Gå til innhold

Rare ting folk gjør på kollektivtransport

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nattbussen er grusom. Da er det alltid noen som spyr i midtgangen :tristbla:

Utrolig irriterende med folk som okkuperer to seter med bæreposer/vesker når bussen er så full at folk må stå. Jeg har sett meg så lei av dette, at jeg faktisk ber dem om å flytte tingene sine.

Jeg pleier å ha bikkja på gulvet. (ligge i mellom beina på meg).

Stor sjæfer, så er ikke så enkelt i rushen..

(ja, tar han med på byen også, hehe)

Tar med Kola på jobb, og overalt der hvor jeg går.

Jeg er vel en rar skrue?

En gang når jeg tok buss for tog, så kjente jeg en stank, karen som reiste seg opp etterlot seg et brunt merke i tøysetet..

Samt masse gale folk og slikt.

Jeg stod å ventet på bussen en gang, så kommer det en middelaldrene mann bort og begynner å snakke. Jeg ser litt care ut og prøver å overse han. Så går han nærmere meg og drar opp glidelåsen på jakke-genseren jeg har på fordi jeg ikke skulle fryse. Tenkte Ok, flaks at vi ikke skal ta samme buss. Så feil tok jeg.

Han stalker meg inn på bussen og prøver å sette seg ved siden av meg fordi vi da tydelig vis var "sammen" eller "vener". Jeg dytter han ut av setet fordi jeg synes det er ekstremt ubehagelig å ha en slik mann ved siden av seg. (som er så nærgående og ekkel) Han setter seg inn igjen og jeg sier "kan du kutte ut?!" før jeg begynner å grine og snakker med venninna mi på telefonen. Så blir mannen drit sur på meg og skriker ut i bussen "Nå har'a slått opp med meg!" (da hadde det kommet flere på bussen og busssjåføren gikk ut å snakket med vekteren som stod der. (Fikk hjelp av vekteren til å få han vekk fra meg. Vekteren hadde sett at jeg synes dette var ubehagelig. Han gamlingen slag masse dritt til vekteren og fortalte han klart og tydelig at han ikke hadde noe med dette å gjøre.)

Så når bussen har dratt og jeg snart kommer til stoppet jeg skal av så er han mannen der fortsatt og jeg tør ikke gå av bussen i frykt for at han skal følge etter meg hjem. Endte opp med å gå av to stopp senere.

Opprinnelig skulle han ta en annen buss som går til samme sted, bare en annen rute og han tok da den bussen jeg skulle ta kun fordi jeg skulle ta den. Vurderte å anmelde han, men saken hadde blitt henlagt uansett. Så pass dere for en slik plageånd på Sandvika Terminal! Han pleier å ta bussen mot Bekkestua. Ikke 731, men 732. (typen fortalte at han har måtte hjelpe andre jenter med han tidligere.)

Halveis skalla, blondt hår, narkis? :P

Tenk på alle de gangene det sikkert skjer, men man merker det ikke fordi det har tørket. :gjeiper:

I dag fikk jeg forresten en veske i fanget igjen. Kan dere som har skulderveske være så snille å ta den av før dere setter dere ved siden av meg? Neste gang jeg får veska i fanget tror jeg at jeg med største selvfølge skal åpne den og sjekke etter verdisaker. Tror dere jeg blir tema i denne tråden da? :sjenert:

Når jeg får sekker og slikt i ansiktet, så dytter jeg tilbake..

Endret av bundy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke så rart, men tok Haukeliekspressen, nattbussen, en gang, og dumpet ned i et sete. Mannen i setet bak STINKET gammel svettelukt såpass att jeg klarte rett og slett ikke sitte der. Endte opp helt fremst og hver gang han gikk ut av busset (og dermed forbi meg) luktet det så intenst gammel svette at jeg ikke klarte å puste med nesa...

Ellers tok jeg skolebuss (videregående) sammen med en psykisk utviklingshemmet jente. Hun pleide å ha på seg høretelefoner og synge for full hals :fnise: Igrunn ganske sjarmerende, men bittelitt irriterende klokka 7 om morgenen :gjeiper:

Haha, du har sikkert gått på samme skole som meg du :) Er vel kanskje ikke så mange psykisk utviklingshemmede jenter i landet som synger for full hals på skolebussen, så tror kanskje vi har tatt samme buss et par ganger :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kliner til og forteller om meg selv.

Jeg sovna på bussen hjem til jul, altså fra studiestedet til hjemstedet. Det satt en kjekk mann ved siden av meg, vi hadde småprata litt om løst og fast før jeg sovna. Jeg våkna med hodet på skulderen hans og armen i fanget hans, jeg satt faktisk og strøk han oppover låret. Og siden jeg var så tørr i kjeften, så hadde jeg vel snorka hull i hodet på han også. Glemte å sjekke om jeg hadde sikla på han. Det forbauser meg ikke, isåfall.

Dette var jo i bunn og grunn direkte uanstendig av meg! Selv om jeg sov. Jeg så han aldri etter dette, siden jeg våkna på bussterminalen der begge gikk av.

Jeg tenker på denne historien av og til, og veksler mellom å le og å tenke at jeg gjorde noe fælt. Folk har jo ulike grenser. Hvis jeg hadde vært han, så hadde jeg vekt meg hvis det gikk for langt. Tror jeg.

Etter dette har jeg aldri sovna på bussen.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg ikke har opplevd like mye rart som dere. :gjeiper:

Men for meg er det blant annet rart at når det for en gangs skyld er nesten tomt på t-banen, så kommer den andre passasjeren og velger setet midt imot meg. Greit nok når det er fullt, men det er da ingen grunn til å sitte og flette knær og stirre på hverandre om man ikke må. Og apropos stirring: Dere som nistirrer på meg fra plassen ved siden av, ja, jeg merker det faktisk. Har iblant lurt på om jeg skal bråsnu meg, men vil ikke ta risken på to brukne neser i en smekk.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha bikkja på gulvet. (ligge i mellom beina på meg).

Stor sjæfer, så er ikke så enkelt i rushen..

(ja, tar han med på byen også, hehe)

Tar med Kola på jobb, og overalt der hvor jeg går.

Jeg er vel en rar skrue?

Tar du med hunden på byen? :sjokk: Lar de hunden komme inn på utesteder? Blir den ikke redd av bråk og fulle mennesker?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikkert selv en av disse rare menneskene på kollektivtransport.

Er veldig ømfintlig på lukt så om noen setter seg ved siden av meg med sterk parfyme må jeg flytte meg. (Eventuelt annen sterk lukt). Sånn kan jeg drive å flytte meg rundt om.

Samt at jeg har noen favoritt seter i bussen, og blir de ledige kan jeg finne på å flytte meg dit, for så flytte meg igjen om et sete som er høyere opp på favoritt rangen blir ledig.

Favoritten er det helt foran i bussen hvor det er plass til en og en halv person. Ja, jeg blir fort bilsyk :P

Haha, rar ja! Men morsom også :fnise:

Syns jeg ser det for meg at du flytter deg hit og dit :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du med hunden på byen? :sjokk: Lar de hunden komme inn på utesteder? Blir den ikke redd av bråk og fulle mennesker?

Hvorfor skulle han bli redd? :sjenert:

Bare oppdra han riktig, aldri blitt nektet å ta med hunden inn på utesteder heller.

Blir en hund redd av bråk, evnt slåsskamper, så har du oppdratt hunden feil. Da har hunden kontroll over deg, du har ikke kontroll over hunden.

edit2: Joda, noen vektere og utkastere har blitt litt bekymret, men jeg har bare sagt "han er snill så lenge jeg vil at han skal være snill". Vips, ingen problem.

Stor bikkje, hehe.

edit3: Han løper ikke mot folk, hilser ikke på andre folk engang. Bare hvis jeg hilser på andre folk, så er han så forsiktig, kommer skikkelig underdaning for å bli godtatt av motparten(dvs, bare hvis jeg godtar det, stirrer på meg først for å se hvordan jeg reagerer). dvs du må kjæle han først før han synes det er ok og mase etter kjæling.

Skikkelig kosehund, men han tar etter eieren. Blir jeg sur, så bli han sur, men jeg blir aldri sur. Våknet en periode opp med bikkja i senga, mellom meg og samboeren :P

Lærte han av med det fort, da.

Endret av bundy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, rar ja! Men morsom også :fnise:

Syns jeg ser det for meg at du flytter deg hit og dit :ler:

Haha skal nevnes at jeg ikke driver å flytter meg rundt midt i værste morgen rushet da, ikke at det er en mulighet heller siden man står som sild i tønne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg blir feil å legge ut på youtube. For meg virker det som om denne damen er psykisk syk (manisk, psykotisk), hvilket forklarer hennes oppførsel. Så det å sitte og le av denne damen, og attpåtil filme og legge ut på youtube er forkastelig.

Endret av Sofie_22
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke det klippet ut. Og nei, jeg ler ikke av det heller.

Det var et eksempel. (på en psykisk syk person)

Kontekst: Slike møtte jeg hver dag på bussene /trikken.

Endret av bundy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke det klippet ut. Og nei, jeg ler ikke av det heller.

Det var et eksempel. (på en psykisk syk person)

Kontekst: Slike møtte jeg hver dag på bussene /trikken.

Skjønte at det ikke var du som hadde lagt den ut på youtube. Trodde du la den ut fordi du synes den var morsom, men der tok jeg visst feil. Synes uansett det blir litt feil å bruke den som eksempel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man jo argumentere til man bli gul og blå, men jeg skal ta det vekk nå. Bare fjern linken fra qouten din :)

Fjernet den nå, fordi det virket som om jeg "uthengte" den personen, noe jeg aldri mente å gjøre.

Endret av bundy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan man jo argumentere til man bli gul og blå, men jeg skal ta det vekk nå. Bare fjern linken fra qouten din :)

Fjernet den nå, fordi det virket som om jeg "uthengte" den personen, noe jeg aldri mente å gjøre.

Skjønner! Fjernet ned nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei jente som tok samme buss som meg til jobb i flere uker. Hver gang hun kom på bussen satte hun seg helt bakerst, dro frem hårsprayen og brukte vel opp halve før hun sa seg fornøyd. Det stinket i hele bussen og håret hennes var så stivt at du så flakene når hun rørte på seg..

Det kommer også på en tilbakestående mann i 40-årene på både trikken og bussen, han sitter alltid helt først og skal prate med alle sjåførene. Han er tydelig veldig glad i fotball og sitter ofte og nesten roper for seg selv "Heia Rosenboooorg!!!" før han skal vite hvilket lag sjåføren heier på.

Den samme mannen er innom postkontoret ganske ofte også. Der har de en gammel kalender der man bare bytter sånne plastkort med dato og dag. Når han kommer inn hilser han pent på damene, bytter dato til neste dag eller neste dag han skal på postkontoret før han sier like pent hadet og går.. :fnise:

Og jeg har på nattbussene opplevd ganske mange brudd mellom tenåringspar. Tårevåte jenter som gråter og bærer seg, og trygler gutten om å ikke slå opp. Skulle vel helst ikke gjort det slutt med noen på bussen av alle ting.. :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ei jente som tok samme buss som meg til jobb i flere uker. Hver gang hun kom på bussen satte hun seg helt bakerst, dro frem hårsprayen og brukte vel opp halve før hun sa seg fornøyd. Det stinket i hele bussen og håret hennes var så stivt at du så flakene når hun rørte på seg..

Det kommer også på en tilbakestående mann i 40-årene på både trikken og bussen, han sitter alltid helt først og skal prate med alle sjåførene. Han er tydelig veldig glad i fotball og sitter ofte og nesten roper for seg selv "Heia Rosenboooorg!!!" før han skal vite hvilket lag sjåføren heier på.

Den samme mannen er innom postkontoret ganske ofte også. Der har de en gammel kalender der man bare bytter sånne plastkort med dato og dag. Når han kommer inn hilser han pent på damene, bytter dato til neste dag eller neste dag han skal på postkontoret før han sier like pent hadet og går.. :fnise:

Og jeg har på nattbussene opplevd ganske mange brudd mellom tenåringspar. Tårevåte jenter som gråter og bærer seg, og trygler gutten om å ikke slå opp. Skulle vel helst ikke gjort det slutt med noen på bussen av alle ting.. :P

:fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok buss fra utkanten av Oslo til sentrum (ca. 20 min) en gang for noen år siden. Det var vinter og glatt på veiene, og det var lørdag formiddag. Tidlig på turen kom det på et par med barnevogn, som parkerte vognen midt i bussen slik man skal. På neste stopp kom det på en ny, som akkurat fikk plass ved siden av. Da var det ikke plass til flere vogner, men på neste holdeplass sto det to med barnevogner som skulle på. Bussjåføren åpnet døren og ropte at han ikke hadde plass til flere, men de nektet å høre, og presset inn vognene sine slik at de sto i midtgangene og sperret veien både bakover og fremover. Bussjåføren sa over høyttaleren flere ganger at han ikke kunne ta med flere enn to vogner, fordi det ikke var plass, og at vognene ikke sto trygt slik de sto nå. Ingen av foreldrene med vogner reagerte. Bussen ble stående litt, men sjåføren skjønte vel at han ikke kom noen vei, så han sa litt fortvilet: Ta nå i hvert fall opp ungene og sett dem i seter med sikkerhetsbelter på! Fortsatt ingen reaksjon.

Jeg satt rett ved disse vognene, og reiste meg slik at den ene moren bare kunne lempe ungen i over i dette setet. Hun så bare rart på meg, og satte seg selv (!) i setet jeg hadde tilbudt.

Så sklei vi av gårde på glattisen med flere usikrede unger i bussen. Og bussjåføren hadde vel fått mye pepper hvis det faktisk hadde skjedd noe med disse ungene...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig på turen kom det på et par med barnevogn, som parkerte vognen midt i bussen slik man skal. På neste stopp kom det på en ny, som akkurat fikk plass ved siden av. Da var det ikke plass til flere vogner, men på neste holdeplass sto det to med barnevogner som skulle på. Bussjåføren åpnet døren og ropte at han ikke hadde plass til flere, men de nektet å høre, og presset inn vognene sine slik at de sto i midtgangene og sperret veien både bakover og fremover. Bussjåføren sa over høyttaleren flere ganger at han ikke kunne ta med flere enn to vogner, fordi det ikke var plass, og at vognene ikke sto trygt slik de sto nå. Ingen av foreldrene med vogner reagerte.

Dette har jeg også opplevd flere ganger. Jeg forstår at det må være frustrerende å måtte stå over avgang etter avgang fordi det ikke er plass, men barnas sikkerhet bør jo komme først.

På flybussen jeg ofte tar, pleier sjåføren si fra om setebelter når han har passert siste holdeplass. Og da tar kanskje hver tredje passasjer eller noe på seg beltet. Men det kan jo skje noe før man kommer så langt. På vei hjem nå sist gikk faktisk bussjåføren rundt før avreise og sa vennlig til hver enkelt at de skulle ta på beltene. Det føltes nesten som rørende omsorg for passasjerene. Jeg tror alle tok dem på :)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hadde en busssjåfør som kjeftet på en mann fordi han brukte rullestol.

Først nektet han å vippe ut den rampa slik at rullestolbrukeren kunne komme seg inn på bussen, og når en passasjer gorde det, ble han skjelt ut av føreren.

Under hele bussturen fikk mannen i rullestol kjeft av føreren for at han satt i rullestol (som om det å være lam var noe han var bare for å irritere folk). Og når rullestolmannen skulle ut av bussen, så ble han nektet det også. Føreren mente det var hans egen feil at han ikke var "rask nok" når dørene var åpne (han trengte jo rampe!)

Det var grusomt å se på hvordan mannen ble behandlet, og alle som kommenterte det ble først truet av busssjåføren for å så bli kastet av (han kunne fint finne på å stoppe midt i motorveien for å kaste av noen). Stemningen i bussen var å ta og føle på.

Jeg sendte klage til Ruter, og fikk til svar at det ikke var deres ansvar fordi de bare leier inn sjåførene fra et annet firma.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...