Gå til innhold

Nye tall: Norge er på asyltoppen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La meg få dette oppklart;

To brukere - og tilsammen 7 personer(sålangt) synes det er rart at folk ikke forstår at Breivik slaktet ungdommer i relasjon til innholdet denne artikkelen?

Noe så skammelig og jævlig har jeg knapt hørt uttalt.

Det finnes forøvrig ikke det menneske i Frp(som uttaler seg i artikkelen) som vil ha slike holdninger knyttet til sitt parti.

Enig. Det er ille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norge er på topp i den eneste sammenlikningen som er relevant når man sammenlikner land av vidt forskjellig størrelse, altså at man naturligvis tar hensyn til landenes folketall.

Vi er ikke på topp. Vi ligger jevnt med svensker og belgiere på denne listen. Og jeg MENER å huske at det var flere land i Europa enn Frankrike, Tyskland, Nederland, Belgia, Sveits, Sverige og Norge. Listen er ikke uttømmende, så det blir ikke helt riktig å trekke sånne konklusjoner.

Danmark, Storbritannia, Italia er ikke med på listen, f.eks. Finnene glimrer også ved sitt fravær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke på topp. Vi ligger jevnt med svensker og belgiere på denne listen. Og jeg MENER å huske at det var flere land i Europa enn Frankrike, Tyskland, Nederland, Belgia, Sveits, Sverige og Norge. Listen er ikke uttømmende, så det blir ikke helt riktig å trekke sånne konklusjoner.

Danmark, Storbritannia, Italia er ikke med på listen, f.eks. Finnene glimrer også ved sitt fravær.

Det er fordi du ikke kan lese. Alle landene er der, og Norge ligger på topp. Belgia gir opphold til langt færre enn Norge ift innbyggertallet, og alle landene du hevder ikke er på listen fra Eurostat, som UDI henter listen fra, ligger langt under Norge.

Norge og Sverige er i en egen klasse, og grunnen til at det ikke er noe fokus om det i media er fordi de ikke ønsker fokus på den enorme byrden Norge tar ift andre land. Istedet kan alle gå rundt i tåka å tro at Norge har veldig streng asylpolitikk godt hjulpet av alle NGOene som lever av asyl og innvandringsindustrien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du ikke kan lese. Alle landene er der, og Norge ligger på topp. Belgia gir opphold til langt færre enn Norge ift innbyggertallet, og alle landene du hevder ikke er på listen fra Eurostat, som UDI henter listen fra, ligger langt under Norge.

Norge og Sverige er i en egen klasse, og grunnen til at det ikke er noe fokus om det i media er fordi de ikke ønsker fokus på den enorme byrden Norge tar ift andre land. Istedet kan alle gå rundt i tåka å tro at Norge har veldig streng asylpolitikk godt hjulpet av alle NGOene som lever av asyl og innvandringsindustrien.

Belgia har 11 millioner innbyggere. Norge har 5. Norge tar mot litt under 1000 asylsøkere i desember 2010 i fht grafen, og så vidt jeg kan se, så tar Belgia mot ca 2200, noe som gjør at vi ligger ganske så likt.

Ser man på resten av grafen, så tar Belgia i flere av årets måneder langt over dobbelt så mange. Og mens Norge trender nedover, så trender Belgia oppover på slutten av 2010.

Det kunne vært interessant å sett resultatene i tabellform og summert.

"Alle landene er der"? England, Danmark og Italia er IKKE der.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgia har 11 millioner innbyggere. Norge har 5. Norge tar mot litt under 1000 asylsøkere i fht grafen, og så vidt jeg kan se, så tar Belgia mot ca 2200, noe som gjør at vi ligger ganske så likt.

"Alle landene er der"? England, Danmark og Italia er IKKE der.

Norge gir opphold til ca 5000 asylsøkere i året, altså ikke 1000:

http://www.udi.no/arsrapport2010/Asyl-og-mottak/Flere-fikk-beskyttelse/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk lurer på hvorfor breivik gjorde det han gjorde,jaja.

så idoter som deg mener breivik har gjort rett, hadde han drept barnet ditt, eller nær slektene dine så hadde du ikke sagt noe sånt, har selv mistet flere venner pga idioten. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge gir opphold til ca 5000 asylsøkere i året, altså ikke 1000:

http://www.udi.no/arsrapport2010/Asyl-og-mottak/Flere-fikk-beskyttelse/

Ja, selvsagt. My bad. Grafen var jo over søknader.

Sein kveld da jeg skrev mitt svar, og siden det hele tida i tråden hadde vært sagt at Norge tok i mot mer enn sin del av asylsøkre, tror jeg at jeg nærmest tok det for gitt at grafen handlet om det.

Memo to self: Les det med liten skrift. Grafen viste jo bare det vi allerede visste, nemlig at det kommer færre og færre asylsøkere. Ikke bare til Norge, men til Europa i sin helhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. My bad. Grafen var jo over søknader.

Sein kveld da jeg skrev mitt svar, og siden det hele tida i tråden hadde vært sagt at Norge tok i mot mer enn sin del av asylsøkre, tror jeg at jeg nærmest tok det for gitt at grafen handlet om det.

Memo to self: Les det med liten skrift. Grafen viste jo bare det vi allerede visste, nemlig at det kommer færre og færre asylsøkere. Ikke bare til Norge, men til Europa i sin helhet.

Ja, det er fort gjort å blingse. Det kan skje den beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot at det kommer kvinner og barn til Norge, men muslimske menn vil jeg ha meg frabedt å måtte dele gatene og kollektivtransporten med. Religionen deres er lovstridig på mange punkter, ikke bare i hadith, men også en del av det som står i Koranen. Ingen muslimer har lov til å se bort fra noe av det som står i Koranen, så religionen islam er egentlig forbudt å utøve i Norge. At det tillates moskeer og menigheter i Norge er det derfor en god grunn til å stille spørsmål ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig trenger man bare å gå ut på gata i Oslo en lørdags formiddag. Se deg rundt. Har du intrykk av at det er for få eller for mange ikke-vestlige innvandrere/asylsøkere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.udi.no/arsrapport2010/Asyl-og-mottak/Behov-for-farre-mottaksplasser/

Men her var det enda en artig en. Det påstås at behovet for mottaksplasser er sterkt redusert, og at flere mottak derfor bygges ned eller avvkles. Hvordan kan det ha seg? iflg KG nærmest drukner vi i asylanter som flommer inn over grensene.

Det var som det står ekstremt mange asylsøknader i 2009, selv om antall innvilgede lå på omtrent samme nivå som i 2010 (omtrent det Danmark tok inn tilsammen de 3 foregående år). Vi ligger altså høyt, men asyltilstrømningen i 2009 var ekstraordinær.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig trenger man bare å gå ut på gata i Oslo en lørdags formiddag. Se deg rundt. Har du intrykk av at det er for få eller for mange ikke-vestlige innvandrere/asylsøkere?

Den er god.

Magefølelsen. Alltid en god erstatning for informasjon.

For mange?

Det kommer vel helt an på hvor bakfull og/eller fremmedfiendtlig man føler seg den dagen.

Strengt tatt så kan det vel ikke bli få NOK, ettersom hver enkelt asylsøker er et menneske som enten er fordrevet eller har besluttet å flykte fra et liv som iallfall ikke JEG kunne tenkt meg å levd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var som det står ekstremt mange asylsøknader i 2009, selv om antall innvilgede lå på omtrent samme nivå som i 2010 (omtrent det Danmark tok inn tilsammen de 3 foregående år). Vi ligger altså høyt, men asyltilstrømningen i 2009 var ekstraordinær.

Ser det. Men det er altså nedgang, og man var i 2010 tilbake på 2008-nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det. Men det er altså nedgang, og man var i 2010 tilbake på 2008-nivå.

Ja, som det fremgår var 2009 et år med en ekstrem pågang av asylsøknader. Men man ga vel så mange opphold i 2010. 4500 asylsøkere fikk opphold i 2009. Det er vesentlig fler enn det var asylsøkere samme år i vårt naboland Danmark (3750), og fler enn det var asylsøkere i Danmark samlet i de to foregående årene (1850 i 2007 og 2360 i 2008).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som det fremgår var 2009 et år med en ekstrem pågang av asylsøknader. Men man ga vel så mange opphold i 2010. 4500 asylsøkere fikk opphold i 2009. Det er vesentlig fler enn det var asylsøkere samme år i vårt naboland Danmark (3750), og fler enn det var asylsøkere i Danmark samlet i de to foregående årene (1850 i 2007 og 2360 i 2008).

Sier du det? Du hadde ikke en link til de tallene, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ingenting imot at det kommer kvinner og barn til Norge, men muslimske menn vil jeg ha meg frabedt å måtte dele gatene og kollektivtransporten med. Religionen deres er lovstridig på mange punkter, ikke bare i hadith, men også en del av det som står i Koranen. Ingen muslimer har lov til å se bort fra noe av det som står i Koranen, så religionen islam er egentlig forbudt å utøve i Norge. At det tillates moskeer og menigheter i Norge er det derfor en god grunn til å stille spørsmål ved.

skaff deg hjerne det du skriver er barnslig og naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god.

Magefølelsen. Alltid en god erstatning for informasjon.

For mange?

Det kommer vel helt an på hvor bakfull og/eller fremmedfiendtlig man føler seg den dagen.

Strengt tatt så kan det vel ikke bli få NOK, ettersom hver enkelt asylsøker er et menneske som enten er fordrevet eller har besluttet å flykte fra et liv som iallfall ikke JEG kunne tenkt meg å levd.

Herregud. De fleste som kommer hit er ikke de som trenger det mest. Unge friske menn er det mange av, men hvor er kvinnene, barna, de eldre, svakere som faktisk trenger beskyttelse? Så naaaaiiiivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som det fremgår var 2009 et år med en ekstrem pågang av asylsøknader. Men man ga vel så mange opphold i 2010. 4500 asylsøkere fikk opphold i 2009. Det er vesentlig fler enn det var asylsøkere samme år i vårt naboland Danmark (3750), og fler enn det var asylsøkere i Danmark samlet i de to foregående årene (1850 i 2007 og 2360 i 2008).

Sier du det? Du hadde ikke en link til de tallene, vel?

Joda, tallene har jo vært fremme i flere tråder du har deltatt aktivt i, så jeg trodde ikke dette var ukjent for deg:

http://dev.unhcr.se/index.php?id=106&L=6

http://www.nettavisen.no/multimedia/na/archive/00761/UDI_arsrapport_2009_761422a.pdf

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=517288&view=findpost&p=8498559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir meg for mye kredit for å huske alle detaljer vedr alle tråder jeg har deltatt i på KG.

Jeg velger å ta det som et kompliment. Særlig når du linker til en tråd som er et år gammel for å illustrere.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...