Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Vet ikke akkurat helt hvordan jeg ble med i gruppa her men tror det var fordi jeg har vært på KG siden 2008 og søkte mye på prøving og graviditet når vi var prøvere. Fant da mye informasjon her og når spiren satt så ble det naturlig å være med videre i termingruppe her for å få tips og råd ;)

Jeg, soon og illicitus er fra østlandet hvertfall. Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor på østlandet, men er opprinnelig vestlending :)

Usikker på hvordan jeg havna i terminklubb denne gangen, fordi jeg var ikke det med storebror. Tror jeg leste i ei dagbok om noen andre som var i terminklubb, og ville sjekke det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvor på østlandet da, Orchideae og honning?

Jeg holder til i Hedmark ;)

Jeg startet vel denne terminklubben :P - men var også med i en da jeg gikk gravid første gangen.

Det var nok ren tilfeldighet at jeg kom over en den gangen.

Alt bra med alle store og små da?

EEEEvigheter siden jeg har vært på KG, dagene flyr jo bare av sted!

Har fri idag, utrolig deilig å få ordnet i huset, men også slappe av helt alene og gjøre det jeg vil gjøre.

Det tar på å ha to "små" (storebror er jo 4, så ikke såå liten, men han er en håndfull han og).

S er en klatremus av en annen verden!

Opp og ned på tripp-trapp-stolen, opp og ned av senga til storebroren, plutselig står hun og danser på stuebordet - jepp, det er lite fred å få ;)

Barnehagen går kjempebra, hun stortrives nå og storebror passer på ;)

God helg til alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre om dagene deres, og klatremusa deres høres veldig lik ut som vår klatremus, Soon :fnise:

Jeg holder til i Telemark forresten. Er innom kg en del, men rekker jo aldri å skrive noe ;) Travelt med 1- og 3-åring i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som tiden flyr!! Og så gøy vi har det!!!

Hverdagsrutinene er vel etablerte nå, med barnehage og henting/bringing o.l. Kjenner at jeg synes det er trist å kun få et apr timer med vesla hver dag etter jobb, men jeg gjør det meste ut av det. Nyter helgene alt jeg kan.

Ingen skritt enda, men nå benytter hun seg av hver anledning til å stå uten å holde i noe, og er kjempestolt når hun gjør det. Skal bli spennende å se når hun prøver å gå (jeg bare håper det blir når hun er hjemme og ikke i bhg.....) Babler også en hel masse, men få ord enda. Hun sier pappa og pappa og pappa og når vi spør om hun kan si mamma så sier hun pappa ... :fnise: mamma håper det kommer snart..

Har hatt mye sykdom etter barnehagestart hele familien, og nå fikk vesla nettopp antibiotika etter to doble ørebetennelser på en mnd. Det har vært en slitsom måned, så håper det er lenge til neste gang.

Mye sykdom hos de andre barnehagebarna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre om hverdagen deres, Ablaze!

Tida går utrolig fort ja, og ettermiddagene er alt for korte som du sier. Og sykdom ja, her er vi på dag 9 med diaré i familien... Det er stort sett lillesøster som har hatt det så lenge, og nå tror jeg at hun er fin igjen, det ser mye bedre ut. Jeg har også hatt en runde med det, og mannen har hatt to runder med det på få dager, så nå føler jeg at vi har fått unnagjort sånn type sykdom for flere år ;)

Her sjangler vesla vår avgårde hele tida. Hun er virkelig ikke redd av seg, knall og fall hele tida, og når jeg holder henne så bare slenger hun seg bakover og vil ta salto baklengs når jeg holder henne i armene. Helt gal den jenta der :fnise: Elsker å bli herja med. Nå har hun til og med begynt å gå opp trappa til 2.etasje når hun holder seg i rekkverket, å krype er for pyser tydeligvis :fnise: Hun har et stort behov for oppmerksomhet, vil bli båret mye, elsker å bli kosa med, men har aldri tid til å sitte i ro. Det er virkelig travelt å være tobarnsmamma med en sånn turbo i hus, og hun er jo helt herlig da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går vesla vår rundt selv. Slipper seg og går. Vi har kjøpt en diger sakkosekk(madrass vil vel enkelte si). Og favorittaktiviteten er å gå bort til den og hoppe oppi. :)

I morgen og søndag blir det full baluba i heimen. Da er det klart for første bursdagsfeiring for vesla. I morgen kommer familien min, og på søndag kommer mannens. Det blir stas. :) Har bakt to kaker på 20x30 cm. (sjokoladekake med kefir og vaniljekake) også har en av gjestene med suksessterte. Men nå får jeg det for meg at det er litt lite. Hva tror dere?

Her er det ikke barnehagestart før 4. November og jeg kjenner jeg gruer meg litt. Vi har heldigvis kun hatt en ørebetennelse med feber i en dag, men lurer på hvordan det blir når hun starter der. Satser på at hun er som mammaen og pappaen sin som aldri er syke. :)

Dere som har kun ett barn(er det bare meg som har ett som fortsatt er aktiv i tråden?) hva tenker dere om eventuelle fremtidige barn? Jeg kjenner jeg helst kunne startet nå. Men det passer dessverre ikke med jobbsituasjonen min fremover. Har bare jobb til august og er lærling så vil jo bli ferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun ett barn :) har den siste tiden tenkt veldig på nestemann. Snakket litt med samboeren om det. Vi ønsker ikke så veldig stor aldersforskjell mellom ungene men 2-3 år er passe. For min del kunne jeg gjerne vært gravid igjen nå, men har nettopp fått ny jobb så må det opp å gå først ihvertfall :)

Har dere andre noen planer om nestemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også diskutert det, men han synes at 3 år i minimum må til i mellom. Jeg synes 3 år er veldig passe.

Hadde faktisk en pregnancy-scare her en dag, da jeg var 9 dager over IKM, men TR kom den 10 dag (jeg hadde da tatt 3 tester!) Jeg kjente faktisk at det ikke var så veldig galt om jeg var gravid, men jeg føler også at vesla skal få være minst/alene en stund til. Jeg synes også det høres tungt ut å være gravid/nybakt mamma med en 2 åring.. Men det er definitivt noe jeg tenker på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Vi har også bare lillegutt foreløpig, men vi er faktisk igang med prøving på nr to allerede nå. Vi brukte imidlertid ganske lang tid på å lage lillegutt, så noe av grunnen til at vi begynner på'n igjen nå, er fordi vi forventer at det vil ta litt tid før spiren sitter. I tillegg vil vi gjerne ha tre barn etter hvert, og vi begynner snart å nærme oss midten av tredveårene, så hvis vi skal greie tre barn før vi begynner å bli altfor gamle, er vi bare nødt til å henge i stroppen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med prøving igjen, dere som driver med det ;)

Her er det herlig å kjenne på at vi er "ferdig med barn".

Glade for at vi har to friske og raske barn, og vi klarer oss med de.

Jeg syns rett og slett det er herlig å vite at vi ikke skal igjennom flere (iallefall ikke flere lange) perioder med nattevåk og ammestyr etc.

Vi hendelig avvent S nattemelk på flaske, så nå sover hun fint fra rundt 19 til rundt 07-08, og det er sååå godt ;)

Det "kjipe" er at avvenninga løste seg selv på en kveld, så nå kan man jo bare sitte her og lurer på hvorfor vi ikke gjorde noe før, men sånn er det jo bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle koser seg i kveld og får en fin helg sammen med familien.

Her er vi hos svigerforeldrene mine i helgs og koser oss :)

Hvor stor stillingsprosent har dere som jobber?

Jeg jobber 100% nå, men kjenner jeg vil jobbe 80%. Tenkte å høre litt med sjefen. Savner snuppa SÅ mye når jeg er på jobb og får dårlig samvittighet for den lille tiden vi får sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende smalltalk! Gratulerer!

Jeg jobber 100% men blir nok å jobbe redusert når hun starter i bhg om hun blir veldig sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...