Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Det blir ikke sånn dans, nei! Har øvd litt på vals, og da mener jeg LITT, typ 5 minutter fordelt på to ganger! :plystre: Vi får ta et par steg og så bare danse "klinsj", hvis det ikke går. :erter: Synes det er litt kleint å ha sånn oppvisning, men har ikke lyst å angre og sangen er så fin.

Alt er under kontroll! Jeg har hundre ting å gjøre, men alt er planlagt, så jeg kommer i mål. Værst er det vel at jeg har så mye å tenke på, så det er ikke plass til å tenke på talen. Men jeg har nå satt meg ned og notert litt. Fikk litt tid til overs fordi jeg skulle farge håret i formiddag (bare freshe opp røttene), men så har jeg helt glemt å kjøpe farge... Lurt, ja?! :rolleyes:

De tilreisendes senger er oppredd, vaskehjelpa kommer i morgen og det meste av mat er i orden. Skal en handlerunde i morgen for å kjøpe inn ferskvare, blomster og hårfarge! ;) Fredagen er satt av til pynting av kaker og hus. Blir sikkert stressa når det nærmer seg, og kjenner noen sommerfugler innimellom, men prøver å senke skuldrene. Vi blir uansett gift og skulle det oppstå noe som familien ikke kan hjelpe oss med, så får det bare være.

Det jeg ikke får gjort så mye med er lillebrors lakenstrekk! Og at han plutselig har blitt veldig mammadalt. Begge disse tingene passer dårlig med helgas planer! Men småttisenes rutiner endrer seg raskt, så jeg krysser fingrene for at det blir bedre. :pls::pls::pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bryllup i morgen??? :rodmer::dagens-rose::rodmer:

I så fall tar jeg sjansen på å ønske lykke til!! Gratulere får jeg vel gjøre etterpå.. ;) (i tilfelle noen stikker av fra alteret etc..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bryllup i morgen??? :rodmer::dagens-rose::rodmer:

I så fall tar jeg sjansen på å ønske lykke til!! Gratulere får jeg vel gjøre etterpå.. ;) (i tilfelle noen stikker av fra alteret etc..)

Takk! Det var ingen som feiga ut nei! ;)

Lyke til i morgen, håper lillegutt skjønner at er det en eneste natt han skal sive så er det i natt! :klemmer:

Tusen takk!

Da var bryllupet vel overstått og huset er (endelig) tomt og stille. Jeg har vaske- (mye som har hopet seg opp de siste dagene, samt det blir en del sengetøy og håndduker med 7 overnattingsgjester) og bakedag (snuppa skal feire 5årsdagen sin i morgen), og nyter å ha huset for meg selv igjen. ;)

Bryllupet gikk over all forventning og drømmer, og var helt magisk! :bryllup: Vigsleren var både humoristisk, rørende og veldig personlig. Ungene oppførte seg eksemplariske! Var mest spent på lillebror som har blitt en stor mammadalt, men det gikk utrolig bra og han satt helt stille under vielsen. Snuppa hadde en liten breakdown fordi hun ville være sammen med bare meg uten å bli tatt bilde av, men det gikk raskt over.

Brudepikene var søte. Lokalet var vakkert (pyntet minimalt selv). Maten var god. Fotografen var flink. Gjestene koste seg. Talene var fine. Brudebuketten og bryllupskakene hadde jeg laget selv, og det var det få som trodde. Kjære og jeg var så fine (resten var jo de andre også ;) ) og den nye dressen og brudekjolen var nydelig, om jeg får si det selv! :hjerte: Hele bryllupet var passe høytidlig mtp at det var en stor og viktig dag for oss, men også uhøytidlig og avslappet med barn som sprang rundt og lekte.

Den enesten lille tingen som ikke var bra, var håret mitt. Men det la jeg nesten opp til selv med å gå til en utkjent frisør uten prøvetime. Det var ikke stygt, men ikke helt som jeg hadde tenkt det. Det la heldigvis ikke en demper på dagen, og det ser helt greit ut på prøvebildene jeg har fått fra fotografen.

Bryllupsnatta og søndagen ble tilbringt på hotell, og det gjorde sååå godt! Både å få fri fra nattevåk og bæsjebleier, men også å bare være kjærester uten unger og gjester å ta hensyn til. Med bursdagsfeiring på torsdag, tilreisende gjester fra torsdag til mandag, bryllup og etterselskap i går føles det ut som om jeg har bare har vært i selskap og spist kake i 5 dager! :fnise: Så i dag var det veldig godt å sende kjære og ungene på jobb og bhg igjen, og få huset mitt tilbake!

Dietten har gått åt skogen og det var planlagt. Jeg har rett og slett ikke prioritert å lage egen mat til meg selv og ville ha "skikkelige" kaker og kost meg snacks, så de sisten dagene har vært særdeles høykarbo og ufornuftig. Gruet for å gå på vekta i dag, men jeg har stått stille! :nigo: Det er jeg jo glad for, men også litt skuffet over at jeg har stått nesten stille med fornuftig og sunt kosthold i flere mnd. Skjønner at jeg ikke kan spise kake og pottis hver dag uten å gå opp på sikt, men det er litt kjipt med alt som jeg ikke unner meg, uten å få gevinst for det... Kostholdet mitt er jo fint for helsa og det er det viktigste, men jeg har enda noen kilo jeg skulle ha kvittet meg med før jeg kan si meg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dagen ble en suksess for alle sammen! :) Det er jo tross alt en dag man skal huske resten av livet, så greit at den blit bra! :fnise: Høres ut som en god plan å legge vekk dietten for den uken du har hatt nå - kan ikke gå glipp av så mye god kake...! Men jeg kan tenke meg det er deilig å ha huset for deg selv igjen ja. Også blir det liksom en ny start også, etter noe sånt, og det er jo alltid godt! :Nikke: Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husFRUEN vil ha huset for seg selv! ;) Må visst på kakenedtrapping! :fnise: Har lagt restene av bryllupskakene i fryseren til neste år. Men har igjen muffins og må jo smake på snuppas bursdagskake! :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bare....! ;) Klart man må smake, men i min erfaring er det en meget god ide å fryse ned kakerestene ja.. Kan jo ikke kaste gode kaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!! :nigo:

Har ikke rukket innom her på ei stund, men nå MÅTTE jeg bare innom og lese hvordan bryllupet hadde vært. Veldig koselig å lese, og så bra at alt ble som det skulle (utenom håret, men det er bare detaljer ;) ). Åh, kakerester hørtes godt ut, men det kan bli alt for mye av det gode i sånne sammenhenger ja :fnise:

Bra dere fikk tilbringt bryllupsnatta og søndagen på hotell, og ikke hjemme med huset fullt av gjester. Godt å få være sammen ei stund bare dere to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Honning!

NÅH er det slutt på kakerester! Det er mye morsommere og føles bedre å skeie ut (planlagt), når en ikke gjør det hver dag. Har jo nesten vært helt sukkerfri siden i mai, så jeg vet jo hva som skal til. Men må innrømme at det har vært helt fantastisk å kose seg med vanlig kake, potetgull og pizza! Savner vanlig pizza, potetgull og gode chips. Noe går veldig fint å erstatte, men andre ting finnes det ikke et godt alternativ til. Men det er uansett ikke noe alternativ å ikke kutte sukker og stivelse igjen, siden jeg ikke er fornøyd med vekta. Jeg må få bort magen som kom etter to svangerskap! Har jo fått gratulasjoner og spørsmål om termindato... :glare: Ikke greier jeg å "eie" magen min heller, om dere forstår. Den er liksom ikke meg. Kan skylde litt på at magemuskelene ikke er som de skal og magen buler utover når jeg strammer den, men så langt har jeg ikke funnet en løsning, bare fått beskjed om å ikke ta vanlige sitt-ups, bøye meg rett opp, osv. Jaja, det skal vel vises at en har fått barn! :lol:

Nå er det på tide å gjøre seg klar for arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i den mage-følelsen! He ryat det blitt flapsete og løst, og nå er jeg skikkelig motivert for oppstramming og endret livsstil! :) Vanligvis er det kjære som er sånn "nei, vi skal bare spise godis på fredager", men nå i vinterferien er det han som har kommet med masse dårlige unnskyldninger for å skeie ut. Jeg klarte heldigvis å holde meg ganske hard og spiste bare en brøkdel av det jeg ville gjort tidligere. Nå er ambisjonen godteri på fredag og daglige trilleturer. I tillegg skal jeg finne fram igjen rockeringen min, for den fungerte supert etter første svangerskap! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Pusilus! Det ble drømmebryllupet! :hjerte:

Følte meg som Vera Venneløs i går kveld og var litt nedfor. På vei til bhg i dag vinket vi til tre kjente, sola skinte og barna var så gode og snille, og humøret var stigende og livet så lyst ut.

Etter en liten stund hjemme alene, har jeg bare lyst å sette meg ned å grine... :trist: Vet ikke helt hva som foregår. Det er ikke "den tiden av mnd.", men jeg føler meg rastløs og lat på samme tid. Er en del styr og skuffelse på jobb og kroppen lystrer ikke helt, er bla konstant trøtt, men det burde ikke vippe meg sånn av pinnen. Kjenner jeg blir fort sur på kjære og lunta, spesielt til snuppa, er kortere enn vanlig.

Snuppa har alltid vært så "snill" og grei, men har i den siste tiden har hun blitt litt småfrekk, sytete og masete. Hun svarer ikke når vi snakker til henne, går i fra bordet uten lov, hun maser om is og kjeks, ol. Hun er jo fremdeles den store, lille jenta mi som er både smart og snill, men vi har dessverre hatt den del diskusjoner i det siste. Jeg orker ikke en obsternasig unge, så dessverre har det blitt litt trappesitting. Jeg husker ikke sist hun måtte sitte i trappa, men jeg vet ikke helt hva annet vi kan gjøre... Håper det er bare en overgangsfase! Hun vil vel bare strekke litt i strikken og teste grensene litt! ;)

Det er ikke bare galt og hun overrasker oss positivt hele tiden.

Lillebror er overalt og en helt annen unge enn store søster! :fnise: Han er ganske så bestemt og byr på en del utfordringer for mor og far, som f.eks. nok nattesøvn! ;) Men han er så god og kosete! Og morsom! Han har ikke så mange ord enda (mamma og pappa, selvfølgelig, men det kalles alle. :ler: Ha på, ja, nei, åpne, lys, mere), men han vet godt å gjøre seg forstått. Skal han ha smukken, peker han på munnen og smatter. Er han sulten peker han igjen på munnen og drar oss bort til kjøleskapet eller skapet med kopper og flasker. Vil ha mere klær, sier han "ha på" og stryker seg f.eks. over lårene eller peker på føttene. Når han er forsynt, gir han tegn til på å få tørke av seg på hendene. Han sier i fra når han vil legge seg i vogna, osv. Han er glad i sko og prøver alt han kommer over, men passer også på at vi har på sko og setter gjerne tøflene mine på plass i skohylla før vi skal i bhg. Han er påpasselig med at vi slår av alt lys før vi går. Han er kjapp med å varsle ifra hvis ting ikke er som de bruker, og elsker å finne fram fat, melka fra kjøleskapet og legge på gryteunderlag. Han er veldig underholdene og søt! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode unger du har! :) Kanskje du bare er litt sliten av trassig storesøster og styr på jobb, og det er derfor du blir litt "blå" av og til? Ta deg en pause og gjør noe som gir deg litt påfyll! Det hender jeg også føler meg sånn venneløs, særlig hvis jeg prøver å finne på noe med venninner, men så passer det ikke for noen. Da savner jeg å ha søstern i nabolaget, for hun har alltid tid! Men så går det over, og jeg treffer på en haug med kjentfolk på butikken og bussjåførene hilser når de kjører forbi! ;) Sjarmen med å bo på et ite sted..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Mayami!

Det gikk heldigvis bedre utover ettermiddagen. Passet på å være litt i aktivitet uten at det ble for mye plikter og husarbeid. Ble faktisk ganske koselig ettermiddag og kveld. Kjære tok med seg ungene og badet de lenge, så jeg fikk bare slappe av med en kaffe med god samvittighet.

Lillebror våknet når vi akkurat når vi hadde sovnet og det var "min" tur til å ta han typen med akutt lakenskrekk. Tror kanskje jeg har sovet i 2,5-3timer i natt. :natti: Kjære tok over halv åtte og jeg prøvde å få sove i over en time uten hell. Føler meg fyllesjuk nå. Er trøtt, men greier ikke å legge meg ned. Lillebror har heller ikke sovet noe særlig ekstra.

Har hatt en koselig formiddag på farten med kaill og unger, og har kjøpt deilige biffer på Meny som vi skal ha til middag. :sikle: Tror det blir en tidlig kveld! :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har forresten allerede begynt å skjønne at den oppførselen hun hadde ikke blir akseptert, og har mer eller mindre gått tilbake til å spørre om ting og ikke bare ta seg til rette. Høres dritstreng ut nå :fnise: men det er forventet å si takk for mat, spørre om å gå ifra bordet hvis vi andre ikke er ferdige og spørre om å få se på tv, o.l. Det er så mye lettere å si ja når hun spør pent! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at man kan forvente at de spør om ting og er høflige til daglig og ikke bare borte på besøk. Lille her sier både takk for maten og spør om å få gå fra (tror han har lært det siste i barnehagen!) og sier også takk hvis vi hjelper han med noe eller gir han noe. Høflige unger har en stor fordel senere i livet! ;)

Kjipt med sovetull... Her har jeg vært våken i snart to døgn med vesla. Hjn sover bare med puppen i munnen og om jeg prøver å snu meg blir det bråk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er stor fan av "Takk"! Det koster så lite å si det, men kan bety så mye å få det!

Snuppa har vært veldig flink til å si det, så det ble så rart at hun plutselig ble småfrekk.

Lillebror har vært ganske rolig de siste dagene. Mere lek og kos, enn ugagn. Traff en liten baby i helga som han ble så facinert av. Koste med den, ga den smukken, melk og kjeks! :fnise: Han var så mild og god, veldig uvant til gutte-gutten som han er til vanlig. De siste dagene nå har han drasset rundt på en av dukkene til storesøster. Han legger den i gåvogna si, gir den smukk og flaske, og bysser og koser. :rodmer:

Han har blitt litt lettere å legge, men vi må sitte inne til han sovner. Men kl 5 er det morran! Da er bleien tissetung og han skal ha melk. Heldigvis trenger det ikke å skje noe annet, så vi kan gå litt i halvsvime og bare kose til snuppa kommer kl 6. I dag var det kjæres morgen og før han dro kom han inn med lillebror. Overraskende nok ville han komme opp i senga til meg. Vi lå og koste våken i over en time! :hakeslepp: Til slutt måtte jeg stå opp for å gå på do, men det var ikke så om å gjøre for han å stå opp. Jeg er litt redd for at han brygger på noe, men det er ingen andre tegn på det. Han sikler veldig, så det kan være tennene som har plaget han i det siste.

Humøret mitt svinger litt enda. Stort sett går det helt fint. Det er værst når jeg er hjemme alene. Må bare ta meg sammen og ikke sitte å kjenne på det. Jeg har det jo så bra her sammen med mann og barn! :hjerte: Tror det er litt flink-pike-syndromet som slår inn. Burde tatt meg selv i nakkeskinnet og trent (noe som er den beste kuren mot tungsinn), ryddet og vasket hus eller satt meg ned å lest, men så fornuftig er jeg ikke. Da sitter den flinke piken på skulderen min og sier at jeg er lat, dum og mere til. :roll: Teita!

Skal både ta opp treningen og lese mere. Det var også grunnen til at jeg gikk ned i stilling, så hvis jeg ikke tar meg sammen, så kan jeg like gjerne gå opp i stilling igjen i stedet for å sitte hjemme og være teit.

I dag er humøret på topp! (Nok søvn??? :P ) Og jeg skal kose meg med klesvaks og på kjøkkenet med 4 kg søtepotet og nye oppskrifter. Jeg synes det er litt deilig å stå alene i vaskekjelleren med enkle oppgaver. Missforstå meg rett, jeg hadde IKKE blitt lei meg om kjære satte på ei maskin nå og da, eller la sammen litt klær! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... det er noe terapeutisk med å legge sammen klær! Da kan man filosofere og løse verdensproblemer samtidig som man gjør noe nyttig - og se at det blir fint og organisert etterpå! ;) Hva bruker du 4kg søtpotet til?? Her i huset har vi hatt søtpotet av og til, og det er en sikker vinner hos alle (tilogmed middagsleie lille)! Men jeg vet liksom ikke noe annet enn å lage mos av den... Her er det baking det går i i dag. 3 brød er snart ferdigstekt og deig til 24 pizzahorn står til heving. Skulle egentlig ha hjemmelaget tomatsuppe til middag, men en endring i planene gjør at vi skal ut og gå tur alle sammen i middagstid. Så da tar jeg med pizzahorn og termos med saft på i stedet! Og satser på at al fresco-spising hjelper på apetitten til lille....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... det er noe terapeutisk med å legge sammen klær! Da kan man filosofere og løse verdensproblemer samtidig som man gjør noe nyttig - og se at det blir fint og organisert etterpå! ;) Hva bruker du 4kg søtpotet til?? Her i huset har vi hatt søtpotet av og til, og det er en sikker vinner hos alle (tilogmed middagsleie lille)! Men jeg vet liksom ikke noe annet enn å lage mos av den... Her er det baking det går i i dag. 3 brød er snart ferdigstekt og deig til 24 pizzahorn står til heving. Skulle egentlig ha hjemmelaget tomatsuppe til middag, men en endring i planene gjør at vi skal ut og gå tur alle sammen i middagstid. Så da tar jeg med pizzahorn og termos med saft på i stedet! Og satser på at al fresco-spising hjelper på apetitten til lille....

Hørtes ut som en kjempefin middag! :tommelsmil:

Det ble både søtpotetpizza og søtpotetmuffins i dag. Rakk ikke paien som jeg planla, men fant vel egentlig ut at den sikkert smaker best fersk likevel. Prøvde Linda Stuhaugs oppskrifter og de falt i smak er i heimen. Dvs, storesøster spiste bare oliven og lillebror spiste bare minimais, men kakaoen og vaflene de fikk servert på snuppas skidag, en time før middag hadde vel skyld i det. :rolleyes:

http://blogg.no/hashtag/?tag=søtpotet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det skurer og går. Humøret er ikke på topp, men noe av grunnen akkurat nå er PMS. Jeg vet hva som hjelper, men gjør litt det stikk motsatte. Har juksa på dietten (ikke mye juks, men unnet meg mye av det som en bare skal ha litt av, selv om det er sukkerfritt), og vekta er deretter. Så det hjelper heller ikke på humøret. Jeg må bare komme meg opp og ut, bli strengere med maten sånn at jeg ikke er så fnysen hele tiden og ikke sitte å kjenne på, og gi meg selv flere grunner til at jeg rett og slett føler meg crap!

Har hatt mye fri i det siste, men har ikke greid å bruke dagene særlig fornuftig, dessverre. Har derfor fundert litt for mye på at jeg bare er lat og ikke bidrar nok til "AS Familien". Grunnen til at jeg skulle jobbe mindre var bl.a. trening, helse og utdanning, men det har jeg jo ikke tatt tak i. Bryllupet er over og jeg har all verden av tid, men bare går sturer. Barna har i det miste korte dager og en del fri fra bhg.

Dagens sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...