Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Jeg er så dårlig på å skrive i deres dagbøker, skal prøve å få det til! Mye å gjøre på jobb om dagen, så blir akkurat tid til å oppdatere min egen. 

I dag har jeg fått ny pakke fra Tights, sier mobilen min, så da blir det spennende å se om jeg får det jeg faktisk bestilt denne gangen! ;)

Interessant at det ikke bare er jeg som får vondt i ryggen av mageøvelser. Jeg tror jeg har problemer med å presse korsryggen nok mot underlaget. 

Oh, så koselig med stalltur, Diis! Jeg savner veldig å ri! Hesten min er for gammel til å bli ridd, så jeg savner alt med å dra på lange turer og galoppere fort og bare kose oss. Hadde sikkert blitt støl om jeg rei igjen nå, for nå er det halvannet år siden sist. Koselig med stallukt, ja! (Men ikke høy, for jeg er innmari allergisk!)

I dag trente jeg dagens økt, som var Vertical Plyo fra Asylum Volume 1. Den hadde jeg ikke tatt før. 40 min med Shaun T og hopping, og agility-stige på gulvet. (Og hoppetau, men jeg bare hopper uten, for jeg klarer ikke bruke hoppetau). Det var ganske moro! Veldig fint å trene med Shaun igjen, da! Men merker at jeg gleder meg til vi får treningsgulv! Bruker vanligvis matte, men denne videoen hadde så mye hopping i forskjellige retninger, og jeg var redd stigen skulle skli om jeg la matta under. Og da fikk jeg litt vondt i føttene av å hoppe på murgulv. Spørs om vi rekker det før jul nå, men i romjula eller på nyåret bør det bli både tredemølle og treningsgulv (og masse annet utstyr! Tyngre vekter og benk feks!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er såå trøtt og sliten i dag. Sov dårlig blant annet fordi hunden gikk så mye rundt, og han høres ut som han gjør det han kan for å gå så bråkete som mulig og kaste seg rundt på gulvet når han legger seg! :fnise: På et tidspunkt hørte jeg at han sto inne på soverommet og ble helt stressa for om han var dårlig og kom til å spørre meg om å gå ut. Men han gjorde heldigvis ikke det, og da klokka ringte halv sju var jeg helt borte..

Men gikk da ned som en zombie for å trene. Hadde egentlig valgt ut en ny CDJ (dagens økt), men så etter få sekunder at dette er en dårlig B-trener (en som ikke har noen egne programmer eller noe) som er kjeeedeliiig, så jeg bestemte meg kjapt for å ta noe annet. Endte med Eccentric Lower med Tony Horton, fra programmet P90X3. Styrke for beina. Mye ulike typer squats og utfall, og eksplosive bevegelser der du går sakte ned og teller til tre -1-2-2-opp og spretter opp igjen. Tony skravler så mye i disse videoene at jeg da jeg tok programmet i sin tid faktisk ga det opp, for jeg ble gæren. Men klarte å konse på selve øvelsene nå, ikke så mye det han sa. 

Litt over to timer til jeg kan gå hjem! :nigo: 
Og i morra blir det Shaun T igjen, tenker jeg. 

Begynner å tenke så smått på neste år og treningsopplegget jeg skal følge da. Vurderer å ta en måned med hybrid-versjonen av Core de Force og så gå på et 3- måneders styrkeprogram som både inneholder bulking og toning og hele pakka. Body Beast heter det. Det har jeg villet teste lenge, men det er avhengig av at vi har fått kjøpt benk og stang og tyngre vekter. Lurer forøvrig på om jeg bør teipe hånda mi når jeg løfter. Brakk fingeren (ringfingeren på venstre hånd) i bøyeleddet for tre år siden, og det gjør vondt i den og hele veien oppover hånda og armen om jeg løfter tungt. Bare når jeg holder vektene ned, for da belastes "holdegrepet" på en annen måte. 

Har ikke helt bestemt meg for neste år, det er også avhengig av jobbsituasjon og livet generelt om jeg kan hive meg på et så omfattende program som det. Men passer meg ypperlig å bare ta det jeg føler for resten av året nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg har ecentlig bare konkludert med at det er e- stoffer jeg reagerer på,,, eller at det er noe annet i sjokoladen og snopet. Fordi jeg kan glatt spise en halv hjemmelaget kake, uten noen reaksjon, men snop/sjokolade gjør meg direkte uggen. Da svetter jeg og hjertet hamrer i vei, mens kvalmen bygger seg opp i halsen :spy:

Du kan jo tape fingeren eller bruke bånd, slik at hånden får mindre belastning?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-stoffene kan det hende det er, ja. Prøver jo egentlig å holde meg unna smågodt (føler ikke jeg egentlig er en ekte vegetarianer når jeg spiser det). Men så hender det jeg ramler utpå...Jeg blir ikke så kvalm av det, da, men blir veldig veldig varm og får høy puls.

Tror jeg må prøve å tape den, ja. Har jo lyst til å løfte mye tyngre enn dette etter hvert, og da er det kjipt om fingeren hindrer meg. Var veldig vondt i dag når det var roing på ett bein og så ned i pistol squat. (15x på hvert bein og så gjenta 15x2 igjen). Denne øvelsen kommer på slutten av en 45-minuttersøkt. Måtte ta pauser fordi jeg fikk så vondt, og det er veldig irriterende! Videoen i dag var forresten Chisel Balance. Mye ting på ett bein, og jeg brukte mye lengre tid på flere øvelser fordi jeg heller vil gjøre dem sakte og korrekt enn fort og holde følge. Så måtte sette den på pause en del. Mest bein, noe armer.

I går hadde jeg tenkt å ta noe skikkelig høypulsgreier med Shaun T, men i forgårs kveld greide jeg å falle på kveldsturen med vofsen, og smelle kneet inni en rot. Så jeg unngikk hopping morgenen etter. Tok T25 Extreme Circuit i stedet. Mest armer, litt bein. Ganske lange repetisjonsrunder, så måtte veksle på hvor tunge vekter jeg hadde, de tyngste var 6 kg i hver hånd, da sliter jeg på slutten av en lang intervall med å løfte dem opp. Føles litt som at jeg har blitt litt svakere siden det er en stund siden sist jeg tok et rent styrkeprogram.

I går fikk vi bygd og satt opp spisebordet og stolene ferdig, så nå er egentlig huset veldig fint! Mangler fortsatt mye i treningsrommet som skal kjøpes inn, men sånn utseendemessig er alt klart. Skal få kjøpt tre og vaska litt så blir det fint til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga trente jeg ikke. :hakeslepp: I stedet spiste jeg både pizza, godteri og potetgull. 

Men jeg rydda da. Og gjorde veldig mye husarbeid. Huset er så fint nå! :hjerte: 

Mandag hadde jeg litt dårlig tid på morgenen, så tok en 22 minutters HIIT-video, Special Ops Cardio fra 22 minute hard corps. Militærtrening. Må pause innimellom for å få inn alle reps. Men den øvelsen jeg liker best er burpee-roll. Hold en sandsekk på i underkant av 10 kilo, sett deg på huk, rull bakover, sprett opp igjen til hukposisjon og hopp bak i planke med hendene på sekken. Tilbake til huk, rull bakover, ned i planke. Den er morsom!

I dag trente jeg bein med Sagi. Hans video fra Body Beast - et body building program jeg har lyst å prøve neste år, når vi har benk og mer utstyr. Beast Legs var mest forskjellige former for squats og lunges med økende vekt og synkende reps - 15-12-8. Jeg hadde ikke så tunge vekter, så det ble 6-9-12. Bandasjerte venstrehånda så godt jeg kunne med boksebandasje, da holdt det til mot slutten av økta til det var så vondt at jeg måtte bruke lavere vekt. Argh, at ubetenksomhet med hundebånd som fører til knekt finger skal skape så mye irritasjon og vondt etter tre år! :(

Siste arbeidsdag på kontoret i dag - så to dager med hjemmekontor og så ferieeee!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God nyttår! Da var det plutselig 2017, og jeg tok visst juleferie fra hele dagboka mi. Det er alltid både litt vemodig og litt spennende å gå inn i et nytt år. 

I 2016 har jeg:
- Slutta i en jobb og begynt i en annen, og søkt på enda flere. 
- Flytta fra en liten leilighet til et stort hus
- Vært med på mye spennende med hunden, fra konkurranser til treninger til fine turer
- Trent regelmessig hele tiden og er nå i ferd med å få istand drømmen om treningsrom i huset. Fullførte 3 hele programmer, tror jeg. Går litt i surr med tid, men tror Cize, 22 minute hard corps og Core de force alle var i år.

I 2017 håper jeg:
- Å få en jobb jeg virkelig trives med, helst fast. En jeg finner glede, inspirasjon og videreutvikling i.
- Å få på plass treningsrommet og få orden på hagen.
- Å reise på vår første ferie som par uten hund. (Har fremdeles ikke vært borte fra ham en eneste natt begge to samtidig, og i mai blir han fire år).
- Å gifte meg! (Vi har veldig lyst på en dato i mai, men det kommer litt an på om det er mulig å få til på så kort tid, og om en av oss frir først. Dette er selvsagt det viktigste punktet, men det står nederst fordi det fremdeles er usikkert om det lar seg gjøre. Noen som kjenner til steder i Oslo der man kan vies og ha fest OG få mat levert fra andre, men servert av stedet? Vi vil ha vegetarisk og helst vegansk servering, og det er bare en leverandør som har det som spesialitet, men såvidt jeg har skjønt bare leverer de mat, så noen andre må servere den....

Ny post med treningsoppsummering for juleferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21. desember: - Insanity Max 30: Max Out Cardio:. Maxa tidlig, det var slitsomt og en intens cardio-økt. Men alltid et ekstra energiboost å trene med Shaun T.
22. desember: Hammer and Chisel: Total Body Chisel. Helkroppsstyrke, fin økt, men greide ikke løfte sånn kjempetungt, fortrinnsvis fordi jeg får vondt oppover hele armen når jeg belaster fingeren min.
23. desember: Insanity: Max interval sports training. Favoritten min fra "gamle" Insanity. Nesten 1 time med sportsrelaterte øvelser. Mye hopping, særlig i basket og friidrett. Slitsomt, men gøy.
24. desember: Masse mat, ingen trening
25. desember: Hammer and Chisel: Hammer plyometrics. Fikk TRENINGSBENK av kjæresten, så den måtte jo prøves! Her er det mye hopping av og på benken, og det var moro å få gjort sånt ordentlig! 
26. desember: 22 minute hard corps: Cardio 3. Hadde ikke så god tid i dag, så ble en 22 miutters HIIT trening. Her er det mye burpees og rundt om kring. Intenst og passe når man ikke har god tid. 
27. desember: Hammer and chisel: Max Hammer Strength. Mer benktrening. Her er det øvelser uten vekt og så med max vekt. Både uten og med benk. Lunges, squats, curls. Etterpå tok jeg Shaun T sin juletrening som han hadde live på julaften, cardio for det meste.
28. desember: Insanity max 30: Sweat intervals. Kjempehard cardio, intense greier. Moro! 
29. desember: T25: Gamma The Pyramid. Denne liker jeg godt. Det er reps som øker for hver gang. Da jeg gjorde programmet slet jeg veldig med Pikeups, det å gjenta 11 stk etter hverandre etter først ha gjort en og så to og så tre osv. Men nå bare kjørte jeg gjennom nesten uten problemer. Samme med pushups. Når du kommer opp i 9 og har gjort 1 - 2 - 3 - etc er det selvsagt tungt, men det går veldig fint også! Liker godt hvordan man ser progresjon kjapt i denne økta. 
30. og 31. desember: Syk. Ingen trening på to dager. :(  Dritforskjøla og sliten og slapp og tett. Blæh. I dag, 1. januar skal jeg prøve å ta litt yoga for å gjøre noe som helst før jeg blir sprø, selv om jeg hater yoga. Har hørt at det kan være bra når man er syk fordi man ikke blir svett, men får mykt opp kroppen litt, som kan hjelpe den i å heale. Ikke akkurat hard core yoga, altså. Gikk en tur i skogen i går, så bevega meg i det minste, men stappa i meg godteri og potetgull hele kvelden, så det gikk ikke akkurat i minus...

Treningsmål og planer for 2017:
* Ta Core the force hybrid i januar - deler av bokseprogrammet og en mix av ting fra nettsidene. Har kjøpt All Access, som gjør at jeg får tilgang til ALT av videoer på Beachbody on Demand, inkludert alt nytt, alle deluxevideoer og alt som kommer ut i 2017!
* Få kjøpt vekter og mer utstyr så jeg kan starte tre måneder med Body Beast i februar. Gjerne kombinere all løftinga i det programmet med løping.
* Jogge mer, særlig når vi får mølle. 
* Komme meg gjennom Nøklevann rundt på under 1 time. 
* Ikke spise gelatin mer (slem vegetarianer)
* Bli flinkere til å planlegge middager og lage lunsjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Så fine mål du har for 2017! 

Jeg har ingen jeg... Tror jeg..  Hmm må tygge litt på det. Har det liksom så fint nå og er så fornøyd med livet, at det på en måte kanskje blir litt kjedelig, men det liker jo jeg litt egentlig også, da jeg liker tryggheten med det forutsigbare :) 

Blir spennende med body beast programmet da! Gleder meg til å følge deg videre ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :hoppe: Syns det høres kjempefint ut å være fornøyd med livet og tryggheten, jeg! :) 
Jeg gjør jo ofte mine egne hybrider, men denne gangen er det en som er utviklet av BeachBody, så da blir det forhåpentligvis enda bedre resultater. Jeg fant ut til min store overraskelse at jeg har gått opp to kilo siden 10. desember...! Nå er det sikkert en del vannvekt, men etter å ha spist smågodt og sjokolade og kaker og alt mulig i flere uker er det ikke så rart, kanskje. Så jeg veier 2 kilo mer enn jeg gjorde etter å ha gjort Core de Force (og jeg gikk ned 1 av det programmet).

Så: Ikke noe sukker den første uka to kick things off!

Body Beast blir spennende, ja! Da blir det kanskje noe bulking på meg også - man kan velge bulk eller lean i fase to.

Søndag tok jeg 21 day fix yoga, for å puste litt godt og bli frisk. Jeg er veldig lite myk, så jeg klarer ikke alt de gjør, men gjorde mitt beste, og det var mye ligge på ryggen og strekke på beina og sånt, så det gikk jo fint. 

I går starta jeg Core de Force-hybrid. Tok det pent, men gjorde MMA Speed 2.0 (altså en litt hardere versjon enn vanlige MMA Speed), men bare 27 min og tok pauser når jeg trengte det. Mye mindre tett nå, men godt med en rolig start. 
I dag var det dag 2, og da sto Cardio Power and Resistance fra Insanity på programmet. 40 min med mye hopping og cardiogreier med Shaun T, med strekkeøkt i midten. Trengte en del pauser siden jeg ikke er helt frisk, men var godt med litt høy puls og action igjen! :trene: 

Denne uka håper jeg vi får bestilt noe treningsutstyr, gulv og tredemølle feks!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto det MMA Speed på kalenderen, og normalt da ville jeg gjort MMA Speed 2.0, som er det man kan "oppgradere til" når man gjør programmet igjen. Men det gjorde jeg jo på mandag, og nå som jeg har fått tilgang til 3 nye Core de Force-økter (deluxe-videoer) ville jeg prøve en av dem. Så da ble det MMA Kick butt. Tenkte at det ble litt i samme kategorien som MMA Speed, siden det er boksing og sparking. Det var mest sparking, og så ulike pushups som "spike" i mellom settene. Altså, du gjør et bokse-sparke-move i 1 min, gjør 30 sekunder med "spike", gjentar øvelsen på motsatt side 1 min og så 30 sek "spike" igjen. Jeg gjorde noe rart med ryggen under øvelsen jumping aligator pushups. Du står med et bein fram og et bein bak (litt som i spider-lunge, bare at du er nærmere bakken, og at den ene armen er lenger fram enn den andre. Uansett. Du hopper i denne stillingen med bytte av bein, og da skjedde det noe rart med ryggen min. Satser på at det går over.

En øvelse jeg virkelig overraska meg selv på var vertical plyo pushups! Du står i planken, hopper sidelengs i planke og lander i bunn av en pushup. Jeg bare fløy i vei fra side til side! Hvor kom det fra?! Moro!!

Brant 100 kalorier mer enn under Speed 2.0 på mandag. (Da var jeg riktignok fremdeles litt syk, men). 321 i dag.

Spiste for lite i går, ble veldig sulten på jobb. Så må spise mer mettende mat. Vurderer å begynne å telle kalorier igjen, men sist jeg gjorde det ble jeg ganske så besatt av det, så vil ikke havne der igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Du trenger ikke å telle, jeg ble helt tullerusk i desember. Det er jaggu ikke lett å telle når en skal på så mye besøk og bli servert alt mulig rart! Men du må jo spise slik at du føler deg mett, og du vet vel sånn ca hva som er veldig næringstett og hva som er mindre næringstett? Du var jo inni en god periode før desember, det er jo bare å gå tilbake til slik du gjorde da? Jeg har kutta alt snop, sjokolade og chips, men tillater meg desserter, for det blir alltid servert etter middag og da klarer jeg ikke de mengdene av det, slik at det utgjør så veldig mye. Og så takker jeg alltid nei til kake, småkaker og slike ting, så lenge ikke det er rett etter et måltid.

Du trenger kanskje ikke å bulke? Du har jo lagt på deg litt (noe er sikkert vann), så du kan jo bruke den ekstra vekten der, til å gå opp i muskelmasse? Altså at du ikke går ned i vekt, men heller ikke går opp, da omgjør du fett til muskler, men det vises kun på målebåndet/speilbildet..  Så kan du gå litt ned i vekt etter det igjen, og da vil musklene bli enda mer synlige, så lenge du går sakte ned i vekt :) 

OI!! Jeg så ikke at du vurdere å gifte deg!! Så spennende da :rodmer:  Dere kan jo bare bestemme dere for å gifte dere? Her fridde ikke han, men vi bestemte det sammen. Men det er jo selvsagt mest romantisk med ett frieri da :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg egentlig ikke trenger å telle,. Jeg vet vel på en måte det med næringstett og ikke næringstett mat, men føler ofte at det skal mye mer til å bli mett for meg enn for mine kjøttspisende kolleger. Da jeg prøvde disse boksene noen uker var jeg sulten en del, så nå lurer jeg på å gå i detalj og prøve en kaloribasert vegetarmeny som BeachBody har og faktisk lage all den maten. Sunn, næringstett mat. Det funker jo veldig bra for meg å trene nøyaktig det som står på en plan, så kanskje jeg burde spise nøyaktig det som står på en plan også...! Men da kommer problemet at de har en del mat som ikke finnes eller er vanskelig å få tak i her. Som tempeh. Aldri funnet det i Norge, og vet ikke hvor jeg skal lete heller. Tror det er et par steder i byen som har det, men det er det å dra helt ned dit for å lete etter det i en travel hverdag, da...! Lurt å takke nei til de tingene du nevner, og jeg tror du har rett i at jeg må gå tilbake til litt sånn jeg klarte tidligere i desember. Mer sukkerrestriksjon, mer planlegging. Og nå må jeg spise mindre nøtter. Fikk fullstendig dilla på yoghurtnøtter og sjokonøtter pluss litt brente mandler. Det er sikkert der de ekstra kiloene kommer fra! 

Høres veldig fint ut å kunne gjøre som du beskriver med vekta - bruke det til å gå opp i muskelmasse og ned i fett. Men det var det å få det til, da. Kostholdet er alltid det som gjør at jeg ikke får superfine resultater etter et program. Jeg spiser ikke sjukt usunt heller, men det er mye smått som utgjør det, og ofte litt ekstra mat på kvelden fordi jeg er mye sulten da, og sammensetningern er nok ikke optimal.

Jaa, bryllup! :hjerte: For min del kunne vi godt bare bestemt det, og det har vi på en måte også når vi snakker om sted, hvem som kan vie oss, hvem vi skal be ogsåvidere...Men jeg tror at kjæresten min helst vil det skal være et frieri involvert også. Selv om det føles litt rart når vi er så enige allerede, hehe! Jeg vil gjerne få det til i begynnelsen av mai på en spesifikk dato, men det er ikke sikkert det går bla fordi bestevenninna til kjæresten bor i utlandet og mest sannsynlig ikke kan komme til Norge da. Jeg prøver å ikke henge meg altfor mye opp i datoen, men merker at jeg blir litt sånn stressa og bare vil få det gjort samtidig som jeg ikke vil stikke innom tinghuset på en vanlig ukedag og ikke gjøre noe utav det heller. Så jeg veksler mellom å ville ha stort bryllup og be "alle" og å ville ha noe bittelite med de nærmeste og restaurantbesøk etterpå. Så vi må bestemme noe. Og finne ut hva det koster, vi har ikke allverdens med penger etter at vi flytta. Jeg har bare ikke lyst til å være så gammel når jeg gifter meg. Nå blir jeg snart 36, og hvis vi må vente et år til....Vil liksom bare være gift! ;) 

Nytt innlegg med trening kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går (torsdag) trente jeg Jericho's Half and Half. Det er den ene treneren fra Core de Force som har det, og det var 20 minutter med HIIT-trening og 20 minutter yoga. Cardiodelen var utfordrende, med mye greier som foregikk i plankeposisjon og hopping rundt og opp og ned. Så var det to mageøvelser som ble foretatt liggende, som bare gikk sånn halvveis fordi jeg fikk vondt i ryggen, og så yoga. Og den yogadelen der var ganske ålreit. Vofse kom inn for å få kos da jeg holdt på med det, så vi skulle stå i en sånn warrior-posisjon med et bein fram og et bein langt bak og armene opp i lufta, men jeg hadde en arm opp i lufta og koste på ham med den andre. :fnise: Og da jeg sto i downward dog gikk han under meg. Han er 59 cm høy og har halen på ryggen (eurasier), så kroppen min skrapte halen hans ned, haha! Han pleide å gå under meg når han var liten, det var litt vanskeligere nå! 

I dag var det MMA Shred, jeg tok 2.0-versjonen. Mye boksing, vridninger og spark. Ble god og svett og klar for dagen. I dag er det jobbfest med Italia som tema. Jeg går helt ut av komfortsonen (hater egentlig utkledning og sånt) og skal være mafiababe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag tok jeg Hammer Power - det er en økt fra Hammer & Chisel. Det litt rare med denne hybriden er at de har kutta ut Core de Force sine egne styrkeøkter og bare kjører andre. Altså, det er jo et hybridprogram, men når noen av øktene gjentas 3-4 ganger mens andre ikke er med i det hele tatt syns jeg det er litt rart. Anyway. Hammer Power er styrkeøkter med manualer, der du starter på lett vekt og 10 reps og så medium vekt og 10 reps, og halvveis uti økta bytter du til tungt og tar først 10 reps med medium og 5 med tungt. 

Jeg gikk litt ned i vekt siden sist jeg tok dette siden det er lenge siden. Brukte bare 2 kg på lett og 4 på medium og 6 på tungt. Kunne klart tyngre, men det var helt passe utfra at jeg var sliten. Det gjorde også at jeg var i stand til å gå veldig dypt ned i squats og gjøre ting i riktig tempo. Senere på kvelden så jeg at han ene treneren fra Core de Force likte bildet mitt på instagram! :nigo: Etter det gikk vi en lang tur i skogen i ulendt terreng, masse oppoverbakker, og jeg er faktisk støl ennå. Veldig koselig tur! 

Holdt meg nesten unna sukker på fredagen, helt fram til TiraMisu-dessert og fem twist. På lørdag greide jeg å bare ha nøtter til godteri. (Sjokonøtter, yoghurtnøtter og brente mandler). Ikke uten sukker, men veldig mye bedre enn en pose potetgull, minst 100 gram sjokolade og smågodt som det kan bli i en helg..!

Søndag tok jeg Acitve Recovery, 10 min med rolige spark og slag 10 min tøying. Veldig behagelig økt! 

I dag tok jeg MMA Shred 2.0 igjen. Det tyngste er 30 sekunder med hoppende spider lunges. Det gjøres fire ganger, og kun to av de greide jeg å gjøre det uten pause. Ellers mye fine øvelser. Egentlig sto det også Core Kinetics på planen, men det hadde jeg ikke tid til, så jeg tok istedet 5 minute core on the floor, som jeg har nevnt tidligere der du gjør ulike plankeøvelser i 5 min uten å sette ned knærne. Det gikk såvidt!

Trøtt i dag! :sove: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink, klapp på skuldra! Som du holder det gående med treninga :mrgreen: Kommer aldri helt over alle de forskjellige navnene på videoene, Hammer Power og sånn:fnise: Ikke at navnene på gruppetimene jeg går på er så veldig mye bedre akkurat, haha! 

Noen ganger er det digg å bare bruke litt lettere vekter og virkelig kjenne at en gjør alt riktig. Det kunne jeg nok med fordel gjort selv også... En får jo så mye mestringsfølelse av at ting gjøres helt riktig, samtidig er det jo litt gøy å løfte tungt også. Jaja, balanse er vel nøkkelordet! Og stas med bilde-liking på insta, skal ikke kimse av det spør du meg:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :klem: 

Haha, ja, det er veldig mye rare navn, altså! Nå er jeg vant til det, men kan godt skjønne at det virker snodig! Amerikanerne er veldig glade i bilder og assosiasjoner! Hammer and Chisel-programmet som Hammer Power er hentet fra består feks av to trenere, en skikkelig muskeldude som fokuserer på tung styrke og en fitnessdame som har designa sitt eget kostholdsopplegg og har flere treningsprogrammer bak seg med både styrke og cardio. Så de er hammer og meisel, og programmene har da deres "tittel" foran hver økt og da er det de som er treneren. De skal hjelpe deg med å hamre og meisle ut kroppen din til en "masterpiece". Haha, gud, så cheesy det høres ut på norsk når jeg forklarer det! :fnise: 

Det var gøy at han treneren likte bildet, han er visst veldig flink til å gå rundt på insa og gjøre det! Drømmen må jo være å få en like fra Shaun T! :fnise: Han svarte på en Q&A-snap fra meg en gang, ble helt starstruck av å se at han hadde sendt meg snap!

I dag var det dag 9 av hybriden, og nå var det Total Body Circuit fra Focus T25. Shaun T! :hjerte: Den økta er så slitsom, og det overrasker meg alltid, for den er fra et program som går over tre måneder, hvor intensiteten blir høyere og høyere for hver mnd, og dette er i den første. Så det burde jo ikke være så tungt? Joda. Det er hele kroppen med egenvekt, så mye pushups, planke, squats, utfall...og du bygger opp sakte. En serie kan for eksempel være å stå i planken. Så skal du gå plank walk. Så skal du gå plank walk og ta pushup, så skal du gå plank walk, ta pushup og hoppe opp i squat...osv. Veldig mye på gulvet med planke, og det er 25 min uten pause, men starten på hver progresjon gjøres rolig nok til at man får igjen pusten. Var såvidt jeg kom meg gjennom uten å stoppe, så denne er definitivt fortsatt ufordrende. Med tøying er det rett i underkant av en halvtime, og jeg brant 300 kcal. 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag var det MMA Shred 2.0 fra Core de force igjen, men siden den var på mandag (og fredag) tok jeg heller en av delux-videoene til programmet. Det het Agility Power, og besto av ulike cardio-og styrkeøvelser med agility-ladder. Og hey, der var jeg skikkelig newbie og måtte ta ting sakte og holdt på å dette og rota det til, ja. Med det samme det blir mye koordinering detter jeg helt ut, og bare det å hoppe inn i et stigetrinn- ut bak-inn i neste-ut foran- gjør meg forvirra og jeg gjør feil. Men jeg prøvde i det minste å bevege meg hele tiden. Joel var treneren, (det er Joel og Jericho som har Core de force), og han trente ikke selv nå, han bare prata mens en jente sto foran og viste. Uvant! Ble sliten av økta, men samtidig ganske forvirra. Det jeg fikk til best var sideveis-hoppende planke-pushups'a jeg plutselig har oppdaga at jeg får til. Skulle stå med armene inni hvert sitt stigetrinn og hoppe sidelengs. 

Etterpå var det Core Kinetics, 16 min med ulike mageøvelser. 7 øvelser, to ganger gjennom alle sju og så 1 min planke til slutt. Måtte bare få bekrefta for meg selv at jeg fremdeles ikke liker denne, og kommer nok til å erstatte den med andre magevideoer på de dagene den står oppført. 

Stormete ute i dag. Sidelengs regn og mye vind. Ikke akkurat januarvær...!

I morgen er det styrke som bare varer 23 min. Lurer på om jeg får sneket inn noe ekstra etterpå da. Kanskje noe abs med Shaun T eller noe? Eller en helt annen økt for å doble. Jeg skal eeeegentlig ikke holde på med å messe med ting når det er fast kalender ettersom den er satt opp sånn av en grunn, men. Får se hvordan den i morgen er, for den har jeg ikke gjort før. 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Hvis du små spiser mye, så er det en uvane, men også ett tegn på at du ikke spiser nok. Ser at du er vegetarianer, men det skal være gode muligheter for allikevel å få i seg nok mengde med mat i løpet av dagen for det.

Det er lettere å omgjøre fettet til muskler hvis du slenger på litt vekter - større belastning på musklene og fokuserer på litt mindre kondisjon. Det regner jeg med at du skal siden programmet heter body beast og en kan velge bulk eller lean? Ved å øke belastningen på musklene så blir en litt ekstra sulten i starten, her går mange (inkl meg) i en felle og legger på seg endel, men det har ikke så mye å si, da det trengs mat for å legge på seg muskelmasse og, hvis en skipper vekta en periode og fokuserer på målebåndet så vil en se at det ikke er så galt - til tross for at en føler at en spiser mye. Nå trente jeg mer i forrige uke, enn det jeg har gjort de siste ukene før jul og jeg ble nødt til å spise mye for å holde meg mett, men jeg har ikke lagt på meg et gram, så det føles ut som om jeg spiste masse, men kroppen trengte det (tok heller ikke av, men det er ikke så lett når en øker belastningen, fordi kroppen merker det så godt og krever mer mat, til den er tilvendt den økte treningen).

Dette har jeg sikker spurt om før, men kunne du lagt ut et eksempel på en normal matdag, der du ikke føler at du har spist for mye eller for lite? Jeg merker at det er myyye lettere å ikke spise for mye hvis jeg ikke småspiser på sukkerholdig mat! Holder jeg meg helt borte fra sukker, så spiser jeg også generelt mindre, og så lenge jeg ikke er helt natzi, men tillater meg det en gang i blant, så hiver jeg ikke i meg ekstreme mengder når jeg først "skeier litt ut". Men det er vanskelig å finne den gyldne middelveien. Jeg brukte jo god tid på å komme i rutiner igjen etter bulken, så det er ikke lett. For det er rart hvor fort en får seg nye og dårlige vaner :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke skrevet i går, så oppdaterer treningen kjapt, før jeg skal svare deg ordentlig, @gjest- silje! (heey, taggen virka!)

I går trente jeg Joel's 8 & 8. Det var et 23-minutters styrkeprogram jeg ikke har tatt før. Det var tre runder med øvelser, 8 reps pr øvelse, og de åtte repsene skulle gjøres tre ganger. I siste set var det også åtte reps, men da ble det gjort to ganger. Altså åtte ulike øvelser, åtte reps. Og det jeg skrev nå skjønte jeg nesten ikke selv engang...! :fnise: Poenget var at det var styrke med manualer, mest squats og utfall og noen press-øvelser. Brukte mest 6 og 9 kilo pga antall runder.

Det var en ganske bra økt, og jeg jobba med å gjøre det riktig, gå dypt ned i squats og følge instruksjonene godt. Etterpå hadde jeg litt tid, så tok 10 minute ab chisel fra Hammer & Chisel, som er 10 min på benk. Planke og sitting på kanten av benken og gjøre øvelser med beina som tar magen. Første gang jeg prøvde den på benk, det var kult!

I dag var det MMA Power, HIIT med boksing og sparking. Heftig og høyt tempo. 47 min. Måtte bare ha en pause fordi vofse ville kose. :rodmer: 

Angående mat: Jeg småspiser litt, ja, men jeg spiser knapt sukker lenger. Har kutta drastisk ned, og med unntak av fem twist og tira misu på fredag forrige uke har jeg ikke spist sukker i år. Det kan være knekkebrød med peanøttsmør eller questbars. Eller shakeolgy. (Måltidserstatningsshaken til Beachbody, her står det om næringsinnholdet) Prøver å finne noe tilsvarende i Norge, for det koster en formue å få det tilsendt. 

Jepp, Body Beast er nesten utelukkende styrke, og det er tungt såvidt jeg har skjønt når jeg har lest om programmet. Jeg er litt cardio-junkie, så får se om jeg greier 3 mnd med det uten å legge på cardio innimellom. Pleier du bare å spise mer, uten å telle kalorier eller porsjonskontrollere/tenke på macroer, bare spise fornuftig og følge sulten? Prøver egentlig å veie meg svært sjelden, kun når jeg "må" i forkant og etterkant av programmer. Nå ligger btw Core de force-t-skjorta mi hos Fedex og de ville ha kvittering, før de sender ut. Jeg blir så stressa av sånt, redd for å ikke få den! Samboer sier at det bare er rutine, en stikkprøve, men likevel...

Mat, ja..Her er en vanlig arbeidsdag, hvor jeg spiser relativt likt:

Etter trening: En shake av noe slag, gjerne noe proteinpulver, bare for å få i meg noe siden det går en stund til frokost.
Frokost: Chiagrøt. Havregryn, chiafrø, frosne blåbær, mandelmelk og rosiner.
Mellommåltid: Questbar eller knekkebrød med peanøttsmør eller frukt, kanskje yoghurt.
Lunsj: Stekte bønner eller kikerter eller lignende med sopp og noen ganger grønnsaker (laga på forhånd). Mulig det er mengden her det skorter på, for i dag tok jeg dobbelt så mye (siden jeg hadde meg meg middagsrester i går tok jeg gårsdagens og dagens lunsj med på jobb), og er ikke fullt så sulten. Noen ganger har jeg spist knekkebrød med det samme jeg er på kontoret igjen, da har jeg som oftest ikke hatt noe mellommåltid. Ellers har jeg med middagsrester.
Mellommåltid: Denne uka har jeg prøvd meg med gresk yoghurt med bær elller honning. Noen ganger spiser jeg bare en sånn liten beholder med honning for seg. Ellers kan jeg bli veldig sulten her. En boks rosiner om jeg husker å ta det med, eller en questbar når jeg kommer hjem.
Middag: Store variasjoner, men i går hadde vi "kjøttkaker" laga av bønner og nøtter, det ble jeg mettere av enn vanlig. Ellers kan vi ha tofu-wok med fullkornsris, gratenger, fylte sopp, søtpotet- eller linsesuppe, eller en sjelden gang en ferdigpose fra Toro der vi bytter ut kjøtt med kikerter og sopp. 
Kvelds: Da er jeg sulten igjen. Har spist  for eksmpel riskaker med peanøttsmør, havregryn med bær, epler med kanel i microen, banan med kakaopulver i mikroen, bær med shakeology på, brødskive med ost...av og til to av disse tingene.

Jeg mistenker litt at jeg føler meg sulten også fordi jeg kjeder meg. Er egentlig veldig redd for å få tilbud om fast jobb, for jeg teller uker mot sommeren og slutt...!! :(

Uansett....vil gjerne ha tips til hvordan bli mer mett. Og jeg vil helst ikke spise mye melkeprodukter, men gjør det innimellom. Liker ikke egg, så derfor er det ikke noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov jeg bedre enn på lenge. Har hatt så mye problemer med søvn i veldig lang tid. Hva gjorde jeg annerledes? Jeg tok 10 min med yoga på kvelden i går. Jeg hater jo egentlig yoga, men det sto på planen. Fra et eldgammalt program som heter 10 minute trainer, med Tony Horton som så ut som han var tjue eller noe. (Nå er han den mest veltrente snart sekstiåringen jeg noensinne har sett, kroppen hans ser ut som en tredveårings, men i videoen jeg tok på søndag så ansiktet hans fjortis ut, haha)  Det var fort og lett og bare tøying, nesten, men jeg vet ikke hva ellers det kan ha vært, for jeg sov mye bedre!! Må teste om det funker fremover, tror jeg. Det meste av yoga er en hel halvtime, så litt mye. Men kanskje ta 10-15 min eller noe. Da rekker jeg akkurat å ikke kjede meg så jeg blir sur. :fnise: Gjorde det faktisk sammen med kjæresten etter agilitytrening med vofse.

Lørdag trente jeg Chisel Agility (lørdag agility for folk, søndag for dyr, tydeligvis). Det er mye hopping i ulike retninger. Veldig slitsomt til tross for at det ikke er high impact. Søndag var det altså bittelitt yoga på kvelden.

I dag var det MMA Power (samme som fredag). 47 min med sparking, boksing, hopping, burpees...Følte jeg fikk det til mye bedre nå, det var heftig. Etterpå var det 16 min med abs fra et litt eldre program med Tony Horton. Den videoen het Ab Ripper X. Var en del jeg ikke fikk til fordi jeg får vondt i ryggen, men jeg modifiserte og tok små pauser og kom gjennom. Totalt 1 time og 5 min trening, 540 kalorier!

Treningsromoppdatering i neste innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...