Gjest Terracotta Skrevet 26. oktober 2016 #1001 Del Skrevet 26. oktober 2016 Takk for tips! Har hørt om de Insanity-programmene, får se om jeg tør prøve meg en gang... Synes det er så gøy at du faktisk har fått det til med videoer. Er imponert over at du tar i skikkelig (antar du gjør det ut fra resultatene i alle fall)! Mitt problem med sånt er at jeg er så fæl til å jukse på f.eks. planke, push-ups, jumping jacks og sånt. Så må i så fall ta meg selv litt i nakkeskinnet på den fronten SYKT misunnelig på treningsrommet! Enig med @rh1 i at en bildeupdate hadde vært moro. Grattis med 1000 (eller 1001 med dette) innlegg i dagboka forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter #1002 Del Skrevet 28. oktober 2016 På 26.10.2016 den 10.54, Chandra skrev: God "morgen"! Alt for lenge siden jeg har skrevet noe her, men jeg leser hver dag da! Så vet du det liksom. Så deilig å begynne å komme på plass i huset! Må si jeg misunner deg dette treningsrommet ditt. Tror jeg må ha meg mål om å lage meg noe liknende en eller annen gang! Kombinert yoga og styrkerom eller noe, må bare bygge på først for nå har vi ikke plass i det lille huset vårt. Gratulerer med ny pers på løpet! Det er jo helt supert og gøy å konkurrere med seg selv fra år til år. Jeg trodde også det var nettotid som gjaldt. Det er jo litt dårlig om man skal lide for at man ikke får startet på startstreken liksom. Heei! Jeg er litt på samme måte med din dagbok. Jeg leser alt, men glemmer å svare! Er evig imponert over alt du rekker over både med trening og husarbeid når du har en liten baby. Også den skumle svømmingen, da! Treningsrommet blir digg! Kommer til å finpusse på og kjøpe utstyr til det i mange år, tror jeg. Det har vært ønske nr 1 for hus, egentlig. Vi ville ha hage til vofse og treningsrom til oss. Veldig glad for at samboer er like gira på det rommet som meg, hun gleder seg til å få på plass masse utstyr og få trent mer systematisk når vi på en måte får senter i huset! Tusen takk! Hadde ikke trodd det skulle gå etter den intense tiden jeg hadde før løpet. Og da jeg kom til mål sto samboer og hunden og venta på meg. Da ble jeg rørt! Ja, det nettotid/bruttotid-greiene skjønner jeg ikke vitsen med. Om man starter bakerst i sin pulje må man jo løpe mye lenger før man kommer til startstreken, og så skal man på en måte straffes for det? Det er jo startstreken som må telle. Og i noen resultatlister gjør den det, mens i andre ikke. Rart. På 26.10.2016 den 12.01, rh1 skrev: Da har jeg endelig fått oppdatert meg på hvordan ting står til hos deg! Så gøy at dere er på plass, gratulerer! Må være en deilig overgang å få såpass stor plass Oi, tror jeg er alt for glad i melk til å klare noe vegansk, altså - ikke verst. Synes du det er vanskelig å komme på matretter osv, eller går det egentlig helt greit? Jeg er flittig bruker av egg, melk, ost, yoghurt osv... så synes det høres fryktelig vanskelig ut Har prøvd den ene curryen fra veganmisjonen, da, og den var utrolig god! (Mener å huske at du har vist lenke til den for en god stund siden?) Og den falt i smak hos venninnene også Gratulerer med løpet!! Du er kjempeflink - tror jeg hadde krepert av å GÅ den strekningen Du skulle nesten gitt oss en update i bilder når treningsrommet er klart Så koselig å høre fra deg igjen! Ja, det er skikkelig digg med mye mer plass! Foreløpig har vi fått fiksa andreetasje nesten ferdig, mens underetasjen består i stor grad av kasser. Men det kommer seg gradvis. Må bare lære meg å ikke stresse med det og heller bare innse at det skal ta litt tid å få det fint. Veldig glad for at stua endelig er tom for kasser, da. Men må få kjøpt spisebord, for nå ser det bare rart ut med kjempemasse gulvplass uten noe på. Syns ikke det er så vanskelig å komme på matretter uten melkeprodukter, for jeg spiser egentlig erstatninger allerede, sånn bortsett fra osten. Pleier å bruke mandelmelk og kokosmelk og oatly (som er en rømme/creme fraiche-erstatning). Spiser minimalt med sånt, og drikker aldri melk. Og hadde en periode for et års tid siden med skikkelig gresk yoghurt-hangup, så nå er jeg litt blæh til alt av yoghurt. Kan godt hende jeg linka til det fra Veganmisjonen, er hennes oppskrifter vi bruker mest. På en måte er det ikke så vanskelig å velge vegansk når jeg allerede er vegetarianer, ikke liker egg og spiser så lite melkeprodukter som jeg gjør. Men å velge det helt bort og virkelig bli veganer tror jeg ikke skjer ennå. Har ikke savna det, da. Men sjokolade. Og godteri...! Det verste med det løpet er egentlig bakkene. Ellers er det fint og en veldig flott løype i skogen. Men noen av de bakkene...de har en spurtetappe i den verste, der det er premier til de som er raskest. Vinneren brukte 58 sekunder, tror jeg. Jeg gikk på over tre minutter.....! Jaa, kan gjerne komme med bilder når treningsrommet begynner å ta form! På 26.10.2016 den 15.02, Terracotta skrev: Takk for tips! Har hørt om de Insanity-programmene, får se om jeg tør prøve meg en gang... Synes det er så gøy at du faktisk har fått det til med videoer. Er imponert over at du tar i skikkelig (antar du gjør det ut fra resultatene i alle fall)! Mitt problem med sånt er at jeg er så fæl til å jukse på f.eks. planke, push-ups, jumping jacks og sånt. Så må i så fall ta meg selv litt i nakkeskinnet på den fronten SYKT misunnelig på treningsrommet! Enig med @rh1 i at en bildeupdate hadde vært moro. Grattis med 1000 (eller 1001 med dette) innlegg i dagboka forresten Kult du har hørt om Insanity! Det er noen som har det, det er liksom det banebrytende gamle programmet med Shaun T. Det er veldig lange økter, da, så det kan bli litt mye. Det har kommet veldig mye mer etter at det kom ut. Jeg klarer å pushe meg mest når det er han som trener meg. Han er så motiverende og klarer å si at jeg skal klare det når jeg tror jeg må gi opp! Men ja, jeg tar i skikkelig! Når jeg ikke greier å kjøre så fort som de i videoen stopper jeg så jeg får tatt riktig antall reps. Men i de øvelsene du nevner (og Shaun T har utallige varianter av både dem og av burpees) kommer jeg inn i en rytme og bare fortsetter å presse på. Liker godt en som jeg var innom i dag hvor du står i planke og hopper inn mot magen med beina, ut igjen til planke og så ut i jack-feet med beina. Og gjentar. Det er en fin rytme. Jeg føler (innbiller meg) at trenerne ser meg, så det er bare å stå på! Bilder skal komme! Jøss, så mye fjas som er skrevet på samme sted med over tusen innlegg. Haha! Logg for gårsdagen og i dag kommer i et nytt et! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter #1003 Del Skrevet 28. oktober 2016 I går trente jeg Chisel Balance fra The Master's Hammer and Chisel. Det er styrke med balanseøvelser, så mye gjøres på et bein, i planke på benk/bord med ett bein løftet etc. Det er overreaskende tungt!! Linken går til en side som beskriver øvelsene. Den siste er imdidlertid verdt å nevne. Det er Balance Row Pistol Squat. Du har dumbells (jeg hadde seks kilo i hver hånd). Stå på et bein og len deg fremover mens du balanserer det andre beinet ut bak. Vektene går ned langs beinet du står på og så ror du opp en gang. Så stiller du deg opp, og tar beinet du har i lufta framover og går ned i pistol squat på et bein. 15 reps på hvert bein...bitteliten pause og 15 reps på hvert bein en.gang.til. Dette er den siste øvelsen. Veldig tungt og svetten silte! I dag trengte jeg litt Shaun T, etter en litt kjip dag mentalt dagen før pga noe på jobb. Tok Cardio Challenge fra Insanity Max 30. Beskrivelsen ligger i linken, og videoen ligger tydeligvis på en gresk link på rutube også, hvis noen vil prøve. Der ligger tydeligvis hele programmet. Det er jo ikke helt bra kopirettighetsmessig..! Men jeg tar dem på den nettsiden der jeg har betalt for at de skal ligge, altså. Har vanligvis klart å komme meg gjennom hele denne uten stans, men nå måtte jeg stoppe på ca 18 min, runde to av å stå i planke og hoppe med vide bein inn ut ut (pikeup, men bøyde bein og videre) samtidig som man tapper seg selv på annenhver skulder. Blir helt utslitt av disse øktene, men digger dem! Får masse energi til resten av dagen! Nå er det snart endelig HELG!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terracotta Skrevet 30. oktober 2016 #1004 Del Skrevet 30. oktober 2016 På 28.10.2016 den 14.56, Rainbow skrev: Kult du har hørt om Insanity! Det er noen som har det, det er liksom det banebrytende gamle programmet med Shaun T. Det er veldig lange økter, da, så det kan bli litt mye. Det har kommet veldig mye mer etter at det kom ut. Jeg klarer å pushe meg mest når det er han som trener meg. Han er så motiverende og klarer å si at jeg skal klare det når jeg tror jeg må gi opp! Men ja, jeg tar i skikkelig! Når jeg ikke greier å kjøre så fort som de i videoen stopper jeg så jeg får tatt riktig antall reps. Men i de øvelsene du nevner (og Shaun T har utallige varianter av både dem og av burpees) kommer jeg inn i en rytme og bare fortsetter å presse på. Liker godt en som jeg var innom i dag hvor du står i planke og hopper inn mot magen med beina, ut igjen til planke og så ut i jack-feet med beina. Og gjentar. Det er en fin rytme. Jeg føler (innbiller meg) at trenerne ser meg, så det er bare å stå på! Bilder skal komme! Jøss, så mye fjas som er skrevet på samme sted med over tusen innlegg. Haha! Logg for gårsdagen og i dag kommer i et nytt et! Haha, du har inspirert meg skikkelig til å trene med video! Skal prøve det i morgen faktisk! For da må jeg nemlig få inn en økt, men jeg har faktisk ikke tid til å dra på senteret. Så SYKT mye å gjøre med studiene nå. Så skal se hva jeg finner rundt på nettet, med mindre du har et tips du kan gi meg sånn ganske kjapt da. Hvis ikke finner jeg noe fra Sats, regner jeg med Skal følge tipset med å se for meg at trenerne ser meg, det var lurt. Håper du har hatt en super helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter #1005 Del Skrevet 30. oktober 2016 Sjekk linken i det forrige innlegget mitt til rutube, @Terracotta! For der ligger hele insanity max 30. Du kan søke etter kalenderen på google så du ser hvor langt uti programmet de er ment å være. De øker i intensitet i mnd 2 og er annenhver dag videoer med mest cardio og mest styrke. 30 min og om å gjøre å gå så langt som mulig uten å stoppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 31. oktober 2016 #1006 Del Skrevet 31. oktober 2016 Fantastiske økter på deg! Det må jeg si altså! Det er sikkert deilig å flytte inn og føle at du er kommet i orden Tenker at det er en lettelse, det hadde det hvertfall vært for min del, jeg hater nemlig å flytte, en periode var vi litt usikre på hvor vi ville bo, og dermed ble det en del raksing, og etter det så har jeg fått det helt opp i vrangstrupen .- til og med når venner skal flytte, så kjenner jeg at "neiiiiiiii ikke spørr meg om hjelp!" Men jeg hjelper jo selvsagt, jeg må jo gjengjelde all hjelp vi fikk de gangene vi flytta Hvordan gikk det med hunden og flyttingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 2. november 2016 Forfatter #1007 Del Skrevet 2. november 2016 Tusen takk for koselig kommentar! Treninga er den ene tingen jeg alltid klarer å følge opp, og som jeg nesten blir litt rar i hodet om jeg ikke gjør. Maten er derimot veldig enten-eller. Holde meg 100% borte fra sukker og melkeprodukter og noe som helst usunt en uke - eller spise godteri hver dag en uke. Ja, nå er stua fin! Vi hater også å flytte, eller det med å bo i kasser og ikke vite hvor ting er. Nå er alt det vi bruker til daglig på plass, men hele treningsrommet er fremdeles stappa fullt med kasser. Nå skal det snø hele helga, så bortsett fra turer med lykkelig hund kan vi kanskje få tatt unna en del. Egentlig handler det bare om å rydde litt gulvplass i et av de små soverommene (det ene var mitt rom som barn) og sette hyller i bokhyllene - for så å pakke ut av kasser og inn i hyller. men så er det ofte mer fristende å sitte i den digge sofaen og se på tv! Var flere som spurte meg om jeg ville ha hjelp, men syns at pappa, samboer og jeg fikk til en fin plankekjøringsrutine da vi gjorde det, så det gikk egentlig fint å bare være tre. Synd man må pakke alt ut igjen, bare, men vi kan jo ikke kjøpe nytt treningsutstyr uten noe sted å sette det - så for å få kjøpt MÅ vi få tømt det rommet. Gleder meg veldig til det er på plass. Skulle hatt en uke fri fra jobb for å rydde og pakke ut! Med hunden går det fint, tror jeg! Eller, vi har ikke turt å filme ham, men kunne se ham gjennom vinduet i døra uten at han så meg den ene dagen (vi har limt opp sånn folie så han ikke kan se ut), og da sov han, så de ut som, og nå har han begynt å ta imot dentastixen (bare de i grønn pose er bra nok) når jeg går, mens han før bare så sjokka ut. Og om natta tør han til og med å ligge i en annen etasje. Så er veldig stolt av ham. Han var veldig stressa i starten, og skjønte ikke hvorfor vi ikke bare kunne dra hjem. Har med vilje ikke gått utafor der vi bodde før, da, men i nærheten går det an å gå nå uten at han trekker dit. Ny post til de siste dagers økter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 2. november 2016 Forfatter #1008 Del Skrevet 2. november 2016 Mandag: Tok en økt fra T25, Beta Core Cardio. En økt delt i to med cardioøvelser, og når du har gjort alle øvelsene i første del tre ganger tar du alle i andre del tre ganger før du setter dem sammen og kjører igjennom alle tre ganger fra toppen. Bra rytme og god følelse etterpå. Lurer på om samboeren angrer på at hun på helt eget initiativ sa jeg kunne få trene i stua fram til treningrommet er rydda og vi har internett der! Tirsdag: Trengte noe veldig kjapt siden jeg skulle på et seminar i byen. Tok Resistance 1 fra 22 minute hard corps. Militærtreninga. HIIT med styrke. Pushups, pullups (eller strikk som jeg bruker i mangel av pullup-bar), squat press (25-20-15 med 9 kilo i hver hånd), lunge med 1 manual som man ror med og situps med boksing. Gjennomsvett og i dag er jeg STØL! Blir alltid støl to dager etter vanligvis, så jeg syns det er rart at jeg er støl etter i går, men det kan ikke være etter mandag, for da belasta jeg "vanlige" muskler. Kanskje det er etter søndag, hvor jeg bygde tv-benk. Det var mye bøying i rare vinkler! Ondag: Tok en "rolig" Insanity-økt. Core Cardio and Balance. Det er hopping, men ikke intensitvt, og det er en del balanseøvelser og sånne øvelser hvor du feks står i sumo squat med armene ut og roterer armene i små sirkler. Tung økt, men på en bra måte, og jeg klarte alt uten å ta noen pauser. 40 min var denne. Og nå har jeg bestilt Core de Force, så den kommer på nett snart! USA driver fortsatt med dvd i stort omfang, men fordi jeg har nettabo (eller søstera mi har det, da), så kommer det på nett etter 24-48 timer. Blir gøy! De andre i challenge-gruppa mi vil begynne i dag, men jeg tror jeg venter til mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terracotta Skrevet 2. november 2016 #1009 Del Skrevet 2. november 2016 På 30.10.2016 den 22.43, Rainbow skrev: Sjekk linken i det forrige innlegget mitt til rutube, @Terracotta! For der ligger hele insanity max 30. Du kan søke etter kalenderen på google så du ser hvor langt uti programmet de er ment å være. De øker i intensitet i mnd 2 og er annenhver dag videoer med mest cardio og mest styrke. 30 min og om å gjøre å gå så langt som mulig uten å stoppe. Som du så i min dagbok fant jeg ikke helt frem der inne. Dessuten synes jeg sånn egentlig at det er greit å holde meg til ting jeg faktisk har betalt for. Men jeg kan jo sette meg ned og se om jeg finner det på engelsk en annen gang jeg skal trene med video, tror ikke det blir så mye av det på meg egentlig. Håper snøen legger seg fremover så jeg kan få til å gå litt på ski som cardio, åh, det hadde vært fantastisk det! Å pakke ut er noe dritt. Da vi flyttet inn her pakket vi ut ALT natten vi hadde fått leiligheten, for begge var helt sikre på at om vi utsatte det særlig mye lenger kom vi ikke til å gjøre det ever. Og det funka jo, men kan ikke si at JEG funka dagen etter da Så flink du er som trener hver dag, nesten! Til og med de dagene du egentlig ikke har tid. Det er jo bare supert at det har blitt rutine og at du føler at du "trenger" det. Håper jeg kommer dit Hva slags hund har dere forresten? Jeg elsker hunder og vi vil gjerne ha vi også, men ikke mens vi bor her vi bor nå. Og så hadde det funket med hverdagen så lenge jeg studerer, men når jeg er ferdig med det er jeg redd for at den ville blitt mye alene, og det vil jeg jo ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diis Skrevet 4. november 2016 #1010 Del Skrevet 4. november 2016 Jeg har sikkert sagt det ganske mange ganger allerede, men jeg er så imponert over at du fikser å trene hjemme til videoer og bare gi alt. Jeg prøvde meg på sånn "10 minutes yoga stretch in bed" her om dagen, så langt strakk ikke selvdisiplinen min gitt Men det handler vel mye om motivasjon og hva man liker da, det skal sies. Håper det går greit med utpakking! Jeg synes det er kjipt med en koffert etter ferie eller bagen min etter en helg hjemme liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 4. november 2016 Forfatter #1011 Del Skrevet 4. november 2016 Takk skal du ha, @diis! (taggen vil ikke virke!) Men jeg er like imponert over folk som drar på et treningssenter og vet hva de skal gjøre der, jeg, da. For det første: Man må pakke treningstøy/ta det på seg/ta på yttertøy, gå ut, gå eller ta bana eller kjøre eller noe til treningssenteret, gå inn der, gå i garderoben, ta på seg sko eller skifte, gå inn på treningssenteret - trene - gå i garderoben, kle av seg, dusje, ta på yttertøy, dra hjem/på jobb. STYR! Jeg tar på treningstøy, går ut i stua, kobler laptopen til tv, skrur på tv og trykker på play. Så kan jeg ta av treningstøy og dusje og dra et sted. Sååh mye enklere. For det andre: Hvordan vet dere hva dere skal? Blir dere ikke selvbevisste av alle de andre folka? Dere må vente på utstyr, følge med på klokka, vite hvor mange reps dere skal ta og hvordan alt ustyret brukes og hvor lenge dere skal være der og planlegge alt dere skal samtidig som andre gjør det samme og andre kan se dere og dere ser dem og det er folk overalt og kleint. Alt det der har ikke jeg selvdisiplin til! Men det må jo være gøy på videoene også. Jeg takler for eksempel ikke yoga. Det er helt vanvittig kjedelig, syns jeg. Ikke er jeg myk, ikke får jeg det til og ikke går det fort nok. Så jeg må ha noe med høyt tempo og en inspirerende trener som jeg føler snakker til meg. De få norske treningskonseptene jeg har sett video var veldig rare. Jeg har trent med Jillian Michaels før, og både hun og alle Beach Body-trenerne er mer tilstede i stua mi enn de norske som virker veldig anspente og snodige, syns jeg. @Terracotta, jeg ser absolutt den med å bruke det du faktisk har betalt for. Og det var synd den greske linken ikke virka, jeg hadde ikke testa den. Men det ligger en del ting på vimeo, det er jo litt safere, da. Ikke fra Insanity Max 30, tror jeg, men om du søker etter t25 på vimeo på google får du mange treff. De gule er enklest, de oransje middels og de grønne vanskeligst. That's not to say at ikke de andre som ikke er grønne er vanskelige, altså, faktisk er det en som heter Total Body Circuit som er i Alpha-runden (den gule) som jeg fortsatt strever veldig med, for det er så mye planke! Wow, imponerende at dere flytta ut alt første natta! Det hadde vi aldri orka! Håper å få tatt mye kasser i helga. Hadde vært kult å starte ny uke med et brukbart treningsrom! Særlig siden jeg skal begynne på nytt program! Skal også bli flinkere med maten, før og etter-bildene mine ser ofte relativt like ut fordi jeg sklir ut i kostholdet...! MÅ prøve mer struktur på både utpakking og mat. Nytt innlegg til treningslogging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 4. november 2016 Forfatter #1012 Del Skrevet 4. november 2016 I går vekka vofse meg og sa at han måtte uuuuut klokka seks. Jeg var litt redd han var dårlig i magen, men jeg åpna døra til terrassen og han gikk ut og tissa, så det var nok bare det. Jeg så ingenting, for jeg hadde ikke tatt på linser. Men tror han tissa. Etterpå ble jeg med ham ut litt for å tisse litt til i hagen før jeg kunn trene. Dermed måtte jeg bare velge en kjappkjapp økt siden jeg brukte så mye tid på det. Han er en eurasier, forresten! Det glemte jeg å svare på! Bamsegutt som er med på alt som er gøy, og som kommer til å bli sååå glad i helga når det kommer snø! Anyway, da ble det ISO Speed Hammer. Den er bare 25 min. Du tar en øvelse i tre steg ti reps og så tar du 10 kjappe reps. Feks pushups og sumo squats med vekt og deadlift. I dag tok jeg back and six pack fra Asylum volume 2. Shaun T loove! Det er mage og ryggøvelser logisk nok ut fra navnet. Den hardeste er å ligge på magen med en lett vekt i hendene som er helt strake foran deg (som i superman). Bruker 2 kg. Strekk armene opp og beina opp (strake) og gå sakte opp og ned (pulserende). Først to ganger. Så opp i planken og ta to sakte mountain climbers. Så ned på magen og opp med vekta 4 ganger. Så 4 mountain climbers. Helt opp til du har 16 supermans med vekt og 16 mountain climbers. Vondt i armene fremdeles, og jeg er fortsatt støl etter tirsdagsøkta og dype squats med overhead press. Veldig lyst på en joggetur i helga, men vi får se hva jeg får tid til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terracotta Skrevet 5. november 2016 #1013 Del Skrevet 5. november 2016 På 4.11.2016 den 13.40, Rainbow skrev: For det andre: Hvordan vet dere hva dere skal? Blir dere ikke selvbevisste av alle de andre folka? Dere må vente på utstyr, følge med på klokka, vite hvor mange reps dere skal ta og hvordan alt ustyret brukes og hvor lenge dere skal være der og planlegge alt dere skal samtidig som andre gjør det samme og andre kan se dere og dere ser dem og det er folk overalt og kleint. Alt det der har ikke jeg selvdisiplin til! Men det må jo være gøy på videoene også. Jeg takler for eksempel ikke yoga. Det er helt vanvittig kjedelig, syns jeg. Ikke er jeg myk, ikke får jeg det til og ikke går det fort nok. Så jeg må ha noe med høyt tempo og en inspirerende trener som jeg føler snakker til meg. De få norske treningskonseptene jeg har sett video var veldig rare. Jeg har trent med Jillian Michaels før, og både hun og alle Beach Body-trenerne er mer tilstede i stua mi enn de norske som virker veldig anspente og snodige, syns jeg. @Terracotta, jeg ser absolutt den med å bruke det du faktisk har betalt for. Og det var synd den greske linken ikke virka, jeg hadde ikke testa den. Men det ligger en del ting på vimeo, det er jo litt safere, da. Ikke fra Insanity Max 30, tror jeg, men om du søker etter t25 på vimeo på google får du mange treff. De gule er enklest, de oransje middels og de grønne vanskeligst. That's not to say at ikke de andre som ikke er grønne er vanskelige, altså, faktisk er det en som heter Total Body Circuit som er i Alpha-runden (den gule) som jeg fortsatt strever veldig med, for det er så mye planke! Wow, imponerende at dere flytta ut alt første natta! Det hadde vi aldri orka! Håper å få tatt mye kasser i helga. Hadde vært kult å starte ny uke med et brukbart treningsrom! Særlig siden jeg skal begynne på nytt program! Skal også bli flinkere med maten, før og etter-bildene mine ser ofte relativt like ut fordi jeg sklir ut i kostholdet...! MÅ prøve mer struktur på både utpakking og mat. Nytt innlegg til treningslogging. Det der med å bli selvbevisst synes jeg er det vanskeligste. Eller, å ikke bli det da. Men jeg tar det som en ekstra utfordring, og tvinger meg selv til å tenke "jeg gir da langt faen i hva de gjør og ser ikke på dem, de interesserer ikke meg, hvorfor i helvete skulle jeg interessere dem da?" Ellers prøver jeg å ta det som ekstra motivasjon til å ta knebøy med rumpa nesten nedi gulvet Og enig i det der med at yoga er kjedelig. Skulle gjerne vært myk jeg altså. Men det er jo SÅÅÅÅ kjedelig å tøye og gjøre yoga og sånn! Huff, det får bli neste mål når jeg har kommet litt i gang med treningen. Vel, vi hadde ikke så mye å flytte ut da. Første leilighet, så var egentlig bare alle tingene fra rommet mitt hjemme hos mamma og pappa. Hvordan går det med kasser denne helgen? Eurasiere er så fantastisk nydelige! Det er en av de rasene vi har aller mest lyst på ut fra lynne og utseende, men vi må nok dessverre velge mer etter andre kriterier enn utseende, er jeg redd. Hvor godt de klarer seg i leilighet og hvor lenge de klarer seg alene blant annet, samt at de må være greie med barn, men det har jeg inntrykk av at mange spisshunder er (jeg synes spisshunder by far vakrest av alle hundetyper). Men samojed, eurasier eller keeshond er egentlig drømmen på sikt altså. Hvis alle våre fremtidsdrømmer klaffer bor vi kanskje på landet om femten år med eurasier, hest og to kids Ble det joggetur i snøen eller? (Har oppfattet at du bor i Oslo, så regner med det er snø hos dere også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 7. november 2016 #1014 Del Skrevet 7. november 2016 De amerikanske er nok mer åpne og har en helt annen holding/oppførsel, enn vi norske har. Vi må jo for all del ikke skille oss ut, eller ta for mye "plass" osv, så jeg tenker nok at det er god forskjell på norske trenere og amerikanske! Så bra at det gikk bra med hunden deres. Jeg tenker at dere hadde nok merket om han hadde vært urolig når dere er borte. Du ser det gjerne i form av mer røyting - eller tygging på diverse ting. Så det høres ut som om det går fint med ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. november 2016 #1015 Del Skrevet 8. november 2016 Hei! Legger igjen et spor med ønske om å følge deg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 9. november 2016 Forfatter #1016 Del Skrevet 9. november 2016 Nå har jeg ikke skrevet her på noen dager. Jeg bruker forumet mest i pauser på jobben, fordi jeg misliker å skrive med mobilen her. Så er det sjelden jeg setter meg ned hjemme med dataen! Og denne uka har jeg hospitering i en annen avdeling, så da blir det enda mindre pc. Skal prøve å få skrevet i andre dagbøker utover i uka! Jeg kan ta de siste dagers trening først. Det ble ikke noe jogging i helga, det var surt og kaldt og ja, masse snø. Men gikk en ganske lang skogstur med mye klatring på lørdag, og på søndag var vi på agility med vofse, og da ble det en del løping. Denne uka har jeg begynt på CORE DE FORCE. Et kamsportprogram som går over 30 dager - og så kan man evt følge opp med hybridkalendere og lignende etter det. Tre økter inn er jeg allerede kjempestøl!! På mandag og i dag var det samme økt, MMA Speed. Boksing og litt knespark, og mye vridninger. Dette programmet fokuserer hardt på magetrening! Liker økta ganske godt, det er relativt lett å følge bevegelsene og det er mulig å øke intensiteten når man har de forskjellige tingene inne. I går var det DYNAMIC STRENGTH. Det var sykt mye rare pushups og greier jeg aldri har sett før. Blant annet noe greier der du lå på rygg med det ene kneet opp og det andre beinet strakt, og så skulle du slenge deg rundt i en planke og så helt rundt igjen så du endte med motsatt kne opp...skjønte ikke helt, altså! Og noe som het sphinx-et-eller-annet. Det var tricep-pushups og skyve seg opp og ned på en litt...eh...slangeaktig måte? Drivanskelig. Syns Tricep-pushups er vanskelig og tungt. Jeg blir sånn at jeg vil så gjerne klare den vanskelige og tyngste versjonen av alle øvelser kjapt, men tror jeg må modifisere litt for å få til teknikken. I dag gjør armer og mage vondt, i alle fall! I tillegg har jeg begynt på å følge beach body sitt matopplegg med små bokser med de ulike typene mat - målet er egentlig å ikke telle kalorier, men din kaloriberegning avgjør hvor mye feks protein, grønnsaker, karbohydrater og sunt fett du skal spise på en dag. Tenkte å prøve det gjennom programmet og se om det gjør noen forskjell på kroppssammensetningen min! Og ja, Silje, de trenerne er nok mer frampå enn norske, og har en annen holdning. De tør å være best og tøffe, liksom. De nye nå har jeg aldri trent til før, det er en mann og en dame som heter Joel og Jericho. Foreløpig liker jeg dem, men får ikke samme nærheten som til Shaun T! ********* Bra du skjønner det med at jeg tenker på selvbevissthet på treningssenter, Terracotta! Men bra å ta det som en utfordring og jobbe med det. Jeg blir som jeg var før (lat, selvbevisst og ekstremt usikker) om jeg går på senter. Når jeg er i stua er jeg sprek, har selvtillit og prøver alle utfordringer. Bra flere enn meg ikke liker yoga. Sist jeg tok et program (tok 21 day fix extreme for andre gang), så hoppa jeg over både pilates og yoga, for jeg orka rett og slett ikke. Kan ikke nå føttene mine med strake bein engang... Ah, så heldige dere var som hadde lite å flytte ut! Vi har fortsatt over tjue kasser igjen. Mest mitt. Dvder, cder og Pondus-samlingen min, hehe! Kasta ganske mye, men har problemer med å kaste alt. Fikk rydda over tre kasser i går, da, må prøve å ta litt hver kveld, for om jeg/vi skal ta alt i helga blir vi jo aldri ferdig. Så i dag er målet å få tømt noen kasser jeg har sett meg ut. Kanskje vi kan dra for å se på treningsapparater og gulv på lørdag! Awww, så koselig at du liker eurasiere! Vi starta med at vi ville ha en rase ingen av oss hadde noe forhold til fra før, og så ville vi ha en hund vi kunne jogge med, og som likte turer i fjellet og skogen og som ikke var spesielt opptatt av jakt, vokt og gjeting. Så endte vi opp med å bli skikkelig interessert i hundesport, så vi har måttet jobbe med det vekkavla instiktet hans på en del områder. Men nå elsker han å trene! Fint at du tenker på det med alene, vi jobba veldig lenge med å få ham trygg, og det gikk seg til, men tok lang tid, som sagt. Det gikk fint i leilighet, da. Og det er veldig lite lyd i dem! Nå går det i alle fall fint med å være alene i huset også, selv om han er veldig veldig veldig glad når vi kommer hjem, mot litt sånn småglad og halvtrøtt i leiligheten. Men det kommer seg nok det også! På 8.11.2016 den 12.29, Teriyaki skrev: Hei! Legger igjen et spor med ønske om å følge deg videre. Hei! Så koselig! Det setter jeg stor pris på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. november 2016 #1017 Del Skrevet 9. november 2016 Er det YouTube du trener til når du snakker om å trene disse programmene og trenerne? Personlig liker jeg best å trene ute, på senter eller når jeg ikke kan forlate hjemmet, spinningsykkel i stua, men skulle absolutt funnet meg noen bra treningsvideoer som går på styrketrening. Hovedsakelig kjernemuskulaturen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 10. november 2016 Forfatter #1018 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) 19 timer siden, Teriyaki skrev: Er det YouTube du trener til når du snakker om å trene disse programmene og trenerne? Personlig liker jeg best å trene ute, på senter eller når jeg ikke kan forlate hjemmet, spinningsykkel i stua, men skulle absolutt funnet meg noen bra treningsvideoer som går på styrketrening. Hovedsakelig kjernemuskulaturen da. Nei, ikke Youtube, det er ikke organisert nok for meg! Det er et amerikansk selskap som heter Beach Body som kun jobber med hjemmetrening. De har dvder og streaming (man kjøper en pakke og får dvder og i det man bestiller får man det tilgjengelig på streamingkontoen sin). Søstera mi bor i USA, så det er hun som bestiller for meg. Før pleide jeg å vente noen måneder til noen la det ut ulovlig på nett, men nå vil jeg ha det umiddelbart, så jeg betaler for det. Bestiller også en shake fra dem som heter Shakeology (som er "your daily dose of dense nutrition", så det er mer en bare en proteinshake). Og jeg kjøper av og til andre supplements derfra, er med i supportgrupper, følger trenerne på sosiale medier og har blitt kjent med mange som følger programmene. Når man har fullført et program, som er lagt opp over 4-8 uker med spesifikke treningsøkter pr dag og noen ganger fri på søndager, andre ganger tøying eller lignende den dagen. - Så sender man inn før og etter-bilder av seg selv og fyller ut et skjema med info om mål og kroppsendringer ila tiden, og så får man tilsendt en gratis gave, som oftest en t-skjorte/topp. Og det får jeg hit i Norge også, de kommer fra FedEx! Spinningsykkel og tredemølle håper jeg å få på plass i treningsrommet vårt etter hvert, bare jeg blir kvitt alle kassene som står der nå! Det er veldig mye bra styrke og cardio i alle disse videoene, både styrke med manualer og med egen kroppsvekt - og de progrmmene jeg følger er stort sett høy intensitet. Digger det! Endret 10. november 2016 av Rainbow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 10. november 2016 Forfatter #1019 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) I dag var det POWER SCUPLT, det var plyo-styrke! Sånn hoppende styrkeøvelser, kan du si. Moro, men drittungt, og jeg er fortsatt støl etter tirsdag. Alle disse øktene går spesifikt på magen, så det kjennes kan man si! Blant annet en øvelse der man lå på ryggen, spant seg opp i en slags utfallsøvelse med det ene kneet i bakken og heiv seg ned på ryggen igjen. Og en annen øvelse der man tok pushups med den ene foten langt fram og hoppa med beina fram og tilbake. Og litt boksing og sparking også. Liker dette programmet, det er ganske annerledes, og jeg liker det selv om jeg ikke har vært borti trenerne før. Kanskje det er litt derfor, fint med noe helt nytt! Tre økter igjen i uka - søndagen er det bare 21 min med noe rolig, men i morgen er det en ny økt og på lørdag den harde styrkeøkta som var på tirsdag. Endret 10. november 2016 av Rainbow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rh1 Skrevet 10. november 2016 #1020 Del Skrevet 10. november 2016 Haha du fikk treningssenter-trening til å høres ut som det mest slitsomme som finnes Men som flere sier allerede - det handler jo mye om hva man liker! Og det er jo klart man kan føle på at man blir sett på om man gjør noe feil eller riktig osv, det tok en stund før jeg selv sluttet å gjemme meg i et hjørne med noen lette manualer, liksom. Den Dynamic strength hørtes avansert ut! Og Power Sculpt for så vidt - mye øvelser jeg tror jeg aldri har vært borti før. Men det høres jo veldig gøy ut, da! Av og til trenger man noe helt nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå