Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Huff.. Har vært mye hos legen i det siste. Fikk antibiotika til vesla som hadde dobbel ørebetennelse sist uke. Etter 8 dager på denne viste det seg i løpet av helgen (hurra!!) ar kuren ikke hadde virket. Var derfor å fikk penicillin i dag. Den smakte hest, men gikk ned de to første gangene i dag. I kveld skulle hun få dobbel dose (1 ml) og det endte opp med oppkast to ganger (delte dosen på to). Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. Får prøve å dosere det ut over mange forsøk tror jeg. Håper det holder seg nede da..

Noen som har tips om hvordan det enklest mulig går ned? Er dritt å måtte tvinge det i henne 3 x 10 dager. Hun vil jo hate meg til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende SmallTalk, masse lykke til videre :)

Alt gått bra så langt? :)

Spennende smalltalk! Gratulerer!

Gratulerer SmallTalk! Masse lykke til i svangerskapet :)

Gratulerer så masse, SmallTalk! :nigo:

Takk, takk! :)

Alt har gått relativt greit så langt. Jeg er stup trøtt og sliten, og er dermed 40% sykemeldt ut måneden og jeg kjenner at det hjelper mye. Jeg har heldigvis ikke vært så veldig kvalm, men jeg sliter skikkelig med magesyre og blir kvalm av det. Bedre blir det ikke av at jeg blir kvalm av alt av syrenøytraliserende i tillegg, så da er det ikke så mye å gjøre noe med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer SmallTalk! Håper dette blir et mye bedre svangerskap for deg. :klem:

Her er vi helt ferdige, og det av flere grunner. Men som Soon synes jeg det er godt å være ferdig, og koser meg med de to vi har. Jeg trives så mye bedre med større barn, og bare tanken på baby i hus en gang til skremmer vettet av meg. :sjenert: Selv om det er oselig også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd ting!!

Gratulerer SmallTalk!!!

Vi tenker på nr to vi og. Ikke helt klar, men vil ikke ha mange år i mellom. Så jeg er prevensjonsløs så ser vi hva som skjer.

Er det Apocillin har fått som antibiotika? Min skatt kastet opp av den han og. Du kan prøve å blande den ut i noe som du vet faller i smak:-)

Ellers går det greit her. Ferie nå og det trengs. Sovingen er seg selv lik og jeg merker veldig når jeg er her nede at ja, jeg har hatt og har enda i en grad fødselsdepresjon (burde hørt på dere før....) og synes det er skremmende at det ikke er blitt tatt tak i bare fordi jeg utad virker så sterk. Ble bevisst da jeg fikk tid til å føle litt på hva jeg faktisk føler...

Ellers går ikke småtten. Ikke prøvd heller. Føler seg ikke trygg, men det kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Da har vi også barnehagebarn. Litt rart i grunn. Startet tilvenning mandag og mannen starter i jobb over helgen. Gjorde det slik for å kunne bruke en hel uke på å bli trygg der før hun MÅ være fulle dager. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge mellom hver gang jeg er innom - og jammen skjer det jo ting ;)
Gratulerer så masse, SmallTalk - håper du får ett lettere svanerskap denne gangen!

Kommer du til å prøve å få keisersnitt denne gangen også?

Ellers er alt vel her i heimen, snuppa stortrives i barnehagen!

Hun spiser som en hest og løper omkring dagen lang, blid og fornøyd, men meget bestemt liten frøken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vesla tatt sine første skritt :rodmer:

vet ikke hvem som var stoltest..

Ellers så er det mye dårlig humør på henne. Akkurat som om hun ikke er helt frisk enda, men hun er liksom ikke syk heller! vanskelig.. Hun har vært i veldig dårlig humør etter bhg hver dag nå, selv om hun har hatt en god dag i bhg. Her en dag måtte hun legges 16.50 (!) for da prøvde hun å sove over alt (hvilte hodet på håndtaket til gåvogna!) Håper det går over snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at hun går, ablaze. Det er så herlig med tassende babyføtter i huset. :)

Sover hun en eller to lurer på dagen? Det kan jo være at hun trenger å sove mer?

Mannen skulle hente frøkna i barnehagen på fredag, men det var hun ikke enig i. Så fornærmet hun ble. Tar det som et godt tegn.

Merker også at hun allerede "tar etter" de andre barna i barnehagen. Plutselig spiser hun skive helt selv, vi må bare dele den i biter. Og hun skulle ikke ha grøt til frokost nei, hun skulle ha skive, så da får vi bare ta med grøtpakken hjem fra barnehagen og smøre med skiver i stedet til frokosten.

Her har frøkna begynt med noe artig i dag. Hun snurrer rundt i ring stående. Ser litt "snålt" ut og hun synes det er veldig stas. Spesielt om vi klapper for henne. Det med klapping er i grunn veldig moro. Det morsomste er om det er mange rundt henne og hun begynner å klappe og alle hermer. Da kan hun styre showet i evigheter, og skal ha oss til å herme etter alt hun kan. Da klappes det, spilles på slurva og vinkes.

Hun er artig når vi skal bade også. Når vi tapper i vann i dusjen(vi har sånn dusj med høye kanter og propp, så hun bader der. Blir nesten som et lite badekar, bare at det ikke er større enn dusjkabinettet) holder hun på å le seg i hjel fordi hun synes det er såååå stas å få bade. :) Og når vi da kler av henne står hun og holder seg i kanten av kabinettet (har jo ikke tid til å ligge på stellematten da) og hopper opp og ned fordi henne blir sååååå glad. Hadde det ikke vært for at huden kan bli tørr av hyppig bading hadde hun fått badet ti ganger om dagen. :)

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge mellom hver gang jeg er innom - og jammen skjer det jo ting ;)

Gratulerer så masse, SmallTalk - håper du får ett lettere svanerskap denne gangen!

Kommer du til å prøve å få keisersnitt denne gangen også?

Takk, takk! :)

Jeg er ikke innom så ofte jeg heller. Er igrunnen travle dager for tiden...

Jeg må si at jeg krysser fingrene for et enklere svangerskap, men jeg har igrunnen ikke de helt store forhåpningene om at det blir det.

Time hos gynekolog på sykehuset for å snakke om keisersnitt er på plass, og jeg skal faktisk inn allerede i uke 18. Jeg regner ikke med de helt store problemene med å få det innvilget, for det må jo være en grunn til at jeg ikke er satt opp til en time hos jordmor først, og da regner jeg nesten med at det er formaliteter det er snakk om. Jeg har ikke akkurat en pen journal fra forrige gang, og jeg kan ikke helt skjønne at de plutselig skal nekte meg keisersnitt nå når jeg fikk det innvilget uten problemer forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du har time såpass tidlig, smalltalk, alt tyder jo på at det skal gå greit ja ;)

ablaze: så kjipt med masse sykdom, men ganske så vanlig første året i barnehagen.

Snuppa her har vært forkjølet på ett eller annet vis siden bhg-start i september, heldigvis inne i en litt bedre periode nå.

Men hun kan også være ganske survete etter bhg, de blir nok utrolig slitne etter en lang dag med lek og morro og andre barn.

På snuppa sin avdeling har de valgt å virkelig skru ned tempoet, og denne måneden har de spa-måned, med fotmassasje, fotbad, kroppsmassasje osv - de stooorkoser seg - soverommet der er gjort om til spa-avdeling med rolig musikk og dempet belysning :ler:

Orchideae: så artig med frøken som går og som fryder seg sånn over badinga ;)

S vet å sjarmere alle rundt seg, hun har blitt skikkelig sånn flørtete og tøyser og tuller, og jo mer vi ler jo ivrigere blir hun ;)

Herlig tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Her er det mye sykdom etter barnehagestarten..........

Hadde en uke tilvenning, en uke sykdom, en uke i bhg og igår hadde hun øyekatarr da vi hentet henne og fikk feber i kveld.... I tilegg har jeg også vært syk tre dager. Føler jeg er mer hjemme enn på jobb om dagen. Da er jeg SÅ glad for å jobbe med forståelsesfulle damer som er mammaer selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh samme her!! Barnehagestart, "alenemor" og en arbeidsplass som ikke sier noe, men tydelig ikke forstår er stress!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr...

Vi var på ordinær ultralyd i dag, og alt så ihvertfall veldig bra ut med bolla her. Og ikke hadde den noen snopp eller pung heller, så det ser ut som om vi får ei lita jente denne gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, SmallTalk! Godt å høre at alt står bra til, og veldig morro med en av hver ;)

Tida flyr ja. Vi er midt i trassalderen med storebror, og vesla er virkelig høyt og lavt. Plutselig sitter eller står hun på spisebordet, og sitter skjelden i ro. Men hun kan heldigvis sitte og kikke i bøker litt, eller gjøre seg noe forsøk på enkle puslespill hvor hun iblant treffer om hun har flaks. Tenker at vi er midt i den travleste perioden med ungene akkurat nå, og med fulltidsjobb på begge to og lange barnehagedager, så går dagene fort :) Men vi har det fint da, kan ikke klage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Så koselig SmallTalk :-)

Her blir det og ny baby. Termin er litt usikkert enda, så skal på UL i romjula. Eneste er at jeg er ca 3 mnd på vei.

Så her får familien vite det på julekvelden. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Illicitus!! Så koselig da:) Hvordan er formen din? Det blir en fantastisk nyhet for familien å få på julekvelden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) Ikke planlagt så litt overrasket, men sånn går det når man er litt over gjennomsnittet fertil :-P

Formen er bra, ikke så bra som med førstemann, men absolutt ikke noe jeg kan klage på. Fikk mage fort, litt halsbrann og en del kvalme. Dog ingenting i forhold til mange :-) Bare at med første var jeg vel uforskammet fin form. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...