Gå til innhold

Et stjerneskudd


FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Ikke lenge igjen av mensen nå, så snart klart til å prøve på igjen :) Har allerede begynt å krysse fingrene, kanskje jeg slipper mensen neste måned?

Aner ikke når jeg har EL, jeg.. tror det må bli en runde i sengehalmen annenhver dag fra mensslutt til mensstart, vet iallefall om en i huset her som ikke vil ha noe imot det :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ånei! Kjæresten min skal bort noen dager før EL, og kommer hjem noen dager etter.. det var da som pokker! Får skyte i blinde i dagene som kommer da, og hive meg over han så snart han har kommet inn døra, og håpe på det beste siden jeg ikke vet nøyaktig når EL er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Håper dere ikke må prøve så alt for lenge da?

Har du brukt prevasjon før dere begynte å prøve?

Håper det ikke tar for lang tid for dere da. Tok jo faktisk et halvt år for oss, men jeg hadde hatt hormonspiral som nok klussa litt til og i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig at han skal være borte akkurat rundt eggløsningen :( Håper du får tidlig eller sen eggløsning akkurat denne måneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt hormonprevensjon siden jeg sluttet på pillene for.. hmm.. fire år siden? Altså, før jeg ble sammen med kjæresten min! Håper kanskje det er en fordel, men vet ikke helt hvordan det fungerer..

Vi brukte kondom i starten av forholdet, men siden i sommer har vi bare hoppa av. Fra da av var vi på gli til å ville prøve på ordentlig, måtte bare gi tanken litt tid! Jeg var egentlig klar en stund før han, og han sa at han ville bli glad om det skjedde ved et "uhell". Han syntes bare det var et stort steg å la det stå til med vilje, forståelig nok, og trengte derfor litt tenketid. Jeg ble så glad den dagen han ikke hoppa av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, så kjedelig at han skal være borte akkurat rundt eggløsningen :( Håper du får tidlig eller sen eggløsning akkurat denne måneden :)

Ja, ikke sant! Jeg vet jo egentlig ikke helt når den er heller, da. Jeg går bare ut ifra at den er ca på dag 14, siden jeg har 28 dagers syklus. Denne måneden var syklusen plutselig kortere enn antatt, så hvem vet! :)Skal iallefall ikke stå på innsatsviljen om det ikke klaffer, har jeg funnet ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ikke har brukt hormoner på lenge da.

Mange må jo vente lenge på at kroppen stabiliserer seg. Men det slipper jo du da ;)

Bare å la det stå til nå da....ha sex før han drar og med en gang han kommer hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg med å følger deg litt her jeg også :popcorn:

Jeg kjøpte meg eggløsningstester for å vite når eggløsningen kom. Dersom du også gjør dette, kjøp de digitale som har :) Eller :( som svar....

Jeg hadde EL på dag 13 av en syklus på 30 dager...?

Merkelig, men det stemte tydeligvis :sjenert:

Jeg regnet meg også fram til EL selv i desember og det klaffet, regnet da ca 14 dager etter (juleaften faktisk!) men hadde en SA 1 uke over tiden før IKM....

Lykke til! Krysser fingrene for dere!

Når hadde du mensen sist? og når forventer du EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket litt farge på papiret for nøyaktig to uker siden, men det kom ikke friskt blod før dagen etter. Det er vel den dagen med rødt blod som teller, etter som jeg har lest? Mensen kom da et par dager før tiden,ettersom jeg vanligvis har den på samme dag i uka (28 dager?). De gangene dette avviker så er den vel som regel før tiden, tror jeg, noe som sikkert vil si at jeg har 28 dagers syklus eller mindre.

Jeg regner selv ut at jeg har EL sånn ca i morgen, men kan vel fort ha hatt den i løpet av helga også. Er jeg helt på bærtur, eller? :P

Blir iallefall ikke så mye :sengekos: denne gangene, siden samboeren min er bortreist.. sist var på onsdag, og neste gang blir på tirsdag.. :( Skal jeg beholde et ørlite håp, eller må jeg vente til mars, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det blir din tur i mars da :)

Men det kan jo gå ann også!

Man er vel mest fruktbar de første 48 timene etter EL, og da er du innenfor "rammen" på tirsdagen :) Så det kan klaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at EL er ca 14 dager etter mensen, at du ville hatt EL i dag dersom det er nøyaktig 2 uker siden?

Vanskelig å vite for sikkert.... Merker du noe på kroppen når du får EL da? Jeg pleier å få litt utflod som er seig. Det viste seg på eggløsningstestene en smily når jeg trodde selv at jeg hadde EL også pga slimet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel litt til, men det kan gå :) Sædcellene kan leve opp til 5 dager i livmorsekretet og egget kan leve i et døgn, så dere KAN treffe hvis dere har veldig flaks. Jeg krysser fingrene jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, da sitter jeg her igjen da, og lurer på om det ble noe denne gangen.. Som dere andre sier så skal det vel litt til, men er nok såvidt innenfor grensa til at det kanha skjedd!

tr.heimspie83, jeg regner også 14 dager etter mensen (siden jeg har 28dagers syklus). Men jeg mener å ha lest at man skal regne fra den dagen man har rødt blod, noe som de siste månedene ikke har vært før 1-3 dager etter det første tegnet! Jeg har brukt å få litt brunaktige "tråder", eller nesten som størknet slim, og så kommer mensen gradvis litt senere. Da har jeg forstått dete sånn at om det brune kommer på søndag, og det røde på mandag, så er første dag i syklusen på mandag. Hvis det er sånn så hadde vi sex 24-40 timer etter EL (og 5 dager før!

Stor sjanse? Nei.

Liten sjanse? Jaa! Så da krysser jeg fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par dager siden kjente jeg en vond "kul" i det ene brystet, nesten under armen. Ikke en definert kul da, men mer som et ømt område. Jeg tenkte mine tanker om kreft, men skjøv det fra meg, siden slikt er ubehagelig å tenke på. I dag kjente jeg det igjen, veldig tydelig, det er et vondt område inni/på siden av puppen. "Kanskje det er fordi du er gravid?" sa kjæresten. Det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har lest side opp og side ned om graviditetstegn,men jeg tenkte ikke engang tanken på at det kunne være "ømme bryster" jeg kjente da jeg hadde.. hmm.. øhh.. ømme bryster..

Men kan dette være et tegn på graviditet? Jeg var mest sannsynlig ca 5 dpo da jeg kjente det første gang, og 7 dpo i dag. Er det for tidlig? Jeg surrer fremdeles mellom "gravid" og "kreft" oppi hodet, litt stressende, kjenner jeg.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På CountdownToPregnancy.com er det oppført som et eget symptom når man har ømme bryster bare på siden/under armene, så det kan godt hende det er et graviditetstegn. Og det trenger ikke være kreft om det ikke er graviditet heller, for veldig mange graviditetssymptomer kan også være PMS-symptomer. De kan plutselig dukke opp selv om du ikke har pleid å ha dem i PMS-perioden, irriterende nok. (Jeg fikk plutselig ømme bryster i PMS-perioden for et par sykluser siden, det har jeg aldri pleid å ha før. Trodde jo selvsagt jeg var gravid da :kjefte: )

Krysser fingrene for at det er et graviditetssymptom hos deg! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par dager siden kjente jeg en vond "kul" i det ene brystet, nesten under armen. Ikke en definert kul da, men mer som et ømt område. Jeg tenkte mine tanker om kreft, men skjøv det fra meg, siden slikt er ubehagelig å tenke på. I dag kjente jeg det igjen, veldig tydelig, det er et vondt område inni/på siden av puppen. "Kanskje det er fordi du er gravid?" sa kjæresten. Det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har lest side opp og side ned om graviditetstegn,men jeg tenkte ikke engang tanken på at det kunne være "ømme bryster" jeg kjente da jeg hadde.. hmm.. øhh.. ømme bryster..

Men kan dette være et tegn på graviditet? Jeg var mest sannsynlig ca 5 dpo da jeg kjente det første gang, og 7 dpo i dag. Er det for tidlig? Jeg surrer fremdeles mellom "gravid" og "kreft" oppi hodet, litt stressende, kjenner jeg.. :sukk:

Jeg fikk veldig ømme bryst etter ca 5-7 dager.

Så det KAN være graviditet :klemmer:

vent noen dager til, om TR kommer så tar du en tur til legen, dersom ikke, gratulerer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommode, den siden skulle du aldri fortalt meg om ;) Til nå har jeg lest en del, og slått meg til ro med at tiden vil vise, men denne siden prøver jo å overbevise meg om at jeg gravid! :gjeiper:

2(+-) dpo fikk jeg noe som ligner på influensa. Veldig sliten, øm i kroppen, sår i svelget. Jeg har fremdeles sårt svelg, med slimdannelse om natta, dette pleier vanligvis å gå over etter et par netter for min del, men ingen sykeperioder er jo helt like! Jeg har hatt feberfølelse, men ikke feber. Denne influensaen ble aldri verre, men formen har holdt seg nede, dvs at jeg ikke eier energi til noen ting. Blir sliten av enkle, huslige aktiviteter. Har også hatt litt hodepine innimellom. Ikke så uvanlig etter influensa!

Men så begynner jeg å lese på CountdownToPregnancy:

"Swollen or tender breasts are pregnancy symptoms which can begin very soon after conception. This might be your first clue that you are pregnant! Some women report that they feel it most in the sides of their breasts or under arms" (som Kommode påpekte).

"It may never occur to you that a runny or stuffy nose could be connected with being pregnant, but many women experience cold or flu-like symptoms in early pregnancy".

I tillegg finner jeg "Sore Throat", "Headache" og "Exhaustion" (velkjent den, da). "Gas" har jeg også merket litt av, men kan vel så gjerne ha med kostholdet å gjøre :)

Nå skal det sies at ikke alle disse symptomene befant seg på topp ti, og noen av dem måtte jeg ha fått veeldig tidlig. I følge denne siden er det jo faktisk mulig, så tidlig som noen dager etter EL, men jeg stoler ikke helt på det..

Konklusjonen blir.. enten er jeg gravid, og har merket veldig tidlige symptomer, eller så har jeg hatt en relativt gjennomsnittlig influensa (samt en dyster framtidsutsikt, med tanke på brystkreft).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring tr.heimspia83, det er jo virkelig lov å håpe :)

Og når det skal være sagt, av alt det som står i posten over så trenger jo ikke ALT å være tegn på graviditet.. det er nok om ett av punktene er det ;)

Note to self: ikke være for opptimistisk nå!

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...