Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Så morro med bryllupsplanlegging i full fart. Ingen vits i å vente, og det er viktigst å gjøre ting på deres måte og ikke som folk forventer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ja, det er veldig morro! Vi har snakket om "grovskissen" lenge, så det det er bare å få på plass detaljene. Og siden det er off-season er det lettere å få tak i viglser, lokale og det er liten fare for at gjestene er på ferie. Vi hadde så lyst på vinterbryllup og før jul neste år er det travelt nok, og vi har ikke så lyst å vente i over et år.

Har det meste i boks, men mangler dress til kjære og sko til meg. Ellers kikker jeg på litt pynt. Men det er bare kos. Har googlet både bryllupskake og brudebukett og har sååå lyst å lage det selv. Tror at hvis jeg bretter servietter og skriver bordkort rett over nyåret, så kanskje jeg får tid. ;) Lurer på om jeg skal få en frisør til å fikse håret da.

LItt småtravelt før jul, selv om gavene er i boks og ribba og innkjøpt. Lillebror var hjemme fra bhg i fire dager forrige uke, og dermed ble jeg fire dager forsinket. Så det blir lite bakst i år, men det er greit for kjære, som kommer til å spise 95% av det. Han får nok dosen sin når vi skal til svigers i romjula! ;) Gleder meg til jul, men den ble liksom noen fridager i mellom innspurten på nybygget og bryllupet, liksom! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her kom jula plutselig og jeg var så langt ifra i mål. Og værre ble det med 5 dager på sofa og i seng med omgangsyke med fryktelig kvalme og magevondt, og etterhvert diarè. :roll: Ryggen er helt i ulage etter så mye tid på sofaen, og jeg greier ikke å gå oppreist eller sitte lenge.

Så det ble ikke akkurat den jula jeg så for meg. I tillegg ble julemiddagen hos oss avlyst og jeg kunne ikke gå bort, i fare for å smitte andre. :sukk: Så det har i det minste vært avslappende og kjære bar bort mer enn halvparten av julepynten, så det blir ikke så mye rydde opp heller! ;) Men vi har kosa oss med ungene og nye leker og veldig "barnevennlig" og "magevennlig" mat. Noe lavkarbo ble det ikke akkurat med en mage som ikke tåler "noe". Men det har vært greit med en liten jule-pig-out, med "forbudt" mat som pottis og cola! ;) Ikke akkurat noen stor fare for å legge på seg denne jula likevel! :tunge1:

Nå skal vi prøve oss på et par netter til svigers, men jeg gruer for ryggen og for lillebror, som har blitt helt "umulig" å legge om kveldene. I tillegg til å nekte å ligge i senga si helt til morran.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ikke ut som noen drømmejul akkurat! :klem: Fordelen er jo at man kan spise "hva som helst" med god samvittighet! ;) Håper det går vra hos svigers - her er lille også umulig å legge for tiden, helt siden vesla ble født. Jaja, det går seg vel til med dem alle til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke akkurat noen drømme jul nei, men vi gjorde det beste ut av det.

Ryggen min har slått seg helt vrang etter 5 dager i horisontalen og er enda ikke bra. Burde kanskje ha holdt meg hjemme og prøvd å fått en time til kiropraktoren (vet ikke om de tok lang juleferie, men tror ikke det). Men pga at julefeiringa ble så redusert måtte kjære og snuppa "få viljen sin", så nå er vi på juleferie til svigers. Hyggelig i små doser, men med lillebror som skal pille på ALT og en rygg som er stiv og vond, er det ikke særlig avslappende eller kos.

Når ungene er i seng er jeg utslitt og det hadde det vært så godt å sette seg med tv og slappet av, men kjære har fått i oppdrag å kopiere gamle video-opptak, så det har stått på de to siste kveldene. Klart det har vært noen festlige snutter, men mest kjedelig med folk jeg ikke kjenner.

På den positive siden så har det gått veldig bra med leggingen. Tror det hjelper at vi ligger på samme rom igjen, og at vi har kuttet en dupp.

Pga uværet Mons og at jeg ikke er noe arbeidsmenneske, så vil kjære gjerne bli her noen dager ekstra. Jeg vil bare hjem til senga mi og bryllupsplanlegging! Planen var å kjøre hjem i kveld, men kjære har ikke lyst å kjøre på det fæle føret og jeg kommer meg ikke på jobb pga ryggen likevel, så da ser det ut til at vi blir. Men jeg skal prøve å overtale han ila dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!

Fremdeles langt ifra bra i ryggen, men håper dagens og fredages date med knekkeren hjelper på! Det var forresten langt bedre å komme hjem til seg selv og få styrt litt i huset, enn å bare sitte å late seg hjemme hos svigers.

Det er helt greit at jula er over og rydda bort for nå er det bare en mnd igjen til den store dagen, og det er fremdeles en del løse tråder. De ikke værre enn at vi kommer i mål uansett, men det er den siste "finishen" som mangler.

Har bestemt meg for å bake bryllupskake og binne bukett selv. Så det er litt greit at store deler av dagen skal feires hjemme hos oss, sånn at jeg kan begynne å pynte uka før! :ler: Har bestilt vasking til storinntykket av svigerfamilien, og det er godt å slippe å tenke på den biten. Resten blir forhåpentligvis mest kos.

Har bestilt hotell og "romantisk pakke" til kjære og meg til bryllupsnatta, og gleder meg til det! Vi tenkte å bli borte til barnas leggetid søndag, bare for å slippe å gå rett til bleieskift og husarbeid etter bryllupet. Siden det blir bare aller nærmeste familie på lørdag, lurer vi på å be de andre som ønsker å komme innom for kaffe og kake, på mandag. Men er litt redd for at de tror at det er "fisking" av gaver, for det er det virkelig ikke! :unsure: Vi har det vi trenger, vi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det kommer til å gå fort framover og plutselig er du gift! :) Tror ikke folk tenker på det som fisking av gaver - du kan jo forsåvidt si at de kan velge å gi et beløp til et valgfritt veldedig formål i stedet for å ta med gave, så kan de bestemme selv! Når man har vært sammen lenge, bodd sammen og i tillegg har barn, så har man stort sett det man trenger.. Vi fikk ingen gaver, og var fornøyde med det! At folk kommer på fest er gave nok i seg selv!

Rydde bort jula ja... skulle beynt med det jeg også, men her er det ei lita ei som er meget misfornøyd i dag uten at jeg vet hvorfor. Sover gjerne, men bare på fanget... Så nissene får bli til i kveld i alle fall! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går nok fort ja. Er en del praktiske ting som må ordnes, både i forbindelse med bryllupet og gjøre klar huset til gjester. Er det forresten for tidlig å re opp gjestesengene 4 uker før? :fnise:

Vi har laget en bitttttebitteliten gaveliste til de som er bedt i bryllupet, og det fordi vi vet at de vil kjøpe noe og har kommet til å spørre, men de som bare kommer på "restefest" trenger virkelig ikke å gi oss noe som helst. Bare at de vil komme på kake er nok!

Jeg var så "heldig" at jeg ble syk før jeg hadde pynta ferdig, så det var ganske fort gjort å få det unna. ;)

Er litt stress når ungene bare skal ha kroppskontakt, men det er bare å nyte det, for snart har de ikke tid til å sitte på fanget, og julenissene står seg heldigvis! :ler:

I dag skal jeg ikke gjøre så mye. Vasket hus i går, samt var på lunsj, juletrefest og hadde vigsleren på besøk til langt over midnatt. Ryggen er helt ute og kjører etter husvask og for mye stress og sitting. Har lastet ned skjemaer fra forsikringen på jobb i dag og tar en tur til legen i morgen, for nå er jeg lei av å ikke greie å jobbe, eller som i dag, ikke greie å ta meg av ungene. Kjære måtte ta de med seg tidlig i bhg fordi jeg ikke så hvordan jeg skulle greie å skifte på og løfte/bære lillebror, og å få de og utstyret ut i bilen og i bhg.

Sitter med min andre kaffekopp og surfer etter insipirasjon til bryllupskake. Burde ha gått å lagt meg etter å ha sovet under 5 timer i natt og å ha vært opp til lillebror i allefall 4 ganger i løpet av de timene. Ikke rart jeg føler meg helt ødelagt!

Men jeg har fått vasket en maskin med klær, booket hotell/spaopphold til meg og kjære til bryllupsnatta, begynt på handleliste til kakene, skrevet ut de fire sidene vigsleren vil at jeg skal fylle ut, pluss lett etter smykker til bryllupet, som jeg ikke finner (har lyst på et litt stort smykke, men er redd det blir too much...), og drømt meg bort litt... Skal til å ringe han som driver lokalet vi skal gifte oss i, samt han som vi kanskje ha til å spille/synge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om du får gjort en hel del, til tross for vond rygg! Pass på deg selv, ikke noe særlig om du må bæres opp kirkegolvet! ;) Har du sjekket smykker på ebay? Mye fint som ikke koster all verden, så kan man ha litt å velge mellom! :fnise: Drømmer meg bort der av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikket, men det ble nesten litt mye å velge i! :fnise: Er litt redd for leveringstid da...

Er "verdensmester" til shoppe, men ikke igjennomføre kjøpene! :plystre: Det er kanskje min største tidstyv. :P

Begynte bra i dag, men så dappet det av. Har fått vasket noen maskiner og slappet av. Og så laget jeg pastasaus med tomater, selleri, paprika, løk, hvitløk og gulerot. (Fortalte ikke hva som var i før de hadde spist halvparten og da var de passe overrasket over at de likte det. :legrine: )

Det ble dagdrømming på Pinterest istedet for den turen ryggen har hatt så godt av... :sjenert: Men har i det minste klart hvordan vi skal pynte med blomster, og så tror jeg at jeg har funnet hårspenne, armbånd og øredobler på salg på asos.com.

Er litt bedre i ryggen, så det var kanskje greit å få slippe levering/henting i bhg og bare sånn passe aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at det var litt greit å levere ungene i bhg i dag... Vi har kost og krangelt siden halv seks, så nå var det "nok". ;) Kjære og jeg har vært så dårlige på å legge oss i den siste tiden, så jeg har et stort søvnunderskudd! Og da blir lunta litt kort da! :plystre:

Brude ha begynt å vaske kjøkkenskap, men har mest lyst å late meg på sofaen! Har avtalt med vaskedama at hun skal ta det når hun kommer og tar "bryllups-vasken", men strengt tatt har jeg tid... Får se om jeg tar de skapa jeg holder på å flytte om på!

Vi har fylt ut et skjema på 26 spm fra vigsleren og jeg ble så glad når jeg leste over kjæres! :strix: Hans definisjon på kjærlighet er meg! Jeg ramset opp mange ord, mens han bare skrev mitt navn. :hjerte: Han skrev masse annet fint, som det var bare så deilig og lese. Denne bryllupsplanleggingen er bare så koselig! :rodmer: (Spør meg om 2 uker så kanskje jeg er litt mere stressa! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med sånn skjema da, og fine mannen! :) Vi måtte bare fylle ut et skjema som viste at ingen av oss var gift fra før, vi! :fnise: Ikke halvparten så romantisk! Men så var ikke seremonien særlig romantisk heller, i seg selv.. Likevel synes jeg vi hadde verdens beste bryllupsdag, for vi gjorde den slik vi ville ha den, så vi hadde det superromantisk uansett! :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er positivt overrasket over vigsleren fra Humanetisk forbund, og håper og tror det blir en fin sermoni. Og akkurat passe intim med noen og tyve gjester med stort og smått. :bryllup:

Det viktigste er jo at det blir som en ønsker! Og ingenting er vel bedre enn at dere ble fornøyde selv! :Nikke: Jeg kunne gjerne ha gjort det med bare en dommer, kjære og vitner, men kjære ville så gjerne ha med familien. Når vi først skal ha et bryllup må vi gjøre litt ut av det, selv om jeg ikke har gått bananas i planleggingen. Det som betyr mest er at vi blir gift, ikke bryllupsdagen. ;)

Vi stikker på hotell med sen utsjekk, spa og middag før vi drar hjem. Elsker ungene, men kjenner at det er helt greit med en dag uten å stå opp før fuglene, skifte bleier og lage mat. :danse:

Nå er jeg stolt av meg selv! :nigo: Det var kjøttdeig på tilbud, så nå har jeg laget 2 lasagner som kjære og ungene kan varme opp når jeg har skolesamlinger, 3 kjøttpuddinger med feta, kapers og oliven som ble overraskende gode, og en svær posjon (som minker stadig fordi jeg driver og prøvesmaker hele tiden :fnise: ) kjøttpai (-ish) med søtpotetlokk. Er med kjøttdeig, fenikkel, selleri, persillerot, gulerot, løk, rødvin, rosmarin, kanel, mm. så jeg er spent på om ungene spiser det. Den skal kokes og stekes lenge, så det blir ikke så enkelt å kjenne de forskjellige smakene, håper jeg.

Jeg har vært så lite inspirert på matfronten i det siste, så det var godt å få ånden over seg. Skulle ha støvsuget, men det er jo mere morro å lage mat! :rolleyes: Må vel en runde etter kaffepausen! Mamma kommer og ser til ungene i kveld sånn at kjære og jeg får dratt ut å handlet noen møbler. Vi har bygget på huset og flyttet om ganske mye, så det er litt tomt på stue og spisestue. Fant en fin sjenk på Finn før jul, og i dag skal vi kjøpe to stoler som går til det lille kaffebordet jeg kjøpte brukt i går. Vi skal også kjøpe oss ny seng. Vi får penger i gave av foreldrene våre, så vi investerer i ny "ekteseng".

Nei, nå er kaffepausen over, og berget med oppvask kaller!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen dagener det har vært! Helt utslitt, tross en ganske rolig dag i dag. Lillebror kom hjem med omgangsyka på torsdag og kastet opp masse det første døgnet. Så kom det diarè. Har bare hatt to bleier i dag og de var ikke helt normale. Han er så varm og slapp, og har så og si ikke spist noe på over to døgn. Han er heldigvis ganske flink til å drikke, selv om det sikkert ikke er nok. Han har sløvet på sofaen foran tv`en og tatt hyppige dupper i to dager nå. Han er helt ulik seg selv! :( Håper virkelig han er på bedringesvei i morgen. Hvis ikke tror jeg vi må ringe legen...

Har vasket og vasket, bært og trøstet, hentet og fristet med mat og drikke, og samtidig prøvd å ha noe til overs til storesøster. Det ser ut som om hun og resten av familien kanskje berger.

Ellers har jeg laget ferdig bordkortene, tom skrevet navn, og fyllt opp ei svææær skål med posjonspakket godteri av alle salg (og ryddet opp i godteriskapet med det samme. :fnise: ). Greit med alt som er unnagjort! :tommelsmil: Jeg har også, endelig for en si, valg og bestilt meg smykker til bryllupet. :hoppe: Da mangler jeg bare ei ny truse! ;) Og finne ut hvordan hår og sminke skal være.

Prøvebakte en av bryllupskakene på fredag, og det ble ikke annet enn katastrofe! :angry: Skal bl.a. ha Red velvet-kake og jeg prøvde Manuelas oppskrift. Det er ikke første gangen jeg ikke får til hennes oppskrifter, selv om jeg er en ganske habil baker. Lurer rett og slett på om at jeg skal prøve kakebunn-oppskrift fra noen andre og bruke hennes fyll og pynt... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om bryllupsplanlegging :hjerte: Det høres ut som at dere kommer til å få en fantastisk dag, akkurat passe intimt og som dere selv vil ha det.

Uff, omgangssyke passer aldri. Det er bare helt pyton å ha i hus, og jeg håper at vi klarer resten av vinteren uten her... Tror det er to år siden sist vi hadde det her i huset.

God helg videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ny truse må man investere i ja - man blir jo tross alt gift bare en gang i livet! Det er sikkert en god ide å kombinere to oppskrifter, det bruker jeg å gjøre hvis jeg ikke får det skikkelig til. Laget kokosbollemuffinser til størstebror sin bursdag for et par år siden, og da brukte jeg ikke mindre enn tre oppskrifter til sammen! Fant ikke en oppskrift på hele muffinsen slik jeg ville ha den... Det ble forøvrig det mest legendariske bakverket jeg har produsert så langt, og foreldrene i klassen hans (som kom og fikk smake da de skulle hente ungene fra selskapet) snakker om dem enda! ;) Den kjøttpaien din hørtes veldig god ut - ungene her hadde sikkert elsket den! Alt som smaker godt går ned på høykant her i huset. Jeg laget indrefilet av svin i leirgryte i går, og den forsvant før jeg rakk å sette meg til bords - heldig vis hadde kjære tatt en bit på tallerkenen min for meg! :fnise: Jeg har aldri likt å lage middag før, men nå begynner jeg å få det til, og da er det ganske avhengighetsskapende!

Håper dere er bedre av omgangssyken nå, syke barn er det verste som finnes! Det går visst omgangssyke her i området også, men ingen i barnehagen til lille har fått det, utrolig nok. Barnehagen (og foreldrene) er nok veldig flinke til å følge retningslinjene for å unngå smitte. Likevel, trygg er man aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hallo: Hei, jenter!

Lillebror kastet opp et døgn, men diarèen har ikke gitt seg enda. Han begynte å spise i går kveld, og har spist jevnt i dag. Men ikke i nærheten av det han bruker. Han har gått den mye, og det kjennes og vises. :sukk: Er heldigvis feberfri og er i gang med ugang igjen. Men energien er ikke på topp, og det er ikke så rart.

Har funnet ut at jeg tar bunn fra Trine og fyll fra Manuela, med en liten personlig vri! ;) Blir nok bra til slutt. Men jeg får jo ikke prøvd meg mens lillebror er hjemme, og til kvelds er jeg helt kake selv. Blir nok litt travelt mot slutten likevel.

Yes, ny truse må til! Gitt opp letinga etter bh, er visst ikke helt sesong enda, så satser "alt" på ny truse! :ler2:

Det er jo mye morsommere å lage mat når en får det til og det blir likt! Hu største "likte ikke" kjøttpuddingen, men det kan nok bare være feil mat på feil dag. :P Resten syntes den var veldig god!

Høres så spennede ut med leirgryte! :sikle: Er visst mye godt en kan lage med den. Er vel ikke så dyre i innkjøp heller. Men må den alltid stå i vann lenge først?

Jeg er veldig glad i å lage mat! Og kjære er veldig glad i å spise den!

Her har de hatt nattevåk hver sin natt, og jeg har jobbet, så både kjære og jeg er dødstrøtte! Meeen, det spørs om vi kommer oss i seng til riktig tid! :rolleyes: Vi har blitt sååå dårlige til det, men når dagene er krevende er det ekstra godt å få litt kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leirgryta må stå i vann på kjøkkenbenken i 20 minutter før den settes inn i kald ovn (ferdig fylt med middag). Puttet alt nedi gryta (kjøtt, poteter i biter, gulrøtter i biter og brokkoli) og tømte over et par desiliter med vann. Dette laget en god kraft som jeg brukte til sausen etterpå! Alt var ferdig på to timer - helt genialt! :Nikke: Tror min kostet ca 200kr, men den er storfamilie-størrelse. Mamma sin er en god del mindre, og derfor lettere å plassere når den ikke er i bruk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så lettvint ut! Tror vi må prøve det! :tommelsmil:

Sitter og strever med å holde meg våken, mens kjære og ungene utforsker kjelleren. Lillebror styrte fælt i natt, som ga meg under tre timer søvn. Heldigvis lettere arbeidsdag enn vanlig, så jeg kom meg igjennom det. Prøvde å legge meg på et annet rom, men da ble den enda mere hyling og jeg hørte han, så det var det ingen vits i. Håper det blir bedre i natt! :natti:

Under to uker igjen til den store dagen. Det meste er på plass av det som kan forberedes. Tror jeg skal få til resten uten altfor mye stress. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi skal danse vals, men skal si kjære overrasket der, for den hadde han klar! Værre var det med hun som ikke kan la seg lede! :ler: Har funnet en fin sang da:

:hjerte: Sendte link til kjære og han trodde vi skulle danse sånn! :ler::ler::ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...høres ut som om brudevalsen kan bli den største utfordringen! :fnise: Fin sang, men dere har kanskje andre ting å fylle dagene med enn å lære koreografien! Spennende nå som dagen nærmer seg - full kontroll på alt ja!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...