Gå til innhold

Odisis verden


Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, den klokkebusken var helt nydelig!!!!!! Åhhhh jeg blir såååååååååå giret av å se på hageprogram!!! :hoppe: Vil plante ALT!!!!!!!!!! :ler:

Jasminen var vakker også, jeg har noen bittesmå busker som jeg kjøpte i fjor - gleder meg til de blir store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plante jeg har utrolig lyst på er trollhassel - spesielt de med rød/ rosa blomster! Har du noen erfaring med de?

Hamamelis_Diana.jpg

kinesisk_trollhassel.JPG

Se den vakre fasongen!!!!!!!

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vrihassel, men den vokser jo så sent at jeg til stadighet tror den har tatt kvelden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: Må bare si at jeg synes det er så koselig at du har et så fint forhold til svigermoren din Odisi! Det setter nok herr Odi :herremann: pris på også!

Så et spørsmål til deg eller Rumle (eller begge to). Vet dere hva jeg kan gjøre med Jasminen min - den er full av lus på de nye skuddene. Svarte, klissete, ekle lus som det ikke går an å plukke vekk. Har prøvd med grønnsåpevann og iskaldt vann - men bør kanskje gå til innkjøp av noe skikkelig giftig? :perebrus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå,så kjekt å se du er innom Hoppe :hoppendeglad: håper alt står bra til.

:) Jo takk, det står til liv her. Må jo innom for å myse en gang i mellom vettu, selv om jeg ikke har "fast bolig" som dere kan stikke innom i lengre. Dere som har hage er dønn heldige altså. I neste liv skal jeg ha en liten sånn en og kose meg i. :jepp: ...men jeg har ganske mange planter inne jeg, så jeg får da kost meg med å se at ting gror her også.

Straks skal jeg i gang med å gi div. stiklinger sin egen potte med jord her. Jeg har ikke plass til mere nå, så da får jeg gi bort en eller flere planter. Skal bare "passe på dem litt" i starten og la dem få festet røttene og komme skikkelig i gang med groingen først.... :gullengel: ...og når de begynner å gro klarer jeg ikke å gi dem bort alikevel. Jeg kjenner mine bortforklaringer nå, hehe...men sånn er det visst bare med Hoppe den grønnfingrede. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Ja, den klokkebusken var helt nydelig!!!!!! Åhhhh jeg blir såååååååååå giret av å se på hageprogram!!! :hoppe: Vil plante ALT!!!!!!!!!! :ler:

Jasminen var vakker også, jeg har noen bittesmå busker som jeg kjøpte i fjor - gleder meg til de blir store!

Jasminen var fin ja,jeg blir også helt gira av slike programmer og sier jeg skal ha alt men har ganske mye etter hvert :rolleyes:

Jeg har en vrihassel, men den vokser jo så sent at jeg til stadighet tror den har tatt kvelden :ler:

Har ingen erfaring med trollhassel,men svigers har og det er utrolig sent voksende sier hun :opplyser:

:hoppendeglad: Må bare si at jeg synes det er så koselig at du har et så fint forhold til svigermoren din Odisi! Det setter nok herr Odi :herremann: pris på også!

Så et spørsmål til deg eller Rumle (eller begge to). Vet dere hva jeg kan gjøre med Jasminen min - den er full av lus på de nye skuddene. Svarte, klissete, ekle lus som det ikke går an å plukke vekk. Har prøvd med grønnsåpevann og iskaldt vann - men bør kanskje gå til innkjøp av noe skikkelig giftig? :perebrus:

Ja,vi har et fint forhold,men det kan bli litt mye av og til og hun vet alltid best enten det er hagen eller barna :fnise: men det går veldig fint og det er bra å ha samme interesse.

Jeg har ikke sett sånne sorte lus så jeg vet ikke hva du kan gjøre bortsett fra å bruke disse miljøfarlige sprayene,men det må til innimellom :klem1:

:) Jo takk, det står til liv her. Må jo innom for å myse en gang i mellom vettu, selv om jeg ikke har "fast bolig" som dere kan stikke innom i lengre. Dere som har hage er dønn heldige altså. I neste liv skal jeg ha en liten sånn en og kose meg i. :jepp: ...men jeg har ganske mange planter inne jeg, så jeg får da kost meg med å se at ting gror her også.

Straks skal jeg i gang med å gi div. stiklinger sin egen potte med jord her. Jeg har ikke plass til mere nå, så da får jeg gi bort en eller flere planter. Skal bare "passe på dem litt" i starten og la dem få festet røttene og komme skikkelig i gang med groingen først.... :gullengel: ...og når de begynner å gro klarer jeg ikke å gi dem bort alikevel. Jeg kjenner mine bortforklaringer nå, hehe...men sånn er det visst bare med Hoppe den grønnfingrede. :biggrin:

Så flink du er Hoppe,er sikker på at de som får planter av deg får fine planter som er godt passet på.

Det er så gøy når det begynner å gro i potta,blir kjempe ivrig jeg da.

Det er så bra at du har grønne fingre Hoppetaujenta,fortsett sånn :tommelsmil:

Endret av odisi73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Så et spørsmål til deg eller Rumle (eller begge to). Vet dere hva jeg kan gjøre med Jasminen min - den er full av lus på de nye skuddene. Svarte, klissete, ekle lus som det ikke går an å plukke vekk. Har prøvd med grønnsåpevann og iskaldt vann - men bør kanskje gå til innkjøp av noe skikkelig giftig? :perebrus:

Jeg lurer på om det kan slike bittesmå, sorte bladlus som jeg fikk på prydkirsebærtreet i fjor - de var skikkelig ekle! :haar:

Har du prøvd å spyle dem bort? Ser det blir anbefalt her. Hvis ikke det hjelper kan du bruke insektssåpe står det - Jeg tror jeg brukte en spray fra plantebutikken i fjor, men jeg husker jammen ikke hva det var :klo:

Jasminen var fin ja,jeg blir også helt gira av slike programmer og sier jeg skal ha alt men har ganske mye etter hvert :rolleyes:

Har ingen erfaring med trollhassel,men svigers har og det er utrolig sent voksende sier hun :opplyser:

Den også ja :ler: Hvilken farge har hun?

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest odisi73

Vet ikke,men det er en vrihassel.

Men se hva jeg kan etter de nye funksjonene kom :bolledeig: jeg kan endelig skrive med store bokstaver :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke,men det er en vrihassel.

Men se hva jeg kan etter de nye funksjonene kom :bolledeig: jeg kan endelig skrive med store bokstaver :danse:

Åhhh jeg mente trollhassel, slik som jeg la med bilde til :jepp:

Hurra for store bokstaver!!!!!!!!!!!!!!!! :hoppe:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke,men det er en vrihassel.

Men se hva jeg kan etter de nye funksjonene kom :bolledeig: jeg kan endelig skrive med store bokstaver :danse:

Gratulerer så meget!

Champagne, kaffe og Baileys på min regning!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Hei :nigo: på dere to som er oppe om natten :smilyblomst: jeg prøvde å være oppe selv i natt men sovnet med pcen så den falt i gulvet med et brak,akuratt som den ikke er nok herpet.

Champagne,kaffe og Bayleis tas i mot med stor takk Gia,håper ellers alt er så bra med deg som det kan være :kristin:

Rumle:jeg vet ikke forskjell på troll eller vrihassel :vetikke: men den hun har er det ivertfall masse krusseduller på og tror det er gule blomster på den :sjenert: lurer på om hun sa her en dag at den har vokst 1,5 meter på 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...