Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

applestories skrev (5 timer siden):

Hva er den egentlige grunnen?

Å opplyse om at landet tidligere het/ble kalt Burma (eller lignende for andre land). Det er tilsvarende det som av og til kommer opp på Facebook om en har skiftet navn: Petronella Olsen (tidl. Jensen)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sofie777 skrev (46 minutter siden):

Å opplyse om at landet tidligere het/ble kalt Burma (eller lignende for andre land). Det er tilsvarende det som av og til kommer opp på Facebook om en har skiftet navn: Petronella Olsen (tidl. Jensen)

Jeg har forstått det sånn at det skyldes at noen land ikke anerkjenner Myanmar som navn fordi det kom i regi av en militærjunta i 1989 med tilhørende uroligheter og tap av liv.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (31 minutter siden):

Jeg har forstått det sånn at det skyldes at noen land ikke anerkjenner Myanmar som navn fordi det kom i regi av en militærjunta i 1989 med tilhørende uroligheter og tap av liv.

Det også, men det gjelder ikke for norske kart, for jeg tror Norge har godtatt Myanmar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk opp for meg denne uka hva de mente i The Julekalender når de sa "That was a good vending". Jeg klarte å få mening i det meste av norwenglishen, men akkurat denne skjønte jeg aldri, og avskrev det som bare en måte å si at det var godt sagt på. Fikk meg en liten aha-opplevelse når de i en podcast jeg hørte på brukte uttrykket "turn of phrase" 🙈

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristineS skrev (1 minutt siden):

Det gikk opp for meg denne uka hva de mente i The Julekalender når de sa "That was a good vending". Jeg klarte å få mening i det meste av norwenglishen, men akkurat denne skjønte jeg aldri, og avskrev det som bare en måte å si at det var godt sagt på. Fikk meg en liten aha-opplevelse når de i en podcast jeg hørte på brukte uttrykket "turn of phrase" 🙈

Genialt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrankDrebin skrev (4 minutter siden):

At det heter pinjekjerne, og ikke pinnekjerne. :ler: 

Den satt lenge i hos meg også! 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ballongfrue

At folk som alltid prøver nye metoder for å slanke seg, nye dietter, tips, triks osv. egentlig bare mangler viljestyrke. De burde snakke med med en psykolog framfor å alltid prøve på det "neste store".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LitenOgSkvetten skrev (1 time siden):

At folk som alltid prøver nye metoder for å slanke seg, nye dietter, tips, triks osv. egentlig bare mangler viljestyrke. De burde snakke med med en psykolog framfor å alltid prøve på det "neste store".

De må jo ha mye viljestyrke for å orke å prøve alt det

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

At alle bildene man har lagt ut på kg lagres i "mine vedlegg" og det blir fullt til slutt.

Jeg har brukt to dager på lure på hvorfor i heivete jeg ikke fikk til å sette inn bilder:balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trish skrev (9 minutter siden):

At alle bildene man har lagt ut på kg lagres i "mine vedlegg" og det blir fullt til slutt.

Jeg har brukt to dager på lure på hvorfor i heivete jeg ikke fikk til å sette inn bilder:balltre:

Skal veldig mye til å bruke opp alle 292 mb da 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 1.3.2023 den 13.50):

Skal veldig mye til å bruke opp alle 292 mb da 🤪

Jeg klarte visst det😂😂 så nå må jeg gå gjennom alle og fjerne en del.

Ingen andre her som har klart det eller?

Endret av Trish
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trish skrev (1 minutt siden):

Jeg klarte visst det😂😂 så nå må jeg gå gjennom alle og fjerne en del.

Ingen andre her som har klart det eller?

En god del var bilder til nattklubben da😆

Har du Snapchat? I så fall anbefaler jeg at hver gang du skal laste opp et bilde så går du inn på rediger bilde på Snapchat og så lagrer du det. Da ender bildet opp med å ta mye mindre plass :) bruker å gjøre det selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (1 minutt siden):

Har du Snapchat? I så fall anbefaler jeg at hver gang du skal laste opp et bilde så går du inn på rediger bilde på Snapchat og så lagrer du det. Da ender bildet opp med å ta mye mindre plass :) bruker å gjøre det selv 

Smart, takk!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (40 minutter siden):

Har du Snapchat? I så fall anbefaler jeg at hver gang du skal laste opp et bilde så går du inn på rediger bilde på Snapchat og så lagrer du det. Da ender bildet opp med å ta mye mindre plass :) bruker å gjøre det selv 

Prøvde nå og bildet gikk fra 550 kb til 58 kb👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trish skrev (Akkurat nå):

Prøvde nå og bildet gikk fra 550 kb til 58 kb👌

Så bra 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...