Gå til innhold

Ayan Hirsi Ali


Gjest Kjell

Anbefalte innlegg

"De muslimske landene er i dyp krise. Denne krisen har utløst en folkevandring fra nord til sør. Hvis velgere og politikere i vestlige land håndterer denne folkevandringen galt,kan selve det idealet som Vestens samfunn bygger på,nemlig opplysningstidens ideer,stå for fall".

"Europa har få år på seg til å sluse den muslimske minoriteten inn i det moderne samfunnet. Gjør man det ikke nå,kan situasjonen om kort tid bli kritisk."

"I det ene europeiske landet etter det andre taler befolkningsveksten sitt tydelige språk:i 2020 vil 15% være muslimer (i Europa). I 2050 (pluss/minus) vil 50% være muslimer."

"Spørsmålet da er om de europeiske samfunn forsatt skal være frie,likestilte samfunn basert på inviduelle rettigheter og politisk demokrati,eller preget av gruppetenkning,sterke spenninger og kanskje borgerkrigslignende tilstander,slik vi ser det i mange muslimske land idag".

"Den eneste løsningen er at muslimer oppgir sin klan og stammetenkning og blir fullstendig assimilert inn i det moderne europeiske samfunn. Tanken om det såkalte flerkulturelle samfunn må oppgis,slik den tyske forbundskansleren Angela Merkel nylig slo fast".

"For å få det til,må vi frigjøre de muslimske kvinnene fra deres ektemenn,fedres og mannlige familiemedlemmers makt. Blir de muslimske kvinnene frigjorte,vil man knekke det muslimske patriarktets fremste bastion,nemlig kontrollen over kvinnene."

"Vestlige feminister burdte her ha hatt en hovedoppgave,men dessverre har de sviktet grovt."

"Problemet er at muslimene kom til Europa da den multikulturelle tenkningen var som sterkest".

"Muslimer blir da mer eller mindre definert på linje med svarte i USA. Da den muslimske mann i Europa krevde rett til kulturelt selvstyre-deriblandt til å behandle muslimske kvinner innen familien som annenrangs mennesker-ble dette respektert av den liberale intelligensaen i Vesten."

"Kan islam bli endel av Vesten? For det første har islam i en ekstrem grad konservert tenkning til det førmoderne patriarkalske stammesamfunnet,slik det eksistertei Arabia på 600-tallet. For det andre legger religionen ensidig vekt på det hensidige,altså på hva som skjer etter døden. Denne dødskultuen trekker tankene bort fra hvordan samfunnet kan forbedres her og nå."

"Endelig er det slik at muslimer skuer tilbake på islams storhetstid,da de regjerte et imperium fra India til Atlanterhavet. At imperiet gikk under,skyldes islams fiender,hevder de,og påtar seg en destruktiv offerrolle."

"Tilsammen er dette tre elementer som jeg tror har vært avgjørende for at den islamske verden er hektet av fra den moderne utviklingen."

"Kan nytolkning bidra til at islam moderniseres? Problemet er to sterke krefter innen den muslimske verden er absolutt bokstavtro:det gjelder herskere i de arabiske landene,og ytteligående fundamentalister. "

"De som hevder at man kan tolke seg bort fra de vanskelige kapitlene i Koranen,blir møtt av massiv motstand fra begge disse mektige kreftene."

"Muslimer er dessuten oppdratt til,fra de er små,til å tro uten forbehold på det Alah og det hans profet Muhammed sier."

"Når Koranen utvetydig legitimerer vold mot anderledestroende og slår fast at en kvinnes vitnesbyrd er verdt halvparten av en manns,er det ikke noe man kan omfortolke uten at både Allah og hans profet fremstår som meningsløse figurer."

"DEn såkalte nyfortolkningen blir derfor en blindgate."

Ayaan Hirsi Ali. Aftenposten 16/11-2010 "Vestens idealer står i fare."

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette som et lite apropos til hvem som har fått fredsprisen. For det første, er utdelingen de siste årene, også i år, i strid med Alfred Nobel`s testamente og bør dermed kjennes ugyldig.

For det andre, disse tre damene tilhører alle sammen TMB ( the muslim brotherhood, stiftet i Egypt 1928 ), en islamistorganisasjon. Dama fra Yemen tilhører Islah, TMBs parti i Yemen. Alle bærer islamistplagget hijab, som er et politisk plagg på linje med nazistenes armbind. Dvs. de signaliserer segregering, de er bedre enn oss og kvinner som ikke dekker håret er horer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette som et lite apropos til hvem som har fått fredsprisen. For det første, er utdelingen de siste årene, også i år, i strid med Alfred Nobel`s testamente og bør dermed kjennes ugyldig.

For det andre, disse tre damene tilhører alle sammen TMB ( the muslim brotherhood, stiftet i Egypt 1928 ), en islamistorganisasjon. Dama fra Yemen tilhører Islah, TMBs parti i Yemen. Alle bærer islamistplagget hijab, som er et politisk plagg på linje med nazistenes armbind. Dvs. de signaliserer segregering, de er bedre enn oss og kvinner som ikke dekker håret er horer.

:hakeslepp: tuller du?

Endret av Haddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke overrasket meg om de tilhørte TMB. Terroristen og undertrykkeren Yasser Arafat har jo tidligere fått prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tuller ikke. Husker ikke hvor jeg så det, men skal google litt.

Her er dokumentasjon:

http://no.wikipedia.org/wiki/Tawakkul_Karman

Tawakkul Karman (arabisk: توكل كرمان; også skrevet Tawakul / Tawakel/ Tawakkel), født 7. februar 1979, er en jemenittisk journalist, politiker i Al-Islah og menneskerettsforkjemper. Tawakkul Karman grunnla organisasjonen Kvinnelige journalister uten lenker, der hun også er styreleder. Hun har arbeidet for pressefrihet i Jemen. Karman sto også sentralt i demonstrasjonene ved universitetet i Sanaá vinteren 2011 under den arabiske våren. Hun ble arrestert under demonstrasjonene og har i ettertid mottatt flere drapstrusler.

Karman ble tildelt Nobels fredspris i 2011 sammen med Leymah Gbowee og Ellen Johnson Sirleaf for «den ikke-voldelige kampen de har kjempet for kvinners rettigheter i fredsbygging i hele verden».[1] Ved utnevnelsen av fredsprisen var hun med sine 32 år den yngste mottakeren noensinne. Hun er også den 2. muslimske kvinnen som har mottatt fredsprisen etter Shirin Ebadi som fikk prisen i 2003.

http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Islah

Al-Islah has been described as consisting of "three components. The first is the political faction, Yemen’s Muslim Brotherhood, led by Mohammed Qahtan. The second is the tribal confederacy which was led by top tribal chief Sheikh Abdullah al-Ahmar until his death in 2007 at which time he was succeeded by his son Sadeq.[3] (Hamid al-Ahmar is Sadeq's younger brother and is active in politics.) The third is the mainstream Salafists in Yemen, led by the country’s most prominent Sunni religious scholar, Abdul Majeed al-Zindani."[4]

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette som et lite apropos til hvem som har fått fredsprisen. For det første, er utdelingen de siste årene, også i år, i strid med Alfred Nobel`s testamente og bør dermed kjennes ugyldig.

For det andre, disse tre damene tilhører alle sammen TMB ( the muslim brotherhood, stiftet i Egypt 1928 ), en islamistorganisasjon. Dama fra Yemen tilhører Islah, TMBs parti i Yemen. Alle bærer islamistplagget hijab, som er et politisk plagg på linje med nazistenes armbind. Dvs. de signaliserer segregering, de er bedre enn oss og kvinner som ikke dekker håret er horer.

Det er vel bare Tawakkul Karman av de tre som er islamist?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dokumentasjon:

http://no.wikipedia.org/wiki/Tawakkul_Karman

Tawakkul Karman (arabisk: توكل كرمان; også skrevet Tawakul / Tawakel/ Tawakkel), født 7. februar 1979, er en jemenittisk journalist, politiker i Al-Islah og menneskerettsforkjemper. Tawakkul Karman grunnla organisasjonen Kvinnelige journalister uten lenker, der hun også er styreleder. Hun har arbeidet for pressefrihet i Jemen. Karman sto også sentralt i demonstrasjonene ved universitetet i Sanaá vinteren 2011 under den arabiske våren. Hun ble arrestert under demonstrasjonene og har i ettertid mottatt flere drapstrusler.

Karman ble tildelt Nobels fredspris i 2011 sammen med Leymah Gbowee og Ellen Johnson Sirleaf for «den ikke-voldelige kampen de har kjempet for kvinners rettigheter i fredsbygging i hele verden».[1] Ved utnevnelsen av fredsprisen var hun med sine 32 år den yngste mottakeren noensinne. Hun er også den 2. muslimske kvinnen som har mottatt fredsprisen etter Shirin Ebadi som fikk prisen i 2003.

http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Islah

Al-Islah has been described as consisting of "three components. The first is the political faction, Yemen’s Muslim Brotherhood, led by Mohammed Qahtan. The second is the tribal confederacy which was led by top tribal chief Sheikh Abdullah al-Ahmar until his death in 2007 at which time he was succeeded by his son Sadeq.[3] (Hamid al-Ahmar is Sadeq's younger brother and is active in politics.) The third is the mainstream Salafists in Yemen, led by the country’s most prominent Sunni religious scholar, Abdul Majeed al-Zindani."[4]

Har du glemt å dokumenter hvordan de to andre fredprisvinneren er i ledetok med TMB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du glemt å dokumenter hvordan de to andre fredprisvinneren er i ledetok med TMB?

Nei. Jeg syntes det holdt å dokumentere at minst en av dem vi har gitt fredsprisen til, forøvrig den yngste av dem, har tilknytning til TMB.

Men så er vi jo også et molboland som har gitt prisen til terroristen Arafat, og vi gav prisen til Obama fordi han ikke er Geroge W Bush. Jeg kjenner at jeg er glad jeg har dansk og tysk blod i årene, om enn ikke så mye, for nå begynner det å bli pinlig å være norsk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

....

....

Jeg er absolutt enig i det som du har sitert, Kjell. Dessverre blir det Europas framtid. Alt Europa har oppnådd blir borte. Med mindre noe gjøres veldig, veldig fort for å stoppe utviklingen. Trist å se at det mangler politisk vilje blant mange av dagens politiske partier. :sukk:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Jeg er absolutt enig i det som du har sitert, Kjell. Dessverre blir det Europas framtid. Alt Europa har oppnådd blir borte.

:skratte:

Noen mennesker... :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er absolutt enig i det som du har sitert, Kjell. Dessverre blir det Europas framtid. Alt Europa har oppnådd blir borte. Med mindre noe gjøres veldig, veldig fort for å stoppe utviklingen. Trist å se at det mangler politisk vilje blant mange av dagens politiske partier. :sukk:

Desverre. Point of no return har nok passert!

Jeg klarer bare ikke bli enig med meg selv om vi går baklengs inn i fremtiden med bind for øynene og håndjern på ryggen, eller om vi gir full gass inn i fortiden med åpne øyne, en hånd på rattet og et par fulle "backseat-drivers" ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Desverre. Point of no return har nok passert!

Jeg klarer bare ikke bli enig med meg selv om vi går baklengs inn i fremtiden med bind for øynene og håndjern på ryggen, eller om vi gir full gass inn i fortiden med åpne øyne, en hånd på rattet og et par fulle "backseat-drivers" ?

Føler du deg som indianerne i USA for 200 år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Norge blir jo sett på som IKKE kvalifisert til å gi ut fredsprisen. Så dette blir nok siste året vi driter oss så fullstendig ut. Jeg grøsser. Jeg grøsset når Obama fikk den, grøsser enda mer nå.

Priser er latterlig, vi bli latterliggjort over hele verden.

Jeg er flau over å være norsk somme ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du deg som indianerne i USA for 200 år siden?

USA er et godt eksempel på hva som skjer med et land med ukontrollerbar masseinnvandring.

For 3-400 år siden var det ca 100 millioner indianere i USA, i dag utgjør de ca 2-3 millioner av en befolkning på 300 millioner mennesker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...