Gå til innhold

Rare ting folk gjør på kollektivtransport

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en eldre frue i Bergen som alltid skal snakke med sidemannen og kommentere absolut alt. Dersom sidemannen ikke svarer, sier hun tydelig: "Her var det ingen respons, nei," før hun prøver å få kontakt med noen andre mennesker i nærheten. Svarer de, sier hun høyt: "Takk for at du svarte. Tusen takk for at du smilte til meg. Tusen takk for at du ville prate med meg." Det er så dårlig gjort mot den første personen!

Hun kommenterer seriøst alt.

Hun: Bussen kjører så sakte. Ser du det? Hvorfor kjører han så sent?
Meg: Det er vel bedre å kjøre trygt og sakte enn fort og gale?
Hun: Joda, men det går så sent.
Meg: Det er en del trafikk, da.
...
Hun: Ser du de ungene der? De sitter alltid så løst i sete. De kommer til å tryne hvis bussen bråstopper.

Meg: Jepp.

Hun: Moren bryr seg jo ikke. De burde sette seg ned og sitte stille.
Meg: Mhm.

Hun: En gang slo en unge seg da bussen stoppet. Moren burde passe bedre på de.

Meg: Huff da.

og sånne ting!

Dersom det ligger en handlepose på gulvet, så spør hun alle i bussen hvem som eier den. Hvis folk går av, stopper hun de og spør om det er deres handlepose. Handleposen står rett ved eieren. Eieren burde passe bedre på, sier hun da.

Dersom bussen er sen, må hun spørre høyt hvorfor den er sen, og deretter kommentere at det garantert er på grunn av alle barnevognene og barna som er på bussen. Så spør hun videre en og en til folk rundt seg hvorfor bussen er så sen.

Hun snakker om folk som om de aldri kan gjøre noe riktig. Etter en monolog med baksnakking, avslutter hun alltid kjempehyggelig: "Tusen takk for praten, det var veldig hyggelig. Håper du har en nydelig dag videre!"

:klo:

Hun er så rar.

Anonymous poster hash: 5c808...e6d
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en eldre frue i Bergen som alltid skal snakke med sidemannen og kommentere absolut alt. Dersom sidemannen ikke svarer, sier hun tydelig: "Her var det ingen respons, nei," før hun prøver å få kontakt med noen andre mennesker i nærheten. Svarer de, sier hun høyt: "Takk for at du svarte. Tusen takk for at du smilte til meg. Tusen takk for at du ville prate med meg." Det er så dårlig gjort mot den første personen!

Hun kommenterer seriøst alt.

Hun: Bussen kjører så sakte. Ser du det? Hvorfor kjører han så sent?

Meg: Det er vel bedre å kjøre trygt og sakte enn fort og gale?

Hun: Joda, men det går så sent.

Meg: Det er en del trafikk, da.

...

Hun: Ser du de ungene der? De sitter alltid så løst i sete. De kommer til å tryne hvis bussen bråstopper.

Meg: Jepp.

Hun: Moren bryr seg jo ikke. De burde sette seg ned og sitte stille.

Meg: Mhm.

Hun: En gang slo en unge seg da bussen stoppet. Moren burde passe bedre på de.

Meg: Huff da.

og sånne ting!

Dersom det ligger en handlepose på gulvet, så spør hun alle i bussen hvem som eier den. Hvis folk går av, stopper hun de og spør om det er deres handlepose. Handleposen står rett ved eieren. Eieren burde passe bedre på, sier hun da.

Dersom bussen er sen, må hun spørre høyt hvorfor den er sen, og deretter kommentere at det garantert er på grunn av alle barnevognene og barna som er på bussen. Så spør hun videre en og en til folk rundt seg hvorfor bussen er så sen.

Hun snakker om folk som om de aldri kan gjøre noe riktig. Etter en monolog med baksnakking, avslutter hun alltid kjempehyggelig: "Tusen takk for praten, det var veldig hyggelig. Håper du har en nydelig dag videre!"

:klo:

Hun er så rar.

Hæææh, høres seriøst slitsomt ut. Hvilken linje er det snakk om? Har iallfall til gode å sitte på buss med henne enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, også var det de som tok med julegrana på trikken. Det var ganske spesielt...

Dette gjorde en venn av meg.. Hentet juletre på ene siden av byen (kjempestort et, og uten sånn netting rundt som ville holdt det sammen!) og tok det med på banen gjennom hele sentrum :laugh::laugh::tree::tree:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde en venn av meg.. Hentet juletre på ene siden av byen (kjempestort et, og uten sånn netting rundt som ville holdt det sammen!) og tok det med på banen gjennom hele sentrum :laugh::laugh::tree::tree:

Må ha vært den samme grana, eller?

Det kan umulig være en vanlig greie?

Manglet vennen din en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes ut som en hyggelig bane å sitte på! Be han om å gjøre det samme denne julen, pluss ta med litt julepynt, så er det bare å pynte treet og stå der mens man nynner julesanger :D Og så si fra til meg hvilken bane han tar hvor :fnise: Jeg VIL se det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, åå juletre på offentlig transport høres koselig ut!

Hæææh, høres seriøst slitsomt ut. Hvilken linje er det snakk om? Har iallfall til gode å sitte på buss med henne enda.

Hun tar mye rute 10, men har sett henne ta bussene til Loddefjord også (rute 5 eller 6?).

Når hun sitter i byen og venter på bussen i vinterhalvåret pleier hun å fortelle hvor kaldt det er ute, og at hun er så redd for å falle på isen. For den ene gangen hun falt ut av bussen, kom ingen og hjalp henne og hun kunne ha dødd. Det er kjipt at ingen hjalp henne opp, men hun overdriver. For hei, hun kom seg opp til slutt og lever fortsatt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha vært den samme grana, eller?

Det kan umulig være en vanlig greie?

Manglet vennen din en bil?

Åh, det hørtes ut som en hyggelig bane å sitte på! Be han om å gjøre det samme denne julen, pluss ta med litt julepynt, så er det bare å pynte treet og stå der mens man nynner julesanger :D Og så si fra til meg hvilken bane han tar hvor :fnise: Jeg VIL se det.

Han hadde ikke bil nei :fnise: Er et par juler siden, og tror nok det er flere som tar med juletrær på kollektivtransport i Oslo faktisk :D Nå har han flyttet ut av sentrum og kjøpt bil, så blir nok ikke flere juletre-turer på ham :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ikke bil nei :fnise: Er et par juler siden, og tror nok det er flere som tar med juletrær på kollektivtransport i Oslo faktisk :D Nå har han flyttet ut av sentrum og kjøpt bil, så blir nok ikke flere juletre-turer på ham :P

Sikker på at han ikke kan ta en siste tur? Sånn.. for meg? :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, sikkert koselig for alle andre enn dem som fikk grangreiner i ansiktet og barnåler i handleposen ... He he. :rolleyes:

Juletrær på trikken er ikke å anbefale.

Med eller uten pynt.

Med mindre de er veldig små, da.

Sånn 30 cm høye med rød sløyfe i toppen. De kan få være med.

En annen artig sak er en fyr som pleide å sitte på banen å strikke.

Han brukte en slags genser, et skjerf og en lue han hadde strikket før og satt og strikket på et slags skjerf til.

En eldre kar. Ikke spesielt avansert strikking. (Ikke spesielt vellykket, heller. :fnise: )

Jeg så han et par ganger. Han strikket alltid på noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

haha, her var det mye morro :fnise:

jeg skulle ta t-banen fra ullevål til ensjø, å på national (tror jeg det var) kom det på to stk som tydeligvis var et par, begge i 50 årene, og fulle. jeg satt på raden med klappseter, dama satte seg ved siden av meg mens mannen måtte sitte på andre siden. å da begynte hun å legge ut i det vide og det brede om hvor fantastisk det var å være forelsket når man begynte å bli gamle. å ROPTE over til kjæresten sin om at hun hadde såååå lyst til å kline med han (det tok virkelig aldri slutt)! å at hun gledet seg til de kom hjem så de kunne *sett inn det dere tenker passer* ;)

mannen tydelig bare flauere og flauere, ba henne dempe seg flere ganger :fnise: jeg og flere andre satt der bare å lo, var ikke så mye annet å gjøre :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt buss med juletre i Oslo! :D

Men min hadde netting rundt seg da!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt buss med juletre i Oslo! :D

Men min hadde netting rundt seg da!

samme her :) er da greit så lenge man har netting rundt håper jeg?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag så jeg en dame som danset seg frem og tilbake på 20-bussen! Fra den ene enden til den andre, danset hun avgårde med musikke på ørene! :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen så jeg en som spydde på bussen, lente seg ned for å inspirere det, og så utbrøt entusiastisk: "Så det VAR biff stroganoff jeg hadde til middag i går, ja! HAH!"

Anonymous poster hash: cd524...3f9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen så jeg en som spydde på bussen, lente seg ned for å inspirere det, og så utbrøt entusiastisk: "Så det VAR biff stroganoff jeg hadde til middag i går, ja! HAH!"

Herregud :hakeslepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg kom på en ting til: En fyr kom inn med bikkja på slep, og en gang under bussturen satt hunden seg ned og skeit på gulvet!!!!! Fyren reagerte ikke overhodet, han bare gikk ut når de kom til stoppet sitt. Bussjåføren merka det ikke før han hadde gått og ingen følte helt for å si noe ettersom fyren så ganske skummel ut. Hallo liksom!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt vanlig å sminke seg på kollektivtransport? Jeg påførte sminke på toget hver eneste morgen gjennom hele vgs, jeg :fnise: . Så mange jenter som gjorde det samme. Greit å spare tid om morgenen :)

Anonymous poster hash: 09362...97d

Dette var på trikken i ettermiddagsrushet.

Anonymous poster hash: 16495...5ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var på trikken i ettermiddagsrushet.

Anonymous poster hash: 16495...5ac

Har sminka meg på trikken i ettermiddagsrushet jeg også. Kanskje det var meg? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...