jeg husker at her våknet jeg også midt på natten, men det var ingen spesiell grunn til det denne gangen heller. Mamma og pappa lå og sov, og jeg lå og tittet rundt i rommet. Da så jeg skorpioner, edderkopper og slanger som krøp over dynen, oppover veggen og langs gulvet. Jeg husker at jeg ble veldig redd og vekket mamma og pappa, men de så ikke det jeg så, og mamma holdt rundt meg slik at jeg skulle føle meg trygg igjen. Jeg sovnet selvfølgelig til slutt.

Vel, jeg ville være anonym, for jeg tror ikke helt på meg selv her jeg sitter når jeg skriver, for jeg syns det høres så dumt ut... Samtidig er jo dette noe jeg har opplevd, men jeg er usikker på hva det er.

Jeg lider ofte også av søvnparalyse, men det er noe helt annet enn det jeg opplevde de to gangene da jeg var fem år. Når jeg har søvnparalyse, klarer jeg ikke å røre meg, det kunne jeg jo da. Jeg vekket til og med moren og faren min..

Anonym poster: 8307bad3d8fa29622ae63c36d70b8c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende opplevelse husker jeg som om det skulle vært i går, den har brent seg inn i hjernen min.

Da jeg var fem år, bodde jeg i et rekkehus sammen med min mor, far og bror. Rekkehuset var vel ikke mer enn 10 år gammelt. Familien min er veldig kristen, med unntak av meg. Jeg våknet brått om natten, men jeg et ikke hvorfor jeg gjorde det. Jeg sov alltid med døren oppe, mye fordi mamma var hønemor og alltid skulle kunne nå oss i tilfelle brann. Jeg husker at jeg satt meg opp i sengen, det jeg ser, er en stor sort skikkelse, som går bak døren min. Denne skjedde på sommeren min, så det var relativt lyst inne på rommet mitt. Det hele varte ikke mer enn ca 10 sekunder, men noe sier meg at jeg våknet på grunn av den skikkelsen? Men jeg kan ikke skjønne hvorfor. Den lagde ingen lyd, og det var ikke noe ansikt på den, det var bare en stor skikkelse som beveget seg vekk fra meg og bak døren... Det her syns jeg faktisk er litt skummelt, men samtidig lurer jeg på om jeg var våken, men fortsatt drømte? Jeg syns nesten at jeg er litt teit her nå som skriver dette, for jeg tror jo ikke på sånt som det her!

Den andre episoden skjedde også i dette rekkehuset, (natten etter den første hendelsen). Jeg husker at jeg ville sove på rommet til mamma og pappa, grunnet denne hendelsen jeg opplevde på rommet mitt. Mor og far sa selvfølgelig ja til det. Jeg husker at her våknet jeg også midt på natten, men det var ingen spesiell grunn til det denne gangen heller. Mamma og pappa lå og sov, og jeg lå og tittet rundt i rommet. Da så jeg skorpioner, edderkopper og slanger som krøp over dynen, oppover veggen og langs gulvet. Jeg husker at jeg ble veldig redd og vekket mamma og pappa, men de så ikke det jeg så, og mamma holdt rundt meg slik at jeg skulle føle meg trygg igjen. Jeg sovnet selvfølgelig til slutt.

Anonym poster: 8307bad3d8fa29622ae63c36d70b8c64

Høres ut som om du har hatt feberfantasier eller noe? Søsteren min så alltid edderkopper og slanger og sånt da hun feberfantaserte (det var forresten veldig ekkelt å være til stedet når hun gjorde det, og se henne så redd).

Anonym poster: 4504b492bf151c92cd39181376f8b750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som om du har hatt feberfantasier eller noe? Søsteren min så alltid edderkopper og slanger og sånt da hun feberfantaserte (det var forresten veldig ekkelt å være til stedet når hun gjorde det, og se henne så redd).

Anonym poster: 4504b492bf151c92cd39181376f8b750

Takk og atter takk! Jeg kan ikke huske at jeg var syk den dagen, men jeg anser det for å være en naturlig forklaring. Jeg så også mye "syner" før da jeg var yngre. Bilder på veggene kunne endre seg til skumle ansikter, og det skjedde kun i den leiligheten i det rekkehuset... Men det var sikkert fantasien som spilte meg et puss..

Anonym poster: 8307bad3d8fa29622ae63c36d70b8c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: :sjokkert:

Har du andre historier også?

Anonym poster: ba5d6baab7c9f893fc63505119f80979

Haha, mange. Har skrevet noen tidligere i denne tråden også.

Noen tror man er gal, da..i Vest-Afrika så jeg en mann langs veien, så ut som en tuareg fra Niger eller Mali, helt kledd i sort, krigerklær-stil og hele pakka. Kun jeg som så han, og på den tiden var jeg ikke syk, ikke sliten, ille beruset eller noe. Og jeg så han ikke i bare ett glimt heller, han gikk langs gata og inn i en bakgate mens vi kom kjørende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en som ett nært familiemedlem opplevde en gang. Mens de renoverte huset de bor i nå, bodde de i "gammelstuen" som det het fra gammelt av. Det er vel ett bittelite hus av nå slag. Hun skulle på do midt på natten, og siden det var utedo der, måtte hun gjennom stua, for så å gå ut. Da hun entret stuen satt det en gammel dame i gyngestolen der. Hun ble ikke redd, men litt forundret. Hun snek seg ut, gikk på do, og kom inn igjen. Da var hun borte. Hun sier selv at hun ikke vet om hun har drømt eller ikke, men hun tror ikke det siden hun faktisk var på do :)

Dette er ikke noe hun snakker ofte om. Hadde hørt det fra noen andre i familien, og måtte spørre henne om det selv.

Da fortalte hun meg også at hun hadde sett bilder av oldemoren til mannen sin i ettertid, og det hadde visst vært den samme damen. Hun bodde der for mange år siden, og er selvfølgelig gått bort.

Så kom jeg i snakk med en kollega av meg som blir nabo med denne "gamlestuen". Husker ikke hvordan vi kom inn på temaet, men hun sa de ofte hørte snekring, hamring og til tider mye bråk derfra. Selv om ingen bor der nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...