Rainbow Skrevet 1. august 2013 Forfatter #381 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Takk! På mandag tok jeg siste runde med Recovery Week. Det gikk helt fint, tungt, men greit. I forgårs begynte jeg på måned 2!! Og jeg må virkelig si: HERREGUD så hardt!! Måned én var jo hard. Dette...woha. Mange vanskeligere øvelser, og skikkelig SKIKKELIG høyintensitet på intervallene. I går tok jeg først Fit-testen, den som i teorien burde vært tatt annenhver uke, siden man egentlig skal trene daglig. Men nå er det lenge siden jeg tok den, spesielt siden jeg hadde to uker med valpepause. Det gikk ganske bra! Noen øvelser var jeg likt på, noen hadde jeg økt på, og noen hadde jeg gått litt ned. På to av dem kom jeg halvveis før en liten pelsbølle begynte å klatre på meg, sleike meg i ansiktet og gå i veien, så da måtte jeg pause, gi ham noe å gjøre og spole tilbake før jeg prøvde igjen. Resultater (med forrige gang i parantes. Dette er tredje gang jeg gjør testen): 1. Switch Kicks: 127/63 (143/72) 2. Power Jacks: 46 (39) 3. Power Knees: 90 (84) 4. Power Jumps: 28 (33) (Første gang klarte jeg merkelig nok 38) 5. Globe Jumps: 9 (6) 6. Suicide Jumps: 14 (15) Etter å ha tatt halvparten, tatt en minivalpepause og starta igjen. 7. Push-up Jacks: 23 (26) 8. Low Plank Oblique: 66 (56) Mellomfornøyd. Skjønner jo at det er her de to ukene uten trening kommer inn, men er likevel fornøyd med at der det er litt ned er det ikke mye. Så tok jeg en liten pause før jeg skulle begynne på neste video for dagen, Max Inverval Ciruit. Den ligger her, helt til den brått blir sletta igjen, så hvis noen skal rekke å sjekke må de gjøre det fort. Jeg er VELDIG glad for at jeg ikke visste at denne videoen varte en hel time før etter jeg hadde tatt fit-testen. De andre videoene varte gjennomsnittlig 40 minutter, noen bare en halvtime. Dette var en hel time med cardio og mye plankegreier. Veldig høyt tempo. Jeg trengte selvsagt mange pauser, og enkelte øvelser trengte jeg tid på å lære meg. Men det gikk da, jeg gjennomførte, ble helt utslitt, men det gikk! I går fortsatte jeg med Max Interval Plyo. Jeg ser nå at mange av de andre videoene også ligger på Vimeo igjen nå, så om noen skulle være interessert kan de søke etter dem utfra skjemaet i innlegg #367. Gårsdagens video var også kjempehard, selv om jeg tror den i forgårs var verst. MYE hopping nå, forskjelige måter å hoppe på, andre måter å ta push-ups på. Jeg er jo så dårlig på squat (knebøy), og her er det MYE av det i mange forskjellige øvelser. Så jeg må bare klare å få det til ordentlig. Denne videoen ble litt sånn at jeg ikke fikk gjort alt fordi det gikk fort og jeg ikke skjønte øvelsen ordentlig, men det går seg nok til. Ble mer enn nok sliten og svett, i alle fall. Hadde hjelp av lillegutt nå også. Ingen kong, griseøre, oksestrupe eller noe som helst kan ta oppmerksomheten hans lenge nok til å ikke forstyrre meg i en hel økt. Nå prøver han å bestige beinet mitt selv om han er for liten til å ha det som dominansgreie. Han kom for å redde meg en gang, da. Øvelsen jeg holdt på med var så tung at jeg skreik. Han kom bestyrta inn fra balkongen, løp bort til meg og begynte å sleike meg i ansiktet for å redde meg eller trøste meg eller noe. Awww!! I dag tror jeg det blir pause. Fatter ikke at det med stølhet og intensitet skal være mulig å gjøre dette seks dager på rad. Nå har jeg gjort tre, ettersom jeg tok Recovery på mandag og ikke gadd å ha pausedag før ny måned, og jeg er sååå støl! Endret 2. august 2013 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 3. august 2013 Forfatter #382 Del Skrevet 3. august 2013 I dag var det (etter to dagers pause) tid for Max Cario Conditioning. Kjempeslitsomt!! Men glad for alt jeg får til, selv om ingen av rundene er mulig å gjennomføre uten å ta noen pauser. Denne månedens programserie er mye hardere enn forrige, og den var virkelig ille nok. Bra det er en recovery-video i morra, før det er de to denne uka starta med igjen. Er litt glad jeg ikke gjør dette daglig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 7. august 2013 Forfatter #383 Del Skrevet 7. august 2013 Obs, har vært dårlig til å oppdatere her inne! Tok altså en Recovery-video på søndag 4. august. (Dagen etter det som er skrevet over her). Den var hard til å være rolig! Den som var recovery i den forrige måneden varte dessuten bare en halvtime, denne varte i 50 min tror jeg det var. Mye tunge øvelser, og ble skikkelig støl etterpå. Ikke høypuls, men definitivt intenst. På mandag var det Max Interval Circuit igjen, den var fortsatt så hard at jeg ligger der og peser og har littgranne lyst til å grine. Men det var mye bedre når jeg ikke hadde fit-testen på forhånd som jeg hadde første gangen jeg gjorde denne. I går hadde jeg pause, for jeg var så støl!! I dag håper jeg å få til neste, som er Max Interval Plyo igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 10. august 2013 Forfatter #384 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Herregud, jeg må seriøst slutte å glemme å skrive her!! Bra jeg har det skjemaet hvor jeg krysser av øktene, men syns det er veldig fint å ha ha en oversikt her inne om fremdriften. Jeg fikk tatt Max Interval Plyo på onsdag. Det var veldig tungt med alle hoppeøvelsene, men de som er mest vanskelige får jeg stadig mer taket på. Torsdag tok jeg Max Cardio Conditioning, som er en lang cardioøkt, egentlig. De to som heter noe med interval består av en god del øvelser som gjentas etter hverandre, tredve sekunders pause, alle øvelsene igjen og tredve sekunders pause før det gjentas en siste gang. Det er tre set. (Altså tre runder med forskjellige øvelser, og alle rundene gjentas tre ganger). Klarte jeg å forklare dette nå? Trente hos foreldrene mine på torsdag, for passer huset deres nå. De har litt bedre plass, så det var litt lettere! Fredag hvile- og etedag! I dag trente jeg Max Interval Circuit igjen - herregud så ofte det er den. Hadde med meg valpen til foreldrene mine og måtte innimellom sette på pause for å forhindre hærverk, men det gikk ellers bra. Klarer mye mer nå enn første gang jeg gjorde den, og er ikke fullt så svimmel og kvalm etterpå, haha! Prøver virkelig å gjøre det oftere denne måneden enn sist, nå har jeg ikke jogging og kickboxing, så det gjør at det også er mulig å gjøre det litt oftere! I tillegg begynte jeg sommerferien min nå, så da har jeg endra mer tid! Endret 10. august 2013 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 11. august 2013 Forfatter #385 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) I dag var det Max Intreval Plyo igjen. Den ligger på linken fremdeles om noen vil se. Det er beintøft, men jeg klarer å følge det ganske så bra nå. Ja, jeg trenger pauser, men det gjør folka på videoen også, og selv om de holder et høyere tempo enn meg er det snakk om folk som jobber som trenere, folk som er tidligere militære etc etc. Så det er ikke akkurat noe rart at jeg ikke greier å trene like fort og intenst som dem. Jeg klarer feks ikke ta 16 push-ups i det tempoet de sier, men da tar jeg så mange jeg klarer på den tiden som er til rådighet. Det sier faktisk Shaun T også. At man skal gjøre ting i eget tempo og ikke sammenligne seg med dem, men at man får bra resultater om man bare står på! Og nå har jeg trent fem ganger denne uka, så det vil jeg kalle å stå på! Føler jeg har kommet veldig bra i gang igjen etter at jeg hadde de to ukene uten trening da valpen kom i hus! Endret 11. august 2013 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 13. august 2013 Forfatter #386 Del Skrevet 13. august 2013 Trente Max Recovery i går. Kjente jeg var støl og at alle plankeøvelsene var tunge, men det gikk egentlig veldig bra. I dag var det to videoer på programmet. Først Max Cardio Conditioning (den hadde jeg på torsdag også). Den var skikkelig intens i dag, og jeg trengte et kvartes tid med pause etterpå. Deretter skulle jeg ha en ny en, som het Insane Abs. Man kunne ta den abs-videoen man gjorde i måned én, men de har laga en ny en, som man kunne ta istedet, så da ville jeg det. Linken er dårlig og til en kinesisk eller japansk side eller noe, men man får da se noen av øvelsene. Siden jeg har hatt en korsrygg som det tidligere ikke var mulig å ligge på (tok en operasjon i fjor høst og fjernet grunnen til dette - noe som satt i huden), har jeg en veldig svak ryggmuskelatur, tror jeg. Jeg har jo ikke kunnet trene magemuskler ordentlig før det siste halvåret. Så jeg får dritvondt i ryggsøyla av mange av disse øvelsene, som stort sett innebærer å sitte formet som en C og løfte beina på ulike måter. Jaja, det var da i alle fall noe av det jeg greide å gjennomføre. Nå har jeg trent fire dager på rad!! Mye trening den siste uka, er nesten imponert over at det har gått så fint. Nå er det bare én økt igjen før det er to uker med trening... og så er Insanity ferdig! Har jeg blitt supermegafit av det? Nja. Men det har blitt bedre. Gleder meg til å ta mål og til å ta nye bilder. NOE må dette intense greiene har gjort, selv med valpepause og ikke like hardkjør som det er lagt opp til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 18. august 2013 Forfatter #387 Del Skrevet 18. august 2013 Onsdag hadde jeg treningspause. Torsdag trente jeg en ny video. I Insanity er det noe som heter deluxe-pakka. Da kan man velge to andre videoer i stedet for de som oppgis på programmet. Det var tilfellet med Insane Abs nevnt i innlegget over, og i dag. Det som sto på programmet var Core Cardio and Balace, som er den jeg gjorde seks ganger på rad i Recovery Week, derfor hadde jeg lyst på noe annet. Dermed ble det Max Interval Sports Training. Det var faktisk veldig morsomt. Det var forskjellige øvelser hentet fra ulike sporter. Boksing, amerikansk fotball, basketball og turn blant annet. Veldig intenst, og jeg ble råsliten. Men artig med noe helt annerledes, og deler av videoen hadde jeg det veldig gøy! Fredag hadde jeg pause igjen, etter å ha trent fire dager på rad har det blitt litt annenhver dag. Nå var det tid for Fit-test igjen i tillegg til en av de harde intervallvideoene. Hvorfor, oh, hvorfor, setter de opp to så krevende programmer på samme dag?! Anyway! Ble fornøyd med testen, jeg gjorde det bedre på alle øvelsene unntatt én. På noen gjorde jeg det like godt som i uke to (testen gjøres hver annen uke, men jeg trener jo sjeldnere enn det som er lagt opp, dermed blir det lenger mellom hver testdag også). Det ble som følger: (sist i parantes og første gang bakerst) 1. Switch Kicks: 137/69 (127/69) 132/66 2. Power Jacks: 50 (46) 35 3. Power Knees: 98 (90) 82 4. Power Jumps: 41 (28) 38 5. Globe Jumps: 12 (9) 11 6. Push-up Jacks: 26 (23) 17 7. Low Plank Oblique: 58 (66) 35 Så var jeg skikkelig sliten, men måtte jo gå løs på en time med Max Interval Circuit. Syns den første intervallrunden gikk skikkelig dårlig. Den ene der skal man ha ett minutt med seks ski abs, seks mountain climbers i planke og seks hopp med vide bein i planke. Klarte nesten ikke én runde engang uten å måtte ta pause. Men det gikk bedre etter hvert, de andre rundene ble jeg veldig fornøyd med. Det er slitsomt, men det er så utrolig tilfredsstillende å få det til!! Dette er starten på den nest siste uka. Lurer på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig. Mange begynner på nytt, men jeg vet ikke. Kanskje noe annet kombinert med jogging en periode, i alle fall. Merker jeg er så redd for at ikke resultatene skal synes ordentlig. Jeg har slitt så hardt, men jeg har hatt pauser, helt opp til to uker med valpegreiene. Men jeg har jobba hardt, og jeg har vært flink med kosthold med unntak av på etedagene, hehe! Så jeg er spent på mål og bilder når de neste 11 øktene er ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 19. august 2013 #388 Del Skrevet 19. august 2013 wow!! Opplegget ditt høres stadig like imponerende ut... du MÅ jo nesten se forskjell med all den jobbinga di og ok kosthold.. Det ER ikke vekta som teller, det er feelingen og utseende (og styrke og helse og litt såder), men det er sikkert alltid litt kjekt for oss jenter å se at vekta viser litt mindre. Fordi vi er litt hjerneveska til å tro at tynn er bra. Spent på bilder osv på dine vegne også, det er så motiverende..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 21. august 2013 Forfatter #389 Del Skrevet 21. august 2013 Aww, takk! Ja, jeg håper virkelig det. Jeg har jo ikke fulgt Insanity-kostholdet, men amerikansk-sunt og norsk-sunt er lissom ikke helt det samme, i alle fall ikke om man skal dømme utfra rådene man ser folk på Biggest Loser får. De må fortelles at det går an å spise grovt brød, og brødet som er grovt der er vel å regne som fint her. Så jeg har vel bare holdt meg til sånn jeg har levd de siste to åra. Sunt og ikke så mye kalorier. Jeg merker i alle fall at noen shortser jeg kjøpte i våres sitter bedre. Men det er så vanskelig å se, man blir så kritisk til seg selv. Og det med å tenke på vekt og sånn er jo helt håpløst, og som du sier er man hjernevaska der. Herregud, hvis jeg hadde veid under 60 kg for to år siden hadde jeg jo vært overlykkelig. Ikke at jeg ikke er lykkelig, altså. Men da var jo den store drømmen å en gang komme ned til seksti. Nå er jeg mellom 56-57 og har vært stabil lenge, samtidig som jeg har fått mer muskler og dermed er mer rundt 57+. Gah, må slutte å tenke på tall, bare på hvordan jeg ser ut. Nå er det faktisk to år siden jeg gikk fra ekstremt lat og usunn til sunn, glad, slank og glad i trening! Eller siden jeg begynte, da. Det var i slutten av august 2011. **** Ble ikke noe trening søndag og mandag, det var alt for mye som skjedde til at det ble tid. I går trente jeg Max Interval Plyo, den videoen med intervaller og mye hopping. Det var slitsomt, men det gikk ganske greit, egentlig. Trenger fortsatt mye pauser, men ikke like mange som før. Shaun T sier på slutten at man må være stolt, for "I’m sure that today you did better than you did last week". Og det er faktisk sant. I dag var det to videoer. Max Cardio Conditioning og Insane ABS. Det er jo slitsomt nok i seg selv, egentlig. Men herregud for en slitsom valp jeg hadde å stri med. Jeg klarte til en viss grad å distrahere ham med ting, men det morsomste av alt var å bite meg, stå i veien og ikke minst jokke på beina mine. Prøv å ta push ups/plankeøvelser med en hund festa i beinet! Jeg ble SÅ irritert, og vi trener jo positivt, så det hardeste gjorde var å dytte ham unna. Ellers var det å hele tiden pause videoen for å gi ham et eller annet. Strimla griseøre, leker, en kong med leverpostei, småbein med kylling (hundemat, ikke ekte kyllingbein) etc. Jeg fikk fem min her og der, og det lengste var nesten et kvarter med kongen. Ellers var det bare mas. Han gikk rundt og peip fordi han ble frustrert også, så han klarte ikke å gi ordentlig beskjed om at han skulle tisse, og endte med å tisse oppå treningsmatta. Så da måtte jeg tørke og ta han ut og gå en tur og gå inn igjen og gi ham noe og begynne video igjen og bli klatra på og bli jokka på og bli bitt enda verre enn i sta fordi jeg hadde øvelser der jeg satt på gulvet. Holdt på å bli fullstendig gal. Neste gang må jeg ta ham med til foreldra mine tror jeg. Der er det mer plass, så han blir ikke så stressa. Han blir mye mer stressa av at jeg trener nå enn før. Må finne en løsning. Er jo ikke han sin feil, han er bare en unge. Men HERREGUD! Uansett, selve øktene gikk veldig bra. Klarer mye nå, det vanskeligste er å sitte i C-posisjon og ha utstrakte bein, er så svak i ryggen at jeg får mer vondt der enn i magen. Sorry lang hundeutblåsning, et sted måtte det ut! Er veldig glad i ham, altså! Bare ikke akkurat før i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 22. august 2013 Forfatter #390 Del Skrevet 22. august 2013 I dag var det Max Recovery. Fått trent tre dager på rad nå, håper jeg får trent litt i helga også selv om jeg vet det skjer ganske mye da. Nå er det bare åtte økter igjen før Insanity er gjennomført!! Recovery-videoen er tung. Mange pulse-øvelser, planke, push-ups, strekk. Veldig tungt, men jeg klarer stadig mer. Kjenner det skikkelig i arma, og knakk på en god del av push-upsene. Men så fant jeg ut at jeg kan jukse litt og ta det på knæra, så blir det i alle fall bedre enn å ta helt pause. Valpen var flinkere til å la meg være i fred nå. Han jokka på beinet mitt én gang, ellers spiste han kong og en pinne jeg lot han drasse med inn. Pinnebiter over hele stuegulvet er verdt en gjennomført treningsøkt uten femti pauser og høyt irritasjonsnivå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 25. august 2013 Forfatter #391 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) To dager pause - mye som har skjedd og sliten! Men i dag var det Max Inteval Circuit igjen. Den første runden etter oppvarminga er så sinnsykt hard, så jeg banner og kjefter på både meg selv og tven. Men jeg klarer stadig mer, pausene jeg trenger er korte, og jeg er med på et tempo nesten like høyt som i videoen. Ps: Link til videoen er i det første innlegget på denne siden. Endret 25. august 2013 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 30. august 2013 Forfatter #392 Del Skrevet 30. august 2013 I dag er det fredag og kaloriinntaket har ingen grenser! Men har trent de tre siste dagene. Hadde pause på mandag. Tirsdag var det Max Inteval Sports Training. Mye morsomme øvelser der, liker godt de som er bokseinspirerte, for det minner meg om kickboxinga som jeg har pause fra nå pga valpen. Den er intens, men på en kul måte. På slutten er det "ladders", hvor du skal sprinte full fart i 15 - 30 - 45 - 60 - 45 - 30 - 15 sekunder. Kort pause mellom. Det er kult at jeg ikke har noen problemer med å fullføre det. Det er også "suicides" i to minutter uten pause - ta på gulvet, skift retning, lite hopp, ta på gulvet på motsatt side... Onsdag var det Max Interval Plyo, mye hoppeøvelser, men jeg begynner å bli vant til det meste, og jeg syns jeg klarer å holde følge med de på videoen ganske bra. Altså, jeg klarer jo ikke å gjøre det like fort som dem, og jeg trenger flere pauser, men det er ikke mange, og de trenger pauser selv også! I går var det to videoer igjen, som linkes til i innlegg #389. Gjorde dem "back to back". Denne gangen lå faktisk valpen rolig og sov mens jeg trente nesten hele tiden, med unntak av litt jokking og småbiting i starten. Hele video to med mye gulvtrening (det er jo morsomst når jeg er på gulvet). Ellers har jeg fortsatt mye vondt i ryggen når jeg skal sitte i C-posisjon, og det er det som er grunnen til at jeg må stoppe, ikke at det er tungt ellers. Irriterende!! Men det går vel framover, jeg har jo ikke kunnet trene magen ordentlig før i år, egentlig, så det er kanskje ikke så rart. Nå er det fire økter pluss én økt med fit-test igjen og så har jeg kommet gjennom Insanity! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 3. september 2013 Forfatter #393 Del Skrevet 3. september 2013 På lørdag trente jeg Max Interval Circuit. Det gikk egentlig veldig bra, selv om jeg var sliten på slutten. Merker at det går veldig mye bedre nå enn da jeg gjorde den første gangen, for da hadde jeg lyst til å grine og spy samtidig! Søndag ble det pause, og i går trente jeg Max Interval Sports Training. Jeg liker den veldig godt, det er morsomt med mange forskjellige sporter, særlig boksedelen og ladders der man skal løpe veldig fort på stedet. Den kommer nok til å bli en av de videoene jeg plukker ut for å vedlikeholde når jeg er ferdig med Insanity. Den har jeg bare gjort 2-4 ganger også, så er ikke like lei av den som de som gjentar seg veldig ofte. I dag trente jeg Max Interval Plyo. Her har jeg sett veldig klare forbedringer, klarer feks flere runder med 16 push-ups og 16 mountain climbers. Men etter hvert må jeg gjøre det saktere, så jeg får ikke like mange unna, men holder det gående innenfor det tidsrommet som er satt av til det. Og Shaun T sier at man ikke skal presse seg til å gjøre ting like intensivt som dem uansett. Dermed er det ekstra gøy når jeg faktisk klarer det! Nå er det bare én økt igjen før jeg har fullført Insanity, i tillegg til en Fit-test-runde til. Altså to treninger. Utrolig at jeg snart er ferdig!!! Hvis man sender inn før- og etterbilder kan man få tilsendt gratis t-skjorte, men tviler på at det gjelder når jeg har lasta ned programmet! Etter hvert lurer jeg på om jeg skal hive meg på Focus T25, det er bare 25 min pr. økt, så man slipper å sette av en hel time, og det er modifyers med slik at alle kan klare det. Kanskje i vinter når det blir pisskaldt å jogge ute. For nå vil jeg begynne å jogge igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 12. september 2013 Forfatter #394 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Ojojoj, det var det å huske å skrive her, da.... Veldig kort oppsummering: JEG ER FERDIG MED INSANITY!! Og jeg har begynt å jogge igjen! Langversjonen: Torsdag forrige uke (altså for en uke siden) trente jeg Max Cardio Conditioning og Insane Abs. Helt ærlig, jeg skriver dette én uke etterpå, og husker ikke hvordan det gikk! Jeg husker at jeg lå og peste på gulvet og at jeg var veldig fornøyd med innsatsen på det første, i alle fall. Får fortsatt vondt i ryggen av noen av abs-øvelsene, men det går stadig bedre. I hele helga skjedde det innmari masse, så jeg rakk ikke å trene. Gikk noen turer med vofs og med hest, da. Mandag tok jeg Fit-testen for siste gang. Det var shittungt, men hoi så gøy å se hvor bra fremgang jeg har hatt!! Her er resutatene med første gang jeg gjorde dem (det begynner jo pokker meg å bli lenge siden - i mai) bak. 1. Switch kicks: 146/33 Første gang var det 132/66 2. Power Jacks: 54 Første gang var det 35 3. Power Knees: 100 Første gang var det 82 4. Power Jumps: 52 Første gang var det 38 5. Globe Jumps: 12 Første gang var det 11 (Ja, jeg ser at det er forbedringspotensiale her, gitt!) 6. Suicide Jumps: 19 Første gang var det 14 7. Push-up Jacks: 31 Første gang var det 17 8. Low Plank Oblique: 66 Første gang var det 35 Etter det dro kjæresten og jeg på en joggetur på ca 5,5 kilometer. Ikke noe revolusjonerende fart eller noe sånt, vi gikk en del og jogga en del. Men pga pollenallergien har jeg ikke jogga siden tidlig i juni, så det var utrolig digg å være i gang igjen med det! Jogga i går også, omtrent like langt, men på jobb sammen med en hund. Det var utrolig herlig!! Det var kjempevarmt, nydelig natur og jeg følte meg full av energi! Jogga avgårde i bra tempo og bare GLISTE. Tydelig at Insanity har hatt veldig positiv effekt på oksygenopptaket mittt. Moro! Det var ikke en revolusjonerende lang eller kjapp tur, men det føltes utrolig bra! Så rart det er å være ferdig med Insanity. Har faktisk gått ned en størrelse, selv om jeg har gått litt opp i vekt. Har ikke målt og tatt bilder ennå, får aldri tid. Men skal gjøre det i helga eller noe. Så får jeg se om det er noen forskjell, og at jeg forhåpentligvis ikke bare innbiller meg det. Horay for utrolig langt innlegg! Endret 12. september 2013 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. september 2013 #395 Del Skrevet 15. september 2013 Hurra for ferdig med Insanity!! Hvis du har gått ned en størrelse, gått opp i vekt og har trent så bra- er jeg sikker på at du er flottere og sterkere nå enn før Slankere til og med! Men for en viljestyrke og stå på mot da!! Hurrrrra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #396 Del Skrevet 6. oktober 2013 Tusen takk for kommentaren! Jeg har vært skikkelig dårlig på å oppdatere her inne. Jeg har fremdeles ikke fått tatt bilder og målt meg etter Insanity. Håper det ikke er for sent. At jeg har mista musklene allerede. Det har nemlig vært litt dårligere med trening de siste ukene. Det er ganske mye å skulle sjonglere jobb, hest, valp, hundekurs, kjærestetid og trening!! Hadde jo sommerferie tre uker i august, og merker at overgangen er litt vond. Har jogga en del da, mest på jobb med noen hunder, ellers litt alene. Tidene på joggeturene er ikke all verden siden jeg ikke alltid har løpt alene, men jeg har hatt følgende turer den siste tiden (siden sist jeg skrev her): 16. september: 5.29 km på 40 min 18. septemner: 5.40 km på 43 min 25. september: 4.27 km på 36 min 27. september: 5.06 km på 43 min Ellers blir det mye turer i skogen og sånn med valpis, da, men det går jo ikke så fort. Den siste uka har jeg ikke trent i det hele tatt, det skjedde så mye. Og jeg merker hvor utrolig effekt treningen faktisk har på meg. For jeg har følt meg elendig hele uka. Sånn deppete og småsur og irritabel og angstede og blæh. I dag hoppa jeg på en av Insanity-videoene, den jeg syns er morsomst, nemlig Max Interval Sports Training. Det gikk kjempebra, jeg trengte ingen pauser med unntak av et sted, og jeg var ikke engang dødssliten på slutten. Og jeg følte meg kjempebra etterpå, og har knapt hatt negative følelser reten av dagen. Så moralen er: Jeg MÅ få inn mer trening i løpet av uka, for det gir så utrolig mye tilbake!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #397 Del Skrevet 12. oktober 2013 Har fått inn noen joggeøkter! 7. oktober løp jeg rundt Nøklevann, og klarte det på 58 minutter!! Aldri klart det på under 1 time før, som oftest fem-ti minutte over! Kjempefornøyd. Løp til og med store deler av helvetesbakken (den etter Rustadsaga). Moro! Ikke bakken. Den var noe dritt. Men at det funka. Det var moro! Og tok en fem kilometers joggetur på torsdag. Bra tempo, kjempefint vær med iskald vind. Er så godt å kunne jogge igjen. Var så kjedelig i sommer da jeg var for dårlig i allergien til å klare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 14. oktober 2013 #398 Del Skrevet 14. oktober 2013 Herregud så bra, den bakken er et helvete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #399 Del Skrevet 23. januar 2014 OJ! Jeg har fullstendig glemt denne treningsdagboka!! Herregud, jeg visste det var lenge siden, altså, men SÅ lenge siden! Det betyr ikke at jeg ikke har trent! Jeg har for det meste jogga, sånn ca to ganger i uka. Noen ganger mer, og dessvere enkelte ganger mindre også, det er mye med unghund og jobbjakt og den slags. Et par ganger har jeg tatt noen Insanity-videoer, og det har gått veldig bra. Har tydeligvis ikke mista noe av intensiteten, jeg klarte til og med å gjennomføre den ene, som er veldig høy-tempo, uten en eneste pause! Lenge siden sist med video nå, da. I dag jogga jeg en tur på ca 7,5 kilometer. Hadde ikke sånn kjempegod fart, men det var litt vanskelige forhold med snø som underlag og kald vind. Men det var gøy. Det har jeg opplevd mange ganger når jeg har jogga også, at jeg fyker gjennom skogen med et stort glis fordi det er så morsomt. Rare greier! Det har jo forresten vært veldig bra joggevær ute når det har vært snømangel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #400 Del Skrevet 23. januar 2014 Oh, og i dag fikk jeg en overraskelse da jeg gikk på vekta etter joggeturen. Jeg har altså ikke vært sånn kjempeflink til å trene i det siste, og selv om jeg fortrinnsvis har vært kostholdsflink har det vært noen små "unne seg"-greier på andre dager enn etedagen. Likevel, 55.4 kg! Har ikke veid så lite noengang i denne slankeprosessen!! Veide 55.5 kg et par ganger, men det var bare såvidt innom der før det gikk litt opp igjen. Og det begynner vel å bli et års tid siden eller noe. Veldig overraskende. Men også gøy! Skal ikke ned mer nå, altså, det holder, med mine 164 cm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå