Gå til innhold

Nyere tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ut som en kjempefin helg! Kos dere glugg ihjel! :)

Det var en kjempehelg, med en ræva avsluttning. ;)

Etter at jeg fikk ungene i seng søndag begynte jeg å kaste opp med løs mage. Kjente på noe på morran, men det gikk over, men så kom det tilbake på ettermiddagen. Var flere ganger på do for å kaste opp, men det drøyde. Gårsdagen gikk med til å komme seg, og jeg var uggen og slapp hele dagen. Snuppa var litt forkjøla, så kjære mente at hun måtte være hjemme. Jeg var ikke helt enig, men lot han bestemme. Siden Lillebror trengte pass og levering/henting i bhg, ble kjære hjemme for passe han og hjelpe meg med Snuppa. I dag er alles form bedre. Men jeg greide å kjøre inn i svigers` ganske nye bil. Fryktelig irriterende! Spesielt når de begge spurte om bila deres sto i veien rett før jeg dro ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre du er bedre, Miss :)) kjiiiipt å kaste opp/være kvalm.

Ånei, et lite krasj... må du ta det på forsikringen? Nye biler er jo ekstra dumt.. Men du får bare blinke litt, og legge deg bak deg. Slike ting er best å glemme fortest mulig! (si "det er bare penger" raskt 5 ganger på rappen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en dårlig avslutning på helga!! Og at det er svigers sin bil er jo bare ultratypisk.... Håper de ikke fikk panikk! :fnise: Som Pasjonsblomst sier: Det er jo bare metall, ingen personskader og eller klemte katter eller noe annet tragisk! Håper uka startet bedre enn helgen avsluttet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart å kjøpe brudekjolen før han har fridd??? Fant ut at en av kjolene jeg har sett på tidligere er på salg og koster "ingenting" akkurat nå, selv med toll og moms. Har lyst å spørre kjære om råd, men kan ikke! :fnise: Han skal jo fri før året er omme, så det blir jo bryllup snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. LITT rart er det jo... men ingen trenger å få vite?? ;) Og skulle nå ting skjære seg fullstendig kan du enten brenne eller selge kjolen...

Det hender jeg får lyst å kjøpe kjole, og vi har langtifra satt noen bryllupsdato. Men vi er jo forlova i det minste. (jeg ser på "vanlige" hvite kjoler (designerkjoler), jeg vil ha et enkelt bryllup i utlandet.. ikke noe overdådig standard bryllupskjole altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre du er bedre, Miss :)) kjiiiipt å kaste opp/være kvalm.

Ånei, et lite krasj... må du ta det på forsikringen? Nye biler er jo ekstra dumt.. Men du får bare blinke litt, og legge deg bak deg. Slike ting er best å glemme fortest mulig! (si "det er bare penger" raskt 5 ganger på rappen).

Det er pyton! Heldigvis ikke langvarig, selv om det tok tid før formen var på topp!

Må ikke ta det på forsikringa, men jeg skal betale for skaden på svigers` bil uansett. Vår er det ikke så farlig med. De ble jo ikke sure (synlig, iallefall) og sa bare at det gikk bra fordi det gikk jo ikke liv...

Uff, for en dårlig avslutning på helga!! Og at det er svigers sin bil er jo bare ultratypisk.... Håper de ikke fikk panikk! :fnise: Som Pasjonsblomst sier: Det er jo bare metall, ingen personskader og eller klemte katter eller noe annet tragisk! Håper uka startet bedre enn helgen avsluttet! :)

Passe dårlig slutt ja! Og typisk meg å gå OPP to kg når jeg kaster opp! :rolleyes:

De tok skaden med knusede ro, og jeg skulle nesten ønske at de skjelte med ut! De er jo her for å hjelpe oss med huset, så jeg synes at det er ekstra dumt å bulke bilen demmes som takk for hjelpa, liksom.

hehe.. LITT rart er det jo... men ingen trenger å få vite?? ;) Og skulle nå ting skjære seg fullstendig kan du enten brenne eller selge kjolen...

Det hender jeg får lyst å kjøpe kjole, og vi har langtifra satt noen bryllupsdato. Men vi er jo forlova i det minste. (jeg ser på "vanlige" hvite kjoler (designerkjoler), jeg vil ha et enkelt bryllup i utlandet.. ikke noe overdådig standard bryllupskjole altså).

Det er ikke som om jeg ikke vet at vi skal gifte oss da. Forlovelses- og gifteringer er kjøpt, vi har snakket om hvordan vi ønsker vielesen og selskapet, vi er forlovet før utgangen av året og gift før utgangen av neste år, så det er liten fare for at jeg må brenne kjolen. ;)

Hva synes du om denne? Jeg er ikke heeelt 100% sikker, så jeg dropper den mest sannsynlig. Jeg skulle egentlig ikke ha brudekjole og slør først, men nå vil jeg ha noe brudekjole-ish likevel :P , men noe mere "prinsesse-kjole" enn dette blir det ikke. Kanskje det blir en selskaps-/coctailkjole istedet.

wedding-side.jpg

:vinke:

Hei, du!

Fin og trist undertittel i signaturen din. :troest: Den har jeg ikke sett fra mobilen.

Dagene og ukene bare flyr avsted og livet er helt ok!

Lillebror er ikke fornøyd med å bli levert i bhg, men har det fint. Har ikke hatt så lange dager, typ 4 timer, med 2t45min. soving, så det er ikke "synd" på han. Men det er så sårt i levere ifra seg en unge som gråter og klamrer seg til meg. Nå er det like tragisk når jeg skal på do, en tur i vaskekjelleren eller kle på meg, men jeg venner meg ikke til det. Hjelper nok ikke med at det er minst to nye tenner på gang.

Jeg har nettopp bestilt en liten romantisk førjulstur til kjære og meg. Han vet ikke det, så det blir en overraskelse når det nærmer seg. Jeg aner ikke hva jeg skal finne på i julegave til han i år, så dette blir gaven. Det har blitt mye husbygging på han i det siste, så det blir litt godt med alenetid, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er kjempefin den! :jepp: Kommer jo an på hva slags stil man liker, men jeg hadde en ganske enkel kjole uten mye dill på.. Kjøpte først en mer typisk brudekjole, men i og med at vi fremskyndet bryllupet over et halvt år, klarte jeg ikke å gå ned nok til å bruke den. Glad for det i dag, for brukte mamma sin brudekjolesalg i stedet. Kjøpt på et bruktmarked i Marokko for 35 år siden! Søster skal også bruke den når hun skal gifte seg, så har blitt som en tradisjon..

Håper lillebror kommer over den klengenavn perioden sin snart - ekstra slitsomt når man skal levere i barnehagen! Lille her er slik igjen nå, og skal absolutt være med meg på di (og rive ned alle håndklærne fra hylla mens jeg sitter der og ikke får tak i han).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så koselig og romantisk med mammas brudekjole! :hjerte: Det ble en fin tradisjon! :Nikke:

Jeg vil ikke ha så mye dill, ubehagelig korsett osv. Kjolen er en str mindre enn jeg, så det er litt av grunnen til at jeg tviler. Men jeg kan vel komme inn i den innen ett år hvis jeg er flink. Eller så er det vel salgsvare?

Mamma sin kjole er uaktuell, selv om stilen kunne ha vært noe, men hun var bare en tynn, tynn strek når de giftet seg. Så mine former kan se langt etter den! ;)

Det er når man har småbarn at man begynner å virkelig sette pris på å få gå på do ALENE! :ler:

Det er verdens undergang hvis han må stå på andre siden av døra, og bare rot og styr hvis han blir med inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempefin kjole, for den var så enkel og fin! Ikke FOR bryllup liksom. ;)

så kjekt med romantisk tur til vinteren... skulle ønske jeg kunne gjøre noe slikt, men samboeren liker ikke å reise noe særlig. han synes det er mer stress enn kjekt.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må ferier planlegges så i detalj at en overraskelsestur er helt umulig å få til! Enten skal alle i familien være med ellers må ungene plasseres, og begge deler er for komplisert for en uerfaren reiseplanlegger for meg å få gjennomført alene! ;) Men det høres ut som en glimrende ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempefin kjole, for den var så enkel og fin! Ikke FOR bryllup liksom. ;)

så kjekt med romantisk tur til vinteren... skulle ønske jeg kunne gjøre noe slikt, men samboeren liker ikke å reise noe særlig. han synes det er mer stress enn kjekt.. :(

Det ble kjole! :sjokkert: Men ikke den. Jeg selger den glatt om jeg finner noe annet. ;)

Jeg gleder meg til tur, men det er rart og vanskelig å ikke kunne si noe om det , og kjolen, til kjære! Er ikke vant med å ha hemmeligheter. Ble heller ikke tur dit jeg først tenkte, men til en annen storby. Hotellene var mye billigere der, så da fikk jeg bestilt rom på et spahotell med skybar og greier! :danse: Det må jo bli bra! :hoppe:

Her må ferier planlegges så i detalj at en overraskelsestur er helt umulig å få til! Enten skal alle i familien være med ellers må ungene plasseres, og begge deler er for komplisert for en uerfaren reiseplanlegger for meg å få gjennomført alene! ;) Men det høres ut som en glimrende ide!

Ser den! Du får gjøre det når ungene blir litt gamlere! ;) Venter du lenge nok kan jo tassene passe småttisene! :fnise:

Ferien var så tidlig og vi bruker å reise et par ganger i året, så det er for mye min egen del også! :plystre:

Lillebror har feber for tredje dagen på rad og jeg fikk en (litt usikker) temp. på 40,2 grader, i morrest. Akkurat nå ligger han ute i litt mindre klær enn vanlig, men det er godt og varmt, så fryse gjør han nok ikke. Jeg skal selv til legen i dag, så han får være med for en sjekk han også. Han leker litt, men er mest slapp og skal sitte på fanget, noe han ikke har tid til til vanlig. Jeg mistenker tenner, selv om det visstnok ikke har noen sammenheng...

Det er litt rart at svigermor og svigerfar er ute og bygger på huset vårt, mens jeg sitter her og bare surfer... Men det blir no` sånn da... Dagen ble ikke helt som jeg hadde tenkt når lillebror ble hjemme fra bhg., og jeg har legetime om bare 50 min., så jeg får liksom ikke startet på noe heller. Dessuten trenger jeg fri fra svigermor, så noe felles arbeid utgår! Hun prøver jo bare sitt beste, men jeg blir litt sliten av at hun skal passe ungene "så vi får hvilt oss" og ta de med vekk fra meg, når jeg nesten ikke har sett dem på to dager pga jobb. Jeg er ikke så sliten at jeg ikke kan passe dem selv! Og når lillebror er dårlig og bare vil til mammaen sin, er det bare slitsomt at hun står to meter bak han og maser om at han skal komme. Hun er så snill og hjelpsom, og er den første til å kaste seg over oppvasken og vaskemaskina, men hun styrer alt for mye med ungene og det blir bare mas. Det var dagens (noe utakknemmelige :sjenert: ) utbrudd! ;)

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Litt utanknemmelig og politisk ukorrekt er det lov å være! Blir jo ikke mindre irriterende for deg med leksa om at det er andre som har det verre, osv! ;) Håper lillebror blir bedre snart, for febersyke unger er det verste som er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Litt utanknemmelig og politisk ukorrekt er det lov å være! Blir jo ikke mindre irriterende for deg med leksa om at det er andre som har det verre, osv! ;) Håper lillebror blir bedre snart, for febersyke unger er det verste som er!

Takk, Mayami! :fnise:

Lillebror har visst den 4.barnesykdommen. Legen sa det går i området for tiden, men vi venter på utslettet da. Heldivis spiser og drikker han, og litt ekstra kos er ok. Får bare ikke gjort noe annet. ;) Håper han er feberfri i morgen, ellers må vi tilbake.

Ellers var det bare gode nyheter med meg; foten er fin og jeg har gått ned 6kg! :hoppendeglad: Foten er øm enda, men bein, ledd og leddbånd er fine, så det er topp. Så for meg at det grodde skeivt og at jeg ville slite lenge, og kanskje måtte operere (negativ, jeg? nei... :rolleyes: ) Men det blir bra, det tar bare litt tid, mye pga jobben jeg har.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at foten er i rute! Bare å ta det rolig lenge nok så det ikke blir noe krøll senere! Og for en bonus å gå ned 6kg da! :hoppe: Så flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at foten er i rute! Bare å ta det rolig lenge nok så det ikke blir noe krøll senere! Og for en bonus å gå ned 6kg da! :hoppe: Så flink du er!

Ja, det er bare utmerket. Fortsetter å jobbe redusert, og legen tok i og ga meg 3 uker i slengen!

Har håpet at det skulle gå raskere... Men, det var faktisk mere enn jeg trodde. Jeg har veid meg hjemme, men det er legens vekt som "gjelder". Jeg har jo bare lagt om kostholdet litt, og med trening, så kanskje det blir enda noen flere? ;) Og med ungene i bhg og bedre tid,blir det tid til trening også! :Nikke:

Lillebror sovnet en time før vanlig tid. Har ikke spist i ettermiddag, satt bare å sang under middagen og orket ikke å rote i maten en gang. Fikk i han ei flaske melk og en Paracet, etter beskjed fra legen, og så bars det rett i seng! Stakkars lille gutt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakar! Håper han blir bedre i morgen! Lurt at han fikk legge seg tidlig, så kanskje den ekstra søvnen hjeler på.. Ser ut til at alt ligger til rette for Prosjekt Legevekt! :fnise: Utrolig hvor mye man (burde) får gjort med en sykemelding kombinert med barn i barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakar! Håper han blir bedre i morgen! Lurt at han fikk legge seg tidlig, så kanskje den ekstra søvnen hjeler på.. Ser ut til at alt ligger til rette for Prosjekt Legevekt! :fnise: Utrolig hvor mye man (burde) får gjort med en sykemelding kombinert med barn i barnehage!

Nå er han frisk og rask og levert i bhg for første gang denne uka. Har vært feberfri i to dager, men sur og sutrete, men det er jo ikke rart når en skal være våken hele natta! :roll: Det har blitt lite søvn på hele familien og han har kommet opp i senga vår på etter eller annet tidspunkt i løpet av natta, lenge nå. Vi har ikke giddet å ta opp kampen og syntes synd på han pga barnehagestart osv, men nå er det ingen unnskylding lengre, og han SKAL sove i egen seng! Heller en time eller to med grinig, trøsting og byssing, pluss opp og ned av senga, enn halve natta med en mark! Men det tar på å være prinsippfast! :eeeh:

Det blir litt godt med en ny rutine! Jeg får ikke gjort så mye med lillebror hjemme, så planen er å få litt struktur på dagene. Han trenger ikke å være så lenge i bhg, eller hver dag, men det blir fint å få tid til handling, lage sikkelig mat, trene og ikke alltid henge litt etter med husarbeidet. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra med frisk lillebror! :)

Det er visst ganska vanlig at barna kommer i senga till foreldrene om natta... vår jente gjør ikke det, vi har vært prinsippfaste der hele veien. (hun vet på en måte ikke om muligheten engang). Glad for det, for min egen søvn er også viktig! Men vår sover stort sett bra også da.. kan jo skjønne de foreldrene som tyr til denne løsningen, men ungene blir jo fort vant med det også- og voila: en ond sirkel.

Dere klarer nok å bryte den da, tilpassinger bruker å gå ganske fort. Hvordan liker han seg i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...