Gå til innhold

Fransk muslim arrestert for å dra til en jordmor som fjernet konas burka under en fødsel.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

For meg blir det et minimum at hvis en skal skylde på religionen Islam bør en finne støtte for handlingen i Islam. Noe en ikke gjør her.

Nei, det står ikke i koranen at man skal slå ned sykepleiere. Men ser du ikke at det var mannens overdrevne relgiøsitet som førte til overfallet ?

Hva er religion ? For meg er den summen av sine tilhengere.

Jeg vet det finnes mange gode mennesker som er muslimer og som tar ut de gode tankene og lever etter dem . Men når man lukker øynene for de negative sidene av en religion blir det litt underlig.

Dersom man ikke kan se noen av de onde handlingene som relatert til Islam, kan man da se noen av de gode som relatert til Islam ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er du selvfølgelig i din fulle rett til, men å påstå at haram er et ord adoptert inn i det norske språk mener jeg er fullstendig feil.

Hadde du lest noe av det jeg skriver og ikke bare skumlest, så hadde du også sett at jeg aldri påsto at det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, for et ignorant menneske.

Er du helt ukjent med hvor mange fremmedspråklige ord som er blitt adoptert inn i det norske språket, blant annet? Det finnes ikke noe ur-norskt lenger og bruk av fremmedspråklige ord er intet ukjent fenomen. Noen ganger passer det seg å bruke et fremmedspråklig ord enn et norsk ekvivalent et.

Hadde du lest noe av det jeg skriver og ikke bare skumlest, så hadde du også sett at jeg aldri påsto at det var det.

Hva mente du med det øverste sitatet da ? Jeg oppfatter det som at du mente at haram var adoptert inn i det norske språk, siden det var det ordet du forsvarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du med det øverste sitatet da ? Jeg oppfatter det som at du mente at haram var adoptert inn i det norske språk, siden det var det ordet du forsvarte.

Nei, poenget var også at man ofte bruker fremmedspråklige ord avhengig av situasjon, slik som her der man diskuterer islam/koranen og bruker noen begreper derfra. Det betyr ikke at man er imot å "snakke norsk i Norge".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...pluss at man kan ikke snakke om "norsk i Norge" lenger da en stor del av det norske språket har adoptert mye av fremmedspråk, og at selv om det finnes ekvivalente (see, ekvivalent=equivalent, jeg kunne heller brukt ordet 'likedane') norske ord så velger man ofte fremmedspråklige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, så hijab ER et religiøst plagg nå da. Greit nok, da kan man ihvertfall ikke komme senere å si at de ikke skal få lov til å bruke det f.eks på skolene fordi det IKKE er et religiøst plagg. Er det hijaben som er poenget her? NEI! Poenget er at en mann slo ei jordmor, det kunne like gjerne vært en kristen mann for andre grunner, og jeg er sikker på at det også har skjedd, men da har det ikke blitt noe oppmerksomhet rundt det fordi det ikke kan kobles til islam.

Selvfølgelig er hijab et religiøst plagg. Poenget her er at han slo en jordmor fordi han følte seg religiøst provosert at hun tok bort konas religiøst plagg. Ja, det er galt å slo jordmoren og grunnene bak handlingen hans er religiøse. Saken har to sider. Det at han slo og hvorfor han gjorde det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er hijab et religiøst plagg. Poenget her er at han slo en jordmor fordi han følte seg religiøst provosert at hun tok bort konas religiøst plagg. Ja, det er galt å slo jordmoren og grunnene bak handlingen hans er religiøse. Saken har to sider. Det at han slo og hvorfor han gjorde det.

Hva du vet Drizzt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det står ikke i koranen at man skal slå ned sykepleiere. Men ser du ikke at det var mannens overdrevne relgiøsitet som førte til overfallet ?

Hva er religion ? For meg er den summen av sine tilhengere.

Jeg vet det finnes mange gode mennesker som er muslimer og som tar ut de gode tankene og lever etter dem . Men når man lukker øynene for de negative sidene av en religion blir det litt underlig.

Dersom man ikke kan se noen av de onde handlingene som relatert til Islam, kan man da se noen av de gode som relatert til Islam ?

Nei, det vet jeg ikke.

Jeg tenker heller i den retningen at det er en handling begått av en overbeskyttende, sjalu mann med svak psyke,

Endret av Haddy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vet jeg ikke.

Jeg tenker heller i den retningen at det er en handling begått av en overbeskyttende, sjalu mann med svak psyke,

:skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har rett oglsett missforstått hele religionen.

Muslimske kvinner har lov å gå til lege ;) og hun kunne ha tatt den av såfremt det ikke var menn til stedet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Fransk muslim arrestert for å dra til en jordmor som fjernet konas burka under en fødsel.

Nassim Mimoune, 24, hadde allerede blitt utvist fra fødestua for beskylde jordmoren for å være en "voldtektsforbryter" fordi hun gjennomførte en intim undersøkelse av hans kone.

Deretter oppdaget han gjennom et vindu at jordmoren fjernet konas burka da kona skulle føde.

Han knuste da den låste døra og slo jordmoren i ansiktet.

Kona fødte en gutt, og Mimoune ble kastet ut fra sykehuset i Marseille og arrestert for overfall.

http://m.dailymail.co.uk/mobile/news/article.html?articleID=2077529

Haha, herregud får en tåpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Han har rett oglsett missforstått hele religionen.

Muslimske kvinner har lov å gå til lege ;) og hun kunne ha tatt den av såfremt det ikke var menn til stedet :D

Så når alt en har tilgjengelig er en mannlig lege (tenkt eksempel) så er det bedre å bare la kjerringa dø en å få sin ære krenket?

Folk kan mene hva de vil, men islam og indremisjonen er to gjennomført kvinnefiendtlige idiot-kulturer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det vet jeg ikke.

Jeg tenker heller i den retningen at det er en handling begått av en overbeskyttende, sjalu mann med svak psyke,

Hva du vet, Haddy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har rett oglsett missforstått hele religionen.

Muslimske kvinner har lov å gå til lege ;) og hun kunne ha tatt den av såfremt det ikke var menn til stedet :D

Uavhengig om legen var kvinne eller mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vet jeg ikke.

Jeg tenker heller i den retningen at det er en handling begått av en overbeskyttende, sjalu mann med svak psyke,

Javel, jeg er ikke enig med deg. Jeg synes du er noe fornektende her .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vanskelig for et kjønnsdelt samfunn å tilpasse seg likestilling. Først må det akseptere likestilling og gjøre noen fundamentale endringer i seg selv for å nærme seg likestillingen. Dessverre ser vi at religion kan forhindre likestilling som i dette tilfelle. Er det noen som virkelig tror at religion (islam) har ingenting å gjøre med saken, må tenke seg om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har rett oglsett missforstått hele religionen.

Muslimske kvinner har lov å gå til lege ;) og hun kunne ha tatt den av såfremt det ikke var menn til stedet :D

Ja, nå ble jeg imponert av denne religionen...

Denne misforstått-greia som alle kommer med begynner å bli latterlig. Når millioner av mennesker "misforstår" Islam, da er det ganske åpenbart at det er religionens egen feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

“And fight them until there is no more Fitnah (disbelief and polytheism: i.e. worshipping others besides Allah) and the religion (worship) will all be for Allah Alone [in the whole of the world ]. But if they cease (worshipping others besides Allah), then certainly, Allah is All-Seer of what they do.”

"Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued."

"But when the forbidden months are past, then fight and slay the Pagans wherever ye find them, and seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem (of war); but if they repent, and establish regular prayers and practice regular charity, then open the way for them..."

"When you meet your enemies who are polytheists (which includes Christians), invite them to three courses of action. If they respond to any one of these, you also accept it and withhold yourself from doing them any harm. Invite them to (accept) Islam; if they respond to you, accept it from them and desist from fighting against them ... If they refuse to accept Islam, demand from them the Jizya. If they agree to pay, accept it from them and hold off your hands. If they refuse to pay the tax, seek Allah's help and fight them"

Hvordan kan man misforstå dette? Osama Bin Laden f. eks misforsto ingen verdens ting. Han fulgte bare Koranen.

Sitat fra mannen selv mannen selv.

"Does Islam, or does it not, force people by the power of the sword to submit to its authority corporeally if not spiritually? Yes. There are only three choices in Islam … . Either submit, or live under the suzerainty of Islam, or die."

Endret av Feeky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feeky: Dette er tatt ut av sammenheng. Dette var et svar på en historisk hendelse, hvor Muhammed og hans tilhengere var i krig mot ikke-muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...