Gå til innhold

Med hele verden forran deg, hvor ville du reist?


Serviett

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten tenkte å reise en tur på 3-4 uker i vår/sommer. Vi er 19 og 20 år. Vi er reisevante begge to, men har aldri vært utenfor Europa. Penger skal ikke være noe problem (selvom vi selvsagt ikke trenger å sløse, skal det heller ikke være noen sparetur. Vil ikke bare ligge på en strand hver eneste dag i tre-fire uker, selvom det hadde vært godt innimellom.

Så spørsmålet blir rett og slett: Hvis du kunne valgt hvor som helst i hele verden, hvor ville du reist? Fortell gjerne hvorfor! Kanskje du allerede har hatt din drømmetur? Hvor var den isåfall?

Blir veldig takknemlig for svar :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Japan, New Zealand, Kina, Thailand, Skottland, omtrent hele Sør-Amerika, Karibien (vært der), Island, Sydpolen :sjenert:

Vil se mye av verden rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør Afrika et par uker, med stopp på Seychellene på vei hjem?

Øyhopping i Karibien frister også.

En måned i USA?

Vietnam er nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Med 3-4 uker ville jeg valgt Thailand. Litt avslapning på stranden og øyhopping i sør, og mat, meditasjon, fest, fjellturer og yoga i Chiang Mai i nord. Pluss litt sightseeing og shopping i Bangkok til slutt.

Man får rimelige flybilletter innenlands, og ellers kan man også ta ok tog.

Edit: komner selvfølgelig an på når på året dere reiser da. Vår er jo perfekt. Sommer not so much.

Edit2: Det var til dere da:) Jeg har tatt den turen og kan anbefale den :)

Jeg ville dratt til nordområdene i India, for jeg har bare sett en av byene, og kunne også tenkt meg å reist enda lenger nord. Ellers ville jeg dratt på øyhopping i Filippinene, har ikke vært der heller.

Ev. Sør-Afrika og Mosambique, men da måtte jeg hatt minimum 4 uker.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

inkalandsbyene i lima, peru! :rodmer:

gjerne før de blir helt turistifisert og ødelagt!!

Ehm.. De er jo allerede en av klodens mest besøkte plasser, og begynner å bli såpass ødelagte at det er satt restriksjoner.

Men sikkert spennende, men det er nok allerede litt sent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt den transmongolske jernbanen med overnattinger i Moskva, et par byer i Sibir og i Beijing, i tillegg til en litt lengre stopp i Mongolia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Australia ^_^

fordi:

Dajeg har vært i alle andre verdensdeler, trenger bare Oseania :fnise:

+ jeg vil se kenguru, også har jeg ei tante som bor der borte, ville vært kos å sett henne igjen ^_^

Edit:+ kunne tenkt meg å smake kenguru også :fnise:

Endret av ms_kwang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas, jeg har vært mange steder rundt om i verden. Ingen andre steder har jeg truffet så sosiale og interessante mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolletrine

Jeg ville dratt til Cuba, Sør-Amerika, Vietnam eller rundreise i India. Jeg kunne også ha tenkt meg Iran,faktisk. Evt reist tilbake til siste ferie som var New York og Curacao. Fantastiske plasser begge deler der ferien var en kombinasjon av vestlig storby og karibisk paradis. Anbefales!!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namibia! :rodmer: Og Sør-Afrika! Og Zambia...ville reist rundt på masse prosjekter med dyr! Har vært på et i Namibia to ganger, og har utrolig lyst til å dra på lignende ting. Nærkontakt med afrikanske dyr er noe helt spesielt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal reise bort tre uker til sommeren. Det blir en blanding av late dager på stranda og opplevelser.

Først er det fem netter på et spa- og strandhotell i Fort Lauderdale (Florida). Deretter blir det syv netter på cruise i Karibien med Oasis of the Seas hvor vi besøker Jamaica, Mexico og Haiti. Deretter blir det syv netter i New York.

Gleder meg skikkelig!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine drømmereisemål:

Italia

Egypt

Safari i Afrika (Kenya feks)

Peru

Australia/New Zealand

Island

Skal reise rundt i Italia i ca 1 mnd når jeg har spart opp nok penger :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at både Australia og New Zealand kan være ganske kaldt og guffent værmessig når det er sommer i Norge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainbow81: Er det Harnas du har vært på? Jeg drømmer om frivillig arbeid i Afrika, men det er så sykt dyrt.

Jeg elsker Afrika og India, men på fritt budsjett så hadde jeg valgt safari i Sør-Afrika, husbåt i Namibia og bading i Mozambique.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Bare husk at både Australia og New Zealand kan være ganske kaldt og guffent værmessig når det er sommer i Norge. ;)

Sommer i Norge bør man iallefall reise til den tropiske nordre delen av Australia, men der er det i tillegg utrolig fint og akkurat passe varmt på den tiden da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...