Rhiannon Skrevet 2. mai 2012 #141 Del Skrevet 2. mai 2012 Åååh, så koselig med bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #142 Del Skrevet 6. mai 2012 10 uker i dag eller i går, jammen begynner det ikke å bli litt! I kveld er det akkurat som om kvalmen har fordampet, bare i løpet av et par timer. Jeg tar på alle måter forbehold om at den kan komme tilbake igjen like raskt, men det er bare så deilig å kjenne på hvordan det var å ikke være kvalm. Har virkelig ikke hatt et lite opphold på tre uker, det har gått litt opp og ned, men aldri så fin som jeg er akkurat nå! Nyter følelsen så lenge den varer Kjæresten er litt uggen i dag da, etter en kompiskveld i går.. hodepine, kvalm, trøtt og tørst.. jeg sa at jeg ikke syntes synd på han, for det der hørte da ut som en helt vanlig dag for meg for tiden! Han ble litt liksom-furten da, særlig når moren hans var enig med meg Har fortalt søsken og besteforeldre på min side om hemmeligheten nå, det ble bare positive reaksjoner. Det er så godt når andre også gleder seg! Ikke så lenge til det kan komme ut til de det måtte passe seg å fortelle til heller, nå. Jeg kommer ikke til å annonsere, type legge ut på facebook, men ser for meg at når nyheten når enkelte kommer det til å være spredd for alle vinder.. skummelt, men også koselig Nei, nå er det vel på tide å finne senga, kommer til å bli ei hard uke på jobb! Nattinatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 7. mai 2012 #143 Del Skrevet 7. mai 2012 Godt å høre det går bra med dere Lenge siden du har skrevet nå, så jeg begynte å lure hvordan det gikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 12. mai 2012 #144 Del Skrevet 12. mai 2012 Kjekt å lese at alle tok det posetivt :D Hvordan står der til med deg? Formen fortsatt bra eller? Lenge siden du har vore inne nå God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #145 Del Skrevet 12. mai 2012 Joda, har det greit, var kvalmere for en uke siden.. men strever fremdeles med å ha lyst på mat, og jeg er så sliten! Føler meg ikke uthvilt etter å ha sovet, sett tv eller noe, blir bare verre.. så gråter litt i dag, først for at jeg er sulten men ikke har lyst på noe. Så for at jeg er så sliten og ikke får til å slappe av. Så for at jeg har dårlig samvittighet overfor kjæresten, som gjør alt han kan. I dag har han kjøpt wii så jeg kan spille Mario, og nå lager han pizzasnurrer! Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten han, snilleste i verden.. Men i dag har jeg gjort ferdig en jobboppgave som har tatt mye tid, og som har hengt over meg den siste måneden! Iallefall noe positivt å komme med. Og så en positiv ting til, i helga er jeg 11 uker! Er ikke så ivrig på å skrive i de mest slitne og deppete periodene jeg, føler jeg bare syter.. men følger med fordi, og kjempekoselig når noen skriver i boka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. mai 2012 #146 Del Skrevet 20. mai 2012 12 uker nå! Går det greit med dere? Det magiske tallet er passert, og jeg håper dere passerte med et smil og at ting har gått greit HURRA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #147 Del Skrevet 20. mai 2012 Hei! Ja, endelig er uke 12 passert:) går greit, er bare så utrolig mye å gjøre for tiden at jeg blir helt matt! Mai er en hektisk måned Kjøpt oss leilighet siden sist jeg skrev, og tror jeg er lirt mindre kvalm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. mai 2012 #148 Del Skrevet 20. mai 2012 Så herlige nyheter! Veldig glad på deres vegne, og gratulerer så mye med ny leilighet! Er sikkert deilig når dere får slippe til og ordne det som deres egen. Herlig med eget bosted og ikke leie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 21. mai 2012 #149 Del Skrevet 21. mai 2012 Hurra for passert uke 12! Gleder meg til jeg kommer dit selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #150 Del Skrevet 21. mai 2012 Det er godt å være 12+1/2, ja! Merker formen er en god del bedre, også. Like sliten, men strever ikke like mye med maten. Kjæresten tilbød spare ribs og potetsalat til middag i dag, og jeg takket ja! Første gang middagen har gått så smertefritt på over en måned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #151 Del Skrevet 24. mai 2012 Så sint på legen at jeg holder på å eksplodere.. Første svangerskapskontroll i dag, hun fylte ut helsekortet og gav meg noen utskrifter fra nett og et par brosjyrer, og så var hun ferdig. Jeg spurte om hun ikke skulle lytte etter fosterlyd, men det var umulig, sa hun. Jeg satte meg på bakbeina, for det har jeg hørt og lest "overalt" at kan høres fra uke 12 (og jeg er 12+5), men hun sto på at dette ikke lot seg gjøre enda. Greit nok at man ikke er garantert noe resultat, men jeg tror nå det er ren løgn at det er umulig! Ikke informerte hun om alt hun skulle, heller. Det står til og med i papirene hun sendte med meg at legen skal snakke om fødeplass og stønadsmuligheter på første kontroll, men med tanke på at hun ikke forventer meg tilbake før uke 24, så kan jeg vel bare glemme det for en stund. 15 minutter av hennes dyrebare tid fikk jeg, skjønner jo at enkelte leger skulle ønske de slapp pasienter - da skulle arbeidsdagen blitt så mye mer behagelig. Hun merket garantert at jeg var svært misfornøyd da jeg tok med meg utskriftene hennes og gikk, satser på det er siste gang jeg ser henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 24. mai 2012 #152 Del Skrevet 24. mai 2012 Huff da!! Så idiotisk lege - det er så dumt når de ikke tar seg tid. Jeg ville bestilt time hos jordmor. Vet ikke om du får høre fosterlyd der heller, men forhåpentligvis får du en helt annen oppfølging!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #153 Del Skrevet 24. mai 2012 Har tenkt å ta kontakt med jordmor, men går ikke an å ringe nå, pga at sekretærene på helsestasjonene streiker. Spurte legen hvilken helsestasjon jeg sognet til, men det visste hun ikke(!), så jeg får bare ringe rundt og høre når streiken er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 25. mai 2012 #154 Del Skrevet 25. mai 2012 FY altså for en lege du har! Håper virkelig du får byttet! Jeg hadde kommet til å gått inn på Helfo og byttet til første ledige lege, uansett hvem det måtte være. Så når det gikk i orden hadde jeg ringt og fått en ny svangerskapskontroll og sagt at jeg ikke fikk dette tilfredsstillende hos forrige lege. Ta kontroll og gjør det! Fy og fy altså for en drittlege du har! Regner med du hører til Saupstad helsestasjon i.o.m at du er fra Tiller Uansett så vil de enten svare ja du hører til dem eller be deg om å ringe en av de andre og da får du vite hvem du skal ringe til Du kan også bestille time til jordmor utenom standard kontrollene. Forklar hva som skjedde med legen din og spør om en ekstra time Håper det ordner seg for deg med dette... Hvordan er formen oppe i alt tullet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #155 Del Skrevet 25. mai 2012 Takk for støtte! er jo dine erfaringer med legen din som gjør at jeg syns det er så trist å bli avspist med 15 min og en bunke utskrifter, høres så mye finere ut for deg! Skal skifte altså, må bare klare å bestemme meg for hvem Jeg har fått anbefalt en lege i byen på det varmeste for en tid siden, men han var kronisk opptatt. Nå har han noen åpninger! Kvalmen min er mye bedre, takk og lov for det! Formen er desverre ikke på topp, har lyst til å grille og være i sola, men må legge meg på sofaen/senga rett etter jobb og bare vente på at det blir sent nok til å sove. Begynner å bli passe lei nå, det har blitt verre og verre siden påskeuka. Legen klarer jo på en eller annen måte å overse alt jeg sier, så vet ikke om det er normalt å ha det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 25. mai 2012 #156 Del Skrevet 25. mai 2012 Ååå, jeg føler med deg og vet akkurat hvordan du har det!!! Var hos fastlegen min (aldri vært hos ham før) da jeg var 14+6, da jordmor var sykemeldt.. Han nektet også å finne hjertelyden, og mente at den kunne man ikke finne før i uke 20 Jeg insisterte på at han skulle prøve, noe han til slutt gav seg på! Og vet du? Han fant den etter 30 sek... MAKAN! Jeg var inne i 7-8 minutter, og på den tiden hadde han tatt blodtrykket, funnet hjertelyden, fylt ut 2 skjemaer, og spurt meg om 1000 ting som jeg ikke rakk å svare på.. Gikk fort i svingene, for å si det sånn Så skjønner du ble frustrert! Vil absolutt anbefale deg å gå til jordmor! De tar seg bedre tid til deg, og setter i de fleste tilfeller av minst 30 minutter Også er de jo utdannet til dette, noe fastlegen ikke er.. Så jeg har tro på at man blir bedre ivaretatt Lykke til med neste kontroll, håper opplevelsen blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 25. mai 2012 #157 Del Skrevet 25. mai 2012 Takk for støtte! er jo dine erfaringer med legen din som gjør at jeg syns det er så trist å bli avspist med 15 min og en bunke utskrifter, høres så mye finere ut for deg! Skal skifte altså, må bare klare å bestemme meg for hvem Jeg har fått anbefalt en lege i byen på det varmeste for en tid siden, men han var kronisk opptatt. Nå har han noen åpninger! Kvalmen min er mye bedre, takk og lov for det! Formen er desverre ikke på topp, har lyst til å grille og være i sola, men må legge meg på sofaen/senga rett etter jobb og bare vente på at det blir sent nok til å sove. Begynner å bli passe lei nå, det har blitt verre og verre siden påskeuka. Legen klarer jo på en eller annen måte å overse alt jeg sier, så vet ikke om det er normalt å ha det sånn! Huff, er ikke meningen å gjøre at du føler at du ikke får mere oppfølging. Er nok mere å gjøre med at jeg har en veldig flink lege som følger opp godt Jeg tror at mange leger gjør en bedre jobb enn din. Uansett hvem du bytter til så vil det trolig bli bedre. Bytt kjappest mulig. Dersom noe skjer så trenger du fastlegen din! Og det høres ut som om du kan trenge en gradert sykemelding. 20-50 % eller noe slikt, så får du hentet deg inn litt Jeg hadde 50% en periode jeg var veldig sliten og trøtt, og det hjalp MASSE å få gå halve dager iallefall Skift fort som fy! Ikke utsett det lengre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #158 Del Skrevet 30. mai 2012 Veldig lite aktiv nå jeg, energien strekker ikke helt til! Brukte pinsehelga på kos med kjæreste og familie, og følte meg helt supert til og med i går Litt tilbakefall med hodepine og en følelse av å være småsyk igjen i dag, håper det snur igjen! Er i streik nå , så slipper det intense jobbstresset noen dager. Og ukene rusler av gårde, ikke lenge til 14 uker! Ønsker meg en bekreftelse på at magen vokser som normalt, det hadde vært topp Kommer nok ikke til å bestille ny privat ul, tror jeg, for neste ledige time er jo like før ordinær ul. Ikke vits da, synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 31. mai 2012 #159 Del Skrevet 31. mai 2012 Nei, da kan en jo like gjerne vente Ordinær ul blir spennende da, når skal dere dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #160 Del Skrevet 31. mai 2012 Har ikke fått innkalling enda, men er 18 uker 1. juli. En hel måned til, sukk! Men det går vel unna Prøver å få gjort en del husarbeid i dag, og er godt i gang. Vises at jeg har vært i dårlig form så lenge, for å si det slik! Min kjære er kjempeflink med matlaging og daglig smårydding, men han ser ikke skitt og støv. Vasker kun dassen hvis jeg maser lenge nok! Og jeg merker nå som jeg går litt grundigere til verks hvordan han rydder: stapper ting inn i nærmeste skap, eller legger det i små hauger rundt omkring. Blir så sint, det er godt jeg er alene hjemme! Når jeg først går gjennom en del ting nå, er det ca halvparten av det jeg har som går i søpla. Har kastet masse gammel sminke, parfyme, kremer osv., og har vasket av det lille som er igjen og pakket det ned i vesker. Bare det som er i daglig bruk står framme, og da blir det mye raskere å pakke til flytting om en måned! Må tenke litt sånn framover, alt som ikke brukes kan kastes NÅ, ikke vente for å kaste det i flyttesjauen eller (grøss) ta det med til den nye leiligheta. Jeg hater overflødige ting og rot, det er rart hvor fort ting hoper seg opp! Får vel fortsette der jeg slapp, nok pause nå. Må benytte at jeg har litt overskuddsenergi for en gangs skyld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå