Gå til innhold

Med hele verden forran deg, hvor ville du reist?


Serviett

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfmoon

Namibia! :rodmer: Og Sør-Afrika! Og Zambia...ville reist rundt på masse prosjekter med dyr! Har vært på et i Namibia to ganger, og har utrolig lyst til å dra på lignende ting. Nærkontakt med afrikanske dyr er noe helt spesielt! :-)

Det har jeg også lyst til :jepp: Reiste du med selskap eller fant du noen alene?

Kan forresten anbefale det samme i Australia, nærkontakt med alle de sære australske dyrene er heller ikke å forakte :nigo:

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommer i Norge bør man iallefall reise til den tropiske nordre delen av Australia, men der er det i tillegg utrolig fint og akkurat passe varmt på den tiden da :jepp:

Jo, men når man først reiser til andre siden av verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer i Norge bør man iallefall reise til den tropiske nordre delen av Australia, men der er det i tillegg utrolig fint og akkurat passe varmt på den tiden da :jepp:

Skulle akkurat til å skrive det. Kjenner flere som studerer i Australia og som sier at varmen der kan bli ganske forferdelig når det er sommer der borte. Når det er sommer her derimot så er det akkurat passe. Skal jeg til Australia kommer jeg nok til å reise dit i juni-juli, hater når det blir for varmt. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jo, men når man først reiser til andre siden av verden...

Man får uansett ikke sett hele Australia på en så kort tur, man får mest sannsynlig ikke sett det mest viktige av Australia på en så kort tur ;)

Skulle akkurat til å skrive det. Kjenner flere som studerer i Australia og som sier at varmen der kan bli ganske forferdelig når det er sommer der borte. Når det er sommer her derimot så er det akkurat passe. Skal jeg til Australia kommer jeg nok til å reise dit i juni-juli, hater når det blir for varmt. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg ankom Sydney i Januar, og det var rett og slett helt totalt forferdelig ;) fra -20 i Norge til +40 i Sydney var rett og slett ikke moro på en flekk, heldigvis skulle jeg være lenge borte, for jeg var overhodet ikke avklimatisert på en måned! Men tropiske Queensland og de nordlige delene av Northern Territory og Western Australia funket veldig bra i sommermånedene her (var i de forskjellige nordlige statene fra Mai til August og det var rett og slett deilig. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får uansett ikke sett hele Australia på en så kort tur, man får mest sannsynlig ikke sett det mest viktige av Australia på en så kort tur ;)

Nå, nå, "eksperten" har tydeligvis talt - og du vet hva man sier om å kjempe mot vindmøller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Nå, nå, "eksperten" har tydeligvis talt - og du vet hva man sier om å kjempe mot vindmøller. :ler:

Australia er et helt kontinent, jeg var der i 8 måneder og det er fortsatt ting jeg gikk glipp av. Jeg regner ikke med at du anbefaler å se så mange andre kontinenter på 3-4uker!?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia er et helt kontinent, jeg var der i 8 måneder og det er fortsatt ting jeg gikk glipp av. Jeg regner ikke med at du anbefaler å se så mange andre kontinenter på 3-4uker!?

Jeg sa ikke noe om hva man se og ikke, jeg sa at det ikke er noen vits i å diskutere med en selvutnevnt ekspert. Det er alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainbow81: Er det Harnas du har vært på? Jeg drømmer om frivillig arbeid i Afrika, men det er så sykt dyrt.

Jeg elsker Afrika og India, men på fritt budsjett så hadde jeg valgt safari i Sør-Afrika, husbåt i Namibia og bading i Mozambique.

Ja, det stemmer. Var der fire uker i 2009 og fem uker i 2010. Ja, det er dyrt, men om du bestiller direkte fra Harnas sparer du et par tusen. Atlantis og Explore tar veldig mye penger for å hjelpe deg, men det er ingenting de gjør som ikke du kan ordne på mail med Harnas direkte. Inkludert henting på flyplassen og transport til hostel (som du må bo på en natt før man blir henta og kjørt til Harnas).

Anbefaler også Limpopo Predators Park i Sør-Afrika. Har ikke vært der selv, men kjenner mange tidligere Harnas-frivillige som har vært der og sier det der et fantastisk prosjekt. Det er folk som opprinnelig skulle være der noen få uker, og endte med å bli i månedsvis.

Cheetah Experience skal visst også være utrolig bra. De har mange andre dyr enn cheetahs også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg sa ikke noe om hva man se og ikke, jeg sa at det ikke er noen vits i å diskutere med en selvutnevnt ekspert. Det er alt.

Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du er på kg, for her svarer vel de fleste ut fra egne opplevelser og erfaringer, akkurat som jeg gjorde :roll:

Ja, det stemmer. Var der fire uker i 2009 og fem uker i 2010. Ja, det er dyrt, men om du bestiller direkte fra Harnas sparer du et par tusen. Atlantis og Explore tar veldig mye penger for å hjelpe deg, men det er ingenting de gjør som ikke du kan ordne på mail med Harnas direkte. Inkludert henting på flyplassen og transport til hostel (som du må bo på en natt før man blir henta og kjørt til Harnas).

Anbefaler også Limpopo Predators Park i Sør-Afrika. Har ikke vært der selv, men kjenner mange tidligere Harnas-frivillige som har vært der og sier det der et fantastisk prosjekt. Det er folk som opprinnelig skulle være der noen få uker, og endte med å bli i månedsvis.

Cheetah Experience skal visst også være utrolig bra. De har mange andre dyr enn cheetahs også.

Enig i at det er bedre å ordne ting selv. Jeg reiste med x-plore til Australia, og det var greit nok det, men mye hjelp fikk man jammen ikke når man trengte det. Endte uansett opp med å ordne opp selv, siden det var umulig å få kontakt og hjelp med oslokontoret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du er på kg, for her svarer vel de fleste ut fra egne opplevelser og erfaringer, akkurat som jeg gjorde :roll:

Det var da svært! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Ehm.. De er jo allerede en av klodens mest besøkte plasser, og begynner å bli såpass ødelagte at det er satt restriksjoner.

Men sikkert spennende, men det er nok allerede litt sent :)

naaaai, jeg vil ikke! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Rainbow81: Er det Harnas du har vært på? Jeg drømmer om frivillig arbeid i Afrika, men det er så sykt dyrt.

Jeg elsker Afrika og India, men på fritt budsjett så hadde jeg valgt safari i Sør-Afrika, husbåt i Namibia og bading i Mozambique.

veldig ironisk vel og merke :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hawaii og California :duskedame:

Edit; tror ikke jeg hadde dratt hjem igjen heller ;)

Endret av **Nora**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bora Bora for min del.

Til dere ville jeg dratt til Thailand. Bangkok noen dager, Hua Hin på stranden noen dager, så tilbake til Bangkok. Stikki på 4D kino osv

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

London! Har aldri vært der før!

Også ville jeg tatt med mann og barn på badeferie et solrikt sted på en strand med en behagelig temperatur i vannet.

Også Thailand. Har blitt fascinert av det landet etter å ha sett det på TV.

Endret av fr21_5ffdsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt den transmongolske jernbanen med overnattinger i Moskva, et par byer i Sibir og i Beijing, i tillegg til en litt lengre stopp i Mongolia.

Dette ville jeg også gjort! Med stopp ved Baikalsjøen og tur ut i ødemarken i Mongolia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på road trip i en måned i USA i sommer, det tror jeg blir spennende. Kun vært i Florida og NY før, så blir gøy å se andre deler av USA :)

Ellers kunne jeg godt tenkt meg å loffe rundt i Thailand og Vietnam noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...