Auri Skrevet 11. januar 2012 #81 Del Skrevet 11. januar 2012 Men strikk er veldig bra til hjemmetrening, det gjør styrketrening tyngre enn man greier på egenhånd, samtidig som det er lett åb ruke, billig og tar ikke stor plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 11. januar 2012 #82 Del Skrevet 11. januar 2012 Rota meg litt inn her jeg. Slutta selv å røyke for 1,5 år siden Flink du er forresten, mye som har skjedd, og allikevel like røykfri og begynt å trene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. januar 2012 #83 Del Skrevet 13. januar 2012 Hei Inwe, og velkommen hit Så koselig at du ble med Hvordan har det vært for deg som har vært røykfri så lenge? Jeg har kun snakket med ferske sluttere, så hadde vært fint å høre innspill fra deg -- Dag 36 (5 uker, 1 dag) som røykfri, livet er flott. Kjøpte dennesom belønning til meg selv Har hatt problemer med nikotintyggisene en stund, fått mye vondt i magen når jeg har tygget. Så etter å ha snakka med legen min, som anbefalte at jeg begynte på plaster, eller at jeg kutta tvert med nikotin selv om jeg da kom til å sprekke, snakka jeg litt med Pix, som foreslo at jeg bare delte tyggisen i to. Så jeg har begynt med å gjøre det - men fortsatt være på fire tyggisrasjoner per dag. Det vil si at jeg har kutta nikotininnhold i to siden jeg nå har kun to hele tyggiser i steden for fire hele! Dette funker sålangt knall. Skal mest sannsynlig jogge i dag. Gir lyd fra meg etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 13. januar 2012 #84 Del Skrevet 13. januar 2012 Fanken, jeg skulle kjøpe meg den toppen der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. januar 2012 #85 Del Skrevet 13. januar 2012 Fanken, jeg skulle kjøpe meg den toppen der! :fnise: Hvis den ikke passer meg, kan du kjøpe den av meg -- :trene::trene::trene: Tredemølle: 50 min/5,2 K Oppvarming: 15 min rask gange Jogge: 25 minutter (!) Nedtrapping: 10 minutter rask gange Jeg hadde planer om en lett gåtur på tredemølla, type 20 minutters rask gange, ikke noe løping, bare for å ikke gå for fort frem med denne påbegynte treningen. Men etter 15 minutter ble jeg varm og lett på føttene, og fløy avsted. Selvdisiplin? Finnes ikke.. Jeg må bare innse at jeg er skikkelig dårlig på å gå sakte frem. Gjorde ikke noe styrke, da. Så får musklene hvile litt. Spise smoothie nå? Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 13. januar 2012 #86 Del Skrevet 13. januar 2012 Er helt greit å være røykfri, eller nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg er helt røykfri, tar meg en røyk når jeg drikker alkohol, men det er ca 1 gang i mnd, og det har enda ikke fått meg til å røyke fast igjen. Sånn når jeg ikke drikker, så tenker jeg egentlig ikke over det lenger. Røyk er ikke en del av livet mitt lenger, og det er helt natrulig egentlig Leste forsåvidt endelig ikke-røyker, og slutta tvert når jeg var ferdig med boka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. januar 2012 #87 Del Skrevet 14. januar 2012 Synes du er flink jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 15. januar 2012 #88 Del Skrevet 15. januar 2012 Denne treningsuka har vært bra. Tre økter på ca en time hver. Jeg har planer om å endre treningsopplegget når jeg får strikken, slik at det blir ca sånn her: Kardio (jogge ute eller på tredemølle + ergometersykkel) 2-3 dager Styrketrening med strikk nedre del av kroppen 1 dag Styrketrening med strikk øvre del av kroppen 1 dag Hviledag lørdag og søndag Ikkerøykinga er proff for tida. I dag skal jeg møte to gamle kollegaer, og hun ene er maks dampveivalsrøyker, og vi pleide alltid å røyke dritmasse og snakke om ting i flere timer. Så det skal bli en liten utfordring, gitt.. Tok forsåvidt mål av meg selv i dag, har midjemål på 69 eller 70 på det tynneste. Litt slaskent, jeg pleide å være på 63 eller 64. Må se hva som kan bli gjort med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 15. januar 2012 #89 Del Skrevet 15. januar 2012 Oi oi, jeg innså akkurat at jeg ikke har spist noe godteri den uka her. Jeg har spist litt sjokoladekake hver dag, og jeg fikk brownies og cola servert i dag, hos min venninne. Ellers har jeg i grunn hatt et veldig sunt kosthold! Fett! Jeg spiser nok litt søtt hver dag, og er veldig avhengig av sukker. Men jeg er glad for at det er kake, og ikke vingummi/lakris/prossesert sjokolade. Så jeg tror jeg skal fortsette å unne meg slikt framover, det er en god motivasjon, om det enn gjør det noe vanskeligere å for midjemålet. For jeg går som regel i null/minuskalorier hvis jeg ikke spiser den sjokolaplata eller kakestykket, men går ørlite i pluss med godteriet innabords.. Søren. Ekke lett altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 16. januar 2012 #90 Del Skrevet 16. januar 2012 :trene: :trene: :trene: Tredemølle: 60 min/6 K Oppvarming/rask gange: 17 min Jogge: 20 min Nedtrapping/rask gange: 23 min Litt laber treningsøkt i dag, er i litt dårlig humør, og var lite motivert. Vil bare ligge i senga og grave meg ned, men har fortsatt en hel høg ting jeg må gjøre. --- 39 dager røykfri! Om tre dager har jeg seksukersjubileum. Skikkelig usikker på hva jeg skal belønne meg med. Har skikkelig lyst på 28 neutral eye shadow palette til 20 dollar. men på en måte trenger jeg den ikke, for flerparten av fargene ligger i paletten jeg allerede har fra dem.. Æsj. Usikker altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 16. januar 2012 #91 Del Skrevet 16. januar 2012 JEG HAR JÆVLIG LYST TIL Å RØYKE!!!! Skjønner ikke hva som skjer, jeg har ikke følt intenst røyksug på en god stund, men akkurat nå fikk jeg sykt kick, og bare vil sitte ute og kjenne den kalde lufta mens jeg tar en sigg. Jeg tenker masse på sigg akkurat nå. Vi har sigg i kjøleskapet, fordi mamma kommer på besøk i blandt. Jeg vil ha sigg. Faen. Nikotintyggis hjelper ikke akkurat nå. Jeg er bare glad jeg ikke er på fest eller på cafe, for da hadde jeg sikkert sprekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madeleinee Skrevet 18. januar 2012 #92 Del Skrevet 18. januar 2012 Wooooow! Jeg har ikke vært helt med her i de siste ukene, så leste igjennom alt sammen nå. Du har virkelig gått igjennom mye i det siste, men likevel har du vært utrolig sterk og fortsatt ikke sprukket!! Veldig bra :-) Jeg bestemte meg for å slutte å røyke 1. januar, men jeg spolerte alt etter en uke or so ved å bomme røyk av andre, men etter å ha lest i tråden din tenker jeg at jeg ikke har noe behov for å røyke lenger siden jeg føler jeg bare har trangen av og til. Hva skjer med at jeg enten har perioder der det går helt fint, eller har perioder der jeg sprekker for fullt og helt klart kunne kjøpt meg en lympe på dagen fordi jeg begynner å røyke igjen? En mellomting? Nei, det er ikke noe som heter det i mitt vokabular. Når jeg slutter å røyke må jeg slutte på dagen. For meg funker det ikke å trappe ned, men tydeligvis funker det aldri for meg, for jeg er tilbake på røyken igjen. Men jeg håper at ved å følge med på din hverdag osv, at jeg vil klare å holde meg unna denne jævelskapen som jeg i mange år nå har sett på som min beroligende "venn" når jeg trenger å slappe av pga stress. Må bare si igjen at du har vært kjempeflink og jeg er utrolig imponert:-) Gleder meg til å lese når du oppdaterer neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 18. januar 2012 #93 Del Skrevet 18. januar 2012 Hei igjen madeleinee! Så bra å se at du er tilbake! Og jeg er helt enig med deg, det er søren meg umulig å trappe ned. Det tar for lang tid, og gir så utrolig mye rom for å "fire på kravene" og lage unntak. Men du bør absoloutt prøve å slutte igjen hvis du kan! Å slutte 1 Januar er jo en doomed-to-failure-ting å gjøre.. Slutt en dag det passer, og prøv så lenge du kan! Jeg synes du skal være grisestolt av alle forsøka du har gjort, ikke flau over at du ikke fikk det til Her er det i grunn bare positiv mental innstilling som gjelder! -- Gikk på vekta i dag morges: 57,5! Det var fint! Men jeg tør egentlig ikke måle fremgangen i kilo, fordi jeg aldri klarer å stå opp, bæsje, og så gå naken på vekta. Så det er utroolig vanskelig å måle nøyaktig framgang. Så i dag skal jeg måle kroppen, og rett og slett gå på mål i steden! Kommer tilbake med mål og treningsresultater senere i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 18. januar 2012 #94 Del Skrevet 18. januar 2012 :trene: :trene: :trene: JA FY FAEN FOLKENS! LØP TRETTI MINUTTER I STREKK JEG! JADA! JEG ER HERVED ET SUPERMENNESKE! WOHOOOO!!!!! Eller med andre ord: Tredemølle: 55 min/6 K Oppvarming: 10 minutters rask gange Løpe: 30 minutter, hastighet økt gradvis fra 6,5 til 8 Nedtrapping: 15 minutters rask gange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 18. januar 2012 #95 Del Skrevet 18. januar 2012 Sweeeet! Jeg venter bare på at leiligheten skal få levelig temperatur, så skal jeg også sette igang for i dag. Funker ikke for meg hvertfall å trene i kalde omgivelser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 18. januar 2012 #96 Del Skrevet 18. januar 2012 Hei, kevlar! Da var jeg gjennom dagboka di også, og jeg er jammen imponert over røykeslutten din! Nå har jeg aldri røkt, men jeg skjønner at det er utrolig vanskelig å slutte, så jeg synes det er fantastisk hvis noen klarer å slutte! Og hurra for fin treningsøkt! Blitt bitt av joggebasillen du også? Når man bytter ut nikotinavhengighet med treningsavhengighet, ja, da er det virkelig noe bra på gang altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madeleinee Skrevet 18. januar 2012 #97 Del Skrevet 18. januar 2012 Takk for den fine boosten, Kevlarsjäl :-) Ja, jeg tenker bare positivt på å det å slutte å røyke, så det bør ikke være så vanskelig denne gangen. Jeg skal klare det. Må bare følge ditt eksempel. Må si du har klart deg utrolig bra, samtidig som du trener som et rent helvete. Ganske imponerende. Fortsett med det;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. januar 2012 #98 Del Skrevet 19. januar 2012 Takk begge to! Vofsi, jeg tror nok virkelig jeg også har blitt bitt av joggebasillen! Men det er jo så gøy, og man ser resultater så fort, både kondisjonsmessig og på kroppen -- RØYKFRI I SEKS UKER I DAG! HURRA! Jeg har lest bakover i boka, og ser at jeg ikke har opprettholdt delmål og fullmål slik jeg planla. Jeg planla å avvenne meg med nikotintyggis slik at jeg var nede i 0 den første uka i januar. Det kjenner jeg ble for tungt. Jeg har vært igjennom mye, og lytta på kroppen. Og kroppen sier fortsatt at jeg hadde sprukket om jeg hadde slutta med tyggisene. Jeg tror det betyr at jeg har blitt avhengig av dem, slik jeg fryktet jeg kom til å bli Men det skal jeg komme meg igjennom. Jeg legger et nytt delmål nå med en gang: tygge opp tyggispakka, med samme system som nå (2 hele per dag, delt i fire rasjoner) for deretter kjøpe en pakke til som skal være nedtrapping&krisetyggis. (krisetyggis: skal ha et brett tyggis i veska konstant, i tilfelle jeg kommer i en tituasjon hvor jeg hadde tatt en røyk om jeg ikke hadde hatt tyggisen) og så tar jeg det derfra. Er som Pix sier, ikke vits å ødelegge noe som fungerer! I delmåla stod det også at jeg skulle begynne å spare opp pengene jeg hadde brukt på sigg, etter uke 4. Men jeg liker mye bedre belønningssystemet som går hver uke, for a har jeg faktisk noe håndfast hver uke. Så jeg holder meg til det også. Nå skal jeg feire med egg og knekkebrød. Yay! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. januar 2012 #99 Del Skrevet 19. januar 2012 Vil trene, men har enda ikke fått treningsstrikken. Sur. Her er noen mål jeg tok av meg selv: Midje, tynnest: 68 cm Navel: 86 cm Feiteste på låret: 55 Legg: 35 Hofte: 92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 19. januar 2012 #100 Del Skrevet 19. januar 2012 Haha, jg hadde tenkt til å måle meg i dag, men nå fikk jeg prestasjonsangst XD tror ikke midjen min har sett 6-tallet noensinne XD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå