Gå til innhold

Hva er et bra parforhold?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man lærer så lenge man lever vettu. Ihvertfall hvis man er smart.

Ja nettop :)

Vi har vel alle gjort ting en gang i tiden som en aldri i verden ville gjort i ettertid, men så lenge en ser selv at det var feil og at en forstår hvorfor så må det være lov å la det gå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja nettop :)

Vi har vel alle gjort ting en gang i tiden som en aldri i verden ville gjort i ettertid, men så lenge en ser selv at det var feil og at en forstår hvorfor så må det være lov å la det gå :)

Så lenge det ikke blir gjort mot meg, ja.

Skrevet

Så lenge det ikke blir gjort mot meg, ja.

Så du mener at så lenge ingen gjør noe mot deg, så kan du gjøre mot andre så lenge du lærer av det? :klo:

Nå føler jeg at enigheten her ikke var helt tilstedeværende lenger...

Skrevet (endret)

Så du mener at så lenge ingen gjør noe mot deg, så kan du gjøre mot andre så lenge du lærer av det? :klo:

Nå føler jeg at enigheten her ikke var helt tilstedeværende lenger...

Nei, jeg mener at jeg kan akseptere at folk har gjort sine feil (innen rimelighetens grenser) tidligere i livet; forutsatt at de har lært av feilene, og at det ikke var meg det gikk ut over.

I mine øyne har ikke jeg noe mer rett til å gjøre feil enn det andre har.

Endret av Steinar40
Skrevet

Nei, jeg mener at jeg kan akseptere at folk har gjort sine feil (innen rimelighetens grenser) tidligere i livet; forutsatt at de har lært av feilene, og at det ikke var meg det gikk ut over.

I mine øyne har ikke jeg noe mer rett til å gjøre feil enn det andre har.

Nei, da misforstod jeg deg, og vi er fremdeles enige. Det at de lærer av feilene sine er ikke nok til at du vil tilgi med andre ord. Så om noen hadde gått bak ryggen på deg på hvilken som helst måte ville ikke det at de lærte av den feilen være godt nok til at du gikk videre med fortsatt kontakt med denne personen. Riktig?

Skrevet

Nei, da misforstod jeg deg, og vi er fremdeles enige. Det at de lærer av feilene sine er ikke nok til at du vil tilgi med andre ord. Så om noen hadde gått bak ryggen på deg på hvilken som helst måte ville ikke det at de lærte av den feilen være godt nok til at du gikk videre med fortsatt kontakt med denne personen. Riktig?

Det er vanskelig å si dette med 100% sikkerhet da enhver situasjon er unik.

Det er alltid mye som spiller inn.

Glemt eller tilgitt ville jeg ikke gjort. Men jeg kunne selvfølgelig ha valgt å gi en ny sjanse. Problemet er imidlertid alltid at det aldri finnes noen sikkerhet i at folk har lært av sine feil. Samme hva de sier.

Skrevet

Det er vanskelig å si dette med 100% sikkerhet da enhver situasjon er unik.

Det er alltid mye som spiller inn.

Glemt eller tilgitt ville jeg ikke gjort. Men jeg kunne selvfølgelig ha valgt å gi en ny sjanse. Problemet er imidlertid alltid at det aldri finnes noen sikkerhet i at folk har lært av sine feil. Samme hva de sier.

ja selvfølgelig vil det avhenge av alvorligheten, det er jeg helt enig i. Så da kan vi si oss enige i det :)

Skrevet

ja selvfølgelig vil det avhenge av alvorligheten, det er jeg helt enig i. Så da kan vi si oss enige i det :)

Ja, bare det at du er enig med meg er jo ganske unikt i seg! :)

Ikke mange som klarer det her :ler:

Skrevet

Ja, bare det at du er enig med meg er jo ganske unikt i seg! :)

Ikke mange som klarer det her :ler:

Det har vel sin naturlige forklaring i 2 enkle ting:

1) med det samme jeg møtte mannen min, presenterte han meg som drømmedama, eller rettere sagt mann i hodet men kvinne utvendig :lur:

2) Jeg har en veldig ukomplisert tankegang, noe som jeg antar at er grunnen til at mannen ser på meg som nevnt over ;)

Skrevet

Det har vel sin naturlige forklaring i 2 enkle ting:

1) med det samme jeg møtte mannen min, presenterte han meg som drømmedama, eller rettere sagt mann i hodet men kvinne utvendig :lur:

2) Jeg har en veldig ukomplisert tankegang, noe som jeg antar at er grunnen til at mannen ser på meg som nevnt over ;)

Ja, jeg tror mange kvinner sliter litt med at følelsene tar over styringa oppi nøtta. Som sikkert ikke er helt praktisk.

På den andre siden er det fordelaktig med følelsesmennesker også.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Ja, jeg tror mange kvinner sliter litt med at følelsene tar over styringa oppi nøtta. Som sikkert ikke er helt praktisk.

På den andre siden er det fordelaktig med følelsesmennesker også.

Mange kvinner? Det skal jeg love deg at mange menn er også. Lider du av den villfarelse at ditt kjønn alltid er rasjonelt og praktisk anlagt?

Endret av Belladonna
  • Liker 2
Skrevet

Mange kvinner? Det skal jeg love deg at mange menn er også. Lider du av den villfarelse at ditt kjønn alltid er rasjonelt og praktisk anlagt?

Nei. Men mannfolk er gjerne mer styrt av litt andre typer følelser.

Uten at det nødvendigvis er noe positivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...