Steinar40 Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #101 Skrevet 13. januar 2012 Klarer du å skille mellom forskjellen på følgende utsagn, Steinar? 1) Et godt sexliv er viktig for et parforhold. 2) Jeg og mannen min liker å smøre oss inn med honning, svinge oss i taklampa og pule hverandre i rompa. Det første er IKKE å utlevere sexlivet sitt, er min påstand. (OG det var det jeg skrev tidligere i tråden) Du mener altså at det å si at det er vanskelig å finne noen som kan matche sex-apetitten din; er akkurat det samme som å si at et godt sexliv er viktig for et parforhold?
Gjest KateW Skrevet 13. januar 2012 #102 Skrevet 13. januar 2012 God sex, uten god sex i et forhold så fungerer det ikke som et parforhold. Om alt det andre er på plass, og det seksuelle og tenningen ikke fungerer, så ender man med et kameratforhold og ikke et kjæresteforhold, rett og slett.... Dette skrev jeg.
Steinar40 Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #103 Skrevet 13. januar 2012 Dette skrev jeg. Og du skrev det jeg refererte til.
Gjest KateW Skrevet 14. januar 2012 #104 Skrevet 14. januar 2012 Og du skrev det jeg refererte til. Så du klarer ikke se sammenhengen mellom god seksuell kjemi, og matchende seksuell apetitt, og at dette er generelle betraktninger, og ikke å utlevere seg? 1
Steinar40 Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #105 Skrevet 14. januar 2012 Så du klarer ikke se sammenhengen mellom god seksuell kjemi, og matchende seksuell apetitt, og at dette er generelle betraktninger, og ikke å utlevere seg? Ikke når du skriver om deg selv, nei.
lys Skrevet 14. januar 2012 #106 Skrevet 14. januar 2012 Ikke når du skriver om deg selv, nei. Å skrive herat man har et høyt libido og ønsker en matchende partner er ikke spesielt utleverende av eget sexliv, spør du meg. Men vi har vel alle ulike toleransegrenser. Som sikkert avhenger av hvem som sier det som blir sagt også. 3
Steinar40 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #107 Skrevet 15. januar 2012 Å skrive herat man har et høyt libido og ønsker en matchende partner er ikke spesielt utleverende av eget sexliv, spør du meg. Men vi har vel alle ulike toleransegrenser. Som sikkert avhenger av hvem som sier det som blir sagt også. Neida, det er en ærlig sak det forsåvidt. Når sex er alpha-og-omega for en person så er det absolutt best å være klar over det. Dvs for de involverte parter. Utenforstående er en annen sak. Jeg antar at du hadde hatt behov for å vite om det hvis du datet en mann som hadde et ekstremt libido? Det passer nemlig ikke for alle vil jeg tro.
lys Skrevet 15. januar 2012 #108 Skrevet 15. januar 2012 Neida, det er en ærlig sak det forsåvidt. Når sex er alpha-og-omega for en person så er det absolutt best å være klar over det. Dvs for de involverte parter. Utenforstående er en annen sak. Vi har vel her fått med oss at du synes det. Jeg mener fortsatt at å skrive her at man har et høyt libido og ønsker en matchende partner ikke er spesielt utleverende av eget sexliv. 3
Gjest KateW Skrevet 15. januar 2012 #109 Skrevet 15. januar 2012 Takk Lys. Steinar, nå snakker jeg ikke om noe ekstremt her heller. Jeg snakker bare om at i et forhold er det viktig at det seksuelle fungerer, hvis ikke så kan man like godt dele livet med en kamerat. Å ha matchende seksuell apetitt er ikke å utlevere sitt sexliv, det betyr heller ikke at man har enorm seksuell apetitt, det betyr kun at i et parforhold er det viktig at nettopp det seksuelle matcher. Det er en generell betraktning. Og ikke et personlig angrep på deg. 2
Steinar40 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #110 Skrevet 15. januar 2012 Vi har vel her fått med oss at du synes det. Jeg mener fortsatt at å skrive her at man har et høyt libido og ønsker en matchende partner ikke er spesielt utleverende av eget sexliv. Hvorfor skal man informere uvedkommende om dette her?
lys Skrevet 15. januar 2012 #111 Skrevet 15. januar 2012 Hvorfor skal man informere uvedkommende om dette her? Her har vi en debatt om hva som må til for at parforhold er bra, og da kommer man jo med sine subjektive synspunkter. For noen (antakelig mange) er det viktig at man har nogenlunde samme seksuelle preferanser og apetitt, for andre er det viktig at man for eks har kontroll over hva partneren foretar seg til enhver tid. Vi er ulike og har ulike preferanser, men det er vel nettopp derfor man har behov for å starte slike tråder ..?
Steinar40 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #112 Skrevet 15. januar 2012 Her har vi en debatt om hva som må til for at parforhold er bra, og da kommer man jo med sine subjektive synspunkter. For noen (antakelig mange) er det viktig at man har nogenlunde samme seksuelle preferanser og apetitt, for andre er det viktig at man for eks har kontroll over hva partneren foretar seg til enhver tid. Vi er ulike og har ulike preferanser, men det er vel nettopp derfor man har behov for å starte slike tråder ..? Greit nok.
Gjest KateW Skrevet 16. januar 2012 #113 Skrevet 16. januar 2012 Å ha matchende seksuell apetitt er ikke å utlevere sitt sexliv, det betyr heller ikke at man har enorm seksuell apetitt, det betyr kun at i et parforhold er det viktig at nettopp det seksuelle matcher. Det er en generell betraktning. Og ikke et personlig angrep på deg.
Steinar40 Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #114 Skrevet 16. januar 2012 Å ha matchende seksuell apetitt er ikke å utlevere sitt sexliv, det betyr heller ikke at man har enorm seksuell apetitt, det betyr kun at i et parforhold er det viktig at nettopp det seksuelle matcher. Det er en generell betraktning. Og ikke et personlig angrep på deg. Om man matcher seksuelt vet man aldri på forhånd. Og derfor er det ingen grunn til å tyte om det heller. Hvis man da ikke har helt urimelige krav og forventninger.
Suzy Skrevet 17. januar 2012 #115 Skrevet 17. januar 2012 Om man matcher seksuelt vet man aldri på forhånd. Og derfor er det ingen grunn til å tyte om det heller. Hvis man da ikke har helt urimelige krav og forventninger. Om noen vil gå fra mannen sin for en og ikke utnytte en økonomisk vet man aldri på forhånd. Og derfor er det ingen grunn til å tyte om det heller. Hvis man da ikke har helt urimelige krav og forventninger. 2
Steinar40 Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #116 Skrevet 17. januar 2012 Om noen vil gå fra mannen sin for en og ikke utnytte en økonomisk vet man aldri på forhånd. Og derfor er det ingen grunn til å tyte om det heller. Hvis man da ikke har helt urimelige krav og forventninger. Godt jeg ikke tyter om det da!
Suzy Skrevet 17. januar 2012 #117 Skrevet 17. januar 2012 Godt jeg ikke tyter om det da! Du har vel bare starten en søtten-atten tråder om det, så¨jeg vet ikke helt hva jeg vil kalle det.... 1
Steinar40 Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #118 Skrevet 17. januar 2012 Du har vel bare starten en søtten-atten tråder om det, så¨jeg vet ikke helt hva jeg vil kalle det.... Før eller senere begynner man vel å innse at det ikke hjelper noe å tyte om det hehe
Fønix Skrevet 18. januar 2012 #119 Skrevet 18. januar 2012 Om man matcher seksuelt vet man aldri på forhånd. Og derfor er det ingen grunn til å tyte om det heller. Hvis man da ikke har helt urimelige krav og forventninger. Noen av oss tar oss bryet med å sjekke ut dette før vi gifter oss. En av fordelene med å være felleshøl er at man slipper å tyte etterpå. 4
Gjest Eurodice Skrevet 18. januar 2012 #120 Skrevet 18. januar 2012 Før eller senere begynner man vel å innse at det ikke hjelper noe å tyte om det hehe Har du endelig oppfattet det nå på tredje året? Gratulerer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå