Gå til innhold

Ayan Hirsi Ali


Gjest Kjell

Anbefalte innlegg

Gjest outlandish

Jo, det er nok helt sant. Les litt historie så vil du se. At de muslimske herskerne gjennom urettferdig skattlegging og aktiv diskriminering av ikke-muslimer bidro til å islamifisere områdene de hadde lagt under seg er en annen sak. Men hvis du leser litt historie vil du se at de muslimske krigsherrer la under seg enorme områder på historisk svært kort tid.

Og hvis du leser littepitt mer i bøkene enn bare det du liker,så vil du finne ut hvem som massakrerte og slo dem tilbake i hvilken gud sitt navn...Og fortsatt dominerer i dag, og kriger rundt forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest outlandish

Hvordan mener du at europeerne skulle kunne ha monopol på imperialisme i en verden der islam i like stor grad har stått for imperialismen? Les igjen. Så ser du at det jeg nettopp peker på er at det er du som kaster stein i glasshus.

:skratte:

Du er en tapt sak å diskutere med, mann, siden du gjør det jo bare for diskuteringens skyld.

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Norge ble ikke i sin tid ranet fra samene. Sett deg i det minste litt inn i landets historie. Det har vært ikke-samisk befolkning i dette landet nesten helt tilbake til siste istid, og de første ikke-samiske bosettingene er omtrent like gamle som de første samiske.

Hvordan var det dere oppførte dere mot samene, igjen. Til langt inn på 1980 tallet.. :filer:

Er det ikke greit å være såpass redelig at du innrømmer at du kastet ut en påstand som var åpenbart gal? I stedet for å ro så det fosser og prøve å snakke om noe annet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Er det ikke greit å være såpass redelig at du innrømmer at du kastet ut en påstand som var åpenbart gal? I stedet for å ro så det fosser og prøve å snakke om noe annet?

Jeg står for det jeg sa, og du vet det stemmer.Fornorskningspolitikken av samer er ikke faktafeil. Å påstå det er en fornærmelse mot urbefolkningen i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke greit å være såpass redelig at du innrømmer at du kastet ut en påstand som var åpenbart gal? I stedet for å ro så det fosser og prøve å snakke om noe annet?

Den innrømmelsen vil du aldri få...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du leser littepitt mer i bøkene enn bare det du liker,så vil du finne ut hvem som massakrerte og slo dem tilbake i hvilken gud sitt navn...Og fortsatt dominerer i dag, og kriger rundt forbi.

Det er nok ingen uenighet blant historikere om at områdene de muslimske krigsherrer erobret for islam ikke var muslimske når de ble erobret. De muslimske krigsherrene la blant annet under seg store deler av det bysantinske riket (Østromerriket), altså kristne områder. Dette vil man kunne lese i hvilken som helst historiebok om epoken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, tok jeg feil om det var Ghadaffi og ikke Arafat beklager jeg dette. Jeg har påstått at minst en, altså Karman, har tilknytning til TMB. Det er ikke faktafeil. Og denne islamistdamen har vi gitt fredsprisen til.

Jeg synes du skrev "disse tre damene", men det kan hende jeg leste feil. Det er uansett helt håpløst ja. Men alle reportasjer fra Egypt på NRK for tiden går jo ut på å portrettere Det muslimske brorskap og partiet deres i fine ordelag, så...

Jagland uttalte også etter pressekonferansen der han annonserte vinnerne et eller annet om at vi ikke "måtte tro at det bare var vesten som kunne klare demokrati" eller noe sånt, med hentydning til Krmans medlemskap i det muslimske brorskap. Skal grave frem link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Det er nok ingen uenighet blant historikere om at områdene de muslimske krigsherrer erobret for islam ikke var muslimske når de ble erobret. De muslimske krigsherrene la blant annet under seg store deler av det bysantinske riket (Østromerriket), altså kristne områder. Dette vil man kunne lese i hvilken som helst historiebok om epoken.

Du velger selv hvor du vil ha fokus.

Mitt poeng er at dere har ikke noe å komme trekkende med, siden dere er ikke det spøtt bedre.

Have i nice day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står for det jeg sa, og du vet det stemmer.Fornorskningspolitikken av samer er ikke faktafeil. Å påstå det er en fornærmelse mot urbefolkningen i landet.

Du står altså for at vi tok Norge fra samene? Det er faktafeil, og jeg har tatt deg i den. At samene ble utsatt for overgrep i fornorskningsprosessen er vi ikke uenige om, men det var altså ikke disse overgrepene du angrep, du påstod at nordmenn hadde kommet utenfra og stjålet landet fra samene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Du velger selv hvor du vil ha fokus.

Mitt poeng er at dere har ikke noe å komme trekkende med, siden dere er ikke det spøtt bedre.

Have i nice day.

a

Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du leser littepitt mer i bøkene enn bare det du liker,så vil du finne ut hvem som massakrerte og slo dem tilbake i hvilken gud sitt navn...Og fortsatt dominerer i dag, og kriger rundt forbi.

Uansett hvor mye europeeiske land har herjet rundt i verden betyr ikke det at jeg ønsker denne tilbakestående islamske kulturen velkommen .

Jeg kommer selvfølgelig til å jobbe for å bevare min kultur .

Dersom jeg ikke gjør det er jeg jo ikke et menneske med selvoppholdelsesdrift .

Så dere kan selvfølgelig forsøke å innføre deres kultur, men jeg vil aldri hjelpe dere med det . Og det vil heldigvis ikke flerparten av det norske folk heller .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare å bytte ut ord. Når han prøver å si at en tidligere fredsprisvinner faktisk står bak en av de største terroraksjonene vi har hatt, og bruker det som bevis for at Norge er uskikket til å dele ut prisen, og det i virkeligheten er en helt annen person, som var en diktator, så er det en ganske stoor forskjell! Jeg sier ikke at det var helt riktig å gi prisen til Arafat, men han fikk vel prisen for å forsøke å få til en FREDSavtale..?

Og disse kvinnene får fredsprisen fordi de har forsøkt å få til et bedre samfunn, uten å bruke vold, men ved hjelp av ord og fredelige metoder. Det er noe vi alle burde lære av, synes jeg!

Jeg synes virkelig synd på dere som velger å bruke så uutrolig mye energi på å hate andre, og fokusere på det negative med andre folkeslag, istedenfor å se etter det som er interessant, og likhetene vi har med dem! Er det rart det er krig i verden, sier jeg bare! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger selv hvor du vil ha fokus.

Mitt poeng er at dere har ikke noe å komme trekkende med, siden dere er ikke det spøtt bedre.

Have i nice day.

Jeg har da heller ikke påstått at Europa har mer å være stolt av på disse områdene, jeg påpeker tvert imot at de muslimdominerte land også har sin historie å dra på, en historie man ikke på samme måte har tatt et oppgjør med. Og uansett forhistorie er hverken land i Midtøsten eller Europa så skyldige at de for å sone må gi bort statsborgerskap i en så stor skala at befolkningssammensetningen forrykkes bare i løpet av noen tiår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest outlandish

Jeg synes du skrev "disse tre damene", men det kan hende jeg leste feil. Det er uansett helt håpløst ja. Men alle reportasjer fra Egypt på NRK for tiden går jo ut på å portrettere Det muslimske brorskap og partiet deres i fine ordelag, så...

Jagland uttalte også etter pressekonferansen der han annonserte vinnerne et eller annet om at vi ikke "måtte tro at det bare var vesten som kunne klare demokrati" eller noe sånt, med hentydning til Krmans medlemskap i det muslimske brorskap. Skal grave frem link.

Jagland er en tulling, og Norge prøver å disiplinere andre land med Fredsprisen.Den er et dårlig skjult insentiv, og ingen pris.

:filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skrev "disse tre damene", men det kan hende jeg leste feil. Det er uansett helt håpløst ja. Men alle reportasjer fra Egypt på NRK for tiden går jo ut på å portrettere Det muslimske brorskap og partiet deres i fine ordelag, så...

Jagland uttalte også etter pressekonferansen der han annonserte vinnerne et eller annet om at vi ikke "måtte tro at det bare var vesten som kunne klare demokrati" eller noe sånt, med hentydning til Krmans medlemskap i det muslimske brorskap. Skal grave frem link.

Jeg gadd ikke høre ordentlig etter hva Jagland sa, jeg er synes han er stutdum. Men hvis du finner en link som viser idiotiet hans for all verden, er det fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Jeg har da heller ikke påstått at Europa har mer å være stolt av på disse områdene, jeg påpeker tvert imot at de muslimdominerte land også har sin historie å dra på, en historie man ikke på samme måte har tatt et oppgjør med. Og uansett forhistorie er hverken land i Midtøsten eller Europa så skyldige at de for å sone må gi bort statsborgerskap i en så stor skala at befolkningssammensetningen forrykkes bare i løpet av noen tiår.

Når dere bedriver krigføring i andre land, må dere nesten være forberedt til å ta imot dem som flykter. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, det er nok helt sant. Les litt historie så vil du se. At de muslimske herskerne gjennom urettferdig skattlegging og aktiv diskriminering av ikke-muslimer bidro til å islamifisere områdene de hadde lagt under seg er en annen sak. Men hvis du leser litt historie vil du se at de muslimske krigsherrer la under seg enorme områder på historisk svært kort tid.

Ja jeg er enig med deg, ville bare ha frem at de ikke BARE kjempet seg frem med sverd. At de brukte andre tenknikker som skattelegging osv.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her:

På spørsmål om den arabiske våren ikke hadde fortjent sin egen fredspris, svarer Jagland i Dagsnytt 18:

«Den har fått det nå. Det er tilleggsdimensjoner i dette som er veldig viktige. At den går til en muslimsk kvinne som ikke er vestlig orientert. Det er et veldig viktig signal nobelkomiteen gir, at vi ikke kan påtvinge den arabiske verden nøyaktig vår form. Vi må trekke muslimene med. Dette er en troende muslimsk kvinne, som er moderne, og som sier at islam kan forenes med demokrati og menneskerettigheter, især rettigheter for kvinner. Og jeg har sagt lenge at vi må slutte å tro at demokrati kan påføres utenfra, fra de vestlige landene, det må komme innenfra.»

Jepp, islamistpartiet i Egypt som Karman har tillitsverv i vil sikkert jobbe intenst for menneskerettigheter og kvinners rettigheter. Yeah.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere bedriver krigføring i andre land, må dere nesten være forberedt til å ta imot dem som flykter. :filer:

Vi må ikke noen ting .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Du står altså for at vi tok Norge fra samene? Det er faktafeil, og jeg har tatt deg i den. At samene ble utsatt for overgrep i fornorskningsprosessen er vi ikke uenige om, men det var altså ikke disse overgrepene du angrep, du påstod at nordmenn hadde kommet utenfra og stjålet landet fra samene.

Det var din tolkning.

Om jeg var uklar er det såklart min skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...