Gå til innhold

Et stjerneskudd


FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Tiden går, og 15 uker er unnagjort! Deilig for hver uke, se et nytt nummer der framme :)

Har ordnet med time til UL nå, 5.juli, gleder meg! :)

Ellers går det i samme dur her, energi og matlyst på bånn. Bare to uker til ferie, da, får håpe og tro at det endrer på ting! Å være helt på topp på jobb tar alt overskudd, så gleder meg til å heller være litt på topp hjemme.

Magen vokser litt, tror jeg, men mest oppblåstfølelse enda. Når jeg ligger på magen og presser bekkenet ned, føles det litt som en tennisball der nede! Så det må jo nesten være ett eller annet på gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke lenge til :)

Blir spennende :)

Dustelege altså...får håpe du finner ei/en søt jordmor i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny opplevelse i dag, kommer blanke dråper fra brystene! Skjønte ingenting, det så jo ut som vann, men google kunne fortelle at det er råmelk.. veldig tidlig da, men kan jo ikke være noe dumt? endelig et tegn som ikke slår negativt ut i form på humør og fysisk form! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner og komme langt på vei nå :) Ovre 15 uker! :) Å ikke lenge til UL heller..

Håper formen kommer seg, kanskje du blir bedre i form nå når det er råmelk som går ut? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er jo faktisk nærmere 16 uker enn 15! :)

Formen blir gradvis bedre, tvinger meg gjennom en del positive ting når jeg egentlig er sliten, og de ordentlig dårlige dagene kommer sjeldnere :) Er ferdig med stresset på jobb også, alt hjelper på! Og det samme gjør alt som hjelper meg til å se det fine med graviditeten - sånn som at kroppen gjør seg klar til å ta vare på babyen!

Håper det snart blir deg igjen også, CathrineMic..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er jo faktisk nærmere 16 uker enn 15! :)

Formen blir gradvis bedre, tvinger meg gjennom en del positive ting når jeg egentlig er sliten, og de ordentlig dårlige dagene kommer sjeldnere :) Er ferdig med stresset på jobb også, alt hjelper på! Og det samme gjør alt som hjelper meg til å se det fine med graviditeten - sånn som at kroppen gjør seg klar til å ta vare på babyen!

Håper det snart blir deg igjen også, CathrineMic..

Godt å høre at stresset på jobben er ferdig da hvertfall! Ikke gløm og ta vare på deg selv hvertfall ;)

Takk for det, jeg håper også det kan skje noe snrt :rodmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig vært til ny fasatlege, og er kjempefornøyd.. flink, engasjert, hjelpsom og forutseende - skjønte hva jeg sikkert lurte på, så jeg slapp å spørre og føle at jeg maste!

Fikk høre hjertelyden også.. :rodmer:

Nærmer meg 17 uker, og er snart klar for å reise på den siste kjæresteferien på lenge! :) Endelig er sommeren her, ting roer seg, og det føles litt ok å være meg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått en ny og flink fastlege :)

Og enn at det er snart 17 uker allerede? ;)

Tiden går fort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja da var jeg kommet tilbake til (ferie)hverdagen, etter å ha vært på tur sammen med min kjære. Deilig å komme vekk, begynner å bli så lei av å gå rundt i denne leiligheten. Teller dager til vi flytter nå, bare en mnd igjen!

Nå har det gått 18 uker, og endelig kommer uka for UL. Gleder meg, samtidig som det er skummelt - tenk om ikke alt er som det skal? Har jo vissheten om at hjertet slo for 11 dager siden, så får legge bort bekymringene. Ingenting blir bedre av å stresse seg selv! :)

Ellers står det ganske bra til, har vært kvitt kvalmen mens jeg var borte. Kjenner den kommer litt tilbake i dag, men skal prøve få spist litt, så går det seg nok til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ul! Du må si fra hvordan det går!

Ja, det skal jeg selvfølgelig gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på "gruppetime" hos jordmor i dag. "Gruppe" fordi det var bare jeg som møtte opp, ferietid og folk har visst andre ting å gjøre :) Men egentlig var det greit å snakke med jordmor alene, for da fikk jeg snakket om alt det jeg har gått og tenkt på.

Merker at det som tar hardest på meg, er den dårlige erfaringen med den gamle fastlegen. Hun gjorde veldig mye mer skade enn nytte, og det sitter på en måte fast! Jordmor var heldigvis svært forståelsesfull, og hørte på det jeg hadde å si. Hun tok meg også alvorlig, og spurte mer når jeg antydet bekymringer. Det var ikke bare "ja" og "ha"! Hun mente det hadde blitt for mye for meg de siste månedene, med så mye stress på jobb, lite mat og psykisk belastning, og selv om hun ikke kunne ta bort det som har vært, hjelper det mye at hun skjønner. Så nå tror jeg alt skal bli mye bedre framover, når jeg vet at jeg både har en forståelsesfull jordmor og en dyktig lege å snakke med :)

Hoppa opp på vekta også mens jeg var der, og har gått opp 2.8 kg siden svangerskapet startet. Det kommer nok mer, har jeg en sterk mistanke om! :vekt: hehe.. men jordmor beroliget meg faktisk litt med maten da, det er ikke vits i å stresse for mye med det! Hvis man bare passer på å spise litt hver tredje time, har det ikke så mye å si om man ikke klarer så mye middag, og en god morgen- yoghurt er ikke krise. Det samme med frukt, hvis jeg ikke klarer tanken på noe annet, så er det heller ikke verdens undergang om jeg spiser "for mye" frukt. Og så fikk hun overtalt meg til å kjøpe en boks omega-3. Har bekymret meg for det en stund, men nå skal det bli :)

Denne uka er det en del som må gjøres, både vasking, pakking og planlegging av innkjøp. Må ha nytt gulv og sofa til vi flytter, og da er det smart å bestille nå! Aiai, blir sliten av tanken, men i løpet av uka må jeg vel få gjort LITT iallfall :)

Bare sitte litt i sofaen først.. tenke på jordbærene som står på kjøkkenbenken, som jeg skal skylle og spise når jeg orker å reise meg.. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bitteliten har vokst siden sist! Veiva med armer og bein på UL i dag, og det er iallefall ikke tvil om at det er liv der inne :)

Jordmora var temmelig snar med å konstantere at det var en gutt, visstnok ingen tvil om det. Rart å slippe å tenke på det som "den", det er faktisk han! Pappaen ble litt satt ut, for han var jo så sikker på at det var jente, men han ble nok ikke skuffet. En sønn er jo helt fantastisk! :)

Terminen ble flyttet tre dager (i riktig retning ;) ), så nå er den 1.desember, noe som vil si at jeg er 19 uker på vei i dag! Herlig! Tiden har jo begynt å gå framover, nå virker det ikke så uendelig lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for liten gutt :)

Deilig å se han sprelle og herje der inne tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, dere to, det var veldig godt å se.. og jeg bli litt tryggere på at det jeg kjenner som små dult er lillegutt!

Han likte godt å ligge med ryggen ut under undersøkelsen, og når han endelig snudde seg holdt han hånda over brystet, så det var vanskelig å få sjekket hjertet. Men til slutt gikk det, og ingenting galt ble funnet :)

Skriver opp målene jeg, kan være litt kjekt å se på senere :) :

BPD/hodediameter: 47 mm

MAD/magediameter: 44 mm

Femur/lårben: 29 mm

Sitter og prøver å se for meg størrelsen, begynner jo å bli litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som om du har fått deg en sjenert liten kar du også ;)

Liker ikke å vise seg fram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jammen vært en produktiv dag! Først UL, så en tur innom Bohus for å se på møbler. Plukka ut moduler til en sofa som jeg så på i går, og fant en stol med krakk stil, og ble veldig fornøyd! Dro tilbake sammen med kjæresten nå rett før det stengte. Ikke så vanskelig å overtale han, nei, han rakk så vidt å sette seg ned i stolen, før han sa "greit, vi tar det". Jeg hadde iallefall klart å finne en god stol, og komfort er det viktigste kravet hans :)

Var også innom noen byggevarehandlere, og endte opp med å finne gulv til den nye leiligheta. Vi valgte, etter nøye vurdering fram og tilbake mellom parkett og laminat, det sistnevnte. Mye mer slitesterkt, og den typen skulle tåle en del fuktighet! Jeg liker veldig godt tre, og har egentlig hatt mest lyst på det, men så var det dette med småbarn, flytting på møbler, vasking osv. Enkelt og greit med noe som tåler mye, og jeg syns det var veldig fint! :)

Enda er det en del å handle inn før vi kan komme oss godt tilrette i den nye leiligheta om noen uker, men det eneste som står igjen av ting vi må ha med en gang er stuebord, spisebord og induksjonsgryter. Det er da overkommelig å finne :)Har ikke så innmari mye imot å handle sånne ting heller jeg da, syns det er så gøy å lete og finne noe jeg virkelig liker ;)

Ahh.. må bare si at jeg føler meg så uendelig mange ganger bedre nå enn for noen få uker siden - enn at jeg har overskudd til alt dette, og ikke minst, skrive om det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moro å shoppe møbler! Og planlegge opppussing!

Snart 20 uker jo, tiden flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...