hulaboer Skrevet 30. desember 2011 #101 Skrevet 30. desember 2011 Du misforstår hele settingen her, jeg er høyere utdannet enn de i den aktuelle barnehagen var, de stigmatiserte meg og fant INGENTING på meg, for det er ingenting å finne, de gjorde fordi de manglet kompetanse og ikke var reflektert nok. Akkurat. Så nå er det ikke bare barnevernet, men også barnehagen! Alle andre enn deg, hva? Det har man hørt før, gitt... 1
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2011 #102 Skrevet 30. desember 2011 Akkurat. Så nå er det ikke bare barnevernet, men også barnehagen! Alle andre enn deg, hva? Det har man hørt før, gitt... Nei, jeg er ydmyk og reflektert nok til å se flere sider av en sak, også min egen-klandret meg selv i åresvis fordi jeg til slutt trodde dette var min feil. Samtidig jobbet jeg innen samme yrke, de kjente bare arbeidet mitt, og fikk sjokk når jeg ble tilbudt en ledende stilling.... som jeg klarte med glans, lærte også nok til å forstå at det ikke er riktig å behandle foreldre slik de behandlet meg, mangler ved oppfølging som tras, siste foreldresamtaler og ikke minst anbefaling av utredning. Jeg er ingen løgner, dette skjedde meg for noen år siden, og det var uforskyldt. I dag er det jeg som veileder mange av dem, og det er jeg faktisk stolt over.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #103 Skrevet 30. desember 2011 Nei, jeg er ydmyk og reflektert nok til å se flere sider av en sak, også min egen-klandret meg selv i åresvis fordi jeg til slutt trodde dette var min feil. Samtidig jobbet jeg innen samme yrke, de kjente bare arbeidet mitt, og fikk sjokk når jeg ble tilbudt en ledende stilling.... som jeg klarte med glans, lærte også nok til å forstå at det ikke er riktig å behandle foreldre slik de behandlet meg, mangler ved oppfølging som tras, siste foreldresamtaler og ikke minst anbefaling av utredning. Jeg er ingen løgner, dette skjedde meg for noen år siden, og det var uforskyldt. I dag er det jeg som veileder mange av dem, og det er jeg faktisk stolt over. Jeg skjønner godt at du har en triumferende følelse overfor Barnevernet, og det er deg vel unnt. Det finns dessverre altfor mange som har opplevd lignende, og selv om på langt nær alle saker havner hos Fylkesnemda, så er det helt vanvittig hva de utsetter folk for. Har selv opplevd å bli truet av et råttent eple av en Barnevernsansatt som truet med å ta barnet for å STRAFFE MEG! Samme møkkakjerringa sitter fremdeles i jobben sin til tross for gjentatte overtramp.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2011 #104 Skrevet 30. desember 2011 Jeg skjønner godt at du har en triumferende følelse overfor Barnevernet, og det er deg vel unnt. Det finns dessverre altfor mange som har opplevd lignende, og selv om på langt nær alle saker havner hos Fylkesnemda, så er det helt vanvittig hva de utsetter folk for. Har selv opplevd å bli truet av et råttent eple av en Barnevernsansatt som truet med å ta barnet for å STRAFFE MEG! Samme møkkakjerringa sitter fremdeles i jobben sin til tross for gjentatte overtramp. Slik er virkeligheten i Norge i dag, har hørt om lignende tilfeller. Bv ansatte som ikke liker deg truer med å ta fra deg barna dine, helt utrolig at det går an, men det er faktisk sant. 1
hulaboer Skrevet 30. desember 2011 #105 Skrevet 30. desember 2011 (endret) Det finns dessverre altfor mange som har opplevd lignende, og selv om på langt nær alle saker havner hos Fylkesnemda, så er det helt vanvittig hva de utsetter folk for. Det er jo bare positivt at saker havner i fylkesnemnda, for da får du en uavhengig vurdering. Og for å ta barnet fra noen må man innom nemnda. Innlegget er redigert for personangrep. Yvonne (mod) Endret 30. desember 2011 av Yvonne
Anglofil Skrevet 30. desember 2011 #106 Skrevet 30. desember 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner og krenkelser. Yvonne (mod)
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2011 #107 Skrevet 30. desember 2011 (endret) Det er jo bare positivt at saker havner i fylkesnemnda, for da får du en uavhengig vurdering. Og for å ta barnet fra noen må man innom nemnda. Dessuten så er du helt på tulltur her, det er ingen som sier at man ikke er ressursterk nok til å ta vare på barnet sitt, tvert i mot. Dette handler om patnaralistiske holdninger og null respekt for enkeltindivider og liten kompetanse. Men, for all del-bare fortsett, skal svare deg jeg:) Innlegget er redigert som et ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 30. desember 2011 av Yvonne
hulaboer Skrevet 30. desember 2011 #108 Skrevet 30. desember 2011 (endret) Dessuten så er du helt på tulltur her, det er ingen som sier at man ikke er ressursterk nok til å ta vare på barnet sitt, tvert i mot. Dette handler om patnaralistiske holdninger og null respekt for enkeltindivider og liten kompetanse. At du er "ressurssterk" men likevel ikke er i stand til å ta vare på barnet ditt er da ikke BVs feil? Innlegget er ryddet for spekulasjoner og personangrep. Det bør gå an å diskutere uten å komme med usakligheter. Yvonne (mod) Endret 30. desember 2011 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2011 #109 Skrevet 30. desember 2011 (endret) At du er "ressurssterk" men likevel ikke er i stand til å ta vare på barnet ditt er da ikke BVs feil? Innlegget er ryddet for spekulasjoner og personangrep. Det bør gå an å diskutere uten å komme med usakligheter. Yvonne (mod) ? Jeg veileder dem,og bv har aldri vært inni bildet på den måten du tydligvis inbiller deg. La meg fortelle deg at jeg driver med MST, ART og veiledning. Men jeg var stigmatisert ja, inntil de så meg jobbe;) Endret 30. desember 2011 av Yvonne
Anglofil Skrevet 30. desember 2011 #110 Skrevet 30. desember 2011 Tråden er på nytt ryddet for avsporinger og krenkelser. Yvonne (mod)
mousepad Skrevet 31. desember 2011 #111 Skrevet 31. desember 2011 Barnevernet har stor makt og med stor makt følger også muligheten for stort maktmisbruk. Syntes derfor at barnevernet burde holdes under mest mulig kontroll og overvåking fra offentlighetens side. Barnevernet som organ har dessuten også en ganske mørk historie i sin håndtering av de svakeste i samfunnet og media har jo satt lys på endel svakheter som lovbrudd i barnevernet, svært ustabile forhold for barnevernsban, uakseptable forhold ved institusjonene og nå sist om alle barnevernsbarna som har blitt utsatt for seksuelt misbruk i familiene som barnevernet har valgt ut for dem. Barnevernet sin oppgave er å ta vare på interessene til de svakeste av de svakeste; de som selv har de dårligste forutsetningene for å kjempe for seg selv og sine interesser. Siden barnevernet både historisk og også i moderne tid ikke har vist seg tilliten verdig ved en rekke anledninger blir det derfor viktig å stille kritiske spørsmål til arbeidet til barnevernet av resten av samfunnet forøvrig.
hulaboer Skrevet 31. desember 2011 #112 Skrevet 31. desember 2011 (endret) Barnevernet har stor makt og med stor makt følger også muligheten for stort maktmisbruk. Syntes derfor at barnevernet burde holdes under mest mulig kontroll og overvåking fra offentlighetens side. Du er klar over at BV man må innom fylkesnemnda før barnet kan fjernes fra foreldrene, ikke sant? Og at det er siste utvei? Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Endret 31. desember 2011 av Yvonne
mousepad Skrevet 31. desember 2011 #113 Skrevet 31. desember 2011 (endret) Du er klar over at BV man må innom fylkesnemnda før barnet kan fjernes fra foreldrene, ikke sant? Og at det er siste utvei? Til det første du skriver, selvfølgelig er jeg klar over det, men kritikere av ordningen sier at det er for lett å få gjennomslag i fylkesnemda og at de sakkyndige som benyttes i slike saker har for tette forbindelser til barnevernet selv, slik at man får et klassisk bukken og havresekken problem. Innlegget er redigert som et ledd i rydding Yvonne (mod) Endret 31. desember 2011 av Yvonne
hulaboer Skrevet 31. desember 2011 #114 Skrevet 31. desember 2011 Til det første du skriver, selvfølgelig er jeg klar over det, men kritikere av ordningen sier at det er for lett å få gjennomslag i fylkesnemda og at de sakkyndige som benyttes i slike saker har for tette forbindelser til barnevernet selv, slik at man får et klassisk bukken og havresekken problem. Hvem er disse kritikerne? Nemnda består ikke bare av sakkyndige, men også av vanlige folk uten tilknytning til barnevern o.l. Det er ikke lett å få gjennoslag i nemnda.
MizzNice Skrevet 31. desember 2011 #115 Skrevet 31. desember 2011 du jeg vet algt om det der. pga liten erfaring og ofte studenter på siste året gjør dem så mye feil, og pga mange sykemeldte så har dem vikarer som stepper inn. ringevikarer. det sier seg selv at dem gjør feil da! en gang var jeg i kontakt med dem, og ei UNG jente kom med en annen litt eldre mann.den unga jenta som jeg TROR var en vikar, vel hun hadde "forskjørsrett" der og det endte tragisk den gang, og jeg klagde til fylkesmannen. kom ikke en meter. sikkert fordi hun var vikar og ikke var der så ofte? dette er en ting som burde belyses MER. vikarene altså.
Anglofil Skrevet 31. desember 2011 #116 Skrevet 31. desember 2011 Tråden er igjen ryddet for spekulasjoner og krenkelser. Hold dere til sak og ikke person. Yvonne (mod)
Gjest gjest1 Skrevet 31. desember 2011 #117 Skrevet 31. desember 2011 Jeg prøver å finne ut hvem en fylkesnemd består av, og har lest meg fram til at den kan bestå av kun 3 personer, og hvor bare en av de er sakkyndig. Kan det stemme?
Gjest O___o Skrevet 31. desember 2011 #118 Skrevet 31. desember 2011 Jeg prøver å finne ut hvem en fylkesnemd består av, og har lest meg fram til at den kan bestå av kun 3 personer, og hvor bare en av de er sakkyndig. Kan det stemme? Jeg har skrevet et innlegg om fylkesnemnda her inne - men fant det neimen ikke igjen. Fylkesnemnda består av - Nemndsleder (som fyller norske dommerkrav) - 1 fag/sakkyndig - 1 legperson / alminnelig person. Dersom saken er særskilt vanskelig/omfattende/tung, kan nemndsleder bestemme at det skal være 2 fag/sakkyndige og 2 legpersoner. Antallet skal være likt. Dersom det er tidligere vedtak som skal endres eller lignende - kan nemndsleder ta avgjørelsen alene. Mer om nemnda finner du i BVL kapittel 7.
hulaboer Skrevet 1. januar 2012 #119 Skrevet 1. januar 2012 du jeg vet algt om det der. pga liten erfaring og ofte studenter på siste året gjør dem så mye feil, og pga mange sykemeldte så har dem vikarer som stepper inn. ringevikarer. det sier seg selv at dem gjør feil da! en gang var jeg i kontakt med dem, og ei UNG jente kom med en annen litt eldre mann.den unga jenta som jeg TROR var en vikar, vel hun hadde "forskjørsrett" der og det endte tragisk den gang, og jeg klagde til fylkesmannen. kom ikke en meter. sikkert fordi hun var vikar og ikke var der så ofte? dette er en ting som burde belyses MER. vikarene altså. Hva snakker du om? Hvilke vikarer? Hva endte tragisk? På hvilken måte?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #120 Skrevet 2. januar 2012 Det er ikke slik at dersom jeg er syk, så har vi en ringeliste med vikarer på. Nå må jeg nesten le. Det er kanskje slikd et foregår i barnehager, men det er ikke slik det foregår i barneverntjenesten. Det er kun ved lengre fravær at vi får inn vikarer. Og det må være minst over 6 mnd, og det blir da en vikar som har sosialfaglig høyskoleutdannelse, sosionom eller barnevernspedagog o.l. Det er IKKE en person som bestemmer hva som skal skje i en sak, den drøftes med overordnede, kollegaer, evt. advokat. Så er det fylkesnemda som tar avgjørelsen. Grunnen til at de flese sakene får gjennomslag, er at terskelen for å sende en sak til fylkesnemda er alt for høy, og sakene så alvorlig at det egentlig burde blitt fremmet sak før. Det sitter veldig langt inne å fremme sak! 1
Fremhevede innlegg