Gå til innhold

Odisis verden

Fremhevede innlegg

Gjest odisi73
Skrevet

Den skal jeg ha tak i :skravle: en til meg og en til svigers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy! Da kan vi jo utveksle erfaringer! :hoppe:

Skrevet

Nå begynner Grønn glede, odisiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! :hoppe:

Gjest odisi73
Skrevet

Det er også noe jeg har lyst på,og klokkerbusk,må avgårde en dag på gartneriet igjen :kosteskaft:

Skrevet

Ja, den klokkebusken var helt nydelig!!!!!! Åhhhh jeg blir såååååååååå giret av å se på hageprogram!!! :hoppe: Vil plante ALT!!!!!!!!!! :ler:

Jasminen var vakker også, jeg har noen bittesmå busker som jeg kjøpte i fjor - gleder meg til de blir store!

Skrevet (endret)

En plante jeg har utrolig lyst på er trollhassel - spesielt de med rød/ rosa blomster! Har du noen erfaring med de?

Hamamelis_Diana.jpg

kinesisk_trollhassel.JPG

Se den vakre fasongen!!!!!!!

Endret av Rumle
Skrevet

Jeg har en vrihassel, men den vokser jo så sent at jeg til stadighet tror den har tatt kvelden :ler:

Skrevet

:hoppendeglad: Må bare si at jeg synes det er så koselig at du har et så fint forhold til svigermoren din Odisi! Det setter nok herr Odi :herremann: pris på også!

Så et spørsmål til deg eller Rumle (eller begge to). Vet dere hva jeg kan gjøre med Jasminen min - den er full av lus på de nye skuddene. Svarte, klissete, ekle lus som det ikke går an å plukke vekk. Har prøvd med grønnsåpevann og iskaldt vann - men bør kanskje gå til innkjøp av noe skikkelig giftig? :perebrus:

Skrevet

Åååå,så kjekt å se du er innom Hoppe :hoppendeglad: håper alt står bra til.

:) Jo takk, det står til liv her. Må jo innom for å myse en gang i mellom vettu, selv om jeg ikke har "fast bolig" som dere kan stikke innom i lengre. Dere som har hage er dønn heldige altså. I neste liv skal jeg ha en liten sånn en og kose meg i. :jepp: ...men jeg har ganske mange planter inne jeg, så jeg får da kost meg med å se at ting gror her også.

Straks skal jeg i gang med å gi div. stiklinger sin egen potte med jord her. Jeg har ikke plass til mere nå, så da får jeg gi bort en eller flere planter. Skal bare "passe på dem litt" i starten og la dem få festet røttene og komme skikkelig i gang med groingen først.... :gullengel: ...og når de begynner å gro klarer jeg ikke å gi dem bort alikevel. Jeg kjenner mine bortforklaringer nå, hehe...men sånn er det visst bare med Hoppe den grønnfingrede. :biggrin:

Gjest odisi73
Skrevet (endret)

Ja, den klokkebusken var helt nydelig!!!!!! Åhhhh jeg blir såååååååååå giret av å se på hageprogram!!! :hoppe: Vil plante ALT!!!!!!!!!! :ler:

Jasminen var vakker også, jeg har noen bittesmå busker som jeg kjøpte i fjor - gleder meg til de blir store!

Jasminen var fin ja,jeg blir også helt gira av slike programmer og sier jeg skal ha alt men har ganske mye etter hvert :rolleyes:

Jeg har en vrihassel, men den vokser jo så sent at jeg til stadighet tror den har tatt kvelden :ler:

Har ingen erfaring med trollhassel,men svigers har og det er utrolig sent voksende sier hun :opplyser:

:hoppendeglad: Må bare si at jeg synes det er så koselig at du har et så fint forhold til svigermoren din Odisi! Det setter nok herr Odi :herremann: pris på også!

Så et spørsmål til deg eller Rumle (eller begge to). Vet dere hva jeg kan gjøre med Jasminen min - den er full av lus på de nye skuddene. Svarte, klissete, ekle lus som det ikke går an å plukke vekk. Har prøvd med grønnsåpevann og iskaldt vann - men bør kanskje gå til innkjøp av noe skikkelig giftig? :perebrus:

Ja,vi har et fint forhold,men det kan bli litt mye av og til og hun vet alltid best enten det er hagen eller barna :fnise: men det går veldig fint og det er bra å ha samme interesse.

Jeg har ikke sett sånne sorte lus så jeg vet ikke hva du kan gjøre bortsett fra å bruke disse miljøfarlige sprayene,men det må til innimellom :klem1:

:) Jo takk, det står til liv her. Må jo innom for å myse en gang i mellom vettu, selv om jeg ikke har "fast bolig" som dere kan stikke innom i lengre. Dere som har hage er dønn heldige altså. I neste liv skal jeg ha en liten sånn en og kose meg i. :jepp: ...men jeg har ganske mange planter inne jeg, så jeg får da kost meg med å se at ting gror her også.

Straks skal jeg i gang med å gi div. stiklinger sin egen potte med jord her. Jeg har ikke plass til mere nå, så da får jeg gi bort en eller flere planter. Skal bare "passe på dem litt" i starten og la dem få festet røttene og komme skikkelig i gang med groingen først.... :gullengel: ...og når de begynner å gro klarer jeg ikke å gi dem bort alikevel. Jeg kjenner mine bortforklaringer nå, hehe...men sånn er det visst bare med Hoppe den grønnfingrede. :biggrin:

Så flink du er Hoppe,er sikker på at de som får planter av deg får fine planter som er godt passet på.

Det er så gøy når det begynner å gro i potta,blir kjempe ivrig jeg da.

Det er så bra at du har grønne fingre Hoppetaujenta,fortsett sånn :tommelsmil:

Endret av odisi73
Skrevet (endret)

---

Jeg lurer på om det kan slike bittesmå, sorte bladlus som jeg fikk på prydkirsebærtreet i fjor - de var skikkelig ekle! :haar:

Har du prøvd å spyle dem bort? Ser det blir anbefalt her. Hvis ikke det hjelper kan du bruke insektssåpe står det - Jeg tror jeg brukte en spray fra plantebutikken i fjor, men jeg husker jammen ikke hva det var :klo:

Jasminen var fin ja,jeg blir også helt gira av slike programmer og sier jeg skal ha alt men har ganske mye etter hvert :rolleyes:

Har ingen erfaring med trollhassel,men svigers har og det er utrolig sent voksende sier hun :opplyser:

Den også ja :ler: Hvilken farge har hun?

Endret av Rumle
Gjest odisi73
Skrevet

Vet ikke,men det er en vrihassel.

Men se hva jeg kan etter de nye funksjonene kom :bolledeig: jeg kan endelig skrive med store bokstaver :danse:

Gjest odisi73
Skrevet

Jeg har aldrig hatt sorte lus,bare grønne og hvite :arwen:

Skrevet

Men se hva jeg kan etter de nye funksjonene kom :bolledeig: jeg kan endelig skrive med store bokstaver :danse:

Åhhh jeg mente trollhassel, slik som jeg la med bilde til :jepp:

Hurra for store bokstaver!!!!!!!!!!!!!!!! :hoppe:

:ler:

Skrevet

Gratulerer så meget!

Champagne, kaffe og Baileys på min regning!

• Liker 1
Gjest odisi73
Skrevet

Hei :nigo: på dere to som er oppe om natten :smilyblomst: jeg prøvde å være oppe selv i natt men sovnet med pcen så den falt i gulvet med et brak,akuratt som den ikke er nok herpet.

Champagne,kaffe og Bayleis tas i mot med stor takk Gia,håper ellers alt er så bra med deg som det kan være :kristin:

Rumle:jeg vet ikke forskjell på troll eller vrihassel :vetikke: men den hun har er det ivertfall masse krusseduller på og tror det er gule blomster på den :sjenert: lurer på om hun sa her en dag at den har vokst 1,5 meter på 15 år.

Gjest Hannee
Skrevet

• ​Nå har jeg valgt mange funksjoner, men får ikke store bokstaver. Hvordan?

Gjest odisi73
Skrevet

Det er bare å gå til der det står size :smilorange:

Ellers ønsker jeg deg en super,duper herlig dag Hannee :smilyblomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...