Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble hjemmefra lært opp til å gå stille i dørene. Tok noen år å lære at i blant skal de slamres med. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I suppeoppskrifter står det ofte finhakk, og jeg drev lenge og sirlig finhakket løk og hvitløk etter oppskrifta. Før jeg tenkte at.. pokker heller. Man steker jo litt og koker lenge og stavmikser. Ingen grunn til å finhakke! Så nå lager jeg supper bittelitt fortere🙂

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde "soper" var et annet ord for uteligger, eller en som ser sjuskete ut. I mitt hode gav det liksom mening.... Var over 20 år før jeg brukte det i en setning, og skjønte at det var noe som ikke stemte når alle lo av meg:fnise:.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det går i bølgedaler". Skjønner jo at det går opp og ned. Men at det kommer fra at store bølger har topper og daler, dét skjønte jeg i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipster skrev (På 16.12.2011 den 23.31):

Jeg er veldig treig når det kommer til å vite hva jeg skal svare på sånne kompliserte (for meg i alle fall) ja/nei spørsmål. Jeg kommer ikke helt på et eksempel, men liksom..

 

"Er det ikke sant at du ikke kommer i kveld?" Tror det blir litt feil til hva jeg mener, klarer virkelig ikke å forklare det, haha, forhåpentligvis er det noen som forstår hva jeg mener allikevel. 

Nå har det gått mange år men dette er kanskje fortsatt vanskelig? Det er ikke så rart, det heter dobbel negasjon og er noe man vil unngå. 

Et tips som kanskje kan hjelpe:

Stryk "ikke" og svar ja eller nei. Hvis antall "ikke" er oddetall må du svare motsatt, mens med to "ikke" som her og partall kan du la svaret ditt stå. 

"Er det ikke sant at du ikke kommer i kveld?" Hvis du stryker ikke her svarer du mest sannsynlig ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen på om et fly tar av og lander. I hele ettermiddag har vi kunnet lese om et sjøfly som har havarert under landing på vestlandet at alle 4 er kommet seg ut og er ved bevissthet, . på tv2 og andre medier så står det under avgang og at flyet mistet kontroll under avgang og havarerte.. Hvilken av disse to variasjonenen er det journalister lurer på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg skjønte nettopp hva @Nimbus2000 sitt brukernavn betydde, trodde helt til nå at 2000 skulle være fødselsåret men så innse jeg nå at det var det sopelimen het i Harry Potter 😅 Kanskje på tide at jeg tar en maraton snart og ser igjennom de igjen for å forfriske hukommelsen min. Nå ble både nicket og avataren din mye kulere 😄 (fy flate så treig i pappen jeg er 😂🙊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Cid skrev (15 minutter siden):

Jeg skjønte nettopp hva @Nimbus2000 sitt brukernavn betydde, trodde helt til nå at 2000 skulle være fødselsåret men så innse jeg nå at det var det sopelimen het i Harry Potter 😅 Kanskje på tide at jeg tar en maraton snart og ser igjennom de igjen for å forfriske hukommelsen min. Nå ble både nicket og avataren din mye kulere 😄 (fy flate så treig i pappen jeg er 😂🙊)

Hehe, ikke alltid man husker alt og det å glemme navnet på sopelimet til Harry Potter er ikke det verste å glemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Less'is'more

Da jeg var lita jente lo min mor og min storebror godt av meg da jeg sa at jeg trengte "testikkel-lim" (Tekstil-lim)🙄 -husker episoden SÅ godt🤭ante jo ikke hva testikkel var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Less'is'more skrev (15 minutter siden):

Da jeg var lita jente lo min mor og min storebror godt av meg da jeg sa at jeg trengte "testikkel-lim" (Tekstil-lim)🙄 -husker episoden SÅ godt🤭ante jo ikke hva testikkel var. 

Haha må ha vært komisk for de 😅Jeg sa seks istedenfor kjeks helt til jeg var sånn 7 år 🙊 (vil du ha seks?) 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Less'is'more
Cid skrev (Akkurat nå):

Haha må ha vært komisk for de 😅Jeg sa seks istedenfor kjeks helt til jeg var sånn 7 år 🙊 (vil du ha seks?) 🥴

Ja dem syns det var artig at jeg sa/leste feil🤭jeg ble nok litt flau når eg fikk svaret på hva en testikkel er.

Og haha🤭 så morsomt og komisk at du sa seks🤣litt søtt og uskyldig da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Less'is'more skrev (1 minutt siden):

Ja dem syns det var artig at jeg sa/leste feil🤭jeg ble nok litt flau når eg fikk svaret på hva en testikkel er.

Og haha🤭 så morsomt og komisk at du sa seks🤣litt søtt og uskyldig da.

 

Jeg sa også pissa istedenfor pizza 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Less'is'more
Cid skrev (Akkurat nå):

Jeg sa også pissa istedenfor pizza 😂 

🤣du ville ha både pissa og seks du🤭🤭🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Da jeg var mindre trodde jeg kausjon ifm. straffesaker innebar at man kunne betale seg ut av hele straffesaken, også var saken ute av verden - ferdig snakka :laugh:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (10 timer siden):

Da jeg var mindre trodde jeg kausjon ifm. straffesaker innebar at man kunne betale seg ut av hele straffesaken, også var saken ute av verden - ferdig snakka :laugh:

Jeg og! Det var jo sånn i Monopol😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en aha-opplevelse på instagram i går. Rivjern brukes altså liggende, slik at det man river, faller ned inni selve rivjernet, så kan man bare tømme det rett over dit man skal ha det. Altså IKKE på høykant med en tallerken/skål under, slik jeg har gjort i alle år ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
ti10 skrev (1 time siden):

Fikk en aha-opplevelse på instagram i går. Rivjern brukes altså liggende, slik at det man river, faller ned inni selve rivjernet, så kan man bare tømme det rett over dit man skal ha det. Altså IKKE på høykant med en tallerken/skål under, slik jeg har gjort i alle år ...

😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...