Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste en plass at Peter Pan er en engel som følger barna til himmelen. Barna er døde. Det er derfor de aldri blir voksne... DÉN var Mind blown for min del.

Ja, hvis du leser den originale Peter Pan-boken, er den mye dystrere enn Disney-versjonen. Wendy og brødrene dør ikke, de kommer hjem igjen, men de bortkommede guttene (de heter jo det), er barn som har blitt borte i Hyde Park (mistet av Nannyene sine!), og har aldri blitt funnet. Peter Pan har gitt dem et hjem i Neverland.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvis du leser den originale Peter Pan-boken, er den mye dystrere enn Disney-versjonen. Wendy og brødrene dør ikke, de kommer hjem igjen, men de bortkommede guttene (de heter jo det), er barn som har blitt borte i Hyde Park (mistet av Nannyene sine!), og har aldri blitt funnet. Peter Pan har gitt dem et hjem i Neverland.

Er boken basert på en sann historie? Mtp de barna som har forsvunnet og adri blitt funnet igjen? Da er de jo i teorien døde.. Mest sannsynlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser to grisehoder sett ovenfra.

Minsanten!

Men mellom grisehodene - der er demonene!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Økonomi-oversikt i regneark som min kjære har laget til meg. Det er en mengde kolonner og kryssreferanser og alt dette får meg til å krype under sofaen og lukke øyner og ører.... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp for meg i går at The Hamptons er et kallenavn, ikke et stedsnavn :klaske: Southampton og East Hampton.

Lærer litt av krimserier også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 16 år når jeg fant ut at vi ikke solgte mandariner men klementiner i butikken..

Det er da ikke så rart, klementiner går ofte under det "folkelige" navnet mandariner. Man får vel ikke kjøpt egentlige mandariner lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Det er da ikke så rart, klementiner går ofte under det "folkelige" navnet mandariner. Man får vel ikke kjøpt egentlige mandariner lenger.

Nei, siste solgte var vel på 80-tallet. Har forøvrig fått en god del kjeft når jeg jobbet i butikk for kundene kunne ikke forstå at vi ikke solgte mandariner rundt jul..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, siste solgte var vel på 80-tallet. Har forøvrig fått en god del kjeft når jeg jobbet i butikk for kundene kunne ikke forstå at vi ikke solgte mandariner rundt jul..

Haha! Jeg kan forstå det... på et vis - jeg liker ikke ordet klementin, det minner meg om Kristin Klemet (ja, det er åpnebart noe galt med meg :fnise: ), mandarin, derimot, høres så godt ut. Selv om jeg vet at de skal det være mer steiner i. Noen ganger er det masse steiner i klementiner også, så forskjellen er ikke total...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementiner er uten stein mens mandariner har steiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg kan forstå det... på et vis - jeg liker ikke ordet klementin, det minner meg om Kristin Klemet (ja, det er åpnebart noe galt med meg :fnise: ), mandarin, derimot, høres så godt ut. Selv om jeg vet at de skal det være mer steiner i. Noen ganger er det masse steiner i klementiner også, så forskjellen er ikke total...

Klementiner med stein, har visstnok vokst opp i nærheten av sitroner. Uten at jeg skal si det for sikkert. =P

Og klementiner er en type mandarin. Så det er strengt tatt ikke feil å kalle dem mandariner.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klementiner med stein, har visstnok vokst opp i nærheten av sitroner. Uten at jeg skal si det for sikkert. =P

Og klementiner er en type mandarin. Så det er strengt tatt ikke feil å kalle dem mandariner.

Haha, så morsomt og oppklarende den første delen der - og tilsvarende forvirrende den andre delen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så morsomt og oppklarende den første delen der - og tilsvarende forvirrende den andre delen!

Klementiner er en krysning, mellom mandarin og en annen frukt. Det gjør at den strengt tatt er en slags mandarin.

Les mer her: http://no.wikipedia.org/wiki/Klementin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på flere forskjellige medisiner de siste årene og nå.

Litt i samme situasjon som deg (vet det er lenge siden du skrev dette..). ville bare gi deg en :hug:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par bidrag jeg også.. :fnise:

Jeg trodde lenge at vi synger "elsker, elsker det å tenke på vår far og mor" i nasjonalsangen i stedet for "elsker, elsker det (landet) - og tenker på vår far og mor"....

På slutten av programmet Norge rundt pleier de å ha en konkurranse, der et barn leser opp adressen man skal sende inn til (med bergensdialekt). Jeg trodde leeeenge at han sa "fant ikje Bergen" - når det egentlig er "5021 Bergen".. Jeg trodde det var en slags spøk om at ungen ikke fant postnummeret.. Haha :fnise:

Da jeg var liten pleide jeg ofte å høre på et familiemedlem snakke i telefonen, og han sa ofte "Mandror". Jeg lurte lenge på hvem eller hva denne Mandror var.. I senere tid forstod jeg at han selvfølgelig sa "med andre ord...."

takk. neste gang jeg synger sangen, synger jeg den riktig for første gang... hihi :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...