Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Så flink du har vært med treningen i det siste! Også hjemmetrening atpåtil. "Må" liksom til et senter jeg. Har tenkt noen ganger som ikke jeg rekker å dra på senteret at jeg skal ta en treningsvideo, men det skjer aldri!

Så kjipt med leveringen av utstyret - håper de får fikset opp i det fort! Og lykke til med matplanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest- silje

Wohoo, for maten ! Det ser virkelig ut som en kjempeplan du legger nå :bolledeig: Tenker nok at det var styrete i starten ja, men det kommer seg etter en liten stund, når en blir tilvendt :) 

Synes du gjør en kjempejobb med treningen, tenker at du vil ha godt nytte av å sette opp næringsstoffene etter hva kroppen har behov for. Spesielt dere som er vegetarianere, bør se igjennom kostholdet slik at dere får i dere alt dere trenger :) Håper ikke du blir skuffa hvis du ikke får sixpac - husk de som har det, har gjerne trent i mange år, eller ligger på en ekstremt lav fett % som ikke er så sunt for en kvinne å ha over lengre tid. Jeg tror at du absolutt kan få gode resultater og få en mer markert mage/kropp, spesielt nå når du skal øke styrkedelen i treningsprogrammet ditt! Jeg synes uansett at du ser flott ut, og ikke trenger å gjøre så mye endringer, men det er jo du som skal være fornøyd med deg selv, og jeg også ønsker jo å endre på ting - typisk kvinnfolk, tror jeg :fnise:

Det er typisk med slike leveringer, og det er så irriterende. Jeg blir i alle fall så sur når det blir slik. En har jo enten betalt mye for leveringen eller for utstyret m/inkl levering, så da bør de virkelig klare å gjøre jobben sin slik at kundene får det til rett tid :frustrert: Har det ordnet seg nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt av en plan! Det er ganske (veldig) vanskelig for meg med all matten siden jeg har dyskalkuli, merker jeg. Jeg får ikke til å sitte der og regne ut kvelden i forveien som mange gjør, så jeg tar det litt etter hvert, prøver meg fram og vet stort sett hva jeg må øke i. De to dagene nå når jeg har logga har jeg hatt riktig mengde proteiner, for mye fett og for lite karbohydrater - men bare litt for lite. Så jeg prøver å øke det, skal faktisk spise 50% karbohydrater og 25% av de to andre. Fett gikk jeg fort opp i takket være kokosmelk og stekeolje, så prøver å begrense det. Samtidig vet jeg da at jeg fort kommer i riktig mengde om jeg må på kvelden med litt nøtter. Ser litt på IIFYM fordi de mener du kan spise alt du vil bare det passer med macroene, men for meg er det vanskelig det også, - siden det innebærer at du kan spise kake og pizza og sjokolade - men ikke mye. Og jeg har ikke vært noe særlig til å begrense meg i det hele tatt når jeg først begynner. 

Ja, ser jo at sixpack kan bli vanskelig, men om jeg kan bli litt mer markert blir jeg glad for det, trenger ikke bli som Danielle Natoni som jeg har nevnt her inne før (fitandfunky på insta). Det er jo ikke vanlig å ha sånn mage...! Men ja, haha, vi jenter er veldig til å ville fikse ting og ikke være fornøyd med ting. Hadde jeg sett hvordan jeg ser ut nå for både 5, 10 og 15 år siden hadde jeg jo tenkt at det var helt uoppnårlig. 

Det med å trene hjemme vs på senter er ganske motsatt for meg, @elvital! Jeg var på treningssenter forrige uke siden jeg var på jobbtur til Bergen, og jeg blir altså sååå selvbevisst og stressa. Føler at alle ser på meg (selv om jeg ikke ser på dem), føler jeg gjør feil, er redd for å gjøre feil, syns det er trangt og ubehagelig i garderoben og i det hele tatt. Slapper ikke av. Hjemme er det rett på uten å tenke noe særlig. 

Ordna seg med leveringa! Men det kom en stakkars fyr med bilen, og skulle ha inn utstyret. Han var veldig sur for å ikke ha fått beskjed om tyngden på lasta før han dro for å hente det...! 15 plater med gulv, en pakke med pullup-power tower på 40 kg og 140 kilos tredemølle! Vi klarte det med samarbeid, lifttralle og tepper på tersklene. Så nå ligger det svære kasser i treningsrommet, og vi må prøve å få lagt gulv, med å ta ut så mye som mulig. Håper det går med tre i bredden...! Det er jo tidenes byggeprosjekt, dette. Særlig power tower, tror jeg. Mølla skulle visst nesten være å bare brette ut. Men manualene mine, som jeg merker jeg allerede trenger...de må jeg vente på til slutten av måneden. 

Neste post for treningslogging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag kveld (da hadde jeg jo trent vanlig på morran) gikk vi tur med en jente vi kjenner og hunden hennes, gikk i to timer på jorder. Opp og ned og rundt og opp og over, i masse snø. Så det kjente jeg godt etterpå, ble faktisk veldig sliten! Ikke sånn andpusten-sliten, men veldig matt, liksom.

Tirsdag var det leg day, økta het rett og slett Build: Legs. Det var mye squats og utfall, bulgarsk utfall, etc. Øker vekter og går ned i reps stort sett sånn: 15 reps - 12 reps - 8 reps og så 8 igjen med litt høyre vekt. Det var en økt jeg kjente skikkelig, og i dag er det litt vrient å gå!

I dag var det Build: Back/Bis. Mye samme repetisjonsmønster som sist. Brukte litt forskjellige vekter, rangerte fra 3.5 til 9 tror jeg. I manualer, altså. Så jeg skriver vektene pr. manual. Når de skulle holdes rett som i hammer-curl kunne jeg sette på en liten skive oppå, men ellers måtte jeg pause for å få tid til å skru av og på skiver. Gah, trenger manualene jeg har betalt for!! 

Kjenner at jeg blir støl av dette programmet nå som det er nytt. Men kjenner jeg syns det er litt kjipt med minimalt med cardio, er litt redd for å miste kondisen. Kanskje jeg putter inn litt mølleøkter innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Oh God! Var det dere med en stakkarslig liten fyr som leverte ? Skjønner godt at han ble sur... Altså nå teller gubben min for 3personer i styrke, så min klarer seg med meg :fnise: Men en stakkars liten tynn sak, som ikke er så sterk, vil jo slite med en slik oppgave - og de skal vel egentlig være 2 ved slike leveringer ;) 

Jeg tror at du får til den regningen etter hvert, du trenger ikke å kunne alt med en gang! Det var bra at fettet gikk over % som du skal ha, da etter det jeg har lest her, så virket det veldig kalorifattig, men nå bruker ikke jeg de samme produktene som dere, så jeg har jo ikke helt peiling :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, bare én fyr! Men han var ikke liten og tynn, altså, han var ganske høy og kraftig, og han bar inn kassa med power tower på 40 kilo alene, men vi måtte splitte opp plasten med gulvplatene og ta én av gangen, og mølla var vanskelig! Og jeg hadde hjemmekontor mens samboer var på jobb, så det var bare leveringsmannen og meg. Tenker han hadde droppa å hjelpe til om jeg ikke hadde vært alene, så det var jo egentlig greit. Alltid når vi har fått ting levert (kjøkkenutstyr, hvitevarer, sofa) så har det vært to stykker i bilen, så syns det var uansvarlig av leverandøren å gjøre det sånn (altså å ikke gi beskjed om at dette er store og tunge varer). Lurer på hvordan de har pakka manualene for at det skal bli greit å bære. Hvis de har manualsett + stativ i én pakke (altså vekter med 2 manualer pr sett og vekta 2-20 kilo) går det jo ikke ann å rikke det...! 

I går klarte jeg å være ganske rett på målene. Mangla bare 5g proteiner og 9g fett, men gikk over med 26g på karbohydrater. 
Skal ha 125g protein, 250g carbs og 56g fett. Den siste har jeg økt litt manuelt fordi gramma man får oppgitt har litt slingringsmonn. Er jo ikke mye fett i proteinene mine. Men joda, bruker man litt kokosmelk og steker i olje går det fort unna. 

I dag var det Beast: Cardio og Beast: Abs. Jeg gikk som en pingvin i hele går fordi jeg er så støl, så en cardioøkt som innebar mye squats der du skulle holde i ti sekunder tre ganger på en runde var slitsomt. Var ellers litt burpees med vekter og litt plankegreier og hoppende utfall. Ikke noe i nærheten av det jeg er vant til fra Shaun T, men ble likevel sliten. Abs-videoen var det visst to av, den som kom da programmet kom ut og en de har laga i ettertid. Visste ikke det var to, så tok den som visst var den nyeste, med damer i videoen. I alle de andre er det bare Sagi og to muskelmenn. Sa jeg at i den en er Sean Lowe fra the Bachelor med? :fnise: Ikke den jeg tok i dag, da. Egentlig ser det litt rart ut med disse svære mannnfolka som gjør cardio. De får det liksom ikke helt til! Shaun T har driiitbra kropp, men han er ikke så firkanta og massiv som Sagi, så han har ingen problemer med å hoppe og sprette og være atletisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte visst å skrive på fredag, og siden jeg knapt bruker pc ila helga blir det lite dagbokskriving. Liker best å bruke tastatur, er så knotete å skrive langt fra telfonen. Anywayyy...

Fredag: Build: Shoulders. Det var en ganske fin skulderøkt. For første gang var det bruk av pullup-bar, men siden vi ikke har satt sammen power tower ennå ble det bare strikk i døra. 

Lørdag var det rest day, men brukte tid på å legge gulv i treningsrommet og på å pakke ut mølla. Fikk ikke blitt ferdig med det, så den står fremdeles i esken sin, men den er ferdig bygd bortsett fra et par sidedeksel og det store mysteriet - hvordan få 140 kilo ut av pappesken sin...! Power Tower fikk vi ikke begynt på, bruksansvisningen er ganske så avskrekkende...! Hvis man tar alle de tingene Ikea gjør med sine bruksanvisninger som et grunnlag, med oversiktlige tegninger, tydlig visning av hvilke skruer som skal hvor, nøye fokus på hva du på passe på å unngå, som en slags manual til Hvordan Lage Gode Bruksanvisninger.. Så har denne produsenten i stedet valgt å bruke det som en mal på hvordan de absolutt ikke skal gjøre det i det hele tatt, og gått i stikk motsatt retning. 3 tegninger, som viser ti-tjue ting samtidig, der man egentlig bare har en modell av hele apparatet ferdig montert, men der delene er flyttet noen cm ut fra hverandre. Så kan du myse og gjette på hvilken skrue det er. Og det er en lang oversikt over skruer også, men den er på baksiden av tegningen, uten noen bilder, så da må du telle skruer og så telle antall like tall på tegningen og håpe du tar riktig skrue. Jiiz, gleder meg ikke til det der, altså. 

Søndag var det Build: Bis/tris igjen, samme som på mandag. Kjæresten var med på 20 min omtrent av rundt 50 eller hva det er. Så da delte vi på vektene. Jeg gikk ikke opp i vekter på så mange av øvelsene, men prøvde å ta sakte repetisjoner for å få mest mulig ut av bevegelsene og dermed muskelbelastningene. Gleder meg SÅNN til vektesettet kommer. Når vi har fått mølla ut av pappen, montert power tower, satt opp vektene på stativ og limt opp speil på veggen har vi endelig et ferdig treningsrom! :hoppe: Vanskelig å få bygd og gjort så mye når man er sliten etter en lang arbeidsdag + må finne på ting med hunden og gå i stallen. Men satser på en litt sånn "alle monner drar"-tankegang. Litt. Ofte. Da kommer vi i mål! (Og det er jo egentlig litt :fnise: at vi har kjøpt masse utstyr for å trene, men ikke orker å bygge det).

Mandag (i dag, altså): Build: Legs. I motsetning til på andre Beachbody-videoer er ikke kreativiteten på topp med disse navnene, haha! Andre gang med den, og jeg gikk ned i noen vekter for å få nok repetisjoner, mens jeg faktisk klarte tyngre på noen. Den tyngste bolken der er når man først tar utfall annenhvert bein 15 ganger, så opp og stå på benken og når du kommer ned igjen tar du utfall med det ene beinet - 15 ganger og så det andre 15 ganger, og så stiller du deg med det ene beinet helt rett og det andre så rett som mulig, men bak deg i en slags vid utfallsposisjon med hælen opp, og tar deadlift 15 ganger. Så er det en liten pause og så er det samme greia med 12 reps på alle øvelsene og så 8. Jeg brukte stort sett 6x2 kilo, men 9x2 på den med 8 reps. 

Har klart macroene ganske bra denne uka! Litt for lite proteiner innimellom, men det går stort sett greit. I går måtte jeg spise masse på kvelden for å få nok! Kjenner jeg er litt redd for å gå opp i vekt, men prøver å tenke at jeg skal stole på prosessen. Jeg kan øke proteiner litt om jeg syns det blir for ille, men disse tre ukene tenkte jeg egentlig å gjøre som det står, og så heller justere mer enn det jeg egentlig skal for neste bolk. Den varer i 6 uker, så det er den lengste. Da er det greit at alt stemmer. 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en beinøkt! Hørtes passlig tung ut :fnise: Så deilig med treningsrom (selv om det er tungt å bygge det sammen)- jeg er også veldig for den alle monner drar filosofien, i mye av det jeg gjør egentlig :) Og så bra med makroene :) Driver jo med det selv og det er ikke alltid så lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Åh wow for en beinøkt! Du er helt rå!

 

Tror ikke at du skal være redd for å legge på deg, så lenge du holder programmet. Nå blir du kanskje skikkelig mett? Og da kommer du ikke til å ty til utskeielser? Noe som gjør at du sparer en del kcal altså. De fleste sier at det handler om hva en spiser i hverdagen, men det er utrolig hvor mye kcal en kan putte i seg på en dag en bare "skeier ut". Så jeg tror nok dette er en god ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2017 den 15.33, elvital skrev:

For en beinøkt! Hørtes passlig tung ut :fnise: Så deilig med treningsrom (selv om det er tungt å bygge det sammen)- jeg er også veldig for den alle monner drar filosofien, i mye av det jeg gjør egentlig :) Og så bra med makroene :) Driver jo med det selv og det er ikke alltid så lett. 

Ja, viktig å få med at vekta er pr manual, altså! :opplyser: Så jeg har ikke akkurat det dobbelte i hver hånd! Skulle ønske bare treningsrommet kunne være ferdig av seg selv. Eller at man kunne bestilt ferdig monterte produkter. Man kan faktisk bestille at noen fra leverandøren bygger det for deg, men det koster masse, så vi får bare gjøre det selv. Bare skjønner ikke helt når vi skal få tid! 

Liker makroene, det er veldig mye friere enn mye annet. Jeg er med i IIFYM (If it fits your macros) for å få tips til hvordan man kan legge det opp, og lærte nylig at man kan spare opp karbohydrater og fett gjennom uka hvis man vet man skal ha et usunt måltid. Det får jo ikke gjort noe med sukkernivået, men det gjør selve makroene bedre. Så siden jeg har bursdag i dag og tenkt å spise kake, spiste jeg 18 gram mindre karbohydrater og 7 gram mindre fett i går. Og må nok ta litt på torsdag også. Fortsatt litt usikker på om mine utregninger er ok, bruker fortrinnsvis den fra MFP siden jeg skal ha 50% carbs, 25%fett og 25% protein de første tre ukene. Har fått hjelp til å regne ut også, og tallene ligger i nærheten. Så planen er å se om det har skjedd noe de tre ukene (halvveis nå) og så evt endre det litt før neste treningsfase.

Jeg har 250 gram carbs, 125 gram protein og 56 gram fett.

På 13.2.2017 den 20.43, gjest- silje skrev:

Åh wow for en beinøkt! Du er helt rå!

Tror ikke at du skal være redd for å legge på deg, så lenge du holder programmet. Nå blir du kanskje skikkelig mett? Og da kommer du ikke til å ty til utskeielser? Noe som gjør at du sparer en del kcal altså. De fleste sier at det handler om hva en spiser i hverdagen, men det er utrolig hvor mye kcal en kan putte i seg på en dag en bare "skeier ut". Så jeg tror nok dette er en god ting.

Takk! (Men igjen, vekta er pr manual, så den tyngste er 9 kg pr hånd)! 

Ja, jeg blir mye mer mett! Jobber med å prøve å spise hver 2-3 time, og jeg følger med på makroene. Noen dager må jeg stå og regne masse på kvelden, legge ting inn i appen og ta ut igjen. I forgårs spiste jeg tortilla med store mengder ost og peanøttsmør med skje! :fnise: Jeg har dyskalkuli, så jeg sliter med mattegreiene, men kalkulator og app hjelper!

***

Tirsdag: Det var rygg og biceps, kunne velge mellom en økt som het tempo og en som het build. Den første har jeg tatt før, så da prøvde jeg tempo. Det var ganske artig, du gjorde ting sakte - telte opp til seks og ned til seks på 15 reps, opp til tre og ned til seks på 12 reps og opp og ned til tre på åtte. Måtte også ligge på gulvet med strikken for noen av pullups/chinups-øvelsene. (Det blir så bra når det aparatet er på plass!!)

Onsdag: Cardio. Beast Cardio er...veldig snodig. Det er noen bra øvelser, men Sagi er rett og slett ikke flink til cardio. Så jeg gjorde som jeg har lest mange andre gjør, bytta det ut med en annen cardioøkt. Da tok jeg en bursdagsdate med Shaun T og gjorde Sweat Intervals fra Insanity Max 30. Den er haaard! Vet jeg har kommet meg gjennom uten pause før, men nå måtte jeg stoppe allerede på 11.23. Tror det var på vide pikeups. Det er mange runder med øvelser som gjentas i tre bolker. Skikkelig HIIT-opplegg. Love it! Tok Beast abs etterpå, den klassiske (det er to), siden den er i appen jeg bruker for å logge. Den var ganske ålreit, selv om Sagi er litt dårlig på å forklare øvelser noen ganger, bare kjører på. 441 kalorier brent totalt.

Tror nok jeg kommer til å fortsette å legge inn en Shaun T cardio i stedet for den som står oppført, og det er også viktig for å ikke miste kondisen helt av at alt annet er styrke nå, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! :nigo: Hadde en veldig fin dag og spiste tre kakestykker i stedet for to som jeg hadde regna ut jeg skulle (glemte at sjokolade er opium/kryptonitt, gitt). Så må ned på både karbohydrater, fett og kalorier både i dag og i morgen tror jeg. Men det er fantastisk at man kan fordele det litt! Jeg fant det bare ut litt seint, så jeg trenger et par dager på å få det til! 

I dag trente jeg Build: Shoulders. Nesten alle øktene i denne build-fasen består av sånne 15-12-8 repetisjonsrunder. Noen skikkelig utfordrende, som å sitte mens du holder ganske lave vekter, og tar armene fram - til siden - opp - til siden - ned. Da brukte jeg 4kg pr manual på 8 reps-runden, ellers lavere.

I morgen er det rest day. Det vil si at jeg må ha en hverdag hvor jeg må på jobb uten å trene først! :hakeslepp: Og neste uke er det på en torsdag. Men jeg må klare det, for det var om sagt skuldre i dag, og på lørdag er det chest/tris. Så armene mine må hvile. Men liker det ikke. Har veldig lyst å ta cardio eller noooe som helst, men vet jo at jeg trenger en hviledag i uka. Blir bedre i neste fase, da er det hviledag hver søndag, og hver ukedag jobber kun 1 konkret muskelgruppe.

Det er 3 uker med build, 5 uker med bulk og 4 uker med beast (som er cut i makroene tror jeg). Høres det fornuftig ut? 

Syns det er vanskelig fremdeles å vite om jeg er på rett spor med makroene mine. Men litt tidlig å ta en avgjørelse nå. Merker jo jeg står i speilet og leter etter muskeldefinisjon hver morgen! :hoho: 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det høres veldig fornuftig ut jeg, programoppleggingen altså. Og du, det funker ikke å stirre i speilet hver dag. Da ser du deg bare blind *been there, done that*. Vet det er lettere sagt enn gjort, men prøv ikke å stirre deg i hjel hver dag, bedre en dag i uken eller lignende. Ender bare med at du kutter mer enn du bør, mister energi, ikke orker trene noe særlig/ta i, og så blir det en dum sirkel. 

Og lurt å hvile! Viktig! Hehe. Du kan jo gå en tur eller litt rolig på mølle eller svømme eller noe. Trenger ikke sitte på sofaen foran tvn selv om det er hviledag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelsen og fornuftpraten om å ikke se i speilet hver dag! Akkurat nå gjør det ikke at jeg kutter for mye, da, siden jeg har lagt meg på mer kaloier og konkrete makroer som jeg skal følge i tre uker. Nå er det begynnelsen av den siste, så da skal man ta en ny veiing og se om man skal foreta noen justeringer. Tror det er det man skal, har ikke lest meg opp ennå.

Skal ha 50% carbs, 25% fett og 25% proteiner fremdeles. Men kjenner fortsatt at jeg sitter på en viss usikkerhet om hvorvidt tallene mine er ok. I MyFitnessPal kan man ikke justere makroene med mindre man har betalversjonen, man kan bare justere prosent, så det blir litt unøyaktig, men håper slingringsmonnet er lite nok. Sliter fortsatt litt med at jeg får for mye fett, men lærte at man kan bytte fett med karbohydrater siden det er 9 kcal pr gram fett og 4 kcal pr gram karbo (?). De dagene jeg har gått veldig over på fett hjalp det! 

Jeg klarte å ta hviledag på fredag, selv om det var veldig rart å gå på jobb uten å trene først. Mølla virker ikke ennå, vi monterte den ferdig på søndag, men båndet driver og vrir seg/glir til siden, så vi må få fiksa det før vi kan bruke den. Også har jeg ikke tilgang på noe svømming. Men gikk 1 times morgentur med hunden med en god del oppoverbakke, så fikk en slags minitreningsøkt.

Ellers har hesten min vært syk hele helga, så det har gått mest tid til det, og lite tid til andre ting. Har likevel klart å holde meg innafor makroene, sånn bortsett fra det med fettet innimellom. 56 gram går fort!!

Lørdag var det build shoulders og søndag build legs. Liker begge øktene, det er tungt med ni kg pr manual på noen av de øvelsene, men merker at jeg ofte kan mer enn jeg tror. Kjenner det godt i både skuldre og bein. I tillegg sparka hesten min meg fordi hun var redd da hun var syk, og jeg klarte å tryne da jeg løp på agilitien, så blir fin og støl og full av blåmerker overalt! :P 
Er det noe interessant å lese reps og beskrivelse av øvelser, eller holder det med sånn info som jeg skriver nå?

I dag trente jeg build back and bis. Mye forskjellige bicep curls og kickbacks og deadlifts og litt pullups, som jeg fortsatt bruker strikk på. Har som mål å få bygd det settet ila uka. Litt fristende å få leverandøren til å komme og fikse mølla og bygge det så vi slipper. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Ja du kan sikkert bytte over til carbs istedenfor fett, så lenge du da logger fettet som carbs- om jeg forstod deg riktig nå og at du da bare dobler karbohydratene, da det stemmer at det er ca 9 kcal pr gram fett og 4 kcal or gram karbohydrat. Hva koster den apen da? Jeg hadde lifesum og kjøpte pro - versjonen, men jeg orket ikke å betale masse penger i måneden i tillegg, så hvis det er slik med den MFP så hadde ikke jeg heller kjøpt den nei :P

Gratulerer med VEL overstått :nordvesta:

 

Du må IKKE se i speilet altså! Det anbefaler alle, men jeg er i så fall totalt blind, fordi jeg ser ikke forskjell fra da jeg veide 90kg :fnise:Føler meg nesten like tykk også! Men jeg ser det godt på bilder. Og på bildene ser jeg også veldig forskjell fra tiden før og etter styrketreningen, da jeg har fått en mye mer velformet kropp, og ser slankere ut, samtidig som mer "formet" ut om jeg kan si det slik, til tross for at jeg veier mer nå - enn før jeg startet med styrke. Så å se seg i speilet hver dag, anbefales ikke av meg i hvert fall. Men ta gjerne bilder en gang i måneden i samme klær og lik posisjon. Husk at styrketrening tar lengre tid, enn kardio med kcal underskudd, resultatene kommer sjeldent over natta, men siden du nå er i starten, så vil du ha stor fremgang det første året, for det er da man bygger mest muskelmasse! Tror dette går fint jeg :) Hvis du er vant til å spise lite over lang tid, så kan det være at kroppen legger bittelitt på seg, men det er kun helt i starten. Jeg la på meg 4kg i starten, men det var fordi kroppen var vant til lange joggeturer på lite mat, men etter det så regulerte det seg selv, og det var nok ikke bare fett, fordi kroppen samler mer vann da musklene trekker til seg vann når de får tynt seg litt (blåser seg opp), så jeg tror du skal ta det helt med ro. Nå har du jo også mer kontroll, siden du faktisk teller og logger maten - før så har jeg forstått det slik at du ikke gjorde det, men bare spiste det du trodde var bra, og da kan en få i seg mye mer/ eller mye mindre, enn det kroppen trenger ;) 

Du er kjempeflink, og jeg kan ikke få si det nok, du er helt rå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Awww, tusen takk, Silje! Mye nytt å lære seg her, men ja, jeg tror nok jeg er inne på noe med det jeg gjør, i alle fall. Og jeg kan spise mer enn før! Det med dobling var lurt, lettere enn å regne ut 2.25 gram fett for hvert gram karbohydrat. Jeg har dyskalkuli og må bruke kalkulator konstant! Takk for beroligende ord mtp vekt og sånt. Må veie meg til helga for å sjekke ut om jeg må endre noe på makroene før neste bolk av trening. Denne uka er siste med Build Block og nå skal jeg over i Bulkl. Det er nok ikke sånn ekstrembulk, for jeg følger en plan som er lean, ikke big. Men de neste fem ukene skal jeg trene en muskelgruppe pr dag, en dag cardio og en dag fri. 

Cardio, ja. Siden Sagi sin som nevnt er litt for lite heseblesende, har jeg valgt å bytte alle hans cardiodager med Shaun T-videoer. Det viktigste er jo å gjøre cardio. Så i går tok jeg Insanity max 30: Sweat Fest. En ny video som er lagt til. Det var en "live" versjon, der han hadde en stor sal bak seg med masse folk som trente. Jeg klarte meg fram til 24 min før jeg måtte stoppe i pushup-jacks. (ut til siden og inn med beina som i jumping jacks mens du står i planke og ned i pushups samtidig). Beina mine er støøøle etter leg day på søndag, så det var tungt! Etterpå tok jeg Beast Abs, 11 min med mageøvelser.

I dag var det Build Shoulders. Mye overhead press, underhand press, upright rows, og en øvelse der du med ganske lav vekt tar hendene til siden, rett fram, opp, til siden og ned - det er 1 rep. 15 ganger, 12 ganger og så 8 ganger. Noen av øvelsene brukte jeg 6-7 kilo på, og en sandsekk på 8.5 en gang. Men med mange reps blir det ikke de aller tyngste vektene akkurat. Brukte 2 og 2.5 og sånn på de mest krevende, men fikk til en runde med nevnte øvelse og 4 kg når det var 8 reps!

Har nå fåt tilbud fra utstyrsleverandøren at de fikser mølla og bygger power tower og leverer manualene og tar med seg søppelet...for bare tusen kroner! Lett verdt det med den håpløse bruksanvisningen, og vi sikkert hadde brukt 3-4 ganger så lang tid på å bygge som dem. Latskap, ja, men gud så digg. Så det skjer til uka. Da skal vi bare henge opp speil og så er rommet egentlig endelig ferdig!! :hoppe: Kommer sikkert til å få lyst på enda mer stæsj igjen snart, men, haha!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig! Føles litt latskap å ikke fikse det selv, men herlighet så befriende! :hoppe:

I dag har jeg rest day. Liker ikke når de er satt opp på ukedager. Meh. Kjøpte meg til og med en caffe mocca på en bensinstasjon, som jeg endte med å hive etter to-tre slurker fordi det egentlig var litt kvalmende (og jeg fant ut hvor sykt mye fett den inneholdt - jeg liker mat med fett, altså, men vi heller bruke gramma jeg har til rådighet på noe annet). I morgen må jeg huske å veie meg igjen så jeg rekker å få råd og sette opp nye macroer ila helga. Vanligvis har jeg innveiing og bilder på en søndag, men må nesten bli i morgen tidlig. Vil få tid til å få litt veiledning og sikre at macroene er så bra som mulig den neste treningsperioden!

I IIFYM-gruppa var det noen som posta at de hadde fått en pakke fra noe som het Barbell box eller noe. Det var i alle fall en boks der man fikk tilsent treningsklær og proteinbarer og pulver og alt mulig rart som en sånn overraskelsespakke en gang i måneden. Det viste seg at ikke bare sendte de til Norge, men det finnes en haaaaug av sånne bokser. Minst tre sender hit. noen sender bare klær, andre bare tilskudd, noen bare sunn mat, noen litt av alt. Jeg måtte se på priser pga toll og sånt, og mens jeg satt med dette og vurderte hvilken jeg skulle tegne abonnement på, tenkte jeg "hva hvis det finnes i Norge også"? Og joda, det gjør det! http://boostbox.no/Hjem 

Så da har jeg kjøpt meg abonnement på treningsboks! Noen av de amerikanske var hakket kulere, men da slipper jeg toll og venting og alt det der. Mohaaahaaa, føler meg like gira som da jeg venta på pakkene i Pennyklubben da jeg var liten! :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å pennyklubben! :hjerte: Jeg elsket de pakkene og sjekket alltid postkassa hele tiden. Nå er jeg veldig spent på den treningspakken du har bestilt. Du er nødt til å skrive om hvordan den var. Får du den i mars da?? Fikk litt lyst til å bestille selv, men det strider litt i mot at jeg akkurat har ryddet ut masse av huset og skal prøve å leve litt mer minimalistisk. Men det må jo også være motiverende å få en pakke i posten med treningstæsj og sunn snacks etc. en gang i måneden! Hm... Fint at du kan være forsøkskanin. :fnise:

Det er så spennende å lese om programmet ditt, og veldig kult at du får et skikkelig treningsrom altså. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...