Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er Lofot-torsk. Ifølge kjennere så kan den selitt anderledes ut enn vanlig torsk.

-Og jeg var heller ikke klar over det. Jeg nektetå spise skrei i en årrekke fiirdi jeg er så kresen på fisk. Bare noen ganske få typer jeg liker. Torsk er dog en av dem..

Tror dere jeg var flau da jeg fant det ut??

Anonymous poster hash: e1f52...cb0

Er vel like flaut å nekte å smake på en fisk du ikke har prøvd før fordi du er "kresen".

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde veldig lenge at det var firhjulStrekker og ikke firhjulsTrekker... Vi kaller sene for "sunnu" der jeg kommer fra. Trodde også det var sunnuTrekk, men det er sunnuStrekk. (Krampe)

Endret av GørilB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Og da kom jeg på en økonom jeg kjenner som ikke visste at man kan regne ut ting i excel! Vedkommende regnet ut på kalkulator og la inn tallene i excel! Jeg var sjokkert!

Wow, seriøst. Håper ikke han hadde vært økonom lenge. Tenk så ueffektivt han må vært når han skulle summere B1 til B100 eller noe :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, seriøst. Håper ikke han hadde vært økonom lenge. Tenk så ueffektivt han må vært når han skulle summere B1 til B100 eller noe :fnise:

Jo, det er det verste. Ganske rutinert i faget! Det heter ikke REGNEark uten grunn liksom!

Holdt på å dette av stolen da denne setningen kom "Du Mynona, visste du at man kunne regne ut ting i Excel?" :sjokkert:

Vedkommende troddet det egentlig bare var til bruk som skjema tror jeg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget NÅ at kalkulatoren på PCen min har funksjonen "datoberegning", slik at jeg slipper å søke opp en eller annen nettjeneste hver gang jeg lurer på "hvor mange dager er det til/siden/mellom" :sjokkert: Og jeg har SETT det, for har brukt "enhetsomregning" mange mange ganger...

Dette visste ikke jeg heller. :sjokkert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At man kan slette bilder lagt ut på My story på Snap.

Heldigvis for det!

Anonymous poster hash: 104f3...b84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk akkurat opp for meg at 'TMI' ikke betyr 'to MY information' :klaske:

Ja, egentlig de fleste sånne forkortelser, jeg blir svimmel av det dere greiene der. FYI, TMI, LOL, OMG :ler:

Endret av godtesyk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på en traktor og en hjullaster. Er helt blond når det gjelder alt som har med kjøretøy å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forskjellen på C og CE på kalkulatoren.

Har du lyst til å fortelle? :vetikke:

Anonymous poster hash: 4c7ec...9f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på C og CE på kalkulatoren.

Haha, nå ble jeg veldig nysgjerrig... Hva er forskjellen? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til å fortelle? :vetikke:

C fjener hele regnestykket. Har du skrevet 5+6-7+8 står du igjen med null og må skrive alt på nytt igjen. CE fjerner kun det siste. F.eks. hvis man bruker datakalkulatoren. Man skriver 5+6-7 og så trykker man 9 istedenfor 8. Da kan man bruke CE så forsvinner "9" men resten av stykket er der fortsatt, så man begynner ikke på start.

Endret av melly666
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

For å få meg til å spise skorpa på brødskiva fortalte mamma meg at skorpa var sunnere enn resten av skiva. Da jeg i en alder av tredve sa det til eksen min i fullt alvor sa hun at "skorpa kommer jo fra den samme deigen den også". Jeg bare :overrasket:

Dette innlegget leste jeg for en uke siden. Jeg sitter fortsatt helt sjokkert. Skorpen må jo være sunnere! (men samtidig skjønner jeg jo at den ikke er det :-()

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, nå ble jeg veldig nysgjerrig... Hva er forskjellen? :o

Bare for å forklare de ulike minne-tastene i samme slengen:

• MS (Memory Store) lagrer den viste verdien.
  • MR (Memory Recall) viser den lagrede verdien.
  • MC (Memory Clear) sletter den lagrede verdien fra minnet.
  • M+ legger den viste verdien til verdien som allerede er lagret.
  • M- trekker den viste verdien fra verdien som allerede er lagret.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget leste jeg for en uke siden. Jeg sitter fortsatt helt sjokkert. Skorpen må jo være sunnere! (men samtidig skjønner jeg jo at den ikke er det :-()

Noen ganger er den jo det. Det kommer an på brødet. Ofte er det strødd korn eller frø på skorpen, som gir mye mer næring enn vanlig meldeig. Men det er jo ikke snakk om så store arealer som er annerledes at det vil utgjøre noen særlig forskjell, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

C fjener hele regnestykket. Har du skrevet 5+6-7+8 står du igjen med null og må skrive alt på nytt igjen. CE fjerner kun det siste. F.eks. hvis man bruker datakalkulatoren. Man skriver 5+6-7 og så trykker man 9 istedenfor 8. Da kan man bruke CE så forsvinner "9" men resten av stykket er der fortsatt, så man begynner ikke på start.

Jeg har alltid trodd at C sto for clear og CE for clear everything... Altså at det var motsatt. Jeg har alltid blitt frustrert av å bruke kalkulatorer... :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

har alltid trodd det ene olje firmaet het concoon phillips, ikke conoco phillips

Anonymous poster hash: a40f5...0f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At man kan slette bilder lagt ut på My story på Snap.

Heldigvis for det!

Anonymous poster hash: 104f3...b84

Hvordan gjør man det?

Anonymous poster hash: a1399...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte å tilberede mat selv har jeg trodd at jeg var unik! Jeg begynner nemlig aldri å gråte når jeg kutter opp løk!

En dag skrøt jeg av det til en kompis hvorpå han informerte meg om at det er fordi jeg bruker kontaktlinser! :O

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Etter at jeg begynte å tilberede mat selv har jeg trodd at jeg var unik! Jeg begynner nemlig aldri å gråte når jeg kutter opp løk!

En dag skrøt jeg av det til en kompis hvorpå han informerte meg om at det er fordi jeg bruker kontaktlinser! :O

Hæææææ? Er det det som er løsningen!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...