Gå til innhold

Rare ting folk gjør på kollektivtransport

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Flyet fra Frankfurt til Gardermoen. Det er ikke liv med ipod/elektronikk under takeoff og landing.

Jeg blir dermed tvunget til å overhøre følgende:

Mann: ja, og du vet, den tidligere utenriksministeren skrev jo bursdagstale til meg, det var jo flott! Nyyydelig tale!

Kvinne: ja, du sier noe. Du, skal du på det seminaret? Du skjønner, jeg ringte Jens, og han sa han skulle komme, men han måtte ta høyde for at..

Mann: ja, han har jo mye å gjøre, det er vel ikke lett

Kvinne: men Jonas kommer helt garantert, det lova han!

Og så videre..

For noen liksomviktige wannabe-kulturpersoner! Alt de gjorde var namedropping av den ene statsråden etter den andre! Er ikke bare fjortisser som bør lære seg å være diskret, gitt!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der jeg bodde før er det en kjempehyggelig bussjåfør. Husker en gang det kom på en skoleklasse i småskolen, som skulle til svømmehallen. Sjåføren begynte å snakke med ungene over høytaleren, litt sånn "Nå må dere sitte fint i setene deres om vi skal komme oss trygt til svømmehallen" uten at han var sur. Mer som i at han ikke ville at noe skulle hende med viltre unger som løp i midtgangen på bussen. Så begynte han å synge, og fikk ungene med seg :biggrin: Savner denne sjåføren, det ble alltid en hyggelig tur om det var han som kjørte.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mer merksnodige saker jeg har fått meg med på bussen, en gang var det ei dame som satt og klipte neglene med en negleklipper. Det spratt negler over hele setet! Usjh!

Og så har du mannen som satt foran meg, han haddem ed seg en hund. Så langt, så greit. Så legger jeg merke til at han graver dypt etter gull i nesa. Mindre greit. Det som toppa kaka var at han så førte hånda ned til hunden som lå på gulvet, og hunden sleika ivrig på fingrene til mannen :overrasket::spy:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt satte det seg en eldre herremann ved siden av meg på bussen. Han begynte å vise meg nakenbilder av kona si på telefonen, og sa med en skikkelig skuffet tone: "jeg har så lyst til å pule, jeg!"

Ok..

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden så er jeg veldig glad for at jeg har bil så jeg slipper å sette meg i piss på vei til jobb :fnise:

Bor på et tettsted og tidligere var jeg avhengig av buss for å komme meg på jobb i byen. Det var en psykisk utviklingshemmet som alltid stinket gammel piss som syntes det var rasende festlig å kjøre buss hver dag, gjerne mens han skreik hele turen. Lukta sitter nok igjen i setet den dag idag... En av de faste buss-sjårørene var veldig hyggelig og jeg satt gjerne og pratet med han, men plutselig forandret han seg og snakket kun om sex og spurte støtt og stadig om jeg hadde lyst til å bli med han hjem, så ventet alltid med å komme sist inn på bussen så setet ved siden av ham var opptatt, så jeg slapp å snakke med han, men han kjørte meg alltid helt hjem selv om det ikke var ruta. En annen gang tok jeg nattbussen hjem drita, og endte med å kjøre bussen ut i grøfta. Ikke spør hvordan jeg kom meg bak rattet...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt satte det seg en eldre herremann ved siden av meg på bussen. Han begynte å vise meg nakenbilder av kona si på telefonen, og sa med en skikkelig skuffet tone: "jeg har så lyst til å pule, jeg!"

Ok..

:hakeslepp:

klarte du å svare? herreminhatt!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok bussen hjem fra skolen i den grønne ungdomsskoletid. Sjåføren var både ung og kjekk, og jeg hadde stor glede av å kikke på han i speilet. Han var nok ikke like klar over at jeg satt der, så når bussen tømtes og bare jeg satt igjen kunne jeg observere at han tok seg en real gulljakt i nesa. Fra der jeg satt hadde jeg perfekt bildet av hodet hans i speilet. Han var ikke særlig kjekk etter det :sjenert:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble en gang fridd til på busstasjonen av en fyllik/uteligger som mente vi måtte hive oss på neste flybuss til Australia for der var den seksuelle lavalder 13 år! :overrasket::fnise:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang på buss nr 66 i trondheim på vei til skolen. Satt bakerst i bussen på de 5setene på rad, på 3dje setet så det midterste ved meg var ledig. Det kom på en mann som satte seg i det midterste setet, og han satte sekken på fanget. Så merket jeg sekken rørte rytmisk på seg, så til siden og der sitter han å runker!!

Jeg satte meg nesten oppå venninna mi som satt innerst. Jeg var vel bare 17 så turte ikke si noen ting, også var ikke mannen helt oppegående... Samme mannen satt seg alltid atmed/oppi jenter på bussen, så jeg satt alltid sekken i setet om jeg bare satt på en toseter.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På flybussen fra Torp til Oslo tok bussjåføren på seg rollen som turguide og ”underholdt” passasjerene med informasjon om det Vestfoldske landskap på svært dårlig engelsk. Det var pinlig og slitsomt.

I det trikkedørene stengte presset en kvinne seg inn, slik at hun ble truffet i armen av døra. Hun marsjerte fram til sjåføren og anklagde ham for rasisme. Ikke snakk om at dørene stengtes automatisk. Sjåføren hadde helt klart stengt dem da hun gikk på fordi hun var svart. Hun sto og hylte til sjåføren om rasisme ganske lenge.

Ellers syns jeg folk gjør mye irriterende som ikke nødvendigvis er rart. Det er irriterende at folk går på før folk har gått av, men forståelig. Jeg syns det er merkeligere med dem som ikke gidder å reise seg før alle andre har gått av og folk har begynt å gå på igjen. DA kommer de på at de også skal av og skjeller ut passasjerene som har begynt å gå på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke avhengig av kollektivtransport til jobb, men bor et kvarter unna Oslo sentrum, og må derfor ta banen for å komme meg dit. Har vært borti mye rart:

Folk som prater høyt om personlige ting er jo en gjenganger, eller som har bagen/veska si i setet og ikke flytter den når man setter seg der, så man blir sittende på halve setet hele turen...

Det rareste var nok da jeg var i tenåra og satt på banen med en venninne, og på setet mot oss satt en mann som så litt ut som julenissen, men med slitte klær, hehe! Plutselig setter han seg opp, stirrer vilt ut i lufta og roper "JEG MÅ TA ØKSA!!!" Resten av turen satt han i stillhet.

For ikke lenge siden satt en fyr og prata høyt med seg selv. Det han sa var forsåvidt norsk, men det hadde ingen som helst sammenheng. Type "En lampe er oransje fordi bilen kjørte forbi huset med den rosa postkassa". Altså, jeg husker ikke et ord av hva han faktisk sa, men det var i den gata der, hehe!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, æsj, i dag tidlig før klokka 7; da jeg kom på bussterminalen satt der en ung kar i begynnelsen av 20-åra. Han satt og harka ut den ene spytteklysa etter den andre. Mens han satt på benken. Det var skikkelig kvalmende å høre på. Snudde meg bort så jeg slapp å se i alle fall. Sikker på at han harka ut 6 klyser i løpet av de max 2 minuttene jeg sto der før bussen kom. Han satt seg noen seterader bak meg, og han holdt fortsatt på med den harkinga si :eeeh::glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en dame litt opp i åra som kom på bussen i rushtiden. Hun pratet høylytt, og så en kjenning av seg sitte på bussen. Så sier hun høyt "Neimen er det deg? Så godt å se noen Norske på bussen" Fikk et par sure blikk fra folk da ja..

Har også opplevd flere ganger at folk sitter å røyker på bussen. Utrolig respektløs for andre passasjerer! :opplyser:

Selv har jeg runket en fyr på bussen. Vet ikke om noen la merke til det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg runket en fyr på bussen. Vet ikke om noen la merke til det da..

Var det DEG???

:fnise:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så mye morsom! :fnise:

Dette er ikke morsomt da, men utrolig irriterende!

Neste gang det sitter en ung dame å tygger på tyggis og popper og smeller og smatter på den, kommer jeg til å røske ut kjeven hennes! Mer irriterende lyd finnes ikke!!! :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert selv en av disse rare menneskene på kollektivtransport.

Er veldig ømfintlig på lukt så om noen setter seg ved siden av meg med sterk parfyme må jeg flytte meg. (Eventuelt annen sterk lukt). Sånn kan jeg drive å flytte meg rundt om.

Samt at jeg har noen favoritt seter i bussen, og blir de ledige kan jeg finne på å flytte meg dit, for så flytte meg igjen om et sete som er høyere opp på favoritt rangen blir ledig.

Favoritten er det helt foran i bussen hvor det er plass til en og en halv person. Ja, jeg blir fort bilsyk :P

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til! :D

Jeg stod og venta dritlenge utenfor en buss i sentrum. Det var iskaldt og bussen skulle ha kjørt for 10 min siden. Inne i bussen sitter det ei bussjåfør-kjerring og skravler iltert på mobilen. Tydelig sint og oppjaget med røde kinn.

Omsider låser hun endelig opp dørene, og jeg går bare inn og trekker kortet mens jeg prøver å ha minst mulig øyekontakt med den tikkende bomba i sjåførsetet. Men for de stakkars passasjerene som kom etter meg ble det ikke like bra! Hun kjeftet rett og slett på hver pasasjer som kom inn døra! Aldri vært borti noe sånt før. Kjeftet over høytalerne gjorde hun også. Alle var bare helt stumme bak i bussen.

Neste offer var to studenter som tydeligvis ikke hadde veivet nok med hendene for å gi beskjed om at bussen skulle stoppe. Da de skulle betale kom det som jeg oppfattet som en flere minutter lang kjennepreken om ditt og datt. De stod stille og så på under hele prekenen før de svarte: "we dont speak norwegian".

Da lo jeg rått! :D

Men da begynte hun jo selvfølgelig å skulle repetere hele kjenneprekenen på engelsk. Skikkelig dårlig norsk-engelsk med stutrende ord. Det hele ble til slutt bare komisk.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...