Gå til innhold

Et stjerneskudd


FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Da er det på tide å endre denne dagboka fra prøverdagbok til graviddagbok! Har tatt en stund før jeg klarte, er så redd for å jinxe noe.. Er nå ca 7 uker, så tar sjansen på å flytte den!

-------------------------------------------------------------------------------

Tenk at jeg har opprettet en prøverdagbok!

Jeg syns det er litt skummelt, for i dag er endelig dagen her. Selv har jeg vært klar for å prøve i noen måneder, kjæresten min lot meg få vite at han også er det ved å fullføre i dag :)

Kan ikke dette jeg, dere andre vet så mye, men jeg er helt blank.. håper jeg får lært litt om hvordan man går fram etter hvert!

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går og tenker mye på hva som skal skje framover. Er usikker på om jeg tror det kommer til å gå på første forsøk, eller om det tar kjempelang tid, jeg vaier mellom disse to alternativene hele tiden! Håper på det første, men frykter det siste..

Har iallefall funnet ut at jeg må sette litt fokus på meg selv og livsstilen min. Skal man bli gravid må man vel slutte med alle hurtigløsninger, raske karbohydrater og søt drikke! Vet da at jeg kan hvis jeg vil, men det har vært så mye annet å tenke på i det siste. Nå har jeg endelig riktig motivasjon! Tror nok jeg venter til jula er ferdig med å sette inn støtet, men kan jo starte med å lese meg opp på hva som er fornuftig :) Noen som har et tips eller to?

Glad og spent jeg, dette er så nytt og fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å snakke om prøving og baby HELE tiden, jeg.. tror jeg må lære meg noen måter å stagge det på, ellers kommer det til å gå hardt utover min kjære :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er julaften ferdig, og det samme er EL - tror jeg. Og jeg går bare og tenker "jaja, så ble det ikke denne gangen". Aner ikke hvorfor jeg tror det,men har bare en følelse av å ikke være gravid :( Kjenner at ønsket om å ha en liten baby neste jul er like stort som redselen for å IKKE ha det, det begynner å bety altfor meg. Skummelt, for da kan tankene fort ta litt overhånd, kanskje!

Har uansett hatt en kjempeflott julekveld! Pinnekjøtt, familie, masse pakker og alle de tradisjonene som hører med. Jul er koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit :) Og godt nyttår :) Kjenner meg igjen i en del av tankene dine, men dersom dere er ferske prøvere så får du prøve å senke skuldrene og tenke at for de fleste klaffer det relativt fort :)

Når det gjelder gunstig kosthold så er det mange som har tro på en slags lavkarbo-vri for å øke fruktbarheten. Det er blant annet en bok som heter "Spis deg gravid" av en dansk lege... Husker ikke hva han heter i farten, men du finner mange nettbutikker som selger den om du googler :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tittet innom, og takk for oppmuntrende råd :)

Nå er nyttårsaften ferdig, og vi er akkurat kommet tilbake fra en heidundrende romjulsfeiring. Hele denne uka har samboeren min kommet med små babykommentarer på eget initiativ, noe som er så herlig, for da vet jeg at han virkelig vil! Trenger ikke bekymre meg for at han bare ga etter for mine ønsker :)

Jeg føler at det er nå vi virkelig starter med prøvingen, og at 2012 skal bli et fantastisk år! Jeg ønsker både meg selv og dere andre et riktig godt nyttår, måtte det gnistre stjerneskudd over oss alle, slik at høsten bringer lykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg på her jeg også :)

Koselig og spennende tid i møte da :) Har selv sluttet på prevensjon og kan vel kalles "en prøver" :) må vel få rota meg til å lage en dagbok her etterhvert jeg også :)

Godt nytt år til dere begge og håper spiren vil komme fort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du kommenterer, Kissa! Må gjerne følge med her, og oppdatere hvordan det går med deg også :)

Mensen holder på å komme i dag, så da er det ikke så lenge til neste gang det går an å prøve igjen. Gleder meg, men kommer ikke til å holde ut spenningen. Vi har planlagt å sette oss litt inn i hva som er et godt kosthold og slik, og så gjøre klart til "ny start" over helgen. Har litt julegodt som jeg jobber på spreng for å bli kvitt først, bare.. hehe.. er vel ikke så lurt å trappe i seg godsaker mens man prøver å bli gravid, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men man må unne seg litt også.. :)

jeg går også å venter på mens, men den virker ikke til å ville komme. er ikke i form denne måneden i det hele tatt, selvom jeg tror igrunn ikke det er noen spire..

men man vet jo aldri. har sleti med forhøyet temp i en ukes tid nå, og hodepine og skikkelige leddsmerter innimellom.. vet ikke helt hva det tyder på jeg, så bare avventer å ser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mensen her for fullt, da jeg satt og strevde med å åpne en pakke tamponger i dag tidlig tenkte jeg at jammen, nå håper jeg dette er siste gang på en stund!

I dag er det ryddedag. Rydde i leilighet, rydde i kjøleskapet, rydde i hodet. Gammel gruff skal ut, og vi skal starte med et ordentlig hverdagskosthold igjen! Selvfølgelig ikke bare fordi vi ønsker oss baby, men fordi kroppene våre har godt av det. Det er for eksempel lenge siden jeg var flink til å bake brød og lage hjemmelaget middag, og jeg savner det! Føler meg hoven i kroppen, og ser rett og slett veldig hoven ut også. Målene framover er:

- Drikke mindre kaffe (er ingen stordrikker i utgangspunktet, men har hørt at kaffe øker faren for SA).

- Bake grovt fiberbrød, slik at det alltid ligger et nytt i fryseren. Har vært alt for dårlig på matpakke det siste halvåret, butikken ligger alt for nær jobb!

- Spise godt og variert, med de riktige næringsstoffene, hver dag. Jeg skal prøve å ikke slurve unna frukt, det skjer veldig ofte.

- Trene som i fjor, men med en ekstra styrkeøkt (sammen med ei gruppe venner, fast tidspunkt hver uke, da må det vel være gjennomførbart?).

- Kutte kraftig ned på alkohol. Sier seg kanskje selv, når man ønsker å bli gravid?

Dette hørtes veldig ut som en nyttårsliste som mange setter hvert år, men som man ikke lever opp til. Jeg SKAL klare det, og motivasjonen er et sunt svangerskap om (forhåpentligvis) få måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg sunn nå ja, med grovt brød, frukt og grønnsaker. Ikke har jeg drukket noe kaffe denne uka heller, bare to kopper te tilsammen. Jaja, vi er nesten ferdig med onsdag, så jeg har vel kanskje ikke verdens beste grunn til å juble enda.. men får tenke at hver dag er en seier, og (forhåpentligvis) et steg nærmere målet!

Begynner igjen med trening også i kveld! Hørte på radioen i går at gravide som trener gjennom svangerskapet har større sjanse for å holde seg friske og unngå komplikasjoner! Dette er sikkert gammelt nytt for mange, men jeg har jo aldri prøvd å bli gravid før, og derfor ikke brydd meg så mye om det som har blitt sagt om graviditet rundt meg heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tja, tjo.. det går vel egentlig bra! :) Har samme dumme tanke denne måneden som forrige, "æsj, det gikk ikke denne gangen heller". IKM er først om ei uke, så kanskje en vanlig tanke for å beskytte seg selv mot å bli skuffet? Denne måneden ble det iallefall en del :sengekos: i dagene før EL (etter mine beregninger), i motsetning til forrige, men jeg driver og lager meg grunner til at det helt sikkert ikke klaffa.

Vet ikke jeg, føler liksom jeg må "prestere" for å få det til, er det andre som tenker sånn? Er vel for flink pike, tror jeg må leve perfekt. Blir iallefall spennende å se neste uke da, alt håp for denne måneden er jo ikke ute! :)

Hvordan går det med deg, kissa85?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten vært kjempeflink med koffein siden jeg starta! Et par kopper kaffe i uka, og litt cola/pepsi max en gang i blant. Glemmer at brusen inneholder koffein, helt til jeg sitter der med den i hånda! Kanskje det glir sakte inn etter hvert, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøken Strøken :hallo:

Følger med her jeg :)

Jeg kjenner meg godt igjen i det å skulle "prestere" for å få det til. Jeg tester med eggløsningstester og tar morgentemperatur osv, og det er klart det hjelper NOE på sjansen for å bli gravid, men det hjelper minst like mye på mitt behov for å GJØRE noe i stedet for å bare sitte og vente på om jeg er blitt gravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skulle ha gått til innkjøp av slike tester, ja. Og ikke minst, graviditetstester! Ser flere av prøverne her inne kjøper på nettet, og det er nok lurt. Blir nok fort dyrt om man skal handle på apoteket.

Hehe, litt komisk tanke, egentlig.. å skulle teste og håpe på positivt svar! Tidligere har jeg bare tatt tester med hjertet i halsen, og (heldigvis) bare fått negativt. De gangene ville det vært krise med graviditet. Det er noe helt annet nå, jeg elsker kjæresten min så innmari høyt, og han vil bli den perfekte pappaen.. :rodmer: Kliss, kliss.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En lyyys rosa skygge på papiret i dag, men den var der tydelig, så da må vi vel bare vente til neste måned.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst :)

Får tenke sånn at jeg har gått rundt og ikke vært gravid i 26.5 år, så klarer jeg meg fint en enda en måned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...