Gå til innhold

Fransk muslim arrestert for å dra til en jordmor som fjernet konas burka under en fødsel.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvem sin skyld er det da ???? :popcorn:

At staten Isrel en gang ble opprettet har USA og Europa ansvaret for , det begynte allerede etter første verdenskrig .

I ettertid kan man se at det nok ikke var det lureste, men nå er altså staten Israel der , da kan man ikke bare stryke den av kartet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dagens Israel er et "offer" for fortidens synder utført av vestmaktene? Hvor lenge skal de ha status som offer, 5 generasjoner? 10? Hva med ansvar for egne handlinger?

Men dette er en avsporing- poenget mitt gjennom hele denne debatten er at ekstremisme finner man innen alle religioner og ideologier, å tro at det er et unikt fenomen innen Islam er vås.

De bør ikke ha status som offer i det hele tatt, men det betyr ikke at de skal forlate sitt land .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Desmond Tutus ord bedre og bedre: En kniv er ikke ond, en kniv er ikke god. Men en kniv kan gjøre onde ting, en kniv kan gjøre gode ting. Fritt oversatt......

Hmmm, mener du med dette at islam er er en ting som hvem som helst kan plukke opp å bruke til hva en vil ?

Det hadde vært bedre , for om en og en trodde på en religion uten å organisere seg hadde man ikke fått de religiøse galningene på toppen som sitter å dømmer levende og døde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Propell

:hakeslepp: hodeplagg fremstilt av Ayatollah Khomeini :hakeslepp::hakeslepp: Jeg skjønner ikke du som før kom med din Anceint Egypt Historie kan sakset noe sååååååååå idiotisk, :murvegg: så Hijab ble oppdaget og brukt som religiøs symbol på 70-tallet, lol takk for at du viste selv forståelses konskapene dine. Hijab har vært i muslimsk land siden Islam kom, og det har blitt brukt av muslimske kvinner i det siste 1400 årene og brukes fortsatt.

Jeg tror nok det er du som ikke forstår så mye. Eller, som muslim, forsøker du å tåkelegge slik at oss kuffarer skal gå på limpinnen. Kvinner ble opprinnelig, slik det står i koranen, pålagt å kle seg anstendig. Dvs. dekke til brystene. Ordet hijab finnes ikke i koranen.

Se på bilder fra Teheran og universitetsmiljøet rundt Teheran fra før den islamske revolusjon, så vil du oppdage at damene kledde seg som i et hvilket som helst vestlig land.

Hijab er et politisk plagg innen islam, som har to nøkkelfunksjoner:

1. Signalisere overfor omverdenen hvilke kvinner som er de "rene", og hvilke som er "skitne, vantro horer".

2. Total kontroll over kvinners seksualitet, inndoktrinering fra småbarnsalder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, mener du med dette at islam er er en ting som hvem som helst kan plukke opp å bruke til hva en vil ?

Det hadde vært bedre , for om en og en trodde på en religion uten å organisere seg hadde man ikke fått de religiøse galningene på toppen som sitter å dømmer levende og døde...

Dette er som jeg husker fra et intervju med Desmond Tutu.

Han blir spørt om ikke kirken har gjort mye galt i sørafrika under apartheid regimet.

Da svarer Desmond Tutu at en kniv er ikke ond, en kniv er ikke god

men at en med en kniv kan gjøre bra ting og med en kniv kan gjøre dårlige ting. Tror han her mener at kniven er religion, kirke, gud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er du som ikke forstår så mye. Eller, som muslim, forsøker du å tåkelegge slik at oss kuffarer skal gå på limpinnen. Kvinner ble opprinnelig, slik det står i koranen, pålagt å kle seg anstendig. Dvs. dekke til brystene. Ordet hijab finnes ikke i koranen.

Se på bilder fra Teheran og universitetsmiljøet rundt Teheran fra før den islamske revolusjon, så vil du oppdage at damene kledde seg som i et hvilket som helst vestlig land.

Hijab er et politisk plagg innen islam, som har to nøkkelfunksjoner:

1. Signalisere overfor omverdenen hvilke kvinner som er de "rene", og hvilke som er "skitne, vantro horer".

2. Total kontroll over kvinners seksualitet, inndoktrinering fra småbarnsalder.

Ordet Hijab finnes ikke i Koranen, men det er flere andre vers som sier at kvinner må dekke seg, jeg som muslim vet mer om Religionen min og din. Hvis du baserer påstaden på et bilde bevis ifra Tehrans Universitet, så er du helt uviten, Har du sett på bilder ifra Afghansk Universitet, før krigen og Taliban,de fleste gikk uten hijab der også, har du sett på Universitetene i Pakistan de fleste jenter går uten Hijab i dag også. Men de har friheten til å velge om de vil gå med den eller, ikke. Khomeini sin Regime er en annen sak, det er noe galt med regimet hans ikke Religionen, om han påtvinger religionen på sine landsborgere så må de stå opp for sine rettigheter, Det er ikke Koran eller Islam som tvinger kvinner til å dekke seg. De kan velge om de vil ha Hijab eller ikke. Hvis jeg som muslimer signiliserer dette da, må nonner, jøder og sikher også signalisere noe? :kjefte: Kan du forklare dette :popcorn:

Endret av lady GaGa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ordet Hijab finnes ikke i Koranen, men det er flere andre vers som sier at kvinner må dekke seg, jeg som muslim vet mer om Religionen min og din. Hvis du baserer påstaden på et bilde bevis ifra Tehrans Universitet, så er du helt uviten, Har du sett på bilder ifra Afghansk Universitet, før krigen og Taliban,de fleste gikk uten hijab der også, har du sett på Universitetene i Pakistan de fleste jenter går uten Hijab i dag også. Men de har friheten til å velge om de vil gå med den eller, ikke. Khomeini sin Regime er en annen sak, det er noe galt med regimet hans ikke Religionen, om han påtvinger religionen på sine landsborgere så må de stå opp for sine rettigheter, Det er ikke Koran eller Islam som tvinger kvinner til å dekke seg. De kan velge om de vil ha Hijab eller ikke. Hvis jeg som muslimer signiliserer dette da, må nonner, jøder og sikher også signalisere noe? :kjefte: Kan du forklare dette :popcorn:

Hvorfor velger nesten alle kvinner i Afghanistan og Iran hijab idag, når det ikke skjedde på 70 tallet ?

Er ikke kvinnene like forskjellige nå som da ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Propell

Ordet Hijab finnes ikke i Koranen, men det er flere andre vers som sier at kvinner må dekke seg, jeg som muslim vet mer om Religionen min og din. Hvis du baserer påstaden på et bilde bevis ifra Tehrans Universitet, så er du helt uviten, Har du sett på bilder ifra Afghansk Universitet, før krigen og Taliban,de fleste gikk uten hijab der også, har du sett på Universitetene i Pakistan de fleste jenter går uten Hijab i dag også. Men de har friheten til å velge om de vil gå med den eller, ikke. Khomeini sin Regime er en annen sak, det er noe galt med regimet hans ikke Religionen, om han påtvinger religionen på sine landsborgere så må de stå opp for sine rettigheter, Det er ikke Koran eller Islam som tvinger kvinner til å dekke seg. De kan velge om de vil ha Hijab eller ikke. Hvis jeg som muslimer signiliserer dette da, må nonner, jøder og sikher også signalisere noe? :kjefte: Kan du forklare dette :popcorn:

Frihet finnes ikke i islam, kun underkastelse. Og det vet du. At noen kvinner i enkelte muslimske land/regioner kler seg som de vil, betyr bare at presteskapet har liten eller ingen innflytelse. Og hvis det ikke er islamsk kultur som påtvinger kvinner i muslimske land politiske, kvinneundertrykkende plagg, hva er det da ?

Og hold nonner utenfor. Kvinner flest går ikke i nonnedrakt.

Angående bilder fra Teheran før 1979, var det ment å illustrere at dette er noe kvinner er påtvunget. Hevder du noe annet, viser det bare hvor effektiv denne hjernevasken er!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

HerreGud, vi er i Norge og i Norge snakker vi norsk, du forstår jo det som OSAMA og andre ekstrimister sier og siterer på engelsk, men ikke det jeg gir som kildet. Om du ikke kan forstå andre språk da er det bedre å holdet seg innen norsk politikk, og lavær å diskuter noe så omfattende og stor, hvor man blir nødt til å lese flere bøker og aviser for å finne fakta om religionen. :popcorn: siden du forstår bare norske ifølge deg, så skriver jeg det på norsk, og det er 2.1 milliarder Fornøyd nå :filer:

Jeg er fornøyd med at du snakker norsk i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Ordet Hijab finnes ikke i Koranen, men det er flere andre vers som sier at kvinner må dekke seg, jeg som muslim vet mer om Religionen min og din. Hvis du baserer påstaden på et bilde bevis ifra Tehrans Universitet, så er du helt uviten, Har du sett på bilder ifra Afghansk Universitet, før krigen og Taliban,de fleste gikk uten hijab der også, har du sett på Universitetene i Pakistan de fleste jenter går uten Hijab i dag også. Men de har friheten til å velge om de vil gå med den eller, ikke. Khomeini sin Regime er en annen sak, det er noe galt med regimet hans ikke Religionen, om han påtvinger religionen på sine landsborgere så må de stå opp for sine rettigheter, Det er ikke Koran eller Islam som tvinger kvinner til å dekke seg. De kan velge om de vil ha Hijab eller ikke. Hvis jeg som muslimer signiliserer dette da, må nonner, jøder og sikher også signalisere noe? :kjefte: Kan du forklare dette :popcorn:

:skratte:

Ja... Vil du kle deg "anstendig" eller vil du voldtas og steines? Fritt valg :)

Innse det, den islamske kulturen, som den indremisjonske kulturen, er en søppelkultur når det kommer til kvinners frihet og demokratiets levekår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor velger nesten alle kvinner i Afghanistan og Iran hijab idag, når det ikke skjedde på 70 tallet ?

Er ikke kvinnene like forskjellige nå som da ?

så mener at det er grunnen til å si at det er politisk symbol :filer: ,du spør meg om Afghanistan, du vet sikkert det var Taliban som styrte landet, og da hadde kvinner ikke noe friheten. De som bor i hovedstaden går uten hijab, og fleste uten burka og niqab. mens de som bor i områder hvor det er fare for taliban så tar dem på seg burka. Husk det var ikke alle som gikk uten Hijab på 70-tallet. det var storsett Hovedstanden og andre store byer, men det var fortsatt flertallet som brukte Hijab, selv om de hadde friheten til å velge. det var derfor Landsborgere var imot Taliban.

Ellers så er det flertallet som går med Hijab i Eruopa selv om det er ingen Khomini eller Taliban som tvinger dem. Hijab er et religiøst plagg og ikke noe politisk symbol, om dere bruker 30 og 40 års historie til å bevise et religiøst palgg som har vært brukt blant muslimer i det siste 1400 årene er helt idiotisk og barnslig. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Ja... Vil du kle deg "anstendig" eller vil du voldtas og steines? Fritt valg :)

Innse det, den islamske kulturen, som den indremisjonske kulturen, er en søppelkultur når det kommer til kvinners frihet og demokratiets levekår.

Du tar feil, kan ikke du lese ordetlig enn å skumlese, Det er Khomeinis sin Regimet du beskriver. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil, kan ikke du lese ordetlig enn å skumlese, Det er Khomeinis sin Regimet du beskriver. :fnise:

Det er så latterlig med debatanter som driver med herseteknikker. Fnising bør du holde deg for god for, om du vil bli tatt seriøs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så mener at det er grunnen til å si at det er politisk symbol :filer: ,du spør meg om Afghanistan, du vet sikkert det var Taliban som styrte landet, og da hadde kvinner ikke noe friheten. De som bor i hovedstaden går uten hijab, og fleste uten burka og niqab. mens de som bor i områder hvor det er fare for taliban så tar dem på seg burka. Husk det var ikke alle som gikk uten Hijab på 70-tallet. det var storsett Hovedstanden og andre store byer, men det var fortsatt flertallet som brukte Hijab, selv om de hadde friheten til å velge. det var derfor Landsborgere var imot Taliban.

Ellers så er det flertallet som går med Hijab i Eruopa selv om det er ingen Khomini eller Taliban som tvinger dem. Hijab er et religiøst plagg og ikke noe politisk symbol, om dere bruker 30 og 40 års historie til å bevise et religiøst palgg som har vært brukt blant muslimer i det siste 1400 årene er helt idiotisk og barnslig. :nei:

Det jeg lurte på var om kvinner er blitt mer fundamentalistiske nå ?

Hva slags meninger du prøver å tillegge meg her vet jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes samfunn burde styres etter det franske laïcité.

Det er et prinsipp om folkelig enhet på statlig grunn, det som skal binde folket sammen er tilhørigheten til staten og ikke til religiøse grupper .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Propell

så mener at det er grunnen til å si at det er politisk symbol :filer: ,du spør meg om Afghanistan, du vet sikkert det var Taliban som styrte landet, og da hadde kvinner ikke noe friheten. De som bor i hovedstaden går uten hijab, og fleste uten burka og niqab. mens de som bor i områder hvor det er fare for taliban så tar dem på seg burka. Husk det var ikke alle som gikk uten Hijab på 70-tallet. det var storsett Hovedstanden og andre store byer, men det var fortsatt flertallet som brukte Hijab, selv om de hadde friheten til å velge. det var derfor Landsborgere var imot Taliban.

Ellers så er det flertallet som går med Hijab i Eruopa selv om det er ingen Khomini eller Taliban som tvinger dem. Hijab er et religiøst plagg og ikke noe politisk symbol, om dere bruker 30 og 40 års historie til å bevise et religiøst palgg som har vært brukt blant muslimer i det siste 1400 årene er helt idiotisk og barnslig. :nei:

Hijab og andre tulleluer i Europa er i høyeste grad et politisk plagg, et symbol på den gradvise overtakelsen av Europa gjennom innvandring, familiegjenforeninger og barneprodusjon kaniner ville misunne.

At vi i det hele tatt har ryggradsløse politikere som diskuterer ( diskuterte ) hijab i politiet og lignende, illustrere det hele ganske godt.

Landets opprinnelige befolkning må tilpasse seg det nye herrefolket!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hijab og andre tulleluer i Europa er i høyeste grad et politisk plagg, et symbol på den gradvise overtakelsen av Europa gjennom innvandring, familiegjenforeninger og barneprodusjon kaniner ville misunne.

At vi i det hele tatt har ryggradsløse politikere som diskuterer ( diskuterte ) hijab i politiet og lignende, illustrere det hele ganske godt.

Landets opprinnelige befolkning må tilpasse seg det nye herrefolket!

tull og tøys, da mener du at kristendommen i Pakistan er noe annet kristendommen i Norge???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurte på var om kvinner er blitt mer fundamentalistiske nå ?

Hva slags meninger du prøver å tillegge meg her vet jeg ikke helt.

Du spørte om Afghnistan og Iran, du vet at begge landene ble styrt og Iran fortsatt styres av regimet, hvor kvinner har ikke ordentlig friheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Propell

tull og tøys, da mener du at kristendommen i Pakistan er noe annet kristendommen i Norge???

Kristendommen er i dag en temmet relegion med lite makt.

Du som muslim er et levende bevis på mine påstander om hijab som et effektivt politisk plagg, inndoktrinering og kontroll av kvinner.

Det er ingenting som å leve i fornektelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør ikke det. Uansett om alle religioner hadde ekstremisme så betyr det ikke at religionen i seg selv skaper ekstremisme. Om religionen skaper ekstremisme, så er religionen problemet.

Siden 9/11 har islamister stått bak over 18.000 dødelige terrorangrep, noe ingen andre religioner eller ideologier er i nærheten av.

Denne fornektelsen av at Islam faktisk kan være problemet er nesten litt skremmende. En selvmordsbomber kan rope Allahu Akbar og sprenge seg selv i lufta, og disse folkene vil stå igjen å si "nææh, kan ikke ha vært på grunn av religionen hans. Det må ha vært noe annet."

Det er en grunn til at Islam får såpass mye pes i den vestlige verden, og jeg tviler på at det er fordi såpass mange misforstår religionen.

PS: Dette "Stalin var ateist" argumentet begynner å bli ganske tullete.

Aldri nektet for at det finnes ekstremister blant muslimene, det var det jeg åpnet det første innlegget mitt med.

Men jeg holder på at ekstremisme finnes innen ALLE religioner og ideologier. Om det er en irsk katolikk som angriper barna mine, en jøde som kaller meg hore og forlanger at jeg sitter bakerst i bussen, en nasjonalist eller seperatist som angriper meg fordi jeg har feil etnisitet syntes jeg det er like uholdbart som enhver form for muslimsk ekstremisme. At noen mennesker må leve i terror er en forbrytelse uansett hvem som står bak og å tro at det er kun muslimene som står bak all faenskap i verden er grenseløst naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...