Gå til innhold

Nye tall: Norge er på asyltoppen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du gir meg for mye kredit for å huske alle detaljer vedr alle tråder jeg har deltatt i på KG.

Jeg velger å ta det som et kompliment.

Jaja, her har du dem i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kilde på at dette har vært oppe til diskusjon før?

Har du kilde på at de som deltok i de trådene er dem de utga seg for å være?

Påstander gjelder ikke uten kilde, uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Det er vel ingen direkte nyhet.

I forhold til folketallet formelig flommer Norge over av asylsøkere, flyktninger og gjestearbeidere.

Når man ser hvordan det går der ute i verden, så burde vi kanskje passe litt bedre på godene våre.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kilde på at dette har vært oppe til diskusjon før?

Har du kilde på at de som deltok i de trådene er dem de utga seg for å være?

Påstander gjelder ikke uten kilde, uansett.

Hvis du hadde hatt det minimum av anstendighet at du hadde sjekket linkene før du etterlyser kilde, ville du sett at jeg nettopp linker til en tråd der Mann42 var aktiv, en tråd om samme tema, og der tallene ble presentert. Klikk deg inn på den siste av de tre linkene så skal du se. ;)

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kilde på at dette har vært oppe til diskusjon før?

Har du kilde på at de som deltok i de trådene er dem de utga seg for å være?

Påstander gjelder ikke uten kilde, uansett.

Spørsmålet du må stille deg selv er hvorfor noen skal ta personer seriøst som deltar i en diskusjon om asylinnvandring i vestlige land, men som ikke engang et opplyst om helt grunnleggende fakta som er tilgjengelig hos Eurostat og UNHCR. Hvor kommer denne totale mangelen av evne og vilje til faktainnhenting fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet du må stille deg selv er hvorfor noen skal ta personer seriøst som deltar i en diskusjon om asylinnvandring i vestlige land, men som ikke engang et opplyst om helt grunnleggende fakta som er tilgjengelig hos Eurostat og UNHCR. Hvor kommer denne totale mangelen av evne og vilje til faktainnhenting fra?

Fordi det oppleves fånyttes å måtte opplyse igjen og igjen og igjen om samme greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig trenger man bare å gå ut på gata i Oslo en lørdags formiddag. Se deg rundt. Har du inntrykk av at det er for få eller for mange ikke-vestlige innvandrere/asylsøkere?

Vi skal være stolte av at vi tar imot en del asylsøkere, men vi må samtidig bli langt bedre til å gi dem et verdig liv i Norge. Vi tar ikke imot asylsøkere først og fremst fordi vi har behov for dem (selv om vi har behov for arbeidskraft, slik at innvandring uansett er gunstig for landet), men fordi asylantene har behov for beskyttelse og hjelp. Så lenge folk må flykte fra sine hjemland, vil antallet flyktninger alltid være for høyt, men vi skal være takknemlige for dem som kommer til Norge, og vi må ta i mot dem med glede og ikke sparke dem på hodet ut i mørket slik det gjøres i stor utstrekning nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være stolte av at vi tar imot en del asylsøkere, men vi må samtidig bli langt bedre til å gi dem et verdig liv i Norge. Vi tar ikke imot asylsøkere først og fremst fordi vi har behov for dem (selv om vi har behov for arbeidskraft, slik at innvandring uansett er gunstig for landet), men fordi asylantene har behov for beskyttelse og hjelp. Så lenge folk må flykte fra sine hjemland, vil antallet flyktninger alltid være for høyt, men vi skal være takknemlige for dem som kommer til Norge, og vi må ta i mot dem med glede og ikke sparke dem på hodet ut i mørket slik det gjøres i stor utstrekning nå.

:ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er uansett ikke mengden asylanter vi aksepterer.

Problemet er at 4500 nye asylanter gjerne betyr 20,000 nye innbyggere totalt sett, ettersom de gjerne har en del familie som følgelig får opphold i landet. Barn skal de også ha, selvfølgelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er uansett ikke mengden asylanter vi aksepterer.

Problemet er at 4500 nye asylanter gjerne betyr 20,000 nye innbyggere totalt sett, ettersom de gjerne har en del familie som følgelig får opphold i landet. Barn skal de også ha, selvfølgelig.

Selvsagt. De som får opphold gjennom asyl er bare "ankeret" som brukes for å få resten av storfamilien inn. Dersom Norge hadde hatt en ansvarlig politikk så hadde vi ligget på EU-gjennomsnittet, dvs at disse 4500 skulle vært rundt 500, eller 10% av dagens nivå. Dersom vi ønsket oss et nivå på linje med Japan eller andre rike land i Asia så måtte vi ned på under 1% av dagens asylinnvandringsnivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. My bad. Grafen var jo over søknader.

Sein kveld da jeg skrev mitt svar, og siden det hele tida i tråden hadde vært sagt at Norge tok i mot mer enn sin del av asylsøkre, tror jeg at jeg nærmest tok det for gitt at grafen handlet om det.

Memo to self: Les det med liten skrift. Grafen viste jo bare det vi allerede visste, nemlig at det kommer færre og færre asylsøkere. Ikke bare til Norge, men til Europa i sin helhet.

Typisk "skylapp"-sosialist tankegang. Du taper diskusjonen som du har argumentert så hardt for, men isteden for å erkjenne at Norge tar i mot flere asylsøkere enn noe annet land, mulig med unntak av Sverige, så kommer du med en ny og feilaktig påstand isteden.

Gratulerer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk lurer på hvorfor breivik gjorde det han gjorde,jaja.

Så du bifaller bombing i hovedstaden og drap på barn og unge som ikke hadde vært med på å utforme politikken. Fint å vite at man er landsmann med sånt. :filer:

Greit å vite at folk som påstår å ville bra ting for landet ønsker nordmenn så vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk "skylapp"-sosialist tankegang. Du taper diskusjonen som du har argumentert så hardt for, men isteden for å erkjenne at Norge tar i mot flere asylsøkere enn noe annet land, mulig med unntak av Sverige, så kommer du med en ny og feilaktig påstand isteden.

Gratulerer.

Titter du litt lenger oppe i artikkelen der totalantallet asylsøker til Europa oppgis, så ser du at jeg har rett. Det kommer færre av dem.

Så det var ikke en "ny og feilaktig påstand".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er uansett ikke mengden asylanter vi aksepterer.

Problemet er at 4500 nye asylanter gjerne betyr 20,000 nye innbyggere totalt sett, ettersom de gjerne har en del familie som følgelig får opphold i landet. Barn skal de også ha, selvfølgelig.

Betyr det nødvendigvis det?

I 2010 var det TOTALT 14762 familieinnvandringer.

Majoriteten av disse var fra europeiske land.

Gjenforeninger eller medfølging fra land som vi tok mot flyktninger fra, var ganske få.

330 fra Somalia. 240 fra Eritrea. 138 fra Afghanistan. 180 fra Irak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å lese på UDIs sider for et mer nyansert bilde enn det som lages på KG og andre foraer:

http://www.udi.no/Oversiktsider/Statistikk-og-analyse/

Årsrapporter med tall og fakta, statistikk osv.

Kunne vært interessant å se antallet familiegjenforeninger også. Vet ikke om det føres statistikk på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne vært interessant å se antallet familiegjenforeninger også. Vet ikke om det føres statistikk på det området.

Du finner det meste i årsrapportene til UDI ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner det meste i årsrapportene til UDI ;)

Takk, prøve å finne noe når jeg har tid.

Lister de opp for andre land også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner du på statistisk sentralbyrå sine sider. http://ssb.no

Jeg lette, men fant ingen tabeller eller grafer på det.

Var på utkikk etter graf eller tabell som viser antall gjenforeninger over tid sortert på nasjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...