Gå til innhold

Et stjerneskudd


FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Begynner å tro at jeg har kortere syklus enn antatt, i dag ser det ut til at mensen kommer. Lilla/grå farge, slik har deg brukt å være den første dagen, så blir det nok rødt i morgen! Dersom det stemmer, er syklusen like lang som den forrige, 26 dager. Da vet jeg plutselig ikke noe lenger! Iallefall ikke når EL er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk eggløsningstester :klemmer:

Jeg har en pakke liggende som jeg ikke trenger om du ønsker å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært supert! :) Kanskje du kan sende meg en pm? Jeg er pålogget via telefon akkurat nå, så vet ikke helt hvordan jeg gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og tr.heimspia83 avtalt å treffes, det blir koselig. Gå på cafe og prate med noen som er i samme situasjon som meg selv, eller hun har jo kommet et langt steg lenger.. men forhåpentligvis er jeg der hun er om ikke så lenge :) Det blir greit å teste om jeg har EL, og ikke minst når! Må bare huske på at det å vite når EL er IKKE er det samme som å være garantert å bli gravid, hehe..

Har aldri likt mensen, det var noe herk helt fra jeg fikk den på slutten av barneskolen. De siste ti årene har den ikke plaget meg i veldig stor grad, bare vært et irritasjonsmoment en gang i måneden, men i disse dager er den veldig lite velkommen! Hver gang jeg skifter tampong tenker jeg at jeg skulle ønske jeg slapp unna, skulle heller gått og kjent på andre plager nå.. sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit å ha kontroll på EL, da. Så slipper du i alle fall å lure på om den i det hele tatt er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EL er iallefall en god indikasjon om at man kan og har muligheter :jepp:

Jeg tror at når du treffer riktig på EL så sitter spiren din også ;) Bare vent å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går møtte jeg tr.heimspia83. Vi spiste lunsj sammen, og snakket om graviditet og prøving! Kjempekoselig :) Greit med noen som vet hvordan ting er, og noen å snakke med. De jeg kjenner fra før vil jeg helst ikke involvere, bortsett fra samboeren, selvfølgelig!

tr.heimspia var snill at hun ga meg en pakke med eggløsningstester, så nå får jeg sett hvordan jeg fungerer! I tillegg gikk jeg på apoteket og kjøpte folsyre + vitaminer, slik at jeg skal være litt bedre forberedt. Gikk også på bokhandelen og kjøpte en liten håndbok om graviditet på mammutsalg. Det meste står jo på nettet, men det er noe med bøker som trekker veldig i meg!

Hvordan gikk det med testen i går og i dag? :)

Tok en test i går da jeg kom hjem, den var negativ. Det var den jeg tok i dag også. Men jeg oppdaget noe i dag da, jeg tror jeg hadde eggløsningsslim. Det var veldig likt eggehvite, og kunne strekkes ca tre cm. Kanskje lenger, men jeg hadde ikke behov for å prøve :P Er det sannsynlig å ha slikt slim såpass lenge før selve EL, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingen smiletegn på meg :-(

Etter mine utregninger skulle EL vært i morgen, men det er vel lite sannsynlig med negativ test i dag! Fryktet at kroppen min ikke virker :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Det er kjipt med ustabile sykluser, men det kan gå helt fint å bli gravid likevel så lenge du følger med når EL er (eller bare har sex hver 2-3 dag). Jeg har ikke hatt to like sykluser siden vi begynte å prøve for 8 mnd siden, de har vært alt fra 24 til 35 (tror jeg denne blir) dager, men jeg har hatt eggløsning hver gang og da er jo sjansen der for å bli gravid :) Hvis det fortsetter å være ustabilt kan det hende det lønner seg å tempe for å være helt sikker på at du har eggløsning.

Når på dagen tar du testen, forresten? For meg funker det best å ta den på ettermiddagen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det trenger forresten ikke være noe galt om du har ustabile sykluser heller, bare får å ha sagt det. Hvis du har brukt hormonprevensjon er det helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på fire år! Tror ikke syklusene mine har vært ustabile før, heller.. før jeg begynte å prøve fulgte jeg ikke like nøye med, da kunne det selvfølgelig ha vært en dag forskjell den ene eller den andre veien, men jeg fikk mensen ca nøyaktig en gang i mnd. Gikk derfor ut ifra at jeg hadde sykluser på 28 dager. Har registrert siden jul, og nå har det gått 27 dager mellom. Kan jo selvfølgelig hende at jeg har blitt ustabil fra denne syklusen av, men tror ikke jeg har vært det før, og da er det lettere å tenke at jeg bare aldri har hatt EL i syklusene :(

Får vente og se i dagene som kommer, og eventuelt prøve igjen i neste syklus, før jeg kanskje må begynne å tempe..

Har forresten testet på ettermiddagen! Tidligst fem og senest ni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er sikkert bare eggløsningen bittelitt senere enn vanlig denne gangen :) Krysser fingre for positiv test snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Har eggløsningsslim igjen i dag, så kanskje det bare skar seg på første forsøk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, i dag virker jeg! Testet tidlig på dagen, for første gang, og jeg fikk et smil tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jippi, i dag virker jeg! Testet tidlig på dagen, for første gang, og jeg fikk et smil tilbake :)

Herlig :jepp:

Da er det bare å gjøre det dere gjør best :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :jepp:

Da er det bare å gjøre det dere gjør best :sjenert:

Haha, har ikke latt noe tid gå til spille, for å si det sånn ;)

Hvordan går det med deg, formen er fin, og babyen har det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, har ikke latt noe tid gå til spille, for å si det sånn ;)

Hvordan går det med deg, formen er fin, og babyen har det bra?

Hehe, bra å høre at dere koser dere :gjeiper:

Her har formen vært bedre. Babyen har det supert og ingen spesielle plager med graviditeten.

Mere mora som har blitt potte tett og forkjøla/influensa... :kjefte:

Går vel over etter hvert, men frustrerende å ikke kun ha normal nesespray. Kun saltvanns-spray jeg får bruke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere har det bra, men influensa er ikke mye trivsel.. har heldigvis ikke vent meg til å bruke otrivin, jeg, så en forkjølelse vil nok forløpe ganske likt - uavhengig av graviditet!

Vært husmor i helga, jeg! Bakt kaker til kaffeselskap i kveld. Kjæresten har bursdag, må skjemme han bort litt!

Fantaserer litt om hvordan det blir den dagen ungene forbinder lyden av mix masteren med boller og kake, sånn som jeg allrid gjorde. God motivasjon til å teste ferdighetene på kjøkkenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...