Gå til innhold

Ayan Hirsi Ali


Gjest Kjell

Anbefalte innlegg

Når dere bedriver krigføring i andre land, må dere nesten være forberedt til å ta imot dem som flykter. :filer:

Norge har hverken drevet krigføring eller vært kolonimakt i Afrika. Ei heller i Pakistan. Tradisjonelt har Norge deltatt i fredsoperasjoner i FN-regi eller i operasjoner med FN-mandat.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her:

På spørsmål om den arabiske våren ikke hadde fortjent sin egen fredspris, svarer Jagland i Dagsnytt 18:

«Den har fått det nå. Det er tilleggsdimensjoner i dette som er veldig viktige. At den går til en muslimsk kvinne som ikke er vestlig orientert. Det er et veldig viktig signal nobelkomiteen gir, at vi ikke kan påtvinge den arabiske verden nøyaktig vår form. Vi må trekke muslimene med. Dette er en troende muslimsk kvinne, som er moderne, og som sier at islam kan forenes med demokrati og menneskerettigheter, især rettigheter for kvinner. Og jeg har sagt lenge at vi må slutte å tro at demokrati kan påføres utenfra, fra de vestlige landene, det må komme innenfra.»

Jepp, islamistpartiet i Egypt som Karman har tillitsverv i vil sikkert jobbe intenst for menneskerettigheter og kvinners rettigheter. Yeah.

Takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Norge har hverken drevet krigføring eller vært kolonimakt i Afrika. Tradisjonelt har Norge deltatt i fredsoperasjoner i FN-regi eller i operasjoner med FN-mandat.

Halmstrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere bedriver krigføring i andre land, må dere nesten være forberedt til å ta imot dem som flykter. :filer:

Å hvem er DERE? Vi kan da ikke hjelpe for at Støre er helt ute på jordet når det gjelder politikk og det handler kun om å blande og dra oss inn i all verdens konflikter. Vi er ikke lagt til å være delaktig i slik. Vår kultur fungerer ikke slik, vi er et rolig og harmonisk menneskeslag som ikke driver på med kriging, voldelige demonstrasjoner og tar liv av hverandre kun oga vi ikke er enige.

Vi er naive og kan ikke forberede oss nok på at dette skal kunne til å skje her til lands heller.

Og det er virkelig ikke noe å flire av altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halmstrå.

Patetisk, hva med om disse landene klarte seg selv ? Så kan de innføre de lovene de ønsker . Europa kan holde seg vekk .Men da får de holde seg på innsiden av sine egne grenser .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halmstrå.

Hvis du mener Norge bør ta imot flyktninger fra land der norske soldater har satt livet på spill for å gjennomføre omstridte operasjoner i regi verdenssamfunnet ville det bare vært et par land vi hadde fått flyktninger fra: Afghanistan, Irak. Hvis du ikke også regner med de fredsbevarende FN-soldatene i Libanon eller på Balkan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest outlandish

Dersom jeg ikke gjør det er jeg jo ikke et menneske med selvoppholdelsesdrift .

.

Så derfor skal andre slutte å være dette. Jaaja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Noen mennesker... :fnise:

Hva er det som er så morsomt? At hundrevis av år med industriell, sosial, økonomisk, intellektuell, you name it fremgang blir erstattet med ukultur og verdier Europa har vendt ryggen til for lenge, lenge siden? Jeg syns ikke det er morsomt, jeg syns det er trist.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest Nomade og sett ganske mange klipp med Ayan Hirsi Ali og bla. Hitchens og Dawkins. Det er ingen tvil om at Ayan er en modig jente. Jeg er også helt enig med henne om at Islam i sin kjærne er en destruktiv, undertrykkende og potensielt en verdensutslettende relgion og at vår (den vestlige verdens) flørting med Islam, der man bevisst ikke snakker om de mange negative sidene er en masseillusjon som mye mulig vil endre vårt samfunn fra et relativt fritt samfunn styrt av vitenskap og rasjonell tenking, til noe som smaker av diktatur og stammetilhørighet.

Som Sam Harris sier: Det er urovekkende at de eneste som snakker om Islam som en fare for vesten idag er nynazister og nasjonalister"

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så morsomt? At hundrevis av år med industriell, sosial, økonomisk, intellektuell, you name it fremgang blir erstattet med ukultur og verdier Europa har vendt ryggen til for lenge, lenge siden? Jeg syns ikke det er morsomt, jeg syns det er trist.

Muslimer trives best med stagnasjon, og latterliggjøring/hat av vestlige. Det ser man på landene deres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener Norge bør ta imot flyktninger fra land der norske soldater har satt livet på spill for å gjennomføre omstridte operasjoner i regi verdenssamfunnet ville det bare vært et par land vi hadde fått flyktninger fra: Afghanistan, Irak. Hvis du ikke også regner med de fredsbevarende FN-soldatene i Libanon eller på Balkan.

Du glemte Libya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer trives best med stagnasjon, og latterliggjøring/hat av vestlige. Det ser man på landene deres.

Men hva er det slike muslimer gjør i Vesten de hater så mye og latterliggjør? Hvorfor kommer de hit og bor her da? Bare for å ødelegge det? Å, herregud. En ting jeg ikke skjønner helt er de som kommer som asylsøkere eller flyktninger og flykter fra noe i hjemlandet bare for å skape egen kopi av hjemlandet her for å leve i. Hvor er integreringen her? De segregerer seg blant andre fra hjemlandet og har nesten ingen kontakt med Norge, samfunnet, verden rundt dem. De lever i Norge, men bor de her? :sukk:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva er det slike muslimer gjør i Vesten de hater så mye og latterliggjør? Hvorfor kommer de hit og bor her da? Bare for å ødelegge det? Å, herregud. En ting jeg ikke skjønner helt er de som kommer som asylsøkere eller flyktninger og flykter fra noe i hjemlandet bare for å skape egen kopi av hjemlandet her for å leve i. Hvor er integreringen her? De segregerer seg blant andre fra hjemlandet og har nesten ingen kontakt med Norge, samfunnet, verden rundt dem. De lever i Norge, men bor de her? :sukk:

Ekspansjon av Islam.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspansjon av Islam.

Ja, og stort islamsk imperium. Jeg har lest en del ekstreme muslimske meninger og ærlig talt ble jeg sjokkert.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men kulturer kommer, kulturer går.It's the natural order of things.

Hehe.

Du mener at europeere bør ligge på rygg og ta imot alt som trenger seg inn av tilbakestående ukultur, fordi "it's the natural order of things"?

Du kan si hva du vil om det moderne Europa (og jeg er sikker på at det vil du..), men det er tuftet på ideer om grunnleggende friheter. Dette inkluderer for eksempel likestilling mellom kjønn, ytringsfrihet (som muliggjør at du i det hele tatt kan sitte og skrive omtrent hva du vil på et nettforum) og sikkerhet mot rettslig fysisk avstraffelse. I det moderne Europa kan man vokse og utvikle seg som menneske, man kan søke sine drømmer, man kan velge en individuell vei i det korte, lille, akk så verdifulle livet man er utdelt.

Islam på sin side er i stor grad tuftet på ideer om hat, vold og mangel på friheter. I likhet med sin slektning kristendommen, som heldigvis har vært på sterk nedgang lenge på størstedelen av kontinentet.

Nei, jeg tror ikke jeg gir opp så lett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest outlandish

Tror du mangler et ord i det innlegget.

Jeg registrerer at du ikke klarte å finne ett eneste eksempel på disse "krenkelsene" som du mener bryter KGs regler.

Du inbiller deg at jeg henvender meg til deg,og bryr meg om noe av det du har sagt, ser jeg... :filer:

Lykke til med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står for det jeg sa, og du vet det stemmer.Fornorskningspolitikken av samer er ikke faktafeil. Å påstå det er en fornærmelse mot urbefolkningen i landet.

Nei, fornorskningspolitikken var en skamplett. Det startet med misjonering blant samene i 1700-og dentid, og fortsatte med et forsøk på religiøs undertrykking som varte gjennom århundrene, og ble erstattet av en nasjonalistisk kulturell undertrykking da Norge fikk sin selvstendighet på 1900-tallet. Man ville ikke akseptere at samene eksisterte som et folk på tvers av tre landegrenser, og insiterte på at de måtte defineres som enten norske, svenske eller russiske. Og man ville aldeles ikke avstå noe territorium som skulle være samisk. Man har forsøkt å undertrykke det samiske språket helt siden 1800-tallet.

Men det har også vært kritiske røster mot denne politikken, og de har vunnet frem i større og større grad, frem til fornorskinga og den statlige undertrykkingen av samisk kultur formelt ble avsluttet på 1960-tallet en gang.

Siden den gangen har utviklingen vært i motsatt retning. Pt gis det mye i støtte til utvikling av samisk kultur, det gis statsstøtte til reindriftsnæringa, det finnes et eget sameting, og så videre. Jeg vet ikke helt hva slags glasshus du mener at VI sitter i i fht samene? Du snakker om en politikk som ble avsluttet før jeg ble født, og som ikke noe politisk parti har forsøkt å gjeninnføre i min levetid. Jeg er 46 år gammel.

Forøvrig så har det aldri vært områder som har vært eksklusivt samiske. Det har vært norsk bosetning i disse områdene "alltid", og forsåvidt har grensene mellom samisk og norsk vært temmelig flytende, pga at det var ganske vanlig at norske og samer giftet seg med hverandre. Da flyttet samer til norske bosetninger, og tok til seg norsk kultur, og omvendt. Sånn rent forfedremessige blir det litt tilfeldig hvem som er norsk og hvem som er samisk, og det er vel det som reflekteres i loven om samemanntallet, også. Der legges det ganske mye vekt på om man føler seg som same.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia ble også fucket opp...

Ja, europeere har godt rykte på seg.

Jeg tror dere overlever. :filer:

Godt poeng, egentlig.

Det er "white man's burden" som gjør at vi nå er forsvarsløse mot andres imperalisme. Den hvite mann har sluttet med å befolke andre land. Pendelen har snudd.

Sånn ellers går du rett i samme fella som Ali Farah gjorde når han skrev kronikken sin, der han satte likhetstegn mellom kolonitiden og Norge. Man kan ikke sammenligne Norge med for eksempel USA, hverken når det gjelder fortid, eller befolkningsantall. Vi er ikke mer mennesker enn at vi fyller opp en middels stor by i USA, vi er med andre ord veldig sårbare for masseinnvandring.

Du syns antagelig slikt bare er moro. Antageligvis humrer og ler du omtrent like mye som britene som koloniserte Australia i sin tid. Du er på vinnerlaget, drit i "negrene"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I det ene europeiske landet etter det andre taler befolkningsveksten sitt tydelige språk:i 2020 vil 15% være muslimer (i Europa). I 2050 (pluss/minus) vil 50% være muslimer."

Statistikk er gøy.

Innvandring fra Island fra -08 til -09 økte med 1034% Med dette tempoet er det 200 mill. islendinger i Norge før 2100!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...