Alice123 Skrevet 6. februar 2012 #121 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg satt framfor to gutter på vei hjem fra universitetet. (...) De hadde en (...) samtale (...) om hvor uaktuelt Seinfeld er ("INGEN kan kjenne seg igjen i noen av problemstillingene i serien, den er fullstendig gammeldags og det kan ikke finnes mennesker som fortsatt finner den morsom") (...) :hakeslepp: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #122 Del Skrevet 6. februar 2012 Ser stadig folk som stiller skiene sine rett opp og ned langs veggen på t-banen. Jeg tenker "oj, der er en som ikke har kjørt t-bane før, men han lærer snart". Men hva skjer? BANG, ski og staver raser i første sving. Mannen ser forbauset opp og stiller skiene opp igjen. BANG, skiene går i gulvet. Opp med skiene igjen. BANG. Plutselig slår det meg at fyren sannsynligvis har holdt på sånn i mange vintersesonger. Og han er ikke alene. BANG. BANG. BANG. Og så har vi damen som syntes det var en god ide å sitte med armene over kors mens hun hostet og nøs rett ut i luften. Sikkert lurt, hvis hun som meg hater at folk sitter på setet midt imot. Og så er det klappsetesitterne, hvorfor gidder maks 10% av dem å holde i setet når de reiser seg, så det ikke sier BANG? Eller siden de ofte har brukt to seter, BANG, BANG? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rimmern Skrevet 7. februar 2012 #123 Del Skrevet 7. februar 2012 Dette tror jeg ikke et sekund. Hadde en busssjåfør som kjeftet på en mann fordi han brukte rullestol. Først nektet han å vippe ut den rampa slik at rullestolbrukeren kunne komme seg inn på bussen, og når en passasjer gorde det, ble han skjelt ut av føreren. Under hele bussturen fikk mannen i rullestol kjeft av føreren for at han satt i rullestol (som om det å være lam var noe han var bare for å irritere folk). Og når rullestolmannen skulle ut av bussen, så ble han nektet det også. Føreren mente det var hans egen feil at han ikke var "rask nok" når dørene var åpne (han trengte jo rampe!) Det var grusomt å se på hvordan mannen ble behandlet, og alle som kommenterte det ble først truet av busssjåføren for å så bli kastet av (han kunne fint finne på å stoppe midt i motorveien for å kaste av noen). Stemningen i bussen var å ta og føle på. Jeg sendte klage til Ruter, og fikk til svar at det ikke var deres ansvar fordi de bare leier inn sjåførene fra et annet firma. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #124 Del Skrevet 7. februar 2012 Husker en gang jeg skulle ta bussen med niesa mi som da var ca 13 år. Jeg gikk på først og betalte for oss begge, gikk bakover i bussen og regnet med at hun var hakk i hæl. Plutselig hørte jeg noe kjefting, og snudde meg. Der satt sjåføren og skjelte ut niesa mi fordi hun hadde sett surt på ham. Han tok faktisk tak i armen hennes da hun prøvde å gå og krevde å få vite hva problemet hennes var. At hun hadde sett surt på sjåføren tror jeg ikke et sekund på, hvorfor skulle hun det, liksom? Vi skulle jo bare ta bussen... Hun hadde en tendens til å gå og "myse" litt på grunn av dårlig syn, dette sa jeg til sjåføren og røsket jenta med meg. Fader som jeg angrer på at vi ikke sendte klage til selskapet den gangen, det irriterer meg den dag i dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 10. februar 2012 #125 Del Skrevet 10. februar 2012 Igår var det ei dame på banen som ble skjelt ut av en eldre mann. Hun satt ved siden av han og snakket i mobiltelefonen. Han skjelte henne ut fordi han var redd for strålinger fra telefonen hennes. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #126 Del Skrevet 10. februar 2012 I dag satt det en fyr på banen og hadde en ivrig, lydløs samtale med seg selv. Da blir man nesten litt engstelig, når man tenker på historier om folk som slipper unna med drap fordi de "hørte stemmer i hodet". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. februar 2012 #127 Del Skrevet 10. februar 2012 Ii dag var det meg. Jeg hørte på en podcast, og den var så innisvartens MORSOM. Så jeg satt og smilte ganske bredt. Og så smilte jeg bredere. Og så lo jeg høyt. Og så fniste jeg. Og så prøvde jeg å holde meg seriøs. Og lo enda mer. Herregud, som folk stirra.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 12. februar 2012 #128 Del Skrevet 12. februar 2012 Dette tror jeg ikke et sekund. Det forstår jeg godt, men det er faktisk sant. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 13. februar 2012 #129 Del Skrevet 13. februar 2012 Husker godt den gangen jeg satt på t-banen og en mann med arabisk/midtøsten-utseende og arabiske/"muslimske"(aner ikke hva det heter, men type skjortel eller lignende) satt like i nærheten, vugget fram og tilbake og mumlet på et fremmed språk, muligens arabisk. Jeg satt på noen stasjoner og syntes det var kjempeskummelt. Til slutt turte jeg ikke mer, gikk av banen og dro hjem. Dette var ikke lenge etter terrorangrepene mot kollektivtransport Madrid og London, noe som nok gjorde meg ekstra nervøs. Noe av det ekleste er de som kaster opp eller tisser i setene. Jeg synes heller ikke noe om de som legger skoene i setet overfor eller sitt egen sete. Det er ekkelt og setene blir fortere slitt. Har også opplevd et par menn som skiftet klær på banen etter trening på Sognsvann. Snakker da om å kle av seg ned til undertøy. Ekkelt! Jeg ble en gang skjelt ut av en eldre dame fordi jeg ikke hadde kneppet igjen vinterkåpen på banen. Hadde helt normale klær under. I ettertid har jeg sett den samme damen skjelle ut andre passasjerer uten ordentlig grunn. Har også opplevd en dame som skjelte ut eller sa stygge ting til passasjerene rundt. Hun var svært høyrøstet og skjelte og bannet. Det var svært ubehagelig, og det er første gang jeg har sett så mange flytte seg vekk fra en passasjer. Irriterer meg litt over de som snakket kjempehøyt i mobiltelefonen eller de som hører på høy musikk, enten i hodetelefoner eller fra høytalere på mobilen/musikkspilleren. De bryr seg tydeligvis ikke om at det er mange andre passasjerer i vognen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #130 Del Skrevet 13. februar 2012 Dette skjedde for et par måneder siden på bussen i Oslo. Jeg satte meg ned ved siden av en jente som pratet i telefonen. Hun så ut som hun var i 11-12-årsalderen, men hun kan muligens ha vært opptil 13 (uten at det gjør saken noe særlig bedre). Plutselig sier hun høyt "hva jeg har på meg?" for så å begynne å legge ut om det, helt ned til undertøy. Etterpå spurte hun hva den andre personen hadde på seg, og lo og kniste. Hun lagde litt nedkvalte stønnelyder, før hun gikk av bussen. Jeg satt hele tiden og ba inni meg om at personen i den andre enden bare var moren hennes som ville sjekke at hun var riktig kledd for å gå ut, men noe sier meg at det var en mannlig skikkelse med en helt annen agenda. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #131 Del Skrevet 15. februar 2012 Dette skjedde for et par måneder siden på bussen i Oslo. Jeg satte meg ned ved siden av en jente som pratet i telefonen. Hun så ut som hun var i 11-12-årsalderen, men hun kan muligens ha vært opptil 13 (uten at det gjør saken noe særlig bedre). Plutselig sier hun høyt "hva jeg har på meg?" for så å begynne å legge ut om det, helt ned til undertøy. Etterpå spurte hun hva den andre personen hadde på seg, og lo og kniste. Hun lagde litt nedkvalte stønnelyder, før hun gikk av bussen. Jeg satt hele tiden og ba inni meg om at personen i den andre enden bare var moren hennes som ville sjekke at hun var riktig kledd for å gå ut, men noe sier meg at det var en mannlig skikkelse med en helt annen agenda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. februar 2012 #132 Del Skrevet 15. februar 2012 I går opplevde jeg at ei dame spurte meg om hvor mye klokka var ca hvert andre til tredje minutt. Slik holdt det på gjennom hele togturen og jeg holdt på å bli gal til slutt.(..) Mvh Yvonne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 15. februar 2012 #133 Del Skrevet 15. februar 2012 Eg tok tog frå Oslo ein gong, klokka var rett etter fire, altså midt i rushtida. Toget var stappfullt. Og då var det ein kar som tydelegvis syntest det var heilt greitt å la Louis Vuitton-veska si ta opp eit heilt sete. Det høyrer med til historia at eg sette veska ned på golvet (eg visste ikkje at det var han som satt overfor meg si, eg hadde spurt om kven som eigde han, men hadde tydeleg misoppfatta kva dei svarte), og sette meg i setet. Då eg gjekk av trua han meg, eg skulle berre våge å "kaste" veska hans på golvet att. Så då fryda eg meg over å kunne fortelle fyren at det var greitt å få avslørt kven av dei rundt som openberrt var mindre gåverik og tok opp plass på slikt. For ein jævla retard! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #134 Del Skrevet 15. februar 2012 En gang når jeg skulle ta toget fra drammen så kom det inn på stasjonen en sjuskete fyr med en halvvoksen hund i bånd. Jeg så på hunden mens fyren kom gående inn inn helt til jeg så at han gikk rett mot meg mens han sa noe sånt som. "Han (hunden) liker deg ja!" Jeg snudde meg, og gikk rett inn på kiosken som er inne på stasjonen, og skvatt skikkelig til da jeg kjente at han grep tak i armen min og ropte. Jeg ble helt stiv av skrekk, og to jenter hoppet til og slo armen hans vekk fra meg. Og så begynte han å snakke snøvlete om at hunden hans var en narko-hund (!) Jeg stod bare å skalv frem til de fikk ham ut av kiosken, og de to snille jentene passet på nervevraket som var meg frem til vi skulle på toget. Man tenker jo aldri at narkiser og fulle folk faktisk vil gå rett på noen på den måten, vanligvis holder dem seg for seg selv.. Ellers så bruker jeg å se en snodig asiatisk kar som tar 17 eller 18 trikken mot bislett, og han sitter å filmer seg selv, og omgivelsene med et lite rosa kamera. Kameraet snurrer han rundt og rundt før han lar det stoppe på seg selv, og så smiler han fornøyd. Merkelig skrue.. En gang i ålesund så jeg en kar på bussen som dirigerte etter en sang i hodet sitt. Sangen må ha vært virkelig dramatisk da han dirigerte med hendene noe veldig voldsomt! Når han gikk av så dirigerte han videre - og han hørte ikke på musikk. En annen gang fikk jeg kjeft fordi jeg brukte en sort kåpe.. En annen gang måtte jeg trøste en jente som var helt utrøstelig fordi hun ble tatt i billett kontroll. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 15. februar 2012 #135 Del Skrevet 15. februar 2012 Er glad jeg kjører jeg gitt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 15. februar 2012 #136 Del Skrevet 15. februar 2012 En gang i ålesund så jeg en kar på bussen som dirigerte etter en sang i hodet sitt. Sangen må ha vært virkelig dramatisk da han dirigerte med hendene noe veldig voldsomt! Når han gikk av så dirigerte han videre - og han hørte ikke på musikk. Var det en fyr sånn i 60-åra eller så en plass? Gjerne iført cowboyhatt, rød jakke med "pels"krage? Dongeribukse og hvit skjorte med snorslips? Han heter Pål, er/var en dyktig pianist, men det har på et eller annet tidspunkt tippa over for han. Husker han pleide å komme inn på butikken der jeg jobba før, bable helt uforståelig, og delte ut drops, karameller og fox. Jeg pleide å ta i mot (mest fordi jeg var redd for at han skulle bli sint og fornærma om jeg sa neitakk ) Han skremte kundene mine litt, men han er nok helt harmløs egentlig. Om det ikke var han, så vil jeg tro at det var han andre "skrullingen" i Ålesund. Denne karen er nok noe yngre, ser skikkelig rufsete og ustelt ut, gjerne litt hard på en måte. I motsetning til Pål, som egentlig ser ganske hyggelig ut. Han her har jeg ofte sett gå rundt i Ålesund, kranglende med "hverandre" Altså, egentlig hadde det ikke forundra meg om han har litt mange stemmer i hodet, uten at jeg skal slenge ut av meg diagnoser jeg ikke har peiling på. Har hørt fra flere at han kan finne på å ikke være fullt så harmløs som Pål, og jeg har alltid skygga banen når jeg har vert i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #137 Del Skrevet 15. februar 2012 Var det en fyr sånn i 60-åra eller så en plass? Gjerne iført cowboyhatt, rød jakke med "pels"krage? Dongeribukse og hvit skjorte med snorslips? Han heter Pål, er/var en dyktig pianist, men det har på et eller annet tidspunkt tippa over for han. Husker han pleide å komme inn på butikken der jeg jobba før, bable helt uforståelig, og delte ut drops, karameller og fox. Jeg pleide å ta i mot (mest fordi jeg var redd for at han skulle bli sint og fornærma om jeg sa neitakk ) Han skremte kundene mine litt, men han er nok helt harmløs egentlig. Om det ikke var han, så vil jeg tro at det var han andre "skrullingen" i Ålesund. Denne karen er nok noe yngre, ser skikkelig rufsete og ustelt ut, gjerne litt hard på en måte. I motsetning til Pål, som egentlig ser ganske hyggelig ut. Han her har jeg ofte sett gå rundt i Ålesund, kranglende med "hverandre" Altså, egentlig hadde det ikke forundra meg om han har litt mange stemmer i hodet, uten at jeg skal slenge ut av meg diagnoser jeg ikke har peiling på. Har hørt fra flere at han kan finne på å ikke være fullt så harmløs som Pål, og jeg har alltid skygga banen når jeg har vert i nærheten. Pål må være eldre, han er besefaren til ei venninne av meg, og hun er 23. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 15. februar 2012 #138 Del Skrevet 15. februar 2012 Pål må være eldre, han er besefaren til ei venninne av meg, og hun er 23. Ja, det er meget mulig han er eldre. Lenge siden jeg har sett han (jeg har flytta) og har vel egentlig aldri tenkt over alderen hans. Savner han egentlig litt når jeg tenker over det Han var et fargerikt innslag i arbeidrukene mine Husker en gang han kom innom jobben min, og absolutt ville ta bilde av meg med et polaroidkamera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 15. februar 2012 #139 Del Skrevet 15. februar 2012 Pål må være eldre, han er besefaren til ei venninne av meg, og hun er 23. Eg er straks 22, og tre av mine besteforeldre er framleis i sekstiåra. Så han må jo ikkje vere eldre;) Eg fekk høyre heile livshistoria til ei dame (frå Finnmark eller noko, og ho lespa i tillegg) på nattbussen ein gong. Ho sat eit par rader framfor meg og prata høglydt i telefonen i to timar. Den ho prata med var tydelegvis gravid, så dama måtte sjølvsagt legge ut om alle sine fem fødslar og svangerskap. Kjeeekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #140 Del Skrevet 15. februar 2012 Var det en fyr sånn i 60-åra eller så en plass? Gjerne iført cowboyhatt, rød jakke med "pels"krage? Dongeribukse og hvit skjorte med snorslips? Han heter Pål, er/var en dyktig pianist, men det har på et eller annet tidspunkt tippa over for han. Husker han pleide å komme inn på butikken der jeg jobba før, bable helt uforståelig, og delte ut drops, karameller og fox. Jeg pleide å ta i mot (mest fordi jeg var redd for at han skulle bli sint og fornærma om jeg sa neitakk ) Han skremte kundene mine litt, men han er nok helt harmløs egentlig. Om det ikke var han, så vil jeg tro at det var han andre "skrullingen" i Ålesund. Denne karen er nok noe yngre, ser skikkelig rufsete og ustelt ut, gjerne litt hard på en måte. I motsetning til Pål, som egentlig ser ganske hyggelig ut. Han her har jeg ofte sett gå rundt i Ålesund, kranglende med "hverandre" Altså, egentlig hadde det ikke forundra meg om han har litt mange stemmer i hodet, uten at jeg skal slenge ut av meg diagnoser jeg ikke har peiling på. Har hørt fra flere at han kan finne på å ikke være fullt så harmløs som Pål, og jeg har alltid skygga banen når jeg har vert i nærheten. Haha! Det var nok fyr nr to jeg så..tror jeg. Jeg så han en gang på peppes også. Han kom inn og dirigerte "musikken" i lufta som en villmann, og så ble han vist ut igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå