Gjest lurven Skrevet 3. juni 2014 #3521 Del Skrevet 3. juni 2014 Eeeeeeeeeeeh.... Kødder du nå?!?! nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 3. juni 2014 #3522 Del Skrevet 3. juni 2014 Åh herregud....................................... Livet mitt blir aldri det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliqua Skrevet 3. juni 2014 #3523 Del Skrevet 3. juni 2014 Hæ?? Trodde kuene lagde melk hele tiden?? Nei nå altså... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 3. juni 2014 #3524 Del Skrevet 3. juni 2014 trudde tidligere at kuer var rene melkefabrikker som kunne produsere melk uten å være gravide Det er ufint å komme med feilaktig informasjon i denne tråden. Ekstra mange vil naturlig nok tro på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 3. juni 2014 #3525 Del Skrevet 3. juni 2014 ja jeg er dum som et brød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dee Dee Skrevet 3. juni 2014 #3526 Del Skrevet 3. juni 2014 Da kan jeg "endelig" komme med mitt eget bidrag i denne tråden! Vi har massevis av løvetann nedenfor terassen vår som blomstrer så fint nå for tiden. Jeg fikk komplett sjokk en kveld jeg tittet ned og så at det bare var knopper igjen! Jeg utbryter jo til mannen min at han må forte seg å komme å se for all løvetannen er borte og det har kommet nye knopper bare i løpet av noen timer! Hvorpå mannen min ler og forteller meg at løvetann "knopper igjen" når det blir kaldt! Det ante jeg virkelig ikke, jeg trodde løvetann som er "knoppet igjen" var løvetann som ikke hadde sprunget ut enda, men der tok jeg vist feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 3. juni 2014 #3527 Del Skrevet 3. juni 2014 Leste en plass at Peter Pan er en engel som følger barna til himmelen. Barna er døde. Det er derfor de aldri blir voksne... DÉN var Mind blown for min del. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 3. juni 2014 #3528 Del Skrevet 3. juni 2014 Leste en plass at Peter Pan er en engel som følger barna til himmelen. Barna er døde. Det er derfor de aldri blir voksne... DÉN var Mind blown for min del. WHAT?? :rodme: :rodme: :rodme: Det har ikke falt meg inn engang.....men når du skriver det sånn, så er det på en måte "it makes sense" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 4. juni 2014 #3529 Del Skrevet 4. juni 2014 trudde tidligere at kuer var rene melkefabrikker som kunne produsere melk uten å være gravide Nesten. De produserer ikke melk før de har fått kalv. Men etter det er de rene melkefabrikker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 4. juni 2014 #3530 Del Skrevet 4. juni 2014 Nesten. De produserer ikke melk før de har fått kalv. Men etter det er de rene melkefabrikker Men melkeproduksjonen må jo opprettholdes. De kan ikke kalve en kalv og så melke resten av livet, vel? Det må vel fler kalver til etter hvert? (Bra jeg ikke er bonde. Hadde blitt melkekrise ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 4. juni 2014 #3531 Del Skrevet 4. juni 2014 Men melkeproduksjonen må jo opprettholdes. De kan ikke kalve en kalv og så melke resten av livet, vel? Det må vel fler kalver til etter hvert? (Bra jeg ikke er bonde. Hadde blitt melkekrise ) Ja, de får kalv ca en gang i året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 4. juni 2014 #3532 Del Skrevet 4. juni 2014 Ja, de får kalv ca en gang i året Åja! Okei, da er det jo logisk. Men jeg må fortsatt skamme meg over at jeg har tenkt at kyr melker automatisk hele livet. Fordi jeg tenkte aldri på at det måtte en kalv inn i bildet. Jeg skal gå i skammekroken nå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 4. juni 2014 #3533 Del Skrevet 4. juni 2014 Åja! Okei, da er det jo logisk. Men jeg må fortsatt skamme meg over at jeg har tenkt at kyr melker automatisk hele livet. Fordi jeg tenkte aldri på at det måtte en kalv inn i bildet. Jeg skal gå i skammekroken nå :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charminia Skrevet 4. juni 2014 #3534 Del Skrevet 4. juni 2014 Har et par bidrag jeg også.. Jeg trodde lenge at vi synger "elsker, elsker det å tenke på vår far og mor" i nasjonalsangen i stedet for "elsker, elsker det (landet) - og tenker på vår far og mor".... På slutten av programmet Norge rundt pleier de å ha en konkurranse, der et barn leser opp adressen man skal sende inn til (med bergensdialekt). Jeg trodde leeeenge at han sa "fant ikje Bergen" - når det egentlig er "5021 Bergen".. Jeg trodde det var en slags spøk om at ungen ikke fant postnummeret.. Haha Da jeg var liten pleide jeg ofte å høre på et familiemedlem snakke i telefonen, og han sa ofte "Mandror". Jeg lurte lenge på hvem eller hva denne Mandror var.. I senere tid forstod jeg at han selvfølgelig sa "med andre ord...." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 4. juni 2014 #3535 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) *snipp* Jeg trodde lenge at vi synger "elsker, elsker det å tenke på vår far og mor" i nasjonalsangen i stedet for "elsker, elsker det (landet) - og tenker på vår far og mor".... *snipp* viser seg at det står dårlig til med kunnskapen min om dagen..! Endret 4. juni 2014 av grethe91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 4. juni 2014 #3536 Del Skrevet 4. juni 2014 På slutten av programmet Norge rundt pleier de å ha en konkurranse, der et barn leser opp adressen man skal sende inn til (med bergensdialekt). Jeg trodde leeeenge at han sa "fant ikje Bergen" - når det egentlig er "5021 Bergen".. Jeg trodde det var en slags spøk om at ungen ikke fant postnummeret.. Haha Kuriositet: En i min lillebrors klasse leste inn en av setningene her i første eller andre klasse. Min bror er nå 28!! Postnumrene (5020, forresten) holder seg leeenge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 4. juni 2014 #3537 Del Skrevet 4. juni 2014 Og der lærte jeg også noe nytt om nasjonalsangen... Skammer meg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marionette Skrevet 4. juni 2014 #3538 Del Skrevet 4. juni 2014 Da jeg var liten og kanskje frem til videregående trodde jeg at de som luket i kommunale blomsterbed og søppeltømmere gjorde det fordi de var dømt til samfunnsstraff... Dette trodde jeg helt frem til i går. Jeg har nemlig gått bak folk fra "Rusken" som plukker søppel på gatene i Oslo. De går med Orange vest hvor det står "RUSKEN - lønn som fortjent" på ryggen. Jeg har tenkt at jeg synes det er litt (veldig) råttent å skrive dette på ryggen til folk som soner samfunnsstraff. Fortalte dette til en venninne i går som lo høyt av meg og kunne avkrefte teorien min. Hvem eller hva som får lønn som fortjent har jeg forsåvidt ikke skjønt! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 4. juni 2014 #3539 Del Skrevet 4. juni 2014 Men melkeproduksjonen må jo opprettholdes. De kan ikke kalve en kalv og så melke resten av livet, vel? Det må vel fler kalver til etter hvert? (Bra jeg ikke er bonde. Hadde blitt melkekrise ) Bra vi har kuer, så slipper dere damer å kalve en gang pr år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 4. juni 2014 #3540 Del Skrevet 4. juni 2014 Leste en plass at Peter Pan er en engel som følger barna til himmelen. Barna er døde. Det er derfor de aldri blir voksne... DÉN var Mind blown for min del. Men i senere filmer er det jo barna til wendy som blir med Peter pan, eller det vil si at det faktisk er kaptein krok som kommer og henter dem. Hvordan kunne hun vokse opp og få barn om hun døde i første film? Leser på wikipedia at forfatteren muligens har basert ideen med en gutt som aldri blir voksen på sin eldre bror som døde da han var 14 (og slik aldri ble eldre). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå