Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Har ikke lest noe mye, men så springskallekos var nevnt, høyre siden av pannebenet mitt er konstant ømt og vondt etter skalling både natt og dag. Nesten redd for at det skal gå heden snart.

Håper lillebror er frisk nå :) Og ikke minst at han trives i bhg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Er veeeldig trøtt, stor manko på søvn og lange dager på jobb, samt mensen, så jeg er ikke helt tilregnelig, men jeg ble sikkelig lei meg av å se snuppas to venner feire Halloween uten å ha hørt noe om det. At hun gråt seg i søvn fordi hun ikke hadde "vært ute i natten og sagt knask eller knep", hjalp ikke akkurat heller. Vi har ikke snakket noe særlig om Halloween her hjemme, så alt kommer fra bhg. Og det ble min første,merkbare vanskelige oppgave å (bort)forklare hvorfor ikke vi gjør som alle andre. Det blir nok mange sånne framover, men jeg synes at å tigge om snop og kjøpe alt mulig plastikkræl for én kveld, er unødvendig. Neste år må vi gjøre noe (tydeligvis), noe koselig med venner kanskje, uten å gå helt i fella til handelsstanden. ;) Jeg har jo lyst å se gleden i øynene hennes! :hjerte: Mye heller det, enn å trøste. Ikke alltid lett og være liten eller stor! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkar lita og stakkar deg, det er ikke lett når de blir så lei seg. Jeg er helt enig med deg angående Halloween, men vet ikke hvordan vi kommer til å gjøre det selv framover. Det er ikke lett å si nei til noe når alle andre gjør det.

Håper du får sove godt i natt, jeg har akkurat lagt meg selv og er helt utslitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke være den kjipe mammaen, men det blir ikke aktuelt å bli med på alt heller. Det er ikke lett det der, Honning. :glare: Jeg har lyst at de skal få mange gleder og "alt" de ønsker seg, men vil at de lærer at det er forskjell på folk og at vi kan gjøre ting forskjellig. Men hvordan jeg skal lære dem det uten at de føler at de går glipp av ting, vet jeg ikke helt. Snuppa har f.eks. blitt skjemt bort med litt for mange Frost-effekter :sjenert: , men iPad er det lenge til kommer i hus. Og så har vi "dessverre" bare fornuftige besteforeldre (synes egentlig svigers er late som bare gir penger :roll: ), så jeg må kjøpe alt sånt. Har passet på å si til de få vi får gaver av at vi ønsker litt ufornuftige leker til barna. :fnise:

Sto opp med lillebror kl halv fem i morrest, eller rettere sagt i natt! Glad jeg la meg kl halv ti i går! :eeeh: Barna har enda ikke skjønt det med vintertid og vi har stått opp aaaalfor tidlig hele uka. :bond: Jeg føler meg zombie og nesten litt full.

Og med mensen i tillegg er ikke akkurat formen eller humøret helt på topp. Klikka nesten i vinkel i morrest når svigers begynte å omorganisere spisestua mi! :rasende: Vi driver å pusser opp og får fantastisk og uvurderlig help av dem, men når de begynner å rydde bort tingene mine UTEN å si ifra først blir jeg forbanna! Spesielt når de ikke tar hensyn til barna, både mtp at det var lekekroken deres og å barnesikre. Heldigvis sov lillebror sånn at jeg fikk rydda litt, men langt ifra sånn som jeg ville ha hatt det. Mye måtte jeg bare slenge ut av veien på verandaen.

Etterpå rømte jeg og ungene huset, og dro på shopping. Hater lørdagsshopping, spesielt med ungene, men det var faktisk koselig. Hadde noen ærend, koste oss på kafè og de fikk plukke seg ut noe i lekebutikken.

Nei, nå tror jeg at jeg skal legge meg snart, selv om det i utgangspunktet er kjære som skal stå opp med ungene i morra. Jeg burde kanskje ha tatt svigermor opp på tilbudet om barnepass i ettermiddag, men akkurat da var jeg ikke trøtt.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen Halloween på oss heller, men heldigvis er lita for liten enda til å forstå og i bhg har de neppe snakket om det på småbarns. I.o.m at det heller ikke kommer noen å tigger godter her heller så er det jo greit, men når hun blir eldre blir det nok et spm her også regner jeg med. Vanskelig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! Svigers som omorganiserer KAN jo ikke gå bra! Uffa.. Bra dere fikk en tur ut etterpå! Lørdags-shopping kan være koselig det, i små doser og med rett (les: lavt) ambisjonsnivå! Liker bedre fredag kveld jeg, for da er det mindre folk. Og i julehandlen styrer jeg alltid langt unna sentre og handler heller i mindre sentrum rundt omkring. Utrolig hvor mange artige butikker og sånt som finnes rundt i bygder og småbyer her! Håper du fikk sove i dag tidlig og at mannen tok ansvar - ungene må da venne seg til vintertid snart?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var utrolig heldig når det kom til vintertiden, den var på plass med en gang hos lita. Godt når det ellers har vørt problematisk med søvn ;)

Håper det retter seg hos dere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen Halloween på oss heller, men heldigvis er lita for liten enda til å forstå og i bhg har de neppe snakket om det på småbarns. I.o.m at det heller ikke kommer noen å tigger godter her heller så er det jo greit, men når hun blir eldre blir det nok et spm her også regner jeg med. Vanskelig det der.

Vi fikk spm i fjor om snuppa ville være med på "knask eller knep", men da visste hun lite om det, så da var det enkelt å si nei. Hun går jo på storbarn og der snakkes det! På godt og vondt. ;)

Ba kjære om å slå av utelyset, men det kom ingen selv om han glemte det. Ikke var det like mye renning i gata som det har vært før. Men det var en del organiserte aktiviteter i år, så det spørs om de fleste fikk nok der.

Haha!! Svigers som omorganiserer KAN jo ikke gå bra! Uffa.. Bra dere fikk en tur ut etterpå! Lørdags-shopping kan være koselig det, i små doser og med rett (les: lavt) ambisjonsnivå! Liker bedre fredag kveld jeg, for da er det mindre folk. Og i julehandlen styrer jeg alltid langt unna sentre og handler heller i mindre sentrum rundt omkring. Utrolig hvor mange artige butikker og sånt som finnes rundt i bygder og småbyer her! Håper du fikk sove i dag tidlig og at mannen tok ansvar - ungene må da venne seg til vintertid snart?!

Det var en trøst at jeg så at kjære også ble forbanna. Kjenner ikke noen som er så lang å trekke som han. Og så dro de på søndag, og da senket freden seg over heimen igjen! ;)

Nei, det er viktig å holde amgisjonsnivået nede! :Nikke: Vi var i værste området, men var heldigvis ganske tidlig ute. Parkerte bilen og gikk heller litt lengre med vogn og ståbrett, enn flere gang ut og inn av bil.

Julehandling holder jeg meg langt unna. Grenser til folkesky i den tiden :fnise: , selv om jeg elsker førjulstiden, lys og at alt er litt ekstra pyntet. De aller fleste julegavene er kjøpt inn på nett allerede og i går pakket jeg inn de første. Tidlig ut ja, men jeg elsker å kjøpe gaver, et godt kupp og å planlegge! :ler:

Fikk ligge lengre på søndag, men er ikke flink til å sove etter at jeg har våknet. Men jeg lå i senga i fred og ro og surfet, og det er det ikke mulighet for mens ungene er våkne.

Vi var utrolig heldig når det kom til vintertiden, den var på plass med en gang hos lita. Godt når det ellers har vørt problematisk med søvn ;)

Håper det retter seg hos dere nå.

Snuppa har vært flink tidligere og har justert seg raskt. Men vi begynner å komme inn på rett kjøl nå etter å ha utsatt leggetiden litt ekstra i helga. Hadde ikke hjerte til å ta det i uka fordi de var så trøtte og slitne. Men de er jo morrasfugler, så de sover nok aldri så lenge som vi vil. Sprøs om det endrer seg når de kommer til tenårene. :ler:

Ble ikke noe med noe i dag, men av en god grunn. Sitter enda i morgenkåpa etter at jeg for en gangs skyld la meg ned etter å ha levert ungene i bhg. Trodde ikke at jeg ville få sove, men vips, så var klokka tolv! :hakeslepp: Hadde visst behov for et par timer ekstra søvn. ;) Lillebror har hatt en runde med styring de to siste nettene og jeg har jo fremdeles ikke vett til å legge meg i tide. I morrest kom begge ungene opp i senga vår i mellom fem og seks, men de var rolige til rett før seks, så det var ikke så værst.

Etterpå skal jeg møte kjære for å plukke ut gulv til nyrommene våre, så jeg skal hoppe i dusjen nå. I morgen kommer det maler for å male nyrommene våre, så da kan jeg ikke daffe rundt i morgenkåpa til langt på dag! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ikke sikkert det hadde blitt så mye maling da nei! :fnise: Lykke til å gulv-shopping! Alltid moro når man kan gi seg i kast med den delen av oppussingen, for da er man liksom nesten ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hohoi, her er det ikke mye aktivitet gitt! :fnise:

Livet går sin vante gang, og vi er inne i en travel periode. Men heldigivs blomstrer kjærligheten litt ekstra om dagen. Hjalp også at vi nettopp fikk reise bort ei helg, mens ungene var hjemme med mamma. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å få fornyet gnisten litt! Herregud vi hadde godt av den helga! :yvonne:

Nå er vi forresten i full gang med bryllupsplanlegginga! :strix: Med nye ringer på fingrene håper vi at vi kan få til vårt lille, intime drømmebryllup om ikke så altfor lenge.

Lillebror har nettopp fått enda en jeksel og har enda to til på vei, og er ikke i storform. Han har nesten ikke spist i dag (har prøvd mye, men han spytter bare det ut igjen, så det er sikkert vondt å tygge), og har bare gått rundt med smokk og kos. Etter å ha kommet på rett kjøl på natta, har han igjen endt opp i senga vår i løpet av natta. Men nå vet vi at han kan sove hele natta i si ega seng, og at det er en grunn til at han har behov for nærhet. Har trua på at det vil gå seg til uten for mye skriking.

Han er 16 mnd nå og er en stor gutt! Han sier fremdeles lite, men vet å gjøre seg forstått med peking, nikking, hoderisting og selvfølgelig hyling.

Storesøster er bare så stor, smart og fin. Daglig gleder hun oss med ny lærdom og syn på livet og verden. :rodmer: Hun har blitt sikkelig storesøster og snakker til lillebror med kjærlighet i stemmen, spør om han har lyst til å gjøre det ene eller det andre, og stryker han gjerne over hodet eller kinnet. Hun har selvfølgelig tidspunkt hvor hun langt ifra er så kjærlig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her går det unna! Lokale og fotograf er booket, vigsler bestilt og papirer sendes inn over helga! Kjolen min og dressen til lillebror er også klar. Litt travelt å planlegge bryllup på to måneder, men vi hadde jo tenkt over det meste på forhånd.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigsler er klar! :hoppe: Hun ringte nettopp og virket helt herlig! Invitasjonene ble også kjøpt idag.

Må kanskje ringe forlover i kveld da? ;) Hun vet at spørsmålet kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var litt av en fart ja! ;) Trodde det lå lenger inn i framtiden enn bare to måneder! Men det er vel ikke noe å vente med, så kjør på! :fnise: Gjorde forsåvidt det samme vi også, i og med at vi framskyndet bryllupet med over et halvår, men så hadde vi tidenes mest minimalistiske gjesteliste med bare to gjester, og middag på restaurant! ;) Blir det stor fest og kalas? Funnet kjole ja? (Skylder på ammetåke hvis jeg burde husket det...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble sånn med en forlovede som "aldri" fridde ;) og to svogre som ikke jobber innaskjærs. Blir bare våre foreldre, våre søsken med barn og forlovere med barn, så det blir ikke så stort. Intimt med barn og familie i fokus. Blir ikke så tradisjonelt (og vi får nok høre dèt), men det er sånn vi har drømt om å ha det. Vil så gjerne dele dagen med barna og da kan vi ikke ha en lang kjedelig middag og et selskap etterpå som de ikke får være med på. ;) Vi får se om vi tar en sikkelig fest senere!

Kjole er i boks! Kjøpte på sjokksalg for noen mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...